Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

vb - bør være et klart punkt. Det skubber så Yttergaard ind som backup i midtforsvaret, så skal der kun findes en hvis Julius sælges.

Og så så jeg gerne en midtbane mand mere - Falk er for nedadgående og der bør være så man kan skifte ham ud, og ikke drive rovdrift på ham.

Men så begynder det også at se spændende ud, men man har så også virkeligt sat sig selv under pres nu i ligaen.
    Ser meget gerne 1, eller endnu bedre, 2 til forsvaret, og det skal være kvalitet

Du er tidligt ude at afskrive Falken, jeg tror at det blot er fordi at han endnu ikke er i form og at træneren og truppen skal forbedre den ændrede måde at spille på, "øvelse gør mester"

Men ja, midtbanen var ringe mod horsens - William og Fiete kommer tilbage, førstnævnte nok desværre på den lange bane

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Ja, den er jeg simpelthen også nødt til at reagere på. Pengene bliver ikke geninvesteret i OB og der kommer ikke flere handler.........

.........nu er vi på to det seneste døgn...........
      det er skønt at der endelig sker noget. Den del er jeg positiv over.

Men det er også tæt på at være for sent, man har ihvertfald sat sig selv under et gevaldigt pres.

Og så ved vi trods alt ikke hvad det er vi har fået ind endnu, så meget følger jeg ikke med i 2. bundesligaen så jeg ved hvad vi får i vores nye angriber. Gammelgaard er trods alt et lidt mere kendt navn.

Så positivt, men med en lille fodnote der siger at timingen ikke er optimal...

Comment

gjorde heller ikke noget om man havde en stærk midtbanespiller man kunne skifte ind - så Falk ikke skal spille 90+ min. hver gang - måske han også kunne starte ude en gang imellem, lige nu virker det ikke til der er tiltro til Sandberg og Friis - så der mangler en ekstra spiller derinde. Bonde har nok heller ikke luft og fart til 90 min hver gang.
        Man skal jo heller ikke glemme Suhonen, som jo egentlig også kan spille CM og har gjort det i tidligere klubber. Kan være han er tiltænkt derinde, når vi har signet dem, vi har.

Comment

Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

Ser meget gerne 1, eller endnu bedre, 2 til forsvaret, og det skal være kvalitet

Du er tidligt ude at afskrive Falken, jeg tror at det blot er fordi at han endnu ikke er i form og at træneren og truppen skal forbedre den ændrede måde at spille på, "øvelse gør mester"

Men ja, midtbanen var ringe mod horsens - William og Fiete kommer tilbage, førstnævnte nok desværre på den lange bane
          Jeg mener ikke at Falk er færdig - men det var nok meget smart at han ikke skulle spille 90+ min. hver gang og da der ikke ser ud til at være tro på Sandberg og Friis - så få en ekstra ind, så Falk kan komme sig ordenligt oven på sin skade, og så man kan give ham lidt pause en gang imellem.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg

Man skal jo heller ikke glemme Suhonen, som jo egentlig også kan spille CM og har gjort det i tidligere klubber. Kan være han er tiltænkt derinde, når vi har signet dem, vi har.
            kan han det? mente han var købt som noget 10'er...men bentøjet skal jo så også lige kunne holde. Det har han haft problemer med tidligere, og åbenbart nu igen - så lidt bekymrende

Comment

Jeg mener ikke at Falk er færdig - men det var nok meget smart at han ikke skulle spille 90+ min. hver gang og da der ikke ser ud til at være tro på Sandberg og Friis - så få en ekstra ind, så Falk kan komme sig ordenligt oven på sin skade, og så man kan give ham lidt pause en gang imellem.
              Tanken er sympatisk, men jeg håber at det ikke bliver nødvendigt, han er meget vigtig for holdet

Derudover, det tror jeg ikke kommer til at ske, det er meget vigtigere at styrke forsvaret nu, der er nok ikke budget til mere og det vil give en for stor trup

Comment

kan han det? mente han var købt som noget 10'er...men bentøjet skal jo så også lige kunne holde. Det har han haft problemer med tidligere, og åbenbart nu igen - så lidt bekymrende
                Ifølge transfermarkt er det den position han spillet mest i sin tid som professionel. Men hvorvidt det er på en 2-mandsmidtbane centralt har jeg ikke lige mere styr. Synes dog han kunne være et spændende bud derinde.

