Oprindeligt indsendt af fmprOB
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).
Collapse
X
-
Lorte pis. Så bliver kun et sidste lille håb på en mirakel at det bliver en anden klub end de pisgule. HSV må gerne træde i karakter og smide et stort bud.Last edited by andlox; 04-07-2026, 11:04."Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
- Norbert Elgert -
- Likes 1
-
Det er muligt at jeg har spillet for meget manager men er 25 millioner ikke lavt sat til en direkte konkurrent? OB har meldt ud at de vil i top 6 så derfor vil jeg mene at der skal noget ekstraordinært til for at man sælger til dem? Eller hvad?Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlægVi må da også være tæt på budget for transferindtægter, hvis vi antager Ejdum giver 25 mio.
Breum lægger vel på 7-9 mio
adelgaard 2-3 mio og Bürgy måske 1 mio. Ryger Grot også, så er den hjemme og så er Askou ikke engang skudt afsted, hvilket han jo bør, hvis ikke han vil forlænge. Der må være noget at skyde med i det svære svære marked nu TB!
- Likes 3
Comment
-
Ja, det er lidt mærkeligt og har også undret mig. Under BW var 1 mil. EUR nok for at være en bæredygtig forretning (hvilket den på det tidspunkt var ifølge NT)... nu er det 5Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Jeg tænker det er over allerede hvis Ejdum sælges for det jeg hører. Så Grot og Askou vil være ekstra
Jeg kunne virkelig godt tænke mig at vide hvad alle de ekstra transfer kroner bruges til… For 4-5 år siden solgte vi vel for 5-10 mill kr om året +/-(mavefornemmelse) og havde vel et budget tæt på det vi har i dag. Nu sælger vi for 35-50 mill om året og budgettet at TB har, har vel ikke rykket sig super meget ift.
De 100 mill vi samlet fik for Minteh…. Hvor er de blevet af?
Lad os nu bare sige at budgettet er hævet 10 mill og akademiet 5 mill… Hvor går de sidste penge hen? Her er der ikke engang indregnet store stigninger i matchday penge, merchandise, sponsorater og tv penge som også er steget meget de sidste 4-5 år. Et forsigtigt gæt er vel 10-15 mill..
Var underskuddet så stort førhen i OB at vi skal op i disse tal eller bidrager vi bare voldsomt til overskuddet i OSE?
Ved godt, at vi har fået en dyr trænertrio og Falk hjem, men det forklarer jo ikke hele forskellen. Tænker de større investeringer er foretaget på koncernniveau og ikke som sådan belaster klubbens økonomi. Administrationen er jo heller ikke stor for en superligaklub
- Likes 1
Comment
-
Det kan man sagtens sige, men følelser og fornuft hænger jo ikke altid sammen. Ejdum er god men han har vel ikke brændt banen af i SL. Yderligere er OBs placering i fødekæden ikke til at vi holde på de største talenter så hvis prisen er tæt på rekord for intern handel i SL og div. klausuler er det svært at sige nej .. selv til BIFOprindeligt indsendt af Dengsen Se indlæg
Det er muligt at jeg har spillet for meget manager men er 25 millioner ikke lavt sat til en direkte konkurrent? OB har meldt ud at de vil i top 6 så derfor vil jeg mene at der skal noget ekstraordinært til for at man sælger til dem? Eller hvad?
Believe OB
œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke
Ligegyldige kampe eksisterer ikke
Comment
-
Enig, håber også der kommer et udenlandsk bud i 11. time. Både for Ejdums karriere og fordi den pisgule trøje ikke klæder nogen som helstOprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
Morten pis. Så bliver kun et sidste lille håb på en mirakel at det bliver en anden klub end de pisgule. HSV må gerne træde i karakter og smide et stort bud.
