Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Vinter 2026 (rygter, ønsker og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
    FCk er ved at hente en spiller i Fiorentina på leje - med en option på køb på 63 mill...

OB har handlet flot de sidste par vinduer - men der skal godt nok til at ske noget hvis vi for alvor skal gøre os håb om at vende tilbage til toppen...
    De har godt nok også brugt penge på mange der ikke rykkede dem to centimeter. Kostede Moukoko ik omkring 45, ville 10 ud af 10 gange vælge Arp over ham

Comment

Oprindeligt indsendt af DD84 Se indlæg
      Viktor bender skulle være på vej til Molde
      så må man jo sige det giver go' mening ikke at tage ham med på træningslejr...

Comment

Oprindeligt indsendt af Brians Se indlæg

De har godt nok også brugt penge på mange der ikke rykkede dem to centimeter. Kostede Moukoko ik omkring 45, ville 10 ud af 10 gange vælge Arp over ham
        det har de da i den grad.

jeg taler heller ikke for at OB bare skal begynde at smide om sig med penge(de ikke har)

det virker til der er kommet en eller anden form for styr på rekruteringen de sidste par vinduer - jeg håber man fortsætter den udvikling. Og så på sigt - hvis man vil blande sig i top 4...ja så skal man til at kigge på en hylde hvor varene koster på den anden side af 2 mill euro - men derfor skal man jo stadig gøre sit scouting arbejde ordenligt

Comment

så må man jo sige det giver go' mening ikke at tage ham med på træningslejr...
          Det er ærgerligt hvis danske klubber ikke får lov til at færdigudvikle deres egne talenter, AGF er også ved at miste en U19 landsholdsspiller

https://bold.dk/fodbold/klubber/agf/...f-forlaengelse

Comment

Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

Det er ærgerligt hvis danske klubber ikke får lov til at færdigudvikle deres egne talenter, AGF er også ved at miste en U19 landsholdsspiller

https://bold.dk/fodbold/klubber/agf/...f-forlaengelse
            det er jo et valg - både fra klub og spillers side.

Jeg syntes pt vi har for mange akademister i superliga truppen - der er for stor en del af spillerne der ikke er helt klar. Og set fra Benders side så er der nok for mange der står foran ham, Friis der lige er rykket op, Sandberg som vi må formode vender tilbage til sommer - plus de fem etablerede spillere. Så kan det godt være han tænker at der er kortere til 1. holdsfodbold i en norsk midterklub.

Alternativet skulle være at OB smed en 4 årig efter ham - og sendte ham på leje, evt i Molde...men det kræver jo at spilleren selv er med på det - og ikke mindst klubben. Og det kan nok være svært nok at få lejeaftaler på plads - vi er jo ikke selv sådan helt vilde med dem. Leje med købsoption er en ting, ellers så er det for mig at se en meget kortsigtet løsning som kun bør bruges i en nødsituation.

Comment

det er jo et valg - både fra klub og spillers side.

Jeg syntes pt vi har for mange akademister i superliga truppen - der er for stor en del af spillerne der ikke er helt klar. Og set fra Benders side så er der nok for mange der står foran ham, Friis der lige er rykket op, Sandberg som vi må formode vender tilbage til sommer - plus de fem etablerede spillere. Så kan det godt være han tænker at der er kortere til 1. holdsfodbold i en norsk midterklub.

Alternativet skulle være at OB smed en 4 årig efter ham - og sendte ham på leje, evt i Molde...men det kræver jo at spilleren selv er med på det - og ikke mindst klubben. Og det kan nok være svært nok at få lejeaftaler på plads - vi er jo ikke selv sådan helt vilde med dem. Leje med købsoption er en ting, ellers så er det for mig at se en meget kortsigtet løsning som kun bør bruges i en nødsituation.
              Jeg spekulerer på om det er de rigtige spillere som OB beholder, eller om klubben er chanceløs med de helt store talenter, der får for gode tilbud?

Comment

Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

Jeg spekulerer på om det er de rigtige spillere som OB beholder, eller om klubben er chanceløs med de helt store talenter, der får for gode tilbud?
                Det er svært at sige.

OB har i hvert fald de seneste 2-3 år gjort sig grove umage med at gøre plads til sine talenter. Niclas Mouritzen er jo et eksempel på, at man gerne ville gøre plads til Aske Adelgaard, manglen på indkøb sidste vinter hang sammen med muligheden for at se egne unge an og så videre.

Jeg tror, at vi skal være klar over, at hvis vi har to dygtige midtbanefolk i en årgang, så kommer de ikke begge to til at bryde igennem. Det vil kræve tilbageholdenhed i trupdybde på et niveau, vi ikke kan tillade os, for det vil markant svække holdet. Så bliver vi nødt til at tro på, at Juul-Sandberg og Vitus Friis er de to spillere vi skal regne med fremover - sammen med Max Ejdum, der også spiller på et højt niveau - og at de er bedre end Bender.

I forsvaret har man Bojang, Askou og McCoy, mens man i angrebet har Lasse Legolas og Magnus Andersen. Det er på toppen, at talenterne har haft sværest ved at finde spilletid.

Vi kan ikke beholde alle talenter, for så stillede vi med et U19 mandskab - og det er der ingen, der ønsker.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Det er svært at sige.

OB har i hvert fald de seneste 2-3 år gjort sig grove umage med at gøre plads til sine talenter. Niclas Mouritzen er jo et eksempel på, at man gerne ville gøre plads til Aske Adelgaard, manglen på indkøb sidste vinter hang sammen med muligheden for at se egne unge an og så videre.

Jeg tror, at vi skal være klar over, at hvis vi har to dygtige midtbanefolk i en årgang, så kommer de ikke begge to til at bryde igennem. Det vil kræve tilbageholdenhed i trupdybde på et niveau, vi ikke kan tillade os, for det vil markant svække holdet. Så bliver vi nødt til at tro på, at Juul-Sandberg og Vitus Friis er de to spillere vi skal regne med fremover - sammen med Max Ejdum, der også spiller på et højt niveau - og at de er bedre end Bender.

I forsvaret har man Bojang, Askou og McCoy, mens man i angrebet har Lasse Legolas og Magnus Andersen. Det er på toppen, at talenterne har haft sværest ved at finde spilletid.

Vi kan ikke beholde alle talenter, for så stillede vi med et U19 mandskab - og det er der ingen, der ønsker.
                  Men Bender er vel en helt anden type end Friis og Juul-Sandberg. Mon ikke det først og fremmest er William Martin, der optager samme plads. Han er dog så tilpas meget længere i sin transition, at jeg ikke tror det ville behøve være et problem. Men det er klart, at vi ikke kan få plads til alle talenter i førsteholdstruppen, og det på den vis er fint, at akademiet nu har et niveau, hvor der både kommer spillere igennem egne rækker og til andre klubber på højeste niveau rundt omkring. Men noget yder vel på, at man gerne ville have gjort Bender til en del af førsteholdstruppen, når han har været meget involveret i sommers og også skulle have været med på træningslejren her i januar.

Comment

Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

Men Bender er vel en helt anden type end Friis og Juul-Sandberg. Mon ikke det først og fremmest er William Martin, der optager samme plads. Han er dog så tilpas meget længere i sin transition, at jeg ikke tror det ville behøve være et problem. Men det er klart, at vi ikke kan få plads til alle talenter i førsteholdstruppen, og det på den vis er fint, at akademiet nu har et niveau, hvor der både kommer spillere igennem egne rækker og til andre klubber på højeste niveau rundt omkring. Men noget yder vel på, at man gerne ville have gjort Bender til en del af førsteholdstruppen, når han har været