Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Det er vel bare hel standard sportsdirektør/køber bullshit.
    Tror I spilder tiden på at komme i himlen eller helvede over hvad Troels siger til citat i et eller andet 5 minutter interview.

Men hvis han går ud og siger “Ja det bugner af penge, og vi henter 5 klare forstærkninger”
    Så hænger fans ham op på det, og det gør sælgende sportsdirektøre nok også.

Jeg er stoppet med at bekymre mig så meget, om hvad de siger på 3-4 linjer, spurgt af en journalist der alligevel ikke følger OB.
    Så det mere interessant at høre ham i SFÅ eller Mediano, hvor der tror alt er så meget snak. At han ikke “gemmer” sig bag floskler udelukkende

Comment

Så gerne vi forstærkede målmandstemaet med Jonathan Fischer, som lige er rykket ned med Metz.

Mener vi tidligere har prøvet at hente ham, men han tog til Norge i stedet for.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

Det sidste først. Ja vi ligger i top 6 dag Ouedraogo bliver hentet, runden efter ligger vi nr. 9. At vi ligger i top 6 ved juletid betyder ikke det store - pga det svære forårsprogram, vi skulle så godt som have sikret top 6 ved juletid, med de kampe der var i vente. Yderligere så tager det jo alt andet lige også noget tid at få spillet en ny spiller ind.

Det handler om at i starten af sæsonen manglede vi i den grad bredde. Der blev trukket store veksler på nøglespillere, ender også med en skade til Ejdum - så ham og Ouedraogo ikke spiller sammen før sent i efteråret, også der man går over til en 4-back kæde fordi der endelig er nok kvalitet inde centralt til det kan lade sig gøre. Indtil da har man spillet en 5 backkæde, der ikke virkede fordi der manglede bredde.

Mht de interviews så handler det om jeg gerne vil vide hvad klubben vil, tænker og gør. Den eneste måde vi får et begrænset indblik er gennem de interviews.

Og så syntes jeg bare Troels er for....bange for at melde noget ud. Og det handler ikke om at sige man skal være danske mestre - når man ikke er villig til at bakke den slags udmeldinger op.
        Men en top 6 udmelding - er det virkeligt for meget for OB? Istedet prøver man lidt at undgå at sige top 6, men man tør samtidig ikke sige at der desværre kun er midler til top 8 - det ville nok koste lidt på begejstringen, og mon ikke også sponsorene ville undre sig en smule.
        Og samtidig har man jo gennem en del af sine handlinger; Zorniger, Falk og Arp jo meldt ud at målet må være højere. Hvorfor så ikke sige det højt.

Et andet eksempel kunne være den venstre benede forsvarsspiller. Troels får sagt vi leder efter sådan en.
        Det lykkedes så ikke.

Så bliver han mindet om det i vinters, og der syntes jeg bare det virker som om han har fortrudt han var åben (jeg kan ikke huske den præcise ordlyd) her vil jeg jo mene han bare kunne være åben igen; Askou havde taget et stort skridt frem, man havde skiftet til en 4 back kæde og derfor var det ikke helt så høj prioritet at finde en venstrefodet - plus de fortsat er svære at finde. Hvorfor siger man ikke sådan noget - det er jo ok at ens prioriteter ændre sig - bare meld ud. Det er ikke så farligt.

Og det er lidt det samme med ambitionerne for næste sæson. Er der ikke til mere end overlevelse og endnu en 8. plads. Altså så vil jeg egenligt bare gerne have det at vide. For lige nu går jeg jo og gætter mig til hvad målet bliver. Igen store signings sidste sommer, Zornigers udtalelser om en fortjent top 6 - næste år osv. det peger jo alt sammen den retning. Og så er det der lige skal trækkes lidt i land; det er ikke sikkert det bliver så aktivt et vindue som sidste år.
        Det betyder trods alt, at vi havde muligheden, men ingen tvivl om det var svært, men det er det jo nu engang, især første sæson tilbage i ligaen. Omtalte sæsonstart bød også på FcM, AGF og FcK. Jeg ærgrer mig over den hjemmekamp mod FcN, hvor vi er foran, men taber. Den kamp havde været nok. Hvor om alting er, kan jeg slet ikke forliges med den tilgang, bare at opgive inden vi sådan rigtig er kommet i gang... jo, havde vi haft 0 eller et enkelt point, men at sige sæsonen er væk efter 6 runder, hvor vi ligger i top-6, det vidner for mig om, at det bare er et negativt tankesæt.

Nøglespillere vil jo nu engang skulle tage et stort læs. Ejdum havde 75% spilletid, det så jeg intet problem i, men det er som ikke fordi du ikke har en pointe. Der manglede/mangler kvalitet i bredden, men det havde jeg også forventet. Vi er oprykker, havde været igennem en større oprydning, og selvom en enkelt herinde nok er uenig, er en nedrykning på ingen måde bæredygtig. Men som sagt, jeg kan godt følge dig et stykke af vejen, Falk, Arp, Ganaus, etc. trak et stort læs, og det er jo ikke nødvendigvis givtigt hverken her og nu eller på sigt.

Jeg føler mig ikke rigtig i tvivl om hvad klubben gerne vil, derfor lægger jeg heller ikke noget i de her interviews, og jeg gør slet ikke i interviews om transfers. Højrebenet, venstrebenet, den og den plads, TB, SFÅ, jeg kunne næsten ikke være mere ligeglad. Jeg hæfter mig ved hvad der sker... og så tager jeg selvfølgelig gerne rygterne med
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Working...
        X