Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

der var ihvertfald mere "zorniger" udtryk over de første kampe - men spillerne kunne ikke holde til det og bænken var ikke bred nok. Og med de alt for store udfald endte det med man gik mere på kompromis med stilen (bla på opfordring fra spillerne) Det blev mere tamt at se til, og vel også derfor vi var en del der havde set frem til denne sommer; nu skulle der flere spillere ind der passede til den stil / udtryk man ønskede.

Det fik vi så aldrig at se.
    Det kan du have ret i - men var det overhovedet realistisk at kunne finde spillere der kunne det, indenfor de rammer som OB nu engang har, det er jeg i tvivl om, set i bagklogskabens klare lys ...

Personligt har jeg hele tiden foretrukket det som AZ stod for i forhold til TT, men er dog nysgerrig på om det kan blive interessant, det håber jeg virkeligt - en topseks er en ting (ja tak), men først og fremmest interessante kampe og et OB som bevæger sig fremad

Comment

Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

Som jeg husker det, så fik vi en ganske god start, og var tæt på top 6, men undervejs blev det dårligere og dårligere, måske var AZ stilen overraskende for de andre hold i starten, på trods af at det ikke burde være sådan

Min største bekymring ved det nye, er at OB går tilbage mht. det fysiske niveau og med flere skader, som tidligere - OB burde have været ovenpå i de sidste 5-10 minutter i dagens kamp rent fysisk, men var det ikke ...
      Når vi halser efter modstanderen igennem hele kampen, så kunne de have mødt Benfica igår, og de havde fortsat haft mere overskud i slutningen af kampen.

Vi skal helt basic finde en defensiv struktur i holdet. Den skal på plads som det første. Så skal der struktur i opspillet. Under Thomasberg er vi begyndt at spille med Kanter. Med undtagelse af 15 minutter imod Horsens, hvor McCoy og Krølle kom til mange indlæg, så bruger vi den stort set ikke. Keskinen og Gammelgaard kommer jo stort set ikke 1-1 med en agf'er i dag. I Silkeborg var historien den samme. Der er noget "Zorniger" tilbage i vores spil, som bare ikke harmonere i måden Thomasberg stiller op på. Mange direkte bolde spilles op på Ganaus. Andenboldene de kaster af sig vimder vi ingen af, fordi midtbanekæden ikke skubber op. Vi skal derfor enten spille mere tålmodigt med flere pasninger, eller øve os i at få skubbet hurtigere op. I det hele taget har Thomasberg en opgave med at integreret kanterne både med og uden bold. Falk og Ismahila ser alene ud til at forsvare imod 4-5 GF'ere i dsg, som skiftevis løber i mellemrun centralt i banen, og har så meget plads, at de kan vende og sende Links eller Emmery dybt. Det er så ualmindeligt usammenhængende og det bekymrer mig voldsomt at vi ingen forbedringer ser her 4 runder inde i samarbejdet. Hvad er det de øver træning?

Comment

Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

Det kan du have ret i - men var det overhovedet realistisk at kunne finde spillere der kunne det, indenfor de rammer som OB nu engang har, det er jeg i tvivl om, set i bagklogskabens klare lys ...

Personligt har jeg hele tiden foretrukket det som AZ stod for i forhold til TT, men er dog nysgerrig på om det kan blive interessant, det håber jeg virkeligt - en topseks er en ting (ja tak), men først og fremmest interessante kampe og et OB som bevæger sig fremad
        nej det kan du sige - og det sætter så bare ansættelsen af Zorniger i et endnu dårligere lys. Troels har jo godt vidst hvad det krævede...og alligevel så tror man det går med Bürgy i forsvaret, Myhra i målet - som skal være målmand på en anden måde end han normalt spiller osv. osv.

Men det var det gearskifte der blev talt om, som så aldrig kom.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Ved godt det er tidligt, og jeg godt vidste hvad slags fodbold TT står for men .... hold da op for en rodebutik vi har fået.

Hvornår har vi sidst spillet så dårlig fodbold? Begynder allerede at frygte om TT har det der skal til for at få holdet til at præstere.
          De sidste to gange vi har mødt AGF på stilladsion? De er bare et hold vi står utrolig dårligt til - jeg aner ikke hvorfor, men AGF har nærmest kun spillet brandkampe mod OB siden vi rykkede ned.

