Oprindeligt indsendt af Orskov
Se indlæg
Everton fik et rødt kort igår, som jeg synes er mere eller mindre identisk med Niemec situationen, som det engelske VAR team da heller ikke trak tilbage.
Jeg har lidt på fornemmelsen at Leander ofte er meget selektiv, når det gælder vurderinger af hans kollegaers kendelser. Som stort set den eneste stod han bag dommeren i Silkeborg kampen og fokuserede mere på Ejdums udtalelser end på at selv modstanderne mente vi blev snydt.
Du kan så personligt mene, at der skal mere til for at et rødt kort trækkes i begge situationer, vores og Evertons, men faktum er at ét sæt dommere dømte rødt kort, mens et andet ikke gjorde. Jeg er personligt på det hold, der mener holdet fra Everton har bedre fat i regelsættet end det dommerteam, der dømte vores kamp.
Niemec situationen var blot én af mange situationer, hvor jeg synes Putros (og CO) bøjede regelsættet, så det bliver lidt i øst og i vest. Personligt talte jeg mindst 4 forkert dømte hjørne/målspark/indkast. En helt horribel linje i forhold til skub bagfra; en total mangel på fingerspidsfornemmelse i forhold til hvornår man fløjter en situation af.
Af samme grund vil jeg påstå, at den generelle elendighed som den dommer udviste, overfor begge hold, diskvalificerer lidt hans/deres vurdering af en situation der igår gav rødt kort.
Putros er stadig den ringeste dommer nord for Alperne, og imo så ligger jeg situationen med Niemec ind under de adskillige tvivlsomme og direkte fejlskøn dén mand lavede i den kamp. Dommeren og VAR teamet fra Evertons kamp havde sandsynligvis givet rødt til Dalsgaard. Er min ydmyge mening.
MvH ChrisOB
Comment