Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Leger med ChatGPT:

Hvis jeg scoutede specifikt for OB under Zorniger

Jeg ville rangere dem:
    1. Tim Oberdorf – den mest komplette i forhold til intensitet og fysisk robusthed.
    2. Marcel Beifus – størst udviklingspotentiale og kan blive solgt videre.
    3. Lars Lukas Mai – især interessant, fordi han er venstrebenet, hvilket giver bedre balance i en høj bagkæde.
    4. Jesper Verlaat – hvis man ønsker en billig og erfaren leder.
    Tre ekstra navne, jeg ville undersøge
    • Kenneth Schmidt (Fortuna Düsseldorf, lejet fra Bundesliga) – venstrebenet, hurtig og passer meget godt til høj linje.
    • Tim Drexler (ung tysk stopper) – stor fart og aggressivitet, men kan være dyr.
    • Maximilian Bauer – tidligere meget interessant profil til højintensitetsfodbold, hvis han bliver tilgængelig.
    Af alle de spillere, vi har gennemgået i Skandinavien, Tyskland, Schweiz og Østrig, er Tim Oberdorf stadig den spiller, jeg vurderer passer bedst til en Zorniger-model, mens Lars Lukas Mai er den mest interessante venstrebenede mulighed.
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Identitet er også at forstå fødekæden. Hvis vi kan holde det til at ske engang hvert andet årti, går der ikke noget af OB af den grund.
      Identitet er også at IKKE at acceptere at man sælger fynske profiler til konkurrenter. Og da slet ikke Brøndby.

For mig handler det mest om signalværdi. Man snakker om top 6 og vil ha fynske profiler/makkere, og så sælger man en fynsk profil til et hold, man skal konkurrere med om top 6. Tilliden er i forvejen tyndslidt, så undskyld, men op et vist sted med "fødekæden". Vi skal have en identitet, hvor vi ikke sælger profiler til andre danske klubber. Og da slet ikke fynske profiler.

Det er bare sådan, at jeg har det. Og en enkelt af mine OB kammerater, som jeg var ude sammen med på Falen for at se træningskamp mod Kolding forleden, overvejer en pause fra OB, fordi han er træt af snak om top 6 og så sælger de Ejdum til Brøndby.

Og jeg forstår ham.

NU står de herrer atter med en post i Urias størrelsen. Og det er helt deres egen skyld.

MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

Identitet er også at IKKE at acceptere at man sælger fynske profiler til konkurrenter. Og da slet ikke Brøndby.

For mig handler det mest om signalværdi. Man snakker om top 6 og vil ha fynske profiler/makkere, og så sælger man en fynsk profil til et hold, man skal konkurrere med om top 6. Tilliden er i forvejen tyndslidt, så undskyld, men op et vist sted med "fødekæden". Vi skal have en identitet, hvor vi ikke sælger profiler til andre danske klubber. Og da slet ikke fynske profiler.

Det er bare sådan, at jeg har det. Og en enkelt af mine OB kammerater, som jeg var ude sammen med på Falen for at se træningskamp mod Kolding forleden, overvejer en pause fra OB, fordi han er træt af snak om top 6 og så sælger de Ejdum til Brøndby.

Og jeg forstår ham.

NU står de herrer atter med en post i Urias størrelsen. Og det er helt deres egen skyld.

MvH ChrisOB
        Hvad nu hvis vi leger med tanken og siger at Ejdum ville til Brøndby, og afviste de andre interesserede klubber. Hvad foreslår du så OB at gøre?

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
          Leger med ChatGPT:

Hvis jeg scoutede specifikt for OB under Zorniger

Jeg ville rangere dem:
          1. Tim Oberdorf – den mest komplette i forhold til intensitet og fysisk robusthed.
          2. Marcel Beifus – størst udviklingspotentiale og kan blive solgt videre.
          3. Lars Lukas Mai – især interessant, fordi han er venstrebenet, hvilket giver bedre balance i en høj bagkæde.
          4. Jesper Verlaat – hvis man ønsker en billig og erfaren leder.
          Tre ekstra navne, jeg ville undersøge
          • Kenneth Schmidt (Fortuna Düsseldorf, lejet fra Bundesliga) – venstrebenet, hurtig og passer meget godt til høj linje.
          • Tim Drexler (ung tysk stopper) – stor fart og aggressivitet, men kan være dyr.
          • Maximilian Bauer – tidligere meget interessant profil til højintensitetsfodbold, hvis han bliver tilgængelig.
          Af alle de spillere, vi har gennemgået i Skandinavien, Tyskland, Schweiz og Østrig, er Tim Oberdorf stadig den spiller, jeg vurderer passer bedst til en Zorniger-model, mens Lars Lukas Mai er den mest interessante venstrebenede mulighed.
          Oberdorf er godt nok lige gået ned i løn, men han lyder som en der stadig er udenfor den ramme OB kan være med på.