Læg dertil at alle de “symptomer” AGF har haft på at de var et presset mandskab forsvandt som dug fra solen i går, med Links i sæsonens bedste kamp, Sebastian Jørgensen spillede sin bedste kamp for AGF nogensinde og Emmery, Knudsen og Arnstad strålede med. Carstensen viste også lige midt i det hele, at han er klar igen. Typisk!

Vi blev most af et ekstremt velspillende AGF-mandskab, men tog alligevel et uventet point på deres hjemmebane. Det er vel en slags operationen mislykkedes, men patienten overlevede?

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

De sidste to gange vi har mødt AGF på stilladsion? De er bare et hold vi står utrolig dårligt til - jeg aner ikke hvorfor, men AGF har nærmest kun spillet brandkampe mod OB siden vi rykkede ned.

Læg dertil at alle de “symptomer” AGF har haft på at de var et presset mandskab forsvandt som dug fra solen i går, med Links i sæsonens bedste kamp, Sebastian Jørgensen spillede sin bedste kamp for AGF nogensinde og Emmery, Knudsen og Arnstad strålede med. Carstensen viste også lige midt i det hele, at han er klar igen. Typisk!

Vi blev most af et ekstremt velspillende AGF-mandskab, men tog alligevel et uventet point på deres hjemmebane. Det er vel en slags operationen mislykkedes, men patienten overlevede?
            Den kamp i februar, tror jeg vi var endnu dårligere i hvert fald på stats.
            Føler lidt at grunden til at vi står så dårligt til dem, det er at vi vil nogle af de samme ting ift. pres, kontra mm.
            Og så har de bare et meget bedre hold end os.

Comment

Hvor er det dog befriende at høre Daniel Rammings rant mod ledelsen i SFÅ.

Tror 90% af dem der følger med i hvad der sker (eller rettere ikke sker) i OB er enige.

Personligt er jeg 100% enig med Daniel. Jeg kan næsten ikke holde ud hvordan klubben bliver drevet.
              Hvis dette er stilen fremadrettet, står OB overfor en ny nedrykning inden for 5 år.

Comment

Tror 90% af dem der følger med i hvad der sker (eller rettere ikke sker) i OB er enige.

Personligt er jeg 100% enig med Daniel. Jeg kan næsten ikke holde ud hvordan klubben bliver drevet.
                Hvis dette er stilen fremadrettet, står OB overfor en ny nedrykning inden for 5 år.
                Fint. Men lad nu ejeren møde lidt modstand næste gang der er audiens, kære SFÅ!

OB: Danske mestre i 2075/6

Comment

Casper Winther fra Lyngby BK.............ville det mon være en mulighed til midtbanen...............sikker en dyr herre, men med lidt videre salgs klausuler.............mon ikke de er til at tale med........skader jo aldrig at prøve............ved godt at Bundby har meldt deres interesse osv.

Comment

Er i igang med at høre sidste udsendelse, så har ikke nået at høre det endnu. Men må sige at jeg blev noget chokeret da jeg hørte man havde hævet budgettet fordi man havde fundet ud af at spillerne var dyre end man regnede med
                    Undskyld mit sprog, men de sidder fandme og arbejder med det hver dag og så kommer det bag på dem at en ganske ordinær spiller er blevet dyre, altså har de overhovedet ikke fingeren på pulsen med hvad der sker

Comment

Vejle og Lyngby viser interesse i Mathias Jensen fra Brøndby...............var vi ikke også interesseret i ham...............på rygte basis?

Comment

Oprindeligt indsendt af Brians Se indlæg

Er i igang med at høre sidste udsendelse, så har ikke nået at høre det endnu. Men må sige at jeg blev noget chokeret da jeg hørte man havde hævet budgettet fordi man havde fundet ud af at spillerne var dyre end man regnede med
                        Undskyld mit sprog, men de sidder fandme og arbejder med det hver dag og så kommer det bag på dem at en ganske ordinær spiller er blevet dyre, altså har de overhovedet ikke fingeren på pulsen med hvad der sker
                        Udfordringen er formentlig at beslutningstager (NF) stadig forsøger at spare sig igennem vinduet - ved at investere det mindst mulige og samtidig sende sine spindoctorer (TB og EA) i byen med besked om hvor meget vi forsøger og hvor svært det er.
                        Jeg er i stigende grad kørt træt i ejerskabet - ja det er på Fynske hænder - men ti års underinvestering har konsekvent forringet OB´s position og brand.