- Likes 2
Comment
-
skal man flytte sig så skal man jo også bringe flere penge ind. Om et par år er det vel 7 mill euro, dernæst 10.Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
Ja, det er lidt mærkeligt og har også undret mig. Under BW var 1 mil. EUR nok for at være en bæredygtig forretning (hvilket den på det tidspunkt var ifølge NT)... nu er det 5
Ved godt, at vi har fået en dyr trænertrio og Falk hjem, men det forklarer jo ikke hele forskellen. Tænker de større investeringer er foretaget på koncernniveau og ikke som sådan belaster klubbens økonomi. Administrationen er jo heller ikke stor for en superligaklub
Det er træls hvis det ender med et salg til en "direkte" konkurrent. Men OB skal helst heller ikke ses som et hold der står i vejen for egne talenter, og endnu er vi trods alt stadig kun en nylig oprykker der blev nr 8 sidste år.
Begynder vi at levere top 6 resultater og blive lidt mere ambitiøse med vores målsætninger, så vil vi på sigt også lettere kunne holde på talenterne - og sælge til udlandet istedet.
Logisk set giver det meget mening hvis de betaler et pænt beløb plus videresalg. Men det gør da ondt, man bliver ramt på selvforståelsen.
Lidt sådan et køb jeg godt kunne tænke mig OB lavede - hentede en profil fra en direkte konkurrent.
- Likes 1
Comment
-
uagtet salg; man har endelig meldt top 6 ambitioner ud. Nu skal det fandme også bakkes op.Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Tja. Nu har Troels bare nået det der skal til for at ramme budgettet…
Så det kræver vel et stort salg af fx Askou hvis man vil lave noget ekstra ud over det transferbudget han har til rådighed
Hvor hårdt salget af Ejdum slår kommer helt an på hvad man bringer ind. Lige nu hvor man har ladet Owusus kontrakt løbe ud, hentet Peter ind og er ved at sælge Ejdum til en direkte konkurrent...det skriger ikke ligefrem top 6.
- Likes 6
Comment
-
Jeg forstår godt, at der skal sælges mere, men hvad bruges den øgede indtægt tilOprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
skal man flytte sig så skal man jo også bringe flere penge ind. Om et par år er det vel 7 mill euro, dernæst 10.
Det er træls hvis det ender med et salg til en "direkte" konkurrent. Men OB skal helst heller ikke ses som et hold der står i vejen for egne talenter, og endnu er vi trods alt stadig kun en nylig oprykker der blev nr 8 sidste år.
Begynder vi at levere top 6 resultater og blive lidt mere ambitiøse med vores målsætninger, så vil vi på sigt også lettere kunne holde på talenterne - og sælge til udlandet istedet.
Logisk set giver det meget mening hvis de betaler et pænt beløb plus videresalg. Men det gør da ondt, man bliver ramt på selvforståelsen.
Lidt sådan et køb jeg godt kunne tænke mig OB lavede - hentede en profil fra en direkte konkurrent.
Kan ikke forestille mig, at en femdobling af transferindtægterne kan ses på vores trupsammensætning. Ved godt at det ikke er 1:1, men hvad bruges de resterende pengene på (som fmprOB også fremhæver) ?
Comment
-
Enig. Vi sælger jo ikke engang Ejdum til Brømbøøøø if, men vi sælger ham til Global Football Holding. Klamt!.Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlægI guder hvor jeg ikke gider glo på Ejdum i BIF og i guder hvor er jeg træt af moderne fodbold. Sælg til udlandet hvis det er!
Det er åbenbart gamet, og så håber jeg godt nok, at vi henter noget gedigent ind. Ellers giver projekt-AZ ingen mening.
Comment
-
Det er jo det jeg mener. For 3 år siden hed det 1 mill euro. Nu hedder det 5 mill euroOprindeligt indsendt af Online Se indlæg
Ja, det er lidt mærkeligt og har også undret mig. Under BW var 1 mil. EUR nok for at være en bæredygtig forretning (hvilket den på det tidspunkt var ifølge NT)... nu er det 5
Hvor går de ekstra 30 mill hen?
Comment
-
Ja der bliver postet flere penge i akademiet. Men det er max steget 5 mill kroner siden BW. Og han skulle sælge minimum for 1 mill euroOprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
OB har bygget ny baner på stadion og i Ådalen, der er opgraderet omklædningsfaciliteter, Superligahuset har fået en makeover og administration og stab omkring klubben skal også have løn. Derudover er lønningerne i fodbold generelt steget.
