Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB - FC Fredericia 19/09/2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

100% enig

Måske man skulle tage en midtforsvarer ud efter 60 min og sætte en ekstra 6/8`er ind(hvis man altså havde en der var klar) der kunne tage lidt af trykket længere fremme på banen.
    Draogo gør det godt. Men kan jo ikke klare det hele selv
    Det er jo fuldstændig rigtigt. Vi mister kræfterne på midtbanen og derfor kommer vi under pres. Det er logisk.
    Problemet er vores kære chef har forsømt at hente spillere nok så Zorniger har noget at skifte med.
    Men det problem er italesat.

TB står med hovedansvaret for den del.

Comment

Fredericia imponerer altså med sådan en flok "somebodys" for nu at tale et sprog vi kender, de spiller altså godt og hurtigt, """hvis de får plads""""", og det gav OB dem igår den sidste halve time.
      Håber nu hvor Myhra er tilbage, at man kan få frigjort en centerforsvarer til midtbanen, at stå så lavt imod hold i superligaen, det er selvmord. Igår havde OB dog heldet, og heldigvis en ekstra
      angriber på bænken der gik ind og gjorde det på egen hånd, med et dejligt mål i overtiden.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Misforstå mig ret, nogle gange kan det føles som en rød klud med en træner, der har en puls på 32 efter en halv times spil til et mål, når man selv er lidt frustreret eller ængstelig.

I den situation mente jeg bare, at jeg som fan følte mig hørt og kommet i møde.

Men naturligvis skal Zorniger finde det rette niveau i pressen, så han ikke underløber hele truppen, hver gang præstationen daler i niveau, men det er betryggende, at høre, ham der sidder med nøglerne og beslutningskompetencerne ser det, vi andre ser.
        Absolut. Og jeg var nok også en kende polemisk ovenpå en noget uskøn sejr i går.

Min store anke er nok, at det ofte er en meget taknemmelig approach at være så direkte i sin kommunikation. Det kan man hurtigt vinde mange hjerter på. Det var jo også et totalt nybrud og blev udlagt som visionært og forfriskende, da Wesström tog klubben og omgivelserne med storm. Pointen er, at selvom det kan give en vis varme at blive anerkendt og føle sig forstået i sin frustration - og det genkender jeg i øvrigt selv - så ændrer det jo alene ikke det store ift. de udfordringer, vi har rent spillemæssigt. Og så er det lidt en gratis omgang, for selv den blinde kunne bevidne misæren i går og i de foregående kampe.

Men nu står vi, hvor vi står. Vi har lagt vores æg i den her kurv, så vi må sådan set bare stå fast og håbe, at flere kampe og træninger kan hæve niveauet. Selvfølgelig kan der laves justeringer, men vi har ikke brug for flere små eller store revolutioner på hverken kort eller lang sigt. Jeg er ikke specielt enig i linjen, kommunikationen og mange af de beslutninger, der er truffet, men vi bliver nødt til at stå fast. Desværre havde vi måske lidt for travlt lige pludselig, så vi må håbe, fundamentet kan bære.

Comment

Er det bare mig ? Det skulle ikke overraske, men jeg sad nogen gange og tænkte om Ismahila, argh kunne du ikke have spottet den situation en brøkdel af et sekund før ? (Har ingen konkrete eksempler).

Når det er sagt, han gjorde det ikke dårligt og han er helt ny også i forhold til en sproglig barriere, så er på alle måder ganske fortrøstningsfuld.

Comment

Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
            Fredericia imponerer altså med sådan en flok "somebodys" for nu at tale et sprog vi kender, de spiller altså godt og hurtigt, """hvis de får plads""""", og det gav OB dem igår den sidste halve time.
            Håber nu hvor Myhra er tilbage, at man kan få frigjort en centerforsvarer til midtbanen, at stå så lavt imod hold i superligaen, det er selvmord. Igår havde OB dog heldet, og heldigvis en ekstra
            angriber på bænken der gik ind og gjorde det på egen hånd, med et dejligt mål i overtiden.
            Men samtidig er de ekstremt dårlige på bolden, hvis man presser dem. Deres bagkæde og målmand hældte den jo ud over sidelinjen eller lige op til en OB 5 ud af 6 gange i første halvleg, når vi pressede. Synes AZ har ret, når han påstår, at alle hold i SL laver fejl ,når man presser dem højt. Der er ingen hold, der kan spille sig ud af det. Så er der naturligvis grader af det. Men Fredericia var jo helt håbløse at se på. Men de er jo nok også de absolut ringeste på trods af deres placering. Derfor tror jeg også stadig på, at den her spillestil med sikkerhed vil bringe OB i top 6, når vi har spillet sådan lidt længere tid og der er kommet 2-3 forstærkninger.

