Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

180 millioner er mange penge, hvilke andre klubber i SL (ud over AGF) bruger mere på nyt/moderniseret stadion???

Stadion budget = 210 millioner

Odense kommunes andel = 30 millioner
    OB investerer i egne bygninger/faciliteter = 60 millioner
    30 års stadion leje = 120 millioner

OB total = 180 millioner

Det positive ved det kommende Odense stadion er at man investerer så at der kan komme yderligere indtægter i fremtiden uden at man samtidig får en klods om benet som AGF, deres stadion-projekt er løbet løbsk

I parken har man et andet problem, Københavns kommune overtager parken kvik og frit i nær fremtid, hvis ikke der laves en ny aftale - DBU har mange store planer, men ingen penge, Parkens ejere sidder solidt på pengekassen ...

Om antallet af siddepladser på det kommende Odense stadion er tilstrækkeligt, det er et ?
    Igen holder dine "fakta" ikke...

"Københavns kommune overtager parken kvik og frit i nær fremtid, hvis ikke der laves en ny aftale".... kun hvis 2060 er nær fremtid ! https://www.parkenstadion.dk/nyhed/p...der-for-parken

OB smider ikke 180 millioner her og her, men over lejen de kommende 30 år, så forstår ikke sammenligningen med AGF, da størstedelen af deres bidrag også betales over "huslejen".

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
      https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...dansk-deadline

sammenholdt med Legolas’ manglende udlejning så har TB da ikke villet af med alle ..
      Han skulle bare være blevet solgt. Nu forsvinder han gratis til næste sommer ligesom Askou (med stor sandsynlighed). Det er dårligt sportsdirektørarbejde.
      Når det kommer til ambition er jeg alternativlos.

Comment

Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg

Han skulle bare være blevet solgt. Nu forsvinder han gratis til næste sommer ligesom Askou (med stor sandsynlighed). Det er dårligt sportsdirektørarbejde.
        Nu ved du jo ikke hvad OB er blevet tilbudt - så din konklusion er i bedste fald letkøbt

Comment

Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

Nu ved du jo ikke hvad OB er blevet tilbudt - så din konklusion er i bedste fald letkøbt
          Jeg har heller ikke påstået andet. Jeg sammenholder blot den kulturelle gevinst i at få en spiller med attitudeproblemer samt den økonomiske gevinst i sparet løn + en transfersum på minimum 0 kroner, med hvad vi kunne få ud af ham sportsligt den kommende sæson, hvor han har kontraktudløb. Der er min påstand, som du er velkommen til at bestride, at den sportslige gevinst ved at beholde ham, ikke opvejer kulturelle og økonomiske overvejelser. Sidste sæson scorede han vel en 6-7 mål, 3 af dem ude mod FCN. Til gengæld fik vi en masse tabte dueller, hans imponerende fysiske styrke og fart til trods, en del afbrændere og ofte så dårligt spil, at Niemiec der slet ikke komplementerede Ganaus (undtaget kampe hvor vi spillede på dybdebolde), erobrede hans plads i start-11'eren. Det der taler for Grot er at han har en interessant pakke af kompetencer, navnlig fysisk styrke kombineret med høj fart og en egentlig udmærket teknik. Vi får bare slet ikke nok ud af ham med den måde vi spillede på, og slet ikke nu hvor vi slår flere indlæg der kræver godt hovedspil, hvilket Grot spøjst nok er ret dårlig til. Havde vi ikke hentet Holmström, forstod jeg TBs standhaftighed i forhandlingerne bedre. Som landet ligger har vi Ganaus, Holmström der minder mest om Grot i højde og drøjde, men med bedre hovedspil, Fiete (selvom han bliver misbrugt for langt tilbage på banen) og Legolas, der vil kunne spille angriber til næste kamp. Det synes jeg er rigeligt.
          Når det kommer til ambition er jeg alternativlos.

Comment

Jeg har heller ikke påstået andet. Jeg sammenholder blot den kulturelle gevinst i at få en spiller med attitudeproblemer samt den økonomiske gevinst i sparet løn + en transfersum på minimum 0 kroner, med hvad vi kunne få ud af ham sportsligt den kommende sæson, hvor han har kontraktudløb. Der er min påstand, som du er velkommen til at bestride, at den sportslige gevinst ved at beholde ham, ikke opvejer kulturelle og økonomiske overvejelser. Sidste sæson scorede han vel en 6-7 mål, 3 af dem ude mod FCN. Til gengæld fik vi en masse tabte dueller, hans imponerende fysiske styrke og fart til trods, en del afbrændere og ofte så dårligt spil, at Niemiec der slet ikke komplementerede Ganaus (undtaget kampe hvor vi spillede på dybdebolde), erobrede hans plads i start-11'eren. Det der taler for Grot er at han har en interessant pakke af kompetencer, navnlig fysisk styrke kombineret med høj fart og en egentlig udmærket teknik. Vi får bare slet ikke nok ud af ham med den måde vi spillede på, og slet ikke nu hvor vi slår flere indlæg der kræver godt hovedspil, hvilket Grot spøjst nok er ret dårlig til. Havde vi ikke hentet Holmström, forstod jeg TBs standhaftighed i forhandlingerne bedre. Som landet ligger har vi Ganaus, Holmström der minder mest om Grot i højde og drøjde, men med bedre hovedspil, Fiete (selvom han bliver misbrugt for langt tilbage på banen) og Legolas, der vil kunne spille angriber til næste kamp. Det synes jeg er rigeligt.
            fuldstændigt enig
            Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...
            2025 stadig med armene over kors

Comment

Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

Hvis OB overhovedet er blevet budt noget, så skulle man have skibet ham af sted hurtigere end Helveg kan løbe ned af Hunderupvej!