Hvis man også skal lægge hovedet på blokken, så tror jeg også OB er i gang med massivt at investere i akademiet. Det er klart der OB’s største værdier de seneste fem år er blevet skabt i form af salg, videresalgsklausuler og dygtige fodboldspillere i truppen, hvis man så skal gøre det regnestykke op, så tror jeg pengene er forholdsmæssigt bedst investeret i akademiet, når vi samtidig holder det op
mod afkast.
Talentsalg inden inkludering/førsteholdssdebut, de senere år inkluderer jo, Hjalte Boe Rasmussen (5,5 mill) Jonathan Foss, Tobias Lund Jensen (samlet 8 mill for de to belgiensalg) og Viktor Bende (1-2 mill) (plus de lidt ældre Jacob Rasmussen og Gustav Grubbe).
Derudover har vi solgt siden 2020: HC Bernat (gratis/kontraktfri), Oliver Christensen (22,5 mill), Jakob Breum (3+7,5 mill), Charly Nouck (4-5 mill), Aske Adelgaard (2-3+3mill), Luca Kjerrumgaard (37,5 mill), Yankubah Minteh (60+20 mill), Tobias Slotsager (7,5 mill), Mads Frøkjær (10 mill), Max Fenger (3,3 mill).
samlet set har Akademiet solgt spillere for 200 millioner siden 2020, og trækker man Minteh ud som en statistisk outlier så er beløbet 120 millioner. Eller 20 millioner om året. Det er et noget bedre snit, end hvad vi har solgt spillere uden for akademiet til. Og vi har ikke engang medregnet beløbene fra salg af Ejdum og Askou endnu, der tilsammen kommer til at pynte rigtig flot på ovennævnte resultat.
Så mit gæt er, at der bliver postet penge i akademiet.
Jeg er helt med på de ting du nævner.
Men superligahuset er flere år siden og Kommunen betalte meget af hybridbanen på stadion og nye omklædningsfaciliteter på stadion. Administrationen har altid fået løn jo
Så det kan vel næppe bare skydes over på at vi har lavet en ny græsplæne på bane 1 og inflation. Og brugt lidt penge på vandingsanlæg på Falen
- Likes 1
Comment
-
Ja, tror det ville være bedre, at sætte kravet til transferindtægt ned, så vi undgår en situation, hvor vi er "tvunget" til at sælge Ejdum til en direkte konkurrent (for at nå målet). De klubber, som får de rigtige høje beløb for deres talenter, har netop formodet at holde på dem til de har spillet 100-150 kampe på højeste niveau og derefter skyde dem afsted til en udenlandsk liga.Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Det er jo det jeg mener. For 3 år siden hed det 1 mill euro. Nu hedder det 5 mill euro
Hvor går de ekstra 30 mill hen?
Så må EA sætte større krav til den kommercielle afdeling om at skaffe større/flere sponsorater. En stigning på 10 millioner de kommende fem år er decideret uambitiøst og matcher ikke kravene til den sportslige del af klubben.
- Likes 1
Comment
-
jeg vil forestille mig man bruger det til at bygge klubben op; øget budget til akademiet, faciliteterne - tænker det er en af de ting Zorniger også er bragt ind for - virkeligt at påpege hvor det halter. Så har bundlinjen vel også vist røde tal en årrække - det er man ved at rette op på. Stadion - aner ikke om og i givet fald hvor meget OB selv skal spytte i kassen der.Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
Jeg forstår godt, at der skal sælges mere, men hvad bruges den øgede indtægt til
Kan ikke forestille mig, at en femdobling af transferindtægterne kan ses på vores trupsammensætning. Ved godt at det ikke er 1:1, men hvad bruges de resterende pengene på (som fmprOB også fremhæver) ?
Opbygning af en egenkapital til de år hvor man rammer ved siden af (aner ikke om det er noget man kigger på)
Det er rent gætværk men kan umiddelbart se mange steder pengene kan bruges - og så regner jeg da også med at vi kommer til at se et øget transferbudget over tid, men tænker lige at Troels skal bevise han kan leve op til forventningerne over en periode.
Men det er sgu da voldsomt frustrerende - for hvis ikke vi kan se det i tilgangen af nye spillere, så er det jo kompelt ligegyldigt med de store salg.
Men det skal nok ses over en længere tidshorisont.
Comment
Comment