Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Vinter 2026 (rygter, ønsker og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

På flere måder en interessant artikel - NT taler om at man ikke skal blande sig i hverandres fagområder - og viser så tydeligt at han er meget direkte involveret i transfers - TB har med andre ord langt fra frie hænder indenfor den økonomiske ramme der er givet.
    Vi har en entusiastisk klubejer - hvilket er super godt - bagsiden af medaljen er så at han har svært ved at lade sportschefen handle på egen hånd.
    Som du skriver er der flere måder at læse det på. For den konklusion du kommer til omkring NT er jeg slet ikke kommet til.
    Jeg syntes det er balanceret fint imellem parterne

Comment

På flere måder en interessant artikel - NT taler om at man ikke skal blande sig i hverandres fagområder - og viser så tydeligt at han er meget direkte involveret i transfers - TB har med andre ord langt fra frie hænder indenfor den økonomiske ramme der er givet.
      Vi har en entusiastisk klubejer - hvilket er super godt - bagsiden af medaljen er så at han har svært ved at lade sportschefen handle på egen hånd.
      Helt uenig.
      Læser det mere som helt almindeligt at en ejer er involveret i store transfers.

Er i tvivl om hvilket interview jeg læste eller hørte det i, men menes det var i SFÅs rapport i går, at Thorborg sagde han ikke involvere sig i hvilke spillere vi henter ind, da hans fagområde slet ikke er der.

Comment

Siger NT ikke, at hans store erfaring med kontrakter gør, at han deltager i den del? Om det skal være den ene eller den anden er en fodboldfaglig vurdering som AZ og TB er eksperter i.

Comment

Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

Helt uenig.
          Læser det mere som helt almindeligt at en ejer er involveret i store transfers.

Er i tvivl om hvilket interview jeg læste eller hørte det i, men menes det var i SFÅs rapport i går, at Thorborg sagde han ikke involvere sig i hvilke spillere vi henter ind, da hans fagområde slet ikke er der.
          Helt rigtigt NT sagde at han kigger med på kontraktbetingelser og kontraktgesraltbinger fordi det er et område han har stor erfaring med men at det er TB/AZ som siger hvilken spiller vi henter.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

Comment

Tja - ting kan jo tolkes forskelligt - men NT siger at han i transfervinduerne er dagligt i kontakt med TB - naturligvis har NT set en del kontrakter igennem sin tid - men jeg tvivler på at ejerkredsen i FCM, FCK AGF og Brøndby m.fl. er så direkte involverede.
            Jeg håber det er et udtryk for entusiasme - men synes nu stadig det lyder som indblanding i et fagområde hvor NT er lægmand.

Comment

Under alle omstændigheder har vi i hvert fald fået en anden transfer strategi, og er blevet bedre til at handle.

... og det skyldes sgu nok trods alt ikke, at Thorborg lige pludselig har nået et højere fodboldfagligt niveau.
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Tja - ting kan jo tolkes forskelligt - men NT siger at han i transfervinduerne er dagligt i kontakt med TB - naturligvis har NT set en del kontrakter igennem sin tid - men jeg tvivler på at ejerkredsen i FCM, FCK AGF og Brøndby m.fl. er så direkte involverede.
                Jeg håber det er et udtryk for entusiasme - men synes nu stadig det lyder som indblanding i et fagområde hvor NT er lægmand.
                Som bestyrelsesformand bør han holde sig langt væk fra fodbolddelen, så længe TB holder sig indenfor det aftalte budget.

Ingen fra de nævnte klubber ville nogensinde gøre det, hvis det ikke er noget ekstraordinært, som vil ændre på budgettet.

Selv hvis Steinlein henter Carrizo skal AHP ikke ind over hverken forhandlinger eller kontrakt.

Spændende, hvad der sker med hensyn til den venstrebenet CB, som der er blevet talt om i meget laaaaaaaaaaang tid

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Lyder til at vinduet ikke er helt lukket hvis man læser mellem linjerne. Syntes også at Bolette fik sagt i et SFÅ at “der er kun kommet 1 ind til videre”. Eller noget i den stil

https://fyens.dk/ob/ob-s-klubejer-ta...1df06572c69-11
                  "OB's 61-årige klubejer Niels Thorborg vil fortsætte i mindst ti år endnu som ejer og bestyrelsesformand."

Beklager, men for mig lyder det som manglende selvindsigt, ambitioner og (erhvervs-)hyggeklub.... hvor har han "været" de sidste 15 år

Bøjer mig i støvet, hvis budgettet bliver væsentligt øget de kommende år og ledelsen (inkl. NT) mere professionel skaber en succes. Men frygter at vi ender som Morten Bruun (som jeg desværre er 100% enig med for en gang skyld) tidligere i 2022 skrev -

"Nostalgipis, siger du. Gu’ er det da så. Og Real Madrid gider jeg ikke engang nævne. Men hør nu her: Så sent som for ti år siden var OB det bedste alternativ til FC København som permanent tophold i dansk fodbold. Brøndby lå underdrejet, AaB var et engangsknald, mens FC Midtjylland endnu ikke var vokset til. Det var OB, som FC København frygtede."

