Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Max om transfersituationen

    https://m.facebook.com/story.php?sto...00063492075656
    Believe OB

    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

    Comment


      Så fandt Troels en venstrebenet midterforsvar til 1 holdstruppen :)

      https://ob.dk/nyheder/2026/juni/adam...teholdstruppen

      Comment


        Oprindeligt indsendt af DD84 Se indlæg
        Så fandt Troels en venstrebenet midterforsvar til 1 holdstruppen :)

        https://ob.dk/nyheder/2026/juni/adam...teholdstruppen
        Ja, godt hentet i et svært marked

        Comment


          Oprindeligt indsendt af DD84 Se indlæg
          Så fandt Troels en venstrebenet midterforsvar til 1 holdstruppen :)

          https://ob.dk/nyheder/2026/juni/adam...teholdstruppen
          Håber den bliver forlænget når han fylder 18 år. Han ser lovende ud.

          Comment


            Tillykke til den unge mand. Bliver spændende at følge ham.
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              FCN køber Alexander Lind for 24 millioner. (Fedt han valgte AGF fra). De får så også nok snart 200 millioner ind for ham Ghana fyren der scorede sejrsmålet den anden dag ved VM.

              Håber seriøst OB kommer med på den vogn inden for en overskuelig fremtid.
              Det går stærkt i superligaen økonomisk for de dygtigste klubber.

              Comment


                Har hørt SFÅ Live - og kan da trods alt høre jeg ikke står helt alene med mine tanker om Troels lidt for defenssive udtalelser, jeg savner sgu lidt begejstring og lidt håb og drømme.
                Nok særligt her i sommerpausen - det er nu det er muligt at drømme lidt - inden realiteterne rammer (forhåbentlig ikke alt for hårdt)

                Og så savner jeg godt nok nogle tilgange, eller som min. nogle rygter. Så velbevandret Troels er i medieverdenen kan det måske undre lidt at man ikke fodrer nogle journalister bare et par krummer på denne tid af året - ville jo skabe en masse interesse og fokus.

                Men man vil åbenbart hellere operere uden for megen mediebevågenhed...

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                  Har hørt SFÅ Live - og kan da trods alt høre jeg ikke står helt alene med mine tanker om Troels lidt for defenssive udtalelser, jeg savner sgu lidt begejstring og lidt håb og drømme.
                  Nok særligt her i sommerpausen - det er nu det er muligt at drømme lidt - inden realiteterne rammer (forhåbentlig ikke alt for hårdt)

                  Og så savner jeg godt nok nogle tilgange, eller som min. nogle rygter. Så velbevandret Troels er i medieverdenen kan det måske undre lidt at man ikke fodrer nogle journalister bare et par krummer på denne tid af året - ville jo skabe en masse interesse og fokus.

                  Men man vil åbenbart hellere operere uden for megen mediebevågenhed...
                  Har også hørt den her i aften. TB får jo nærmest Jesper Hansen til at lyde som en festbombe.

                  Han skal ikke beskyldes for at sælge billetter. Synes faktisk han virker totalt opgivende.

                  Det er altid sådan lidt meeeh bagefter han har udtalt sig. Han forsømmer ikke en chance for at fortælle vi er en lille klub i Danmark, og ikke kan forvente at være en top 6 klub.

                  Comment


                    Hvad kan vi forvente at der kommer ... Salg må betyde erstatninger men hvad med trupsammensætningen og hvad har TB sagt?

                    TB har sagt top6 i denne sæson, hvilket ud over at vi træner os bedre må forvente at truppen bliver styrket.
                    Han har også sagt at der er gået for mange mål ind og at det er forsvaret der er vores akilleshæl.

                    Med afgange af Sander, Paulsen, Owusu, Grubbe, Trybull og Abrahamsen og tilgange af Therkildsen og Amrani så mangler der noget.

                    Sander ser jeg som en gratis afgang da der er tre keepere, hvilket må være acceptabelt.
                    Trybull og Abrahamsen blev reelt ikke brugt og Abrahamsen er vel allerede erstattet af Legolas?
                    Så er der Owusu og Grubbe tilbage. Har Therkildsen taget over fra Owusu med det i mente at McCoy er 1. valg? Så er der reelt kun Grubbe tilbage. Til gengæld er Amrani rykket op.
                    Kan også være at Therkildsen har taget over for Grubbe og så mangler der en fra Owusu.