Også fordi jeg ikke tror det er det er den centrale midtbane, hvor vi ender med at bruge pengene. Dertil synes jeg det ville være smartere at smide dem på en virkelig god forsvarsspiller eller to gode forsvarsspillere.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Jo - Ville du gerne bruge 100 millioner kroner eller lidt mindre i Vejle på Christian Gammelgaard?
                  Det var ikke mig, der brugte det latterlige eksempel med 100 mil. Jeg fulgte op på det, fordi det tåbeligt skrevet.

Comment

Tanken er sympatisk, men jeg håber at det ikke bliver nødvendigt, han er meget vigtig for holdet

Derudover, det tror jeg ikke kommer til at ske, det er meget vigtigere at styrke forsvaret nu, der er nok ikke budget til mere og det vil give en for stor trup
                    ja - altså jeg forestiller mig da også man forsøger at få sendt nogle spillere videre. Friis eller Sandberg - det giver ikke mening at have to talenter til de pladser, de ender med at stå i vejen for hinanden. Men der skal selvfølgelig også være en klub der vil overtage dem.

VB er for mig klart den plads der trænger mest, men en midtstopper gjorde heller ikke noget. Gomez har startet sæsonen stærkt, men igår så vi igen lidt af tidligere tiders unoder.

Vi kender jo ikke budgettet før, eller efter der angiveligt er spyttet lidt mere i kassen.

Men er der råd så mener jeg bare en midtbane spiller giver SÅ meget mening, så man kan spare Falk / Bonde. Bonde har også udløb næste sommer, kunne man få en ind allerede nu -ville da være rart at være lidt på forkant.

Comment

ja - altså jeg forestiller mig da også man forsøger at få sendt nogle spillere videre. Friis eller Sandberg - det giver ikke mening at have to talenter til de pladser, de ender med at stå i vejen for hinanden. Men der skal selvfølgelig også være en klub der vil overtage dem.

VB er for mig klart den plads der trænger mest, men en midtstopper gjorde heller ikke noget. Gomez har startet sæsonen stærkt, men igår så vi igen lidt af tidligere tiders unoder.

Vi kender jo ikke budgettet før, eller efter der angiveligt er spyttet lidt mere i kassen.

Men er der råd så mener jeg bare en midtbane spiller giver SÅ meget mening, så man kan spare Falk / Bonde. Bonde har også udløb næste sommer, kunne man få en ind allerede nu -ville da være rart at være lidt på forkant.
                      en VB frigiver vel yttergård til centerbacken lidt mere permanent, og så kan man skifte mellem ham og gomez alt efter modstander/form. Hvis Askou forlænger er man i hus i min verden, i og med man så også har fået den venstrebende stopper man gerne ville have.

Comment

Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

Hvis vi skal have en ind til forsvaret, så skal han være bedre end fra en middelmådig 1 divisions klub.

Jeg tænker man skal hente en ind, som helt klart kan kæmpe med Gomez og Askou, og måske endda slå en af dem af, så der virkelig kommer konkurrence.

Nej tak til ham. Ja tak til Maxsø fx.
                        Der siger jeg så nej tak til Maxsø. Hvad er han, 32 og med klar kærlighed til Bif.
                        Vigtigste position er fortsat vb og den del løser maxsø ikke.
                        Men jo jo, maxsø kunne da sikkert gøre det godt for os en sæsons tid, hvis han kan nedværdige sig til OB.

Comment

Oprindeligt indsendt af AndyKBH Se indlæg

en VB frigiver vel yttergård til centerbacken lidt mere permanent, og så kan man skifte mellem ham og gomez alt efter modstander/form. Hvis Askou forlænger er man i hus i min verden, i og med man så også har fået den venstrebende stopper man gerne ville have.
                          Jeg kan ikke lade være med at tænke at det er lidt tyndt med Askou, Gomez og Yttergård, med Amrani som 4. valg. Jeg aner intet om hvor god Amrani er, men qua hans alder kunne godt være i tvivl om hvor klar han er til at spille vigtige minutter for os, i tilfælde af skader

Comment

Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
                            Nu hvor der angiveligt er tilført lidt midler til budgettet, hvad så med at hente ham her,

https://www.transfermarkt.com/albert...spieler/542411

Han har været nævnt herinde før,
                            God alder, venstrebenet, umiddelbart kontrakt til 27.

