Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Forstår tanken om Jacob Rasmussen, men helt ærligt tror jeg ikke vi kommer til at kende ret meget til de spillere vi henter til klubben til sommer.

Jeg vil personligt ikke blive chokeret eller skuffet hvis vi henter lad os sige 5 “ukendte” spillere - men som måske er hylden lige over OB - lidt som vi gjorde sidste sommer.

Jimmi, og resten af scouterholdet, har jo det sidste års tid ramt stort set alle plet, så mon ikke de kan gøre det igen.

Fiete, Ganaus, Ouedraogo, Niemec & Suhonen er alle spillere som har forstærket os, og jeg er helt sikker på de bliver bedre og bedre. Tænk sig hvis der kommer lidt forsvarsspillere ind, af samme kaliber..

Men det er altså bare svært at hente de danske spillere, som er hylden over OB, fordi det koster penge, at hente danske spillere, og vi er bareikke højt i fødekæden i DK (endnu).

I dag har jeg modtaget en “Kun for Klib SFÅ” artikel, hvor Martin Davidsen nævner, at han har haft interview med Troels Bech - som også udtaler, at vi skal jagte toppen af dansk fodbold næste sæson.
    Det er da direkte tale. Plejer Troels at være så direkte?

Han må have nogle små aftaler med nogle dygtige spillere, siden han tør gå så klart ud, ellers plejer han da at være lidt mere afventende med at sige ting. Men det jo bare min måde vurdere tingene på.

Martin Davidsen tror i øvrigt der kommer mindst 5 tilgange - og der nævner han også at solgte spillere skal erstattes.

OB toppen, sætter ihvertfald alt på et bræt. De vil i Top6 næste sæson. Det skal de også bevise i dette transfervindue. Det er afgørende, for fremtiden, i en Superliga - der kun bliver bedre - og bedre.

Comment

Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

Hvis jeg forstår dig ret - så skal OB ud at købe mindst 2 hvis ikke 3 angribere til den kommende sæson, der er ikke nogen af de eksisterende som er gode nok .... ???
      altså i det tilfælde at Grot OG Ganaus begge sælges så skal der da hentes to.

Men tænker det er Grot der skal videre og så mener jeg bare vi skal have en klar første angriber, og så med Ganaus og Niemiec, der skal kæmpe om den anden plads. Pt nok Ganaus som 2. angriber og så er Niemiec en fin sub.

Det tænker jeg vil være et fint angreb at kunne sætte på banen.

Comment

Den her bliver sikkert ikke populær - Zanka il OB?
        altså bare nej.

Men ser vi bort fra spilleren, så kan vi bare kigge på hans alder - hvorfor i alverden skulle vi bringe en 36 årig spiller ind?

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

altså bare nej.

Men ser vi bort fra spilleren, så kan vi bare kigge på hans alder - hvorfor i alverden skulle vi bringe en 36 årig spiller ind?
          Det bliver selvf. også et nejtak fra mig af årsager som Zanka selv har sagt. Skulle det af uransagelige grunde alliwl blive en mulighed er grunden jo at hvis spilleren er god nok er han hverken for gammel eller for ung.

Believe OB

œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

altså bare nej.

Hvis OB får svært ved at hente en kvalitetsspiller til det centrale forsvar, så kan Zanka være en løsning i en kort periode

Synes ikke at det vil være det rigtige for OB, men det kunne være en nødløsning - er godt klar over at det konflikter med OBs identitet

Ser det kommende vindue som et hvor OB først og fremmest skal styrke forsvaret

Comment

altså i det tilfælde at Grot OG Ganaus begge sælges så skal der da hentes to.

Men tænker det er Grot der skal videre og så mener jeg bare vi skal have en klar første angriber, og så med Ganaus og Niemiec, der skal kæmpe om den anden plads. Pt nok Ganaus som 2. angriber og så er Niemiec en fin sub.

Det tænker jeg vil være et fint angreb at kunne sætte på banen.
              Jeg ser ikke Ganaus og Niemiec som direkte konkurrenter, dertil er de for forskellige

Er helt uenig i at Ganaus ikke skal være førstevalget, med mindre man henter en der er samme type og bedre - det tror jeg ikke på kommer til at ske da man skal styrke holdet mange andre steder

Zorninger har fokus på forsvar, først og fremmest

Comment

Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
                Forstår tanken om Jacob Rasmussen, men helt ærligt tror jeg ikke vi kommer til at kende ret meget til de spillere vi henter til klubben til sommer.

Jeg vil personligt ikke blive chokeret eller skuffet hvis vi henter lad os sige 5 “ukendte” spillere - men som måske er hylden lige over OB - lidt som vi gjorde sidste sommer.

