Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg

Jeg tør gerne sige, at jeg er AZ-mand; især for den ambition han symboliserede, og den begejstring han kunne skabe. Han havde sine bagsider jovist (måske havde han ikke været min drømmechef som fodboldspiller), og den uundgåelige skilsmisse kom tidligere end jeg havde håbet, men den kritik af TB og dermed den øvre ledelse viste for mig, at han - uagtet at han lige så vel også udstillede TB for at dække sin ryg - elskede at vinde og elskede at gøre os fans glade, og at dén loyalitet efter at have gået på kompromis med spillestilen til syvende og sidst trumfede loyaliteten overfor en arbejdsgiver der atter engang viste deres afslappede forhold til løfter de (angiveligt og ikke usandsynligt tør jeg vove at påstå) har afgivet.

Jeg håber af hele mit hjerte at vi får vendt skuden med TT, for trods hans spillestil næppe ville kunne begejstre som Zornigers signatursystem kunne, så kan han begejstre gennem resultater. Men selv han kan ikke trylle Jenssens topfart op til 35 km/t, eller Adams indlægsfod fra mellemvare til mesterlig…og med vores dårlige start in mente og en stadig svag trup, virker top-6 stadig fjernere. Min begejstring er slukket, om end kærligheden er vedvarende. Der er altid næste sæson
    Jeg er helt enig. Alt det der med top 6 tænker jeg slet ikke på. Vi har en trup til 8-12-pladsen, og det er hvad vi kommer til at få de næste mange år.

Jeg er også helt slukket. Ifht til TT så kan jeg desværre mobilisere 0 % begejstring, hvilket i øvrigt ikke er fair over for ham, men det er sådan, jeg har det.

Comment

Jeg tør gerne sige, at jeg er AZ-mand; især for den ambition han symboliserede, og den begejstring han kunne skabe. Han havde sine bagsider jovist (måske havde han ikke været min drømmechef som fodboldspiller), og den uundgåelige skilsmisse kom tidligere end jeg havde håbet, men den kritik af TB og dermed den øvre ledelse viste for mig, at han - uagtet at han lige så vel også udstillede TB for at dække sin ryg - elskede at vinde og elskede at gøre os fans glade, og at dén loyalitet efter at have gået på kompromis med spillestilen til syvende og sidst trumfede loyaliteten overfor en arbejdsgiver der atter engang viste deres afslappede forhold til løfter de (angiveligt og ikke usandsynligt tør jeg vove at påstå) har afgivet.

Jeg håber af hele mit hjerte at vi får vendt skuden med TT, for trods hans spillestil næppe ville kunne begejstre som Zornigers signatursystem kunne, så kan han begejstre gennem resultater. Men selv han kan ikke trylle Jenssens topfart op til 35 km/t, eller Adams indlægsfod fra mellemvare til mesterlig…og med vores dårlige start in mente og en stadig svag trup, virker top-6 stadig fjernere. Min begejstring er slukket, om end kærligheden er vedvarende. Der er altid næste sæson
      Meget enig min påstand er stadig at det var den forkerte mand klubben fyrede
      Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...
      2025 stadig med armene over kors

Comment

Der kan jo næppe efterhånden være tvivl om, at den rigtige mand at fyre, ja, det er den eneste, der ikke kan fyres.

NT er eneste konstant i den 15 år lange afvikling.

Jeg gad da godt se, hvad TB kunne med et ordentligt budget, og hvad en træner som AZ dog ikke kunne have gjort med de rette spillere og de rette faciliteter.

Der sker næppe noget godt under nuværende ejer. Desværre. Jeg hader alternativerne.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
          Der kan jo næppe efterhånden være tvivl om, at den rigtige mand at fyre, ja, det er den eneste, der ikke kan fyres.

NT er eneste konstant i den 15 år lange afvikling.

Jeg gad da godt se, hvad TB kunne med et ordentligt budget, og hvad en træner som AZ dog ikke kunne have gjort med de rette spillere og de rette faciliteter.

Der sker næppe noget godt under nuværende ejer. Desværre. Jeg hader alternativerne.
          Jeg forstår blot ikke Thorborgs øjensynlige aversion over at afgive delvis kontrol, og sælge fx en andel på 20-30% til Barfoed, en ligesindet lokal OB-rigmand?? Er der nogle eksperter i virksomhedsejerskab der kan forklare mig hvor meget magt en minoritetsejer har, og hvilke udfordringer der kan være?
          Når det kommer til ambition er jeg alternativlos.

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Jeg er ikke uenig … jeg havde bare en tro på at TB ventede på de rette spillere der ville gøre at vi forventeligt ville kunne rude bordet på marginalerne og snuppe lidt point fra topholdene .. den tro er der ikke længere med de spillere vi er rygtet sammen med ..
            ja - og det har hele tiden været min anke mod det tilgang. Når vinduet lukker er der spillet 6-7 runder (mener det var 7 sidste år) og det er bare en rigtig stor procentdel af sæsonen når den kun er på 22 runder.
            Har man et velfunderet hold - som Viborg, eller Silkeborg andre år...eller Randers har været - et solidt fundament, så kan man måske godt prøve at klemme sig igennem de første par runder hive en del point og så bringe nogle profiler ind til aller sidst.
            Der er OB åbenlyst bare ikke, naturligvis ikke hjulpet af man skifter træner efter 1. runde.

I år hang jeg så lidt min hat på det "lette" kampprogram, men det hjalp os så heller ikke.