Han må være inden for vores rækkevidde. 3-4 mio.?

Er der nogen der kender lidt mere til ham end mit kendskab, som går ca. til "en af de stærkeste forsvarsspillere i betinia".?
                            Vil mene at han fungerer bedst som stopper i en trebackkæde. Ville ikke have meget imod at hente ham, men Yttergård har nogle af de samme kvaliteter

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Og må jeg godt lige benytte lejligheden til at trække på smilebåndet over de brugere herinde der for få dage siden lukkede vinduet og hylede over at OB var uambitiøse osv osv…
                              Hold kæft en gang piv

Ooooooooooogggg.. Hermed gjort
                              jamen så kan jeg trække lidt på smilebåndet af dig. Skal der virkeligt ikke andet til før du mener alt er godt?

En 27 årig svensker med ret så mange skader bag sig fra den tyske 2. bundesliga og et pænt talent fra 1 div.?

Altså jeg er glad for man endelig er kommet igang, særligt Gammelgaard tænker jeg er spændende - men er det ikke bare for sent?

Jeg mener da i den grad kritikken af OB og deres ambitioner har været berettiget, og det ændre et par signing ikke bare sådan på. Man har sat sig selv i en utrolig vanskelig situation.

Så ja ikke en gang Piv fra din og andres side af, men måske lige en gang for meget jubeloptimist...

Comment

En økonomisk buffer i krisetider, ikke andet

Har du bevis for at OB sender penge videre?
                                Det virker som om, at hvis man tjener - lad os sige 25 millioner på et salg - så bruger man måske 8 millioner på nye indkøb. Det kan sagtens være at beløbene er anderledes - ret mig til nogle bedre tal, hvis du kender dem. Hvad bruges de 17 mil så til? Lønninger? Hybridbane? Stadionprojekt? Ryger de over i OSE? Jeg ved det ikke - men lige meget hvilken af disse eller kombination af disse, så mener jeg at man driver en alt for tight virksomhed, hvis man er afhængig af så store salg bare for at holde driften i gang. Hvad har man fået for Ejdum og Bojang i år? 28 mil?
                                Ifølge AI ser vores transferindtægter således ud for 2024 & 2025:
                                • 2025: 55,7 millioner kroner – Sikrede moderselskabet et rekordstort overskud. Indtægterne stammer fra salg af profiler som Luca Kjerrumgaard (til Udinese), Louicius Don Deedson, Aske Adelgaard, Tobias Slotsager og Max Fenger.
                                • 2024: Cirka 57-58 millioner kroner – Det absolutte hovedsalg var stortalentet Yankuba Minteh, som blev solgt til Newcastle United i sommeren 2023, men hvor de store økonomiske rater og realiserede effekter i høj grad ramte dette regnskabsår
                                ​Hvor mange af de millioner er der købt spillere for? Ikke ret mange i procent af den samlede indtægt, som jeg lige kan regne det ud. Ifølge AL:
                                "OB har siden 2024 brugt omkring 2,7 millioner euro (ca. 20 millioner kroner) på samlede transfersvinter- og sommerindkøb på tværs af sæsoner. Klubben har i samme periode fokuseret på frie spillere og større salg for at sikre et stærkt økonomisk overskud." Her er køb denne sommer nok ikke med. Så man har nok brugt 35 af de 140 mil-ish til spillerkøb.​
                                Ergo må transferindtægter jo i stort omfang gå til drift af OB eller ryge over i OSE.
                                Det synes jeg er lidt vildt. Vi har åbenbart meget store driftsomkostninger forhold til vores sponsor- og ligaindtægter. Jeg tager muligvis fejl. Men med min lægmandslogik ender jeg i denne konklusion.

Comment

Working...
                                X