                    Truppen p.t.(alder):

                    Myhra (29)
                    Hansen (36)
                    Eskildsen (18)

                    Amrani (17)
                    Askou (20)
                    Gomez(24)
                    Burgy (30)
                    Yaya (21)
                    Adam (25)
                    McCoy (20)
                    Krølle (20)
                    Therkildsen (28)
                    Ismahila (26)
                    Vitus (19)
                    Ejdum (21)
                    Sandberg (20)
                    Anssi (25)
                    Falk (34)
                    Bonde (32)
                    Arp (26)
                    William (19)
                    Markus (20)
                    Ganaus (25)
                    Grot (28)
                    Jona (24)
                    Legolas (19)

                    Der er ikke taget højde for fødselsdage i år.

                    Jfr. Next Level Strategien så skal der være 22 spillere udover målmændene:

                    i alt 22 spillere i den ideelle OB-trup:
                    • Egenudviklede under 20 år: 6
                    • Fuldt transitionerede spillere 21-25 år: 6
                    • Præstationsspillere 25-29 år: 6
                    • Karakterspillere 29-33 år: 4
                    ​Og det er udover ønsket om at være de bedste i Danmark til Transition, hvor nedenstående er målet for de unge, hvilket kan give et hint om f.eks. debutanter og antallet af egne talenter:
                    • Mindst 5 spillere på U-landshold.
                    • Mindst 2 årlige debutanter på førsteholdet.
                    • Minimum 40 % egne talenter repræsenteret i førsteholdstruppen.
                    • Mindst 20 % andel af førsteholdsminutter til egenudviklede spillere

                    ​Der er p.t. 23 markspillere og 3 målmænd (som trækkes ud af fordelingen i den ideelle trup) - altså en markspiller for meget:

                    Egenudviklede spillere under 20 (6):
                    Legolas, William, Markus, Juul-Sandberg, Vitus, Krølle, McCoy, Askou og Amrani. - Altså tre for mange p.t.

                    Fuldt transitionerede spillere 21-25 (6):
                    Jona, Ganaus, Anssi, Adam, Yaya og Gomez. Lige til øllet.

                    Præstationsspillere (6):
                    Grot, Arp, Ejdum, Therkildsen og Ismahila - Altså plads til en mere.

                    Karakterspillere (4):
                    Bonde, Falk og Burgy - altså plads til en mere.

                    Det lader i hvert fald til at vi skal af med nogle af talenterne og så hente erfarne spillere i form af en præstationsspiller og en karakterspiller.

                    Med henblik på at forsvaret skal styrkes tænker jeg at der måske kunne ske noget med Gomez, Adam og Burgy. Askou står også til at blive solgt men måske ikke for enhver pris.

                    McCoy Askou Burgy Adam
                    Ismahila
                    Falk Ejdum
                    Arp
                    Ganaus Grot

                    Therkildsen Yaya Gomez Amrani
                    Bonde
                    Anssi Vitus
                    William
                    Jona Legolas

                    Markus, Sandberg, Krølle

                    Så hvis der skal tre talenter videre må det være disse tre ovenfor og så skal der hentes to modne spillere ind som man kunne forestille sig erstattede Burgy og Adam der så bliver reserver og skubber Gomez og Amrani en tak længere ned i hierakiet - hvis fokus er på at forstærke forsvaret.

                    Dermed ikke sagt at der ikke kan ske noget på midten eller i angrebet - men så tror jeg også at der skal sælges fra de pladser.


                    Det passer også med at TB vist har sagt til Martin Davidsen at der skal hentes 4 spillere. Med Therkildsen og Amrani så mangler der to.
                    Last edited by Plum; i går, 22:43.
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                      Hvad kan vi forvente at der kommer ... Salg må betyde erstatninger men hvad med trupsammensætningen og hvad har TB sagt?

                      TB har sagt top6 i denne sæson, hvilket ud over at vi træner os bedre må forvente at truppen bliver styrket.
                      Han har også sagt at der er gået for mange mål ind og at det er forsvaret der er vores akilleshæl.

                      Med afgange af Sander, Paulsen, Owusu, Grubbe, Trybull og Abrahamsen og tilgange af Therkildsen og Amrani så mangler der noget.