Jimmi, og resten af scouterholdet, har jo det sidste års tid ramt stort set alle plet, så mon ikke de kan gøre det igen.

Fiete, Ganaus, Ouedraogo, Niemec & Suhonen er alle spillere som har forstærket os, og jeg er helt sikker på de bliver bedre og bedre. Tænk sig hvis der kommer lidt forsvarsspillere ind, af samme kaliber..

Men det er altså bare svært at hente de danske spillere, som er hylden over OB, fordi det koster penge, at hente danske spillere, og vi er bareikke højt i fødekæden i DK (endnu).

I dag har jeg modtaget en “Kun for Klib SFÅ” artikel, hvor Martin Davidsen nævner, at han har haft interview med Troels Bech - som også udtaler, at vi skal jagte toppen af dansk fodbold næste sæson.

Han må have nogle små aftaler med nogle dygtige spillere, siden han tør gå så klart ud, ellers plejer han da at være lidt mere afventende med at sige ting. Men det jo bare min måde vurdere tingene på.

Martin Davidsen tror i øvrigt der kommer mindst 5 tilgange - og der nævner han også at solgte spillere skal erstattes.

OB toppen, sætter ihvertfald alt på et bræt. De vil i Top6 næste sæson. Det skal de også bevise i dette transfervindue. Det er afgørende, for fremtiden, i en Superliga - der kun bliver bedre - og bedre.
                Godt skriv

Meget enig i det hele. Tror det bliver en vild sommer hvor man går mere efter bestemte typer end lige om deres navne er kendte i Danmark.
                Det hele taler ind i at der skal mere AZ heavy metal på grønsværen næste sæson

Jeg tror vi ser ind i en vild sommer med 3-4 salg, 5-7 nye og måske også lidt udlejning

3 forsvarsspillere, 1-2 midtbanespillere og 1 angriber bliver uundgåeligt efter salg

Comment

Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

Rigtigt fint skrevet

Dog tror jeg at den høje træfsikkerhed mere skyldes Jureks (og AZs) evner end selve scouting teamets

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Godt skriv

Meget enig i det hele. Tror det bliver en vild sommer hvor man går mere efter bestemte typer end lige om deres navne er kendte i Danmark.
                    Det hele taler ind i at der skal mere AZ heavy metal på grønsværen næste sæson

Jeg tror vi ser ind i en vild sommer med 3-4 salg, 5-7 nye og måske også lidt udlejning

3 forsvarsspillere, 1-2 midtbanespillere og 1 angriber bliver uundgåeligt efter salg
                    det med om det er kendte navne er vel mest noget vi som fans går op i - da det trods alt er lidt lettere at forholde sig til en spiller vi har set i en anden dansk klub først.

Hvis jeg kigger mod FCK, BIF eller FCM - hvad de ikke har brugt af penge - på spillere jeg aldrig har hørt om, og der er da trods alt et par gode i blandt dem

Og så tænker jeg også det betyder noget hvor en spiller hentes fra...og hente en spiller fra 2. bundesliga, fra en klub man aldrig har hørt om - der er det da lidt sjovere hvis det er en spiller der har været inde omkring et hollandsk hold eller lign.

"problemet" er at det gør det sværere for os med mindre fodboldkendskab at vurdere om en transfer eller et helt transfervindue har været godt. Henter man en 4-5 profiler fra andre danske klubber har jeg en eller anden referenceramme at gå ud fra.
                    Jeg kan da huske dengang man hentede spillere som Stockholm, Borre og Lindrup - det var bare lettere at blive begejstret.

Og det savner jeg da lidt - det og så nogle flere rygter...vi skal have slået lidt hul på de vandrør igen

Comment

Jeg ser ikke Ganaus og Niemiec som direkte konkurrenter, dertil er de for forskellige

Er helt uenig i at Ganaus ikke skal være førstevalget, med mindre man henter en der er samme type og bedre - det tror jeg ikke på kommer til at ske da man skal styrke holdet mange andre steder

Zorninger har fokus på forsvar, først og fremmest
                      jeg forventer da vi henter en der er bedre. Men ikke samme type - jeg tænker det er en bedre udgave af Grot man leder efter, noget fysik, et opspilspunkt - alt det Ganaus ikke er. Og så kan man bruge Ganaus fart og få ham sendt i dybden. Og måske få ham til at lægge lidt tættere på sin angrebsmakker så han kan samle noget af nedfaldet op.

Comment

det med om det er kendte navne er vel mest noget vi som fans går op i - da det trods alt er lidt lettere at forholde sig til en spiller vi har set i en anden dansk klub først.