"Kære OB, jeg vil blive ved med at køre den lille omvej omkring stadion, når jeg skal på arbejde på Kvægtorvet. Det er nu blevet min lille vane, efter at jeg er begyndt på TV 2. Monumentet til ære for Richard Møller Nielsen rører mig hver gang, jeg kører forbi.

Alt det andet gør ikke."

https://sport.tv2.dk/fodbold/2022-08-01-ligegyldige-ob

Ved godt, at jeg ikke må nævne FCM, men se hvor de er henne i dag...
                  Last edited by Online; i går, 00:33.

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

"OB's 61-årige klubejer Niels Thorborg vil fortsætte i mindst ti år endnu som ejer og bestyrelsesformand."

Beklager, men for mig lyder det som manglende selvindsigt, ambitioner og (erhvervs-)hyggeklub.... hvor har han "været" de sidste 15 år

Bøjer mig i støvet, hvis budgettet bliver væsentligt øget de kommende år og ledelsen (inkl. NT) mere professionel skaber en succes. Men frygter at vi ender som Morten Bruun (som jeg desværre er 100% enig med for en gang skyld) tidligere i 2022 skrev -

"Nostalgipis, siger du. Gu’ er det da så. Og Real Madrid gider jeg ikke engang nævne. Men hør nu her: Så sent som for ti år siden var OB det bedste alternativ til FC København som permanent tophold i dansk fodbold. Brøndby lå underdrejet, AaB var et engangsknald, mens FC Midtjylland endnu ikke var vokset til. Det var OB, som FC København frygtede."

"Kære OB, jeg vil blive ved med at køre den lille omvej omkring stadion, når jeg skal på arbejde på Kvægtorvet. Det er nu blevet min lille vane, efter at jeg er begyndt på TV 2. Monumentet til ære for Richard Møller Nielsen rører mig hver gang, jeg kører forbi.

Alt det andet gør ikke."

https://sport.tv2.dk/fodbold/2022-08-01-ligegyldige-ob

Ved godt, at jeg ikke må nævne FCM, men se hvor de er henne i dag...
                    Det kan godt være han ikke er verdens bedste Niels, men han er vores Niels.

Fuck FCM og Morten Bruun m.fl..... vi gør det på vores måde ;-)

Comment

Jeg skrev vist det første indlæg omkring NT og hans ageren omkring transfervinduerne - det var ikke fra min side ment som en nedvurdering af NT eller et ønske om et andet ejerskab i OB.
                      Jeg værdsætter NT for hans redning af klubben da ingen andre var der - og jeg værdsætter faktisk også hans entusiasme og store hjerte.
                      At han som 61 årig ser sig selv som ejer og bestyrelsesformand i en lang årrække er jeg glad for - der er da masser af eksempler fra erhvervslivet på at det sagtens kan være fint.
                      Lad os vende tilbage til transfersnakken som tråden egentligt drejede sig om.

Comment

https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...gter-max-ejdum

Så er vi igang.

Comment

ifølge Bold, jagter Brøndby Max Ejdum, og har fået et bud afvist tidligere i vinduet.

I kan bare holde nallerne fra ham.

Gætter også på OB vil have rigtig rigtig mange penge for ham, det vil ikke undre mig hvis det er +35 mil pga det er en dansk klub, og så sent i vinduet
                          Last edited by Brogaard99; i går, 09:32.

Comment

Jeg skrev vist det første indlæg omkring NT og hans ageren omkring transfervinduerne - det var ikke fra min side ment som en nedvurdering af NT eller et ønske om et andet ejerskab i OB.
                            Jeg værdsætter NT for hans redning af klubben da ingen andre var der - og jeg værdsætter faktisk også hans entusiasme og store hjerte.
                            At han som 61 årig ser sig selv som ejer og bestyrelsesformand i en lang årrække er jeg glad for - der er da masser af eksempler fra erhvervslivet på at det sagtens kan være fint.
                            Lad os vende tilbage til transfersnakken som tråden egentligt drejede sig om.
                            Jeps, nu til noget andet

BIF vil have Max Ejdum - det forstår jeg godt, men håber at OB holder fast i ham, det vil være helt forkert at sælge sådan et stort talent - ellers skal prisen være så høj at det giver et væsentligt økonomisk fundament for OB fremover, 100 millioner ... med videresalgsklausul.

Hvad siger i?

Comment

Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

Jeps, nu til noget andet

BIF vil have Max Ejdum - det forstår jeg godt, men håber at OB holder fast i ham, det vil være helt forkert at sælge sådan et stort talent - ellers skal prisen være så høj at det giver et væsentligt økonomisk fundament for OB fremover, 100 millioner ... med videresalgsklausul.

Hvad siger i?

Til bif… 250 millioner så handler vi

Comment

Alle ved jo det kun er et spørgsmål om tid før vi bliver rippet. Ejdum, Arp, og Ganaus er væk om et halvt år, og vi starter forfra med endnu en genopbygning

Comment

Working...
                                X