                      Sander ser jeg som en gratis afgang da der er tre keepere, hvilket må være acceptabelt.
                      Trybull og Abrahamsen blev reelt ikke brugt og Abrahamsen er vel allerede erstattet af Legolas?
                      Så er der Owusu og Grubbe tilbage. Har Therkildsen taget over fra Owusu med det i mente at McCoy er 1. valg? Så er der reelt kun Grubbe tilbage. Til gengæld er Amrani rykket op.
                      Kan også være at Therkildsen har taget over for Grubbe og så mangler der en fra Owusu.

                      Truppen p.t.(alder):

                      Myhra (29)
                      Hansen (36)
                      Eskildsen (18)

                      Amrani (17)
                      Askou (20)
                      Gomez(24)
                      Burgy (30)
                      Yaya (21)
                      Adam (25)
                      McCoy (20)
                      Krølle (20)
                      Therkildsen (28)
                      Ismahila (26)
                      Vitus (19)
                      Ejdum (21)
                      Sandberg (20)
                      Anssi (25)
                      Falk (34)
                      Bonde (32)
                      Arp (26)
                      William (19)
                      Markus (20)
                      Ganaus (25)
                      Grot (28)
                      Jona (24)
                      Legolas (19)

                      Der er ikke taget højde for fødselsdage i år.

                      Jfr. Next Level Strategien så skal der være 22 spillere udover målmændene:

                      i alt 22 spillere i den ideelle OB-trup:
                      • Egenudviklede under 20 år: 6
                      • Fuldt transitionerede spillere 21-25 år: 6
                      • Præstationsspillere 25-29 år: 6
                      • Karakterspillere 29-33 år: 4
                      ​Og det er udover ønsket om at være de bedste i Danmark til Transition, hvor nedenstående er målet for de unge, hvilket kan give et hint om f.eks. debutanter og antallet af egne talenter:
                      • Mindst 5 spillere på U-landshold.
                      • Mindst 2 årlige debutanter på førsteholdet.
                      • Minimum 40 % egne talenter repræsenteret i førsteholdstruppen.
                      • Mindst 20 % andel af førsteholdsminutter til egenudviklede spillere

                      ​Der er p.t. 23 markspillere og 3 målmænd (som trækkes ud af fordelingen i den ideelle trup) - altså en markspiller for meget:

                      Egenudviklede spillere under 20 (6):
                      Legolas, William, Markus, Juul-Sandberg, Vitus, Krølle, McCoy, Askou og Amrani. - Altså tre for mange p.t.

                      Fuldt transitionerede spillere 21-25 (6):
                      Jona, Ganaus, Anssi, Adam, Yaya og Gomez. Lige til øllet.

                      Præstationsspillere (6):
                      Grot, Arp, Ejdum, Therkildsen og Ismahila - Altså plads til en mere.

                      Karakterspillere (4):
                      Bonde, Falk og Burgy - altså plads til en mere.

                      Det lader i hvert fald til at vi skal af med nogle af talenterne og så hente erfarne spillere i form af en præstationsspiller og en karakterspiller.

                      Med henblik på at forsvaret skal styrkes tænker jeg at der måske kunne ske noget med Gomez, Adam og Burgy. Askou står også til at blive solgt men måske ikke for enhver pris.

                      McCoy Askou Burgy Adam
                      Ismahila
                      Falk Ejdum
                      Arp
                      Ganaus Grot

                      Therkildsen Yaya Gomez Amrani
                      Bonde
                      Anssi Vitus
                      William
                      Jona Legolas

                      Markus, Sandberg, Krølle

                      Så hvis der skal tre talenter videre må det være disse tre ovenfor og så skal der hentes to modne spillere ind som man kunne forestille sig erstattede Burgy og Adam der så bliver reserver og skubber Gomez og Amrani en tak længere ned i hierakiet - hvis fokus er på at forstærke forsvaret.

                      Dermed ikke sagt at der ikke kan ske noget på midten eller i angrebet - men så tror jeg også at der skal sælges fra de pladser.


                      Det passer også med at TB vist har sagt til Martin Davidsen at der skal hentes 4 spillere. Med Therkildsen og Amrani så mangler der to.
                      Altså hvis det at hente en hel uprøvet akademist op tæller som en transfer - så kommer vi jo ingen vejne. Så kan du vel også tælle Lassen med så er vi snart i mål...

                      men ellers enig, det er klart forsvaret der bør være fokus en stopper og en vb. Og når så Grot er solgt så skal vi have en angriber der kan starte inde.

                      Og midtbanen kunne også sagtens bruge en forstærkning - men der skal trods alt nok ryddes en del op før man kigger der.



                      Comment

                      Working...
                      X