Comment

Oprindeligt indsendt af Maddog Murdock Se indlæg
                          Vejle og Lyngby viser interesse i Mathias Jensen fra Brøndby...............var vi ikke også interesseret i ham...............på rygte basis?
                          Kan jo være vi kun var interreseret hvis der var kæbsoption med

Kan også være Lyngby kan få Mathias Jensen emmer u handlen med Casper Winther

Comment

Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

Udfordringen er formentlig at beslutningstager (NF) stadig forsøger at spare sig igennem vinduet - ved at investere det mindst mulige og samtidig sende sine spindoctorer (TB og EA) i byen med besked om hvor meget vi forsøger og hvor svært det er.
                            Jeg er i stigende grad kørt træt i ejerskabet - ja det er på Fynske hænder - men ti års underinvestering har konsekvent forringet OB´s position og brand.
                            Er efterhånden også der hvor jeg er træt af vores ejerskab. Har også været irriteret på TB men omvendt hvis han kun har et transfer budget der ikke en gang gør en enlig mor fra Brøndbyøster med 3 unger misundelig hvad skal manden så gøre. Er bare mere rystet over at man ikke har fingeren mere på pulsen i forhold til priserne på markedet

Comment

Oprindeligt indsendt af Brians Se indlæg

Er efterhånden også der hvor jeg er træt af vores ejerskab. Har også været irriteret på TB men omvendt hvis han kun har et transfer budget der ikke en gang gør en enlig mor fra Brøndbyøster med 3 unger misundelig hvad skal manden så gøre. Er bare mere rystet over at man ikke har fingeren mere på pulsen i forhold til priserne på markedet
                              De kender da også priserne - men det ville jo være lidt dumt at melde ud : " vi vil gerne i top 6, men vi har tænkt os at sælge vores spillere for at få penge i kassen, og vi vil ikke bruge ret meget af cash flowet på nye spillere, dem gemmer vi i andre dele af koncernen med henvisning til strukturelt underskud" det sælger jo ikke mange sponsorater og årskort til tribunerne.
                              I stedet spinnes der en historie om "spillere der anser sig selv for gode til OB" og "bæredygtighed i økonomien" og " vanskeligt transfervindue i et WM år" skriv selv de næste afsnit.
                              Jeg er helt enig i fyringen af AZ - man kan og skal ikke beholde illoyale medarbejdere, og ansatte spillere og stab skal ikke leve med dårlig opførsel. Men lige på punktet om manglende ambitioner og en utilstrækkelig trup havde han helt sikkert ret - desværre. Hvis ikke ejerskabet vil investere i klubben - så man kan holde sin budgetposition i superligaen - må OB skilles fra koncernen og sælges til et ejerskab med ambitioner og vilje til at investere de nødvendige midler. Alternativet er en fortsat deroute mod bunden - hvor vi snart er fast bundhold i takt med at flere og flere overhaler os.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

De kender da også priserne - men det ville jo være lidt dumt at melde ud : " vi vil gerne i top 6, men vi har tænkt os at sælge vores spillere for at få penge i kassen, og vi vil ikke bruge ret meget af cash flowet på nye spillere, dem gemmer vi i andre dele af koncernen med henvisning til strukturelt underskud" det sælger jo ikke mange sponsorater og årskort til tribunerne.
                                I stedet spinnes der en historie om "spillere der anser sig selv for gode til OB" og "bæredygtighed i økonomien" og " vanskeligt transfervindue i et WM år" skriv selv de næste afsnit.
                                Jeg er helt enig i fyringen af AZ - man kan og skal ikke beholde illoyale medarbejdere, og ansatte spillere og stab skal ikke leve med dårlig opførsel. Men lige på punktet om manglende ambitioner og en utilstrækkelig trup havde han helt sikkert ret - desværre. Hvis ikke ejerskabet vil investere i klubben - så man kan holde sin budgetposition i superligaen - må OB skilles fra koncernen og sælges til et ejerskab med ambitioner og vilje til at investere de nødvendige midler. Alternativet er en fortsat deroute mod bunden - hvor vi snart er fast bundhold i takt med at flere og flere overhaler os.
                                Men hvem er det, man skal være loyal over for? Er det klubben eller er det ejeren/ledelsen af klubben?

Jeg vil jo være så fræk og sige, at det er illoyalt over for klubben at udmelde store ambitioner og et gearskifte for herefter at handle direkte modsat.

AZ, derimod, sagde jo bare sandheden, og prøvede at banke ind i hovedet på folk, hvor stor en selvmodsigelse klubbens ejer og ledelse er skyldige i. Det var ikke den rigtige mand, vi sagde farvel til.

Comment

Working...
                                X