Manden har haft disciplinære problemer både i OB og i sin sidste klub, og han har en forfærdelig attitude på banen. Han er alt det, OB ikke skal være, og så er han i øvrigt ikke ret god.

Er man god nok, så er alt jo tilladt.

Comment

I forhold til hvad OB definerer som den mest optimale trup, herunder balanceret på alder og erfarenhed er der i forvejen for få erfarne spillere, så det kan være at det er en af årsagerne til at man har beholdt ham, hvis ikke at man har kunnet finde en erstatning.

6 egne talenter under 20, tjek. (Legolas, William, Juul-Sandberg, Friis, Krølle og Amrani)
                6 fuldt transitionerede spillere mellem 20 og 25 - der er 11 dog inkl. Jona. (McCoy, Askou, Jona, Ganaus, Annsi, Topi, Gomez, Gammelgaard, Rakneberg, Pauli og Adam)
                6 præstationsspillere fra 25 til 30 - der er 5, altså mangler der en. (Grot, Arp, Therkildsen, Ismahila og Holmstrøm)
                4 Karrakterspillere +30 - der er 3, altså mangler der en. (Falk, Yttergård og Ulvestad)

Der er en overvægt at unge spillere .. og reelt tre spillere for meget i forhold til de 22 markspillere som OB har defineret som det optimale antal markspillere.
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

I forhold til hvad OB definerer som den mest optimale trup, herunder balanceret på alder og erfarenhed er der i forvejen for få erfarne spillere, så det kan være at det er en af årsagerne til at man har beholdt ham, hvis ikke at man har kunnet finde en erstatning.

6 egne talenter under 20, tjek. (Legolas, William, Juul-Sandberg, Friis, Krølle og Amrani)
                  6 fuldt transitionerede spillere mellem 20 og 25 - der er 11 dog inkl. Jona. (McCoy, Askou, Jona, Ganaus, Annsi, Topi, Gomez, Gammelgaard, Rakneberg, Pauli og Adam)
                  6 præstationsspillere fra 25 til 30 - der er 5, altså mangler der en. (Grot, Arp, Therkildsen, Ismahila og Holmstrøm)
                  4 Karrakterspillere +30 - der er 3, altså mangler der en. (Falk, Yttergård og Ulvestad)

Der er en overvægt at unge spillere .. og reelt tre spillere for meget i forhold til de 22 markspillere som OB har defineret som det optimale antal markspillere.
                  jeg tror virkeligt du hænger dig alt for meget i den liste - det er en rettesnor. De enkelte kategorier siger jo heller ikke noget om kvalitet. Let nok at fylde 6 unge fra eget akademi ind i truppen, men er de ikke gode nok, hvorfor så gøre det. Og bruge betegnelsen "præstationsspiller" om Therkildsen syntes jeg måske også er lidt at strække den. Sammen kan man vel sige om Grot - der desværre ikke har lignet en der var klar til at præsterer.

McCoy og Askou er vel heller ikke fuldt transitionerede efter OBs egne definitioner, så har du pludselig 8 nede i talent puljen. Jona, Ganaus, Annsi, Topi og Gomez giver vel heller ikke meget mening at tale om som "fuldt transitionerede" spillere, da de er hentet ind udefra - for at præsterer om de så er 24 eller 26.

Jeg syntes det er fint at have det som en rettesnor, lige holde et øje med at man ikke pludselig har 12 mand på +30 og ingen akademister på vej.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

jeg tror virkeligt du hænger dig alt for meget i den liste - det er en rettesnor. De enkelte kategorier siger jo heller ikke noget om kvalitet. Let nok at fylde 6 unge fra eget akademi ind i truppen, men er de ikke gode nok, hvorfor så gøre det. Og bruge betegnelsen "præstationsspiller" om Therkildsen syntes jeg måske også er lidt at strække den. Sammen kan man vel sige om Grot - der desværre ikke har lignet en der var klar til at præsterer.

McCoy og Askou er vel heller ikke fuldt transitionerede efter OBs egne definitioner, så har du pludselig 8 nede i talent puljen. Jona, Ganaus, Annsi, Topi og Gomez giver vel heller ikke meget mening at tale om som "fuldt transitionerede" spillere, da de er hentet ind udefra - for at præsterer om de så er 24 eller 26.

Jeg syntes det er fint at have det som en rettesnor, lige holde et øje med at man ikke pludselig har 12 mand på +30 og ingen akademister på vej.
                    Det er jeg med på og “truppens samlede kvalitet” var det der tændte denne diskution men når man nu selv har den rettesnor og man vitterligt har for mange unge / uerfarne spillere så bliver det svært for en træner at skabe noget impact.
                    Ser spændende ud med Julian men jeg ville nok gerne have en mere erfaren kaptajn på en fast kontrakt f.eks (med forbehold for kvalitet).

Både McCoy og Askou har passeret 3.000 min. 1. holdsfodbold som er OB’s definition.

Syntes da at både Krølle og Juul-Sandberg har vist fornuftige takter i forhold tilsat gøre sig gældende på 1. holdet og Martin var bestemt også på vej. Jeg havde nødvendigvis ikke set at der ville være nogen der tog skridt a la McCoy og Askou sidste år, Ejdum og Luca før det osv.
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Working...
                    X