Comment

Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg

Absolut. Og jeg var nok også en kende polemisk ovenpå en noget uskøn sejr i går.

Min store anke er nok, at det ofte er en meget taknemmelig approach at være så direkte i sin kommunikation. Det kan man hurtigt vinde mange hjerter på. Det var jo også et totalt nybrud og blev udlagt som visionært og forfriskende, da Wesström tog klubben og omgivelserne med storm. Pointen er, at selvom det kan give en vis varme at blive anerkendt og føle sig forstået i sin frustration - og det genkender jeg i øvrigt selv - så ændrer det jo alene ikke det store ift. de udfordringer, vi har rent spillemæssigt. Og så er det lidt en gratis omgang, for selv den blinde kunne bevidne misæren i går og i de foregående kampe.

Men nu står vi, hvor vi står. Vi har lagt vores æg i den her kurv, så vi må sådan set bare stå fast og håbe, at flere kampe og træninger kan hæve niveauet. Selvfølgelig kan der laves justeringer, men vi har ikke brug for flere små eller store revolutioner på hverken kort eller lang sigt. Jeg er ikke specielt enig i linjen, kommunikationen og mange af de beslutninger, der er truffet, men vi bliver nødt til at stå fast. Desværre havde vi måske lidt for travlt lige pludselig, så vi må håbe, fundamentet kan bære.
              Men vi kunne jo også lige underkaste det "ikke"-testen. Ønsker du, at træneren ikke siger det, som vi alle kan se? Det er min klare opfattelse at folk har været top pissed i årevis, når SK og Alm og ja, alle tidligere trænere ikke har kaldt en spade for en spade. Talt rundt om kernen og problemerne.

Aldrig har de sat navn på de fejl, der blev lavet i kampene og de mangler der er i truppen og ikke har analyseret at den og den spiller eller spillersammensætning er skyld i det ene eller andet. Jeg bliver tryg, når træneren siger det, som vi alle kan se. Så ved vi, at han ved det og det giver vil en tro på, at der muligvis arbejdes på det ellers opstår i øvrigt en masse spekulationer om, at det er da for vanvittigt, hvis de ikke kan se, hvad der er galt med holdet.

Comment

Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                Er det bare mig ? Det skulle ikke overraske, men jeg sad nogen gange og tænkte om Ismahila, argh kunne du ikke have spottet den situation en brøkdel af et sekund før ? (Har ingen konkrete eksempler).

Når det er sagt, han gjorde det ikke dårligt og han er helt ny også i forhold til en sproglig barriere, så er på alle måder ganske fortrøstningsfuld.
                Ikke umiddelbart - men du kan sagtens have ret. Jeg hæfter mig ved, at han - når han opdager en situation - er lynhurtigt over den og han tackler gerne 1 - 2- 3 spillere i træk for at gøre arbejdet færdigt og man må sige at modstanderen slår sig på ham. En kammerat, som ikke er OB-fan mente at han sagtens kunne havde fået 3 gule kort i den kamp. Hvad siger fjernsynskiggerne til den påstand?

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Ikke umiddelbart - men du kan sagtens have ret. Jeg hæfter mig ved, at han - når han opdager en situation - er lynhurtigt over den og han tackler gerne 1 - 2- 3 spillere i træk for at gøre arbejdet færdigt og man må sige at modstanderen slår sig på ham. En kammerat, som ikke er OB-fan mente at han sagtens kunne havde fået 3 gule kort i den kamp. Hvad siger fjernsynskiggerne til den påstand?
                  Der var en underlig linje i den kamp for ret beset skulle Sven Crone have været kylet af banen, han får en henstilling på et tydeligt gult kort, Oskar Buch stempler Adam Sørensen i første halvleg uden at få gult - men så stopper Bjørn Paulsen en mand, der er næsten frit igennem (ja bevares, han trækker benet til sig, men der er kontakt), og spillet vinkes videre og FCF spilleren får så ikke gult kort for film.

En sur dommer havde givet Oudraogo sit andet gule kort, men jeg synes egentlig, det var retfærdigt nok, han ikke fik gult nummer to. Det hører dog med til historien, at da Askou trækker sit gule kort, så går Oudraogo ind og hiver ganske let i en Fredericia-mand, der falder. Hvis bolden ikke var landet hos en anden Fredericia-mand der færdiggør angrebet, så havde han måske nok set omklædningsrummet efter 85 min.

Personligt synes jeg, det var et kæmpe gamble at spille ham hele kampen.

Comment

Working...
                  X