Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd AGF - OB 09/02/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
    Nå, kan godt se jeg er noget i undertal med min tolkning, men det var sikkert forventeligt.

For hvad der er værd er Benjamin Leander ret meget på linje med mig. Han skriver

“Havde jeg været OB’er, havde jeg også råbt stort på rødt kort, nøjagtigt som cheftræner Alexander Zorniger gjorde og fik et gult kort med på vejen for det, men der er ganske enkelt for mange usikkerheder indblandet i forhold til de parametre, vi skal kigge på hvad angår berøvelse af oplagt scoringsmulighed som jo er:
    • Afstanden mellem forseelsen og målet
    • Den generelle spilretning
    • Sandsynligheden for at bevare eller opnå kontrol over bolden
    • Forsvarsspillernes antal og placering.

Eric Kahl ligger centralt i banen sammen med Noah Ganaus fra OB, men ingen ved hvordan situationen ender med at spille ud, og så må vi ende med en advarsel til Dalsgaard.”

Det er herfra (man skal rulle et godt stykke ned): https://www.spilxperten.com/blog/ben...perliga-runde/

Han mener for øvrigt det manglende røde kort til Bojang er den eneste deciderede fejlkendelse omend han mener gult kort for film til Arnstad er hård (men at det er fint, der ikke dømmes straffe).
    Jeg ville ikke betegne Leander som et pejlemærke for objektiv kendelsesvurdering. Det var den samme mand, der i forbindelse med OB-Silkeborg kampen, hvor alle aktører, inklusiv dem fra Silkeborg var enige i at vi blev snydt, stod bag dommerens åbenlyst forkerte kendelser, som fik Ejdum til at tale over sig på åben skærm.

Everton fik et rødt kort igår, som jeg synes er mere eller mindre identisk med Niemec situationen, som det engelske VAR team da heller ikke trak tilbage.

Jeg har lidt på fornemmelsen at Leander ofte er meget selektiv, når det gælder vurderinger af hans kollegaers kendelser. Som stort set den eneste stod han bag dommeren i Silkeborg kampen og fokuserede mere på Ejdums udtalelser end på at selv modstanderne mente vi blev snydt.

Du kan så personligt mene, at der skal mere til for at et rødt kort trækkes i begge situationer, vores og Evertons, men faktum er at ét sæt dommere dømte rødt kort, mens et andet ikke gjorde. Jeg er personligt på det hold, der mener holdet fra Everton har bedre fat i regelsættet end det dommerteam, der dømte vores kamp.

Niemec situationen var blot én af mange situationer, hvor jeg synes Putros (og CO) bøjede regelsættet, så det bliver lidt i øst og i vest. Personligt talte jeg mindst 4 forkert dømte hjørne/målspark/indkast. En helt horribel linje i forhold til skub bagfra; en total mangel på fingerspidsfornemmelse i forhold til hvornår man fløjter en situation af.

Af samme grund vil jeg påstå, at den generelle elendighed som den dommer udviste, overfor begge hold, diskvalificerer lidt hans/deres vurdering af en situation der igår gav rødt kort.

Putros er stadig den ringeste dommer nord for Alperne, og imo så ligger jeg situationen med Niemec ind under de adskillige tvivlsomme og direkte fejlskøn dén mand lavede i den kamp. Dommeren og VAR teamet fra Evertons kamp havde sandsynligvis givet rødt til Dalsgaard. Er min ydmyge mening.

MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
      Prøv at se denne situation fra fra Everton-Bournemouth hvor Everton backen får direkte rødt. Jeg synes den ligner ganske godt.

https://www.tv3sport.dk/sport/fodbol...kker-nodbremse
      Wauw! De er enda 2 forsvarsspillere

Comment

Æv, jeg har lige haft et par dage til at sunde mig over tabet til AGF.

1. OB bliver snydt for et mål i starten, og AGF skulle klart have haft et rødt kort. Jeg savner at dommerne lige får lidt ilt til hjernen, og måske konfererer med nogle kolleger i kampafgørende situationer.

2. OB var presset i bund i 85 minutter, og havde store problemer med at sætte 2 afleveringer sammen - bekymrende. Der hvor OB faktisk er bedst, er til sidst, hvor AGF får scoret 2 gange.