Hvis jeg kigger mod FCK, BIF eller FCM - hvad de ikke har brugt af penge - på spillere jeg aldrig har hørt om, og der er da trods alt et par gode i blandt dem

Og så tænker jeg også det betyder noget hvor en spiller hentes fra...og hente en spiller fra 2. bundesliga, fra en klub man aldrig har hørt om - der er det da lidt sjovere hvis det er en spiller der har været inde omkring et hollandsk hold eller lign.

"problemet" er at det gør det sværere for os med mindre fodboldkendskab at vurdere om en transfer eller et helt transfervindue har været godt. Henter man en 4-5 profiler fra andre danske klubber har jeg en eller anden referenceramme at gå ud fra.
                        Jeg kan da huske dengang man hentede spillere som Stockholm, Borre og Lindrup - det var bare lettere at blive begejstret.

Og det savner jeg da lidt - det og så nogle flere rygter...vi skal have slået lidt hul på de vandrør igen
                        Tror stort set alle klubber i 2.BL er kendte. Dog lagde jeg først mærke til Elversberg, da Mickelson skiftede til klubben (stort tillykke med oprykningen ).

I Nederlandene, hvor klubber som Heracles, Telstar, Excelsior og Volendam (Æresdivisionen) spiller, er jeg total på bar bund mht. spillere/niveauet på dem (lige som med Eerste Divisie, som er et mystisk samsurium af ungdomshold og mindre klubber).
                        ​ .
                        Men forstår din pointe, som eksempelvis med Owusu med en fortid i Ajax, ikke Telstar

Tror JR/AZ har blikket rettet mod 2. BL, hvor vi lønmæssigt kan følge med og et markedet de kender til fingerspidserne (hvilket fire af de sidste signings også viser).

Vi skal have Julemanden tilbage

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Tror stort set alle klubber i 2.BL er kendte. Dog lagde jeg først mærke til Elversberg, da Mickelson skiftede til klubben (stort tillykke med oprykningen ).

I Nederlandene, hvor klubber som Heracles, Telstar, Excelsior og Volendam (Æresdivisionen) spiller, er jeg total på bar bund mht. spillere/niveauet på dem (lige som med Eerste Divisie, som er et mystisk samsurium af ungdomshold og mindre klubber).
                          ​ .
                          Men forstår din pointe, som eksempelvis med Owusu med en fortid i Ajax, ikke Telstar

Tror JR/AZ har blikket rettet mod 2. BL, hvor vi lønmæssigt kan følge med og et markedet de kender til fingerspidserne (hvilket fire af de sidste signings også viser).

Vi skal have Julemanden tilbage

Jeg ved tilfældigvis hvem han er og han arbejdede et sted der gjorde at han kunne få de her nyheder, det stoppede da de fandt ud af det, så julemanden er gone ...
                          Jeg har også arbejdet lidt sammen med ham.
                          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

Jeg er ikke fan.
                          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

Comment

Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

Jeg ved tilfældigvis hvem han er og han arbejdede et sted der gjorde at han kunne få de her nyheder, det stoppede da de fandt ud af det, så julemanden er gone ...
                            Jeg har også arbejdet lidt sammen med ham.
                            Ja den historie har været fremme for en del år siden. Det var sgu tider da vi blev fodret med insiderviden.

Ærgerligt der intet slipper ud mere.

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Rigtigt fint skrevet

Dog tror jeg at den høje træfsikkerhed mere skyldes Jureks (og AZs) evner end selve scouting teamets
                              Det ville også være en pænt stor overraskelse hvis du havde noget positivt at sige om TB og JN

Comment

En spiller vi måske kan gøre noget for - og som kan gøre noget for os - kunne være Mikkel Kaufmann.

https://www.transfermarkt.com/mikkel...oogle_vignette

Han har haft en meget pauver og skadesplaget sæson i Bundesligaen på et dårligt Heidenheim-hold, der brager ud af ligaen. 16 kampe 1 mål og 1 assist. I startopstillingen 18% af gangene.

Men ifølge Bundesligaens egne statistikker, så kan han måske noget af det, vi skal bruge: https://www.bundesliga.com/en/player/mikkel-kaufmann

Kaufmann havde i 16 kampe: 142 spurter og 469 intensive løb (hvordan de så end differentierer den slags). Det er fordelt på 534 minutters fodbold - altså en sprint næsten hvert fjerde minut mens han har været i såkaldt "intensivt løb" i 88% af den tid han har spillet. Det er nogle interessante statistikker i forhold til Zornigers spillestil - og noget lidt andet end Grot.

Kaufmann er 189 cm og havde en topfart på næsten 35 km/t.

Han kunne være en mulighed, selvom jeg anerkender, at han ikke ligefrem har haft en fantastisk sæson. Omvendt, havde han præsteret i Bundesligaen var han nok ikke en mulighed (ligesom Fiete Arp).

Comment

Working...
                                X