Beifus er langtidsskadet.

Lars Lukas virker dyr, men udløb næste sommer kan måske løsne op på det.

Verlaat har lige skrevet under med en ny klub denne sommer.

Kenneth Schmidt har også lige skiftet klub i sidste uge.

Drexler skiftede i vinters. Spiller nu fast i Red Bull Salsburg. Har spillet på samtlige tyske u-landshold, senest i efteråret. Han virker totalt urealistisk.

Bauer er også lige skiftet til en anden klub.

Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

Hvad nu hvis vi leger med tanken og siger at Ejdum ville til Brøndby, og afviste de andre interesserede klubber. Hvad foreslår du så OB at gøre?
            Dér er jeg kold. Han har kontrakt 2 år endnu. OB kan sige nej og lade Ejdum være sur. Jeg er ret sikker på, at han vil komme sig over det, og være professionel. For mig er det vigtigste at vi under ingen omstændigheder sælger fynske profiler til Brøndby. OB har ikke nok kredit i banken til at lave sådan én manøvre. Man kan sidde til et identitetsmøde og sige man brænder nok så meget for OB, men hvis man i den sidste ende vil sælge ud af den, så snart Pestegnsklubben vifter med checkhæftet, så betyder det ikke en s...

Så ja, jeg synes det er hamrende useriøst og uambitiøst bare at acceptere sådan et salg. Punktum.

MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Dér er jeg kold. Han har kontrakt 2 år endnu. OB kan sige nej og lade Ejdum være sur. Jeg er ret sikker på, at han vil komme sig over det, og være professionel. For mig er det vigtigste at vi under ingen omstændigheder sælger fynske profiler til Brøndby. OB har ikke nok kredit i banken til at lave sådan én manøvre. Man kan sidde til et identitetsmøde og sige man brænder nok så meget for OB, men hvis man i den sidste ende vil sælge ud af den, så snart Pestegnsklubben vifter med checkhæftet, så betyder det ikke en s...

Så ja, jeg synes det er hamrende useriøst og uambitiøst bare at acceptere sådan et salg. Punktum.

MvH ChrisOB
              Dejligt at have den "gamle" ChrisOB tilbage, jeg kunne ikke skrive det bedre en det du gør her

Comment

MvH ChrisOB
                Jamen så risikerer du jo bare at have en sur spiller, som spiller en dårlig sæson og bare ødelægger sin værdi. Det ville jo også være helt håbløst. Jeg siger ikke at Ejdum nødvendigvis ville gøre det, bare at den tilgang du foreslår ikke nødvendigvis er særligt givtig

Comment

Og jeg forstår ham.

MvH ChrisOB
                  Skal OB være en bæredygtig klub, så er det endnu sådan at det også kræver millioner fra interne salg i ligaen. Det er selvfølgelig noget man nødigt gør, og målet må jo også være at man kan sige nej, som vi senest gjorde vinter, men "fuck fødekæde" eller ej, er der bare realiteter vi må forholde os til.

Jeg kan selvfølgelig godt forstå følelserne i det, det er klart, dog ikke, at det skulle koste en pause fra OB.
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Troels Bech gør selv meget ud af at forklare at der er 4 parter der skal blive enige når OB enten vil hente en spille eller forlænge med en af vores spillere og det er især når han skal undskylde for hvorfor det nogle gange er svært for OB.

Lige i det her tilfælde med Ejdum kan den jo lige så godt bruges den anden vej. OB kan jo bare sige nej til Brømdbø, da vi har 2 år tilbage af vores kontrakt med Ejdum.

Jeg er helt enig med ChrisOB i det her tilfælde.

Comment

Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Troels Bech gør selv meget ud af at forklare at der er 4 parter der skal blive enige når OB enten vil hente en spille eller forlænge med en af vores spillere og det er især når han skal undskylde for hvorfor det nogle gange er svært for OB.

Lige i det her tilfælde med Ejdum kan den jo lige så godt bruges den anden vej. OB kan jo bare sige nej til Brømdbø, da vi har 2 år tilbage af vores kontrakt med Ejdum.

Jeg er helt enig med ChrisOB i det her tilfælde.

så du vil heller have en sur spiller i 2 år der så efterfølgende kan skifte gratis til Brøndby ??

Comment

Hvis ejdum ikke kan forstå at Ob ikke sælger til en konkurrent så må han jo på bænken.
                        den er ikke længere.
                        også et signal at sende til de andre unge mennesker.
                        hold ham til vinter eller sælg til udlandet.ellers må de betale alt alt for meget.
                        og det mener jeg ikke 25 mill er.

Comment

Oprindeligt indsendt af DD84 Se indlæg

så du vil heller have en sur spiller i 2 år der så efterfølgende kan skifte gratis til Brøndby ??

Hvem siger vi får en sur spiller i 2 år?.
                          Hvem siger vi ikke kan prøve at sælge ham senere i vinduet eller om et helt eller et halvt år?.
                          Hvem har skrevet under på den nuværende kontrakt, hvor han iøvrigt har været skadet i en periode?.
                          Hvem siger han skifter gratis til Brøndby om 2 år?

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Skal OB være en bæredygtig klub, så er det endnu sådan at det også kræver millioner fra interne salg i ligaen. Det er selvfølgelig noget man nødigt gør, og målet må jo også være at man kan sige nej, som vi senest gjorde vinter, men "fuck fødekæde" eller ej, er der bare realiteter vi må forholde os til.

Jeg kan selvfølgelig godt forstå følelserne i det, det er klart, dog ikke, at det skulle koste en pause fra OB.
                            Realiteten er, at vi har kontrakt med ham 2 år mere. Alt andet lige er sandsynligheden for et stort salg større hos udenlandske klubber i forhold til Superligahold. Så jeg køber ikke dét dér med at det skulle være en "nødvendighed" med interne salg i ligaen for at opretholde eller skabe en bæredygtig klub. Det er IKKE "nødvendigt" at sælge til andre danske klubber.

Og med hensyn til det sidste: Så er der altså ikke trykket på nogen "nulstillingsknap" for hver sæson. Min kammerats tålmodighed er tyndslidt; manges tålmodighed er tyndslidte, derfor forstår jeg fuldt ud hans lyst til at trykke på pauseknappen. De sidste 10-15 år eksisterer altså stadig i baghovedet, og er jo én af hovedgrundene til at de i det hele taget gik med på Søren og CO's identitetsgalej, som jeg så også deltog i. At vi skulle komme videre efter 10-15 magre år og en nedrykning. Hvor fokuspunkterne var fynske profiler og et bæredygtigt hold. Jeg har svært ved at se et salg af en fynsk profil til et andet dansk hold (og så endda Brøndby) som andet end et udtryk for, at man ser penge nu, og ikke ret meget andet.

Og dét er både jeg og min kammerat pænt trætte af. Det eneste forskel er, at jeg IKKE kan trykke på en pauseknap, når det gælder OB. Det er eneste grund til, at jeg ikke har trykket på den forlængst. Og det synes jeg, at der er flere, der burde have en forståelse for. At det simpelthen kan blive for meget. Og at såkaldte "rationelle" og "pragmatiske" argumenter ikke tæller en døjt i dén sammenhæng. Følelser før fornuft, når det gælder fodbold. Altid.

MvH ChrisOB

Comment

Frøkjær siger at han slet ikke har snakket med Ejdum om evt transfer. Han har ikke engang hans tlf nummer…

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ke-hans-nummer

Comment

Det er et giga problem hvis man lader spillerne diktere med to år tilbage af kontrakten. Men jeg tænker at han har hovedet oppe i egen røv. Så måske meget godt at slippe af med ham. Bare træls at det er til en direkte konkurrent (hvilket kun gælder hvis det lykkes TB at hente et par markante forstærkninger)

Comment

Working...
                                X