3. Der mangler kynisme - lav de professionelle frispark, så der ikke opstår farlige situationer, målmanden skal vide at han ikke skal bokse lige ud i feltet o.s.v. der er mange ting som OB'erne gør "forkert", og som de i øvrigt har gjort længe. Der er skal i højere grad castes spillere der har en lavere fejlmargin i deres spil.

Comment

Jeg læser med interesse (positivt ment ) debatten om Dalsgaards frispark på Niemec - jeg er meget enig i at den blev kampafgørende, ryger Dalsgaard ud står OB til at vinde kampen.
          Jeg er bestemt ikke dommer/regelekspert og mine synspunkter skal ses i det lys.
          Jeg mener rødt kort er i SPILLETS ÅND fordi:
          - der er åbenlyst fortsæt/hensigt i Dalsgaards handling ( han kan ikke nå bolden og forsøger det heller ikke)
          - Dalsgaard agerer voldsomt ( fastholdelse, i trøje og hals region)
          Hvis ikke dommerstand og VAR griber ind overfor sådanne handlinger vil de blive gentaget - næste gang Dalsgaard bliver overløbet kan det med en kold kalkule betale sig at rive manden ned - og derfor vil han ( og stort set alle andre) gøre det hvis straffen er en advarsel - hvis det koster et rødt kort vil de fleste lade angriberen løbe, og håbe at målmanden redder. I min forståelse for fodboldens ånd den klart rigtige linje - dommerstandens linje bør understøtte den ønskede udvikling - ikke ødelægge den.

Comment

DBU erkender at VAR skulle have været oppe på dupperne og at der skulle have været rødt...til Bojang!!!

DBU erkender fejl: OB'er skulle være udvist for Dalsgaard-tackling

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

Jeg ville ikke betegne Leander som et pejlemærke for objektiv kendelsesvurdering. Det var den samme mand, der i forbindelse med OB-Silkeborg kampen, hvor alle aktører, inklusiv dem fra Silkeborg var enige i at vi blev snydt, stod bag dommerens åbenlyst forkerte kendelser, som fik Ejdum til at tale over sig på åben skærm.

Everton fik et rødt kort igår, som jeg synes er mere eller mindre identisk med Niemec situationen, som det engelske VAR team da heller ikke trak tilbage.

Jeg har lidt på fornemmelsen at Leander ofte er meget selektiv, når det gælder vurderinger af hans kollegaers kendelser. Som stort set den eneste stod han bag dommeren i Silkeborg kampen og fokuserede mere på Ejdums udtalelser end på at selv modstanderne mente vi blev snydt.

Du kan så personligt mene, at der skal mere til for at et rødt kort trækkes i begge situationer, vores og Evertons, men faktum er at ét sæt dommere dømte rødt kort, mens et andet ikke gjorde. Jeg er personligt på det hold, der mener holdet fra Everton har bedre fat i regelsættet end det dommerteam, der dømte vores kamp.

Niemec situationen var blot én af mange situationer, hvor jeg synes Putros (og CO) bøjede regelsættet, så det bliver lidt i øst og i vest. Personligt talte jeg mindst 4 forkert dømte hjørne/målspark/indkast. En helt horribel linje i forhold til skub bagfra; en total mangel på fingerspidsfornemmelse i forhold til hvornår man fløjter en situation af.

Af samme grund vil jeg påstå, at den generelle elendighed som den dommer udviste, overfor begge hold, diskvalificerer lidt hans/deres vurdering af en situation der igår gav rødt kort.

Putros er stadig den ringeste dommer nord for Alperne, og imo så ligger jeg situationen med Niemec ind under de adskillige tvivlsomme og direkte fejlskøn dén mand lavede i den kamp. Dommeren og VAR teamet fra Evertons kamp havde sandsynligvis givet rødt til Dalsgaard. Er min ydmyge mening.

MvH ChrisOB
              Nu prøver jeg lige en gang til, og så bliver det sidste gang: Jeg argumenterer ikke for, at Dalsgaard ikke kunne få rødt. Jeg har hele tiden skrevet, at den var orange i min verden, mens både dig og andre har travlt med at opsætte en stråmand, hvor jeg ikke mener, den kan give rødt. Hvad jeg rent faktisk argumenterer for, er at den kan dømmes begge veje, og at VAR derfor ikke skal gå ind og ændre den.