Comment

Jeg forstår blot ikke Thorborgs øjensynlige aversion over at afgive delvis kontrol, og sælge fx en andel på 20-30% til Barfoed, en ligesindet lokal OB-rigmand?? Er der nogle eksperter i virksomhedsejerskab der kan forklare mig hvor meget magt en minoritetsejer har, og hvilke udfordringer der kan være?
              Er det helt store problem ikke at hvis NT og Eks. Barfoed splitter 67/33 så vil Barfoed have ingen reel magt jvf. Selskabsloven, mens at NT får en verbal Pestilens. NT har næppe ingen interesse i det og Barfoed har næppe interesse i at give penge men ikke få noget magt.

Samtidig så er OB ikke sit eget selskab, men en del af et større, så der skal en juridisk afspaltning, hvor OB opstår som selvstændig selskab. (mener jeg)

​​​​​​

Comment

helt og aldeles enig.

Problemet var så at det kun var symbolske ambitioner - ledelsen fuldte ikke op på det og leverede ikke en trup der var god nok.

Zorniger sendte signaler om ambitioner, at man ville mere.

Thomasberg nærmest det modsatte - vi vil gerne top 6, men vi VIL det ikke, vi skal stå på tæer og bla bla bla. Det er Randers light, det er leverpostej...det er ok - det kan sikkert også sikre en sæson mere i superligaen - men ikke megen begejstring det skaber.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

helt og aldeles enig.

Problemet var så at det kun var symbolske ambitioner - ledelsen fuldte ikke op på det og leverede ikke en trup der var god nok.

Thomasberg nærmest det modsatte - vi vil gerne top 6, men vi VIL det ikke, vi skal stå på tæer og bla bla bla. Det er Randers light, det er leverpostej...det er ok - det kan sikkert også sikre en sæson mere i superligaen - men ikke megen begejstring det skaber.
                  Say what you want, men Thomasberg fik dem i top 6 2/5 gange, sikrede en pokaltitel og EL-gruppespil - jeg tager gerne en light version af det

Comment

Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

Say what you want, men Thomasberg fik dem i top 6 2/5 gange, sikrede en pokaltitel og EL-gruppespil - jeg tager gerne en light version af det
                    jeg tror også det er fordi Thomasberg kommer ind lige efter Zorniger.

Havde vi haft TT i 2-3 sæsoner, han havde bragt os i top 6 og stabiliseret os og så var Zorniger kommet ind, så tror jeg mit billede at Thomasberg havde været anderledes.

Nu kommer han ind som erstatning for en der skabte noget begejstring, signalerede at man skulle mere...så er det bare et skridt tilbage.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

helt og aldeles enig.

Det værste er jo at man solgte det hele som “et gearskiftet hvor man skulle angribe top 6.” Det var de mest offensive udmeldinger fra Ådalen i mange mange år. Og så leverer de præcis det samme som de har leveret i “top 6 er naturligvis ambitionen”-årene. Tilliden er væk hos mig. Jeg tror ikke en skid på hvad NT og TB siger mere. Jeg er ved at miste interessen for OB. Kun fordi jeg har en søn som jeg går på stadion med, som min far gjorde med mig, lader jeg som om, at det er fedt med næste hjemmekamp og vi planlægger aways osv. Jeg må IKKE ødelægge hans tro på at OB kan blive mestre engang.

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Er du sikker på det ikke er et indslag fra sidste år ?
                        Jeps, men derfor kan det jo godt være copy-paste alligevel ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

Jeg savner ham sgu. Det må jeg indrømme. Jeg er ærgerlig over, at vi ikke gav ham ordentlige ressourcer. Det ville jeg gerne have set.

Så jeg ved det sgu ikke :).

Vi så bedre ud under AZ end vi gør under TT, som har en bedre trup end AZ havde til rådighed i første kamp.
                          Som jeg husker det, så fik vi en ganske god start, og var tæt på top 6, men undervejs blev det dårligere og dårligere, måske var AZ stilen overraskende for de andre hold i starten, på trods af at det ikke burde være sådan

Min største bekymring ved det nye, er at OB går tilbage mht. det fysiske niveau og med flere skader, som tidligere - OB burde have været ovenpå i de sidste 5-10 minutter i dagens kamp rent fysisk, men var det ikke ...

Comment

Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

Den light-ersion ville ja være plads 7-9 og dermed indimellem en kval- kamp om Europa vi taber
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

Comment

OB er ikke et selvstændigt firma, men en del at en koncern

Er det fakta at Barfoed gerne ville købe sig ind i koncernen med 20-30% - det vil i så fald være et meget stort beløb og så ville Barfoed så også være i hotelbrancen mv. ....?

Comment

Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

Som jeg husker det, så fik vi en ganske god start, og var tæt på top 6, men undervejs blev det dårligere og dårligere, måske var AZ stilen overraskende for de andre hold i starten, på trods af at det ikke burde være sådan

Min største bekymring ved det nye, er at OB går tilbage mht. det fysiske niveau og med flere skader, som tidligere - OB burde have været ovenpå i de sidste 5-10 minutter i dagens kamp rent fysisk, men var det ikke ...
                                der var ihvertfald mere "zorniger" udtryk over de første kampe - men spillerne kunne ikke holde til det og bænken var ikke bred nok. Og med de alt for store udfald endte det med man gik mere på kompromis med stilen (bla på opfordring fra spillerne) Det blev mere tamt at se til, og vel også derfor vi var en del der havde set frem til denne sommer; nu skulle der flere spillere ind der passede til den stil / udtryk man ønskede.

Det fik vi så aldrig at se.

Comment

Working...
                                X