At VAR ikke griber ind overfor en lignende situation i PL ændrer derfor ikke mit argument: Det er en gråzonekendelse, hvor dommerens skøn på banen er lige så meget værd som dommernes skøn i VAR-rummet. Dommergerningen er ikke altid eksakt videnskab. Og der er altså argumenter for, at den ikke er clear and obvious. Jeg er helt med på, at Benjamin Leander ikke er sandhedsvidne og han har også tolkninger, jeg med mine lægmandsbriller ikke altid kan følge. Men han har trods alt langt mere dommerfaglighed end jeg har, og derfor var jeg interesseret i, hvordan han vurderer den. Han har formentlig også mere dommerfaglighed end flertallet herinde, så det må vel betyde et eller andet, når han kan finde argumenter for, at et gult er ok.

Og så kritiserer Benjamin Leander jo altså for øvrigt Putros/VAR-teamet for at give Arnstad gult og for ikke at give Bojang rødt, så det holder ikke helt, at han er ude på at forsvare for enhver pris.

Men altså - jeg synes da også det ville have været dejligt, hvis Putros havde givet Dalsgaard rødt, og så tror jeg som sagt heller ikke den var blevet ændret. Jeg så den bare ikke som så åbenlys i situationen som flertallet herinde åbenbart gjorde, og det gør jeg heller ikke, når jeg ser den igen.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
                Jeg læser med interesse (positivt ment ) debatten om Dalsgaards frispark på Niemec - jeg er meget enig i at den blev kampafgørende, ryger Dalsgaard ud står OB til at vinde kampen.
                Jeg er bestemt ikke dommer/regelekspert og mine synspunkter skal ses i det lys.
                Jeg mener rødt kort er i SPILLETS ÅND fordi:
                - der er åbenlyst fortsæt/hensigt i Dalsgaards handling ( han kan ikke nå bolden og forsøger det heller ikke)
                - Dalsgaard agerer voldsomt ( fastholdelse, i trøje og hals region)
                Hvis ikke dommerstand og VAR griber ind overfor sådanne handlinger vil de blive gentaget - næste gang Dalsgaard bliver overløbet kan det med en kold kalkule betale sig at rive manden ned - og derfor vil han ( og stort set alle andre) gøre det hvis straffen er en advarsel - hvis det koster et rødt kort vil de fleste lade angriberen løbe, og håbe at målmanden redder. I min forståelse for fodboldens ånd den klart rigtige linje - dommerstandens linje bør understøtte den ønskede udvikling - ikke ødelægge den.
                Åbenlyst fortsæt er der jo ved alle profesionelle frispark. Hvis de alle skal give rødt får dommerne travlt, og så får Ouedraogo, Falk, Ejdum, Arp, m. fl. mange karantænedage.

Comment

Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg
                  DBU erkender at VAR skulle have været oppe på dupperne og at der skulle have været rødt...til Bojang!!!

DBU erkender fejl: OB'er skulle være udvist for Dalsgaard-tackling

Det er det vel også svært at være uenig i?

Comment

Ærgerligt at DBU´s valideringsgruppe er så ensidig i sin evaluering, dommeren burde have en karantæne efter den præstation

Dommeren laver så mange fejl
                    - VAR der ikke mål til OB i starten af første halveg?
                    - VAR der ikke 2 x rødt kort i kampen
                    - VAR det ikke forkert at give Bjørn Paulsen gult (det var film fra AGF, endnu engang)

Osv. - det foregik hele kampen igennem

Og hvor var VAR???​

Comment

Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

Åbenlyst fortsæt er der jo ved alle profesionelle frispark. Hvis de alle skal give rødt får dommerne travlt, og så får Ouedraogo, Falk, Ejdum, Arp, m. fl. mange karantænedage.
                      Ja - men de foregår ikke alle med samme voldsomhed og samme sted på banen - her åbnes en ladeport for "overfald med belønning".

Comment

DBU viser sig endnu en gang, som hvad de er.

Jeg har nævnt det mange gange og gør det gerne igen - Jeg forventer ikke ligaen bliver dømt fair. Det gør den ikke. OB bliver bortdømt gang på gang, mens andre drager fordel. Det er en kendsgerning i mit hoved - og et vilkår, hvis man vil følge OB. Vi spiller generelt mod 12 mand. Ud fra den betragtning gør vi det egentlig fint.
                        Fas est et ab hoste doceri.

Comment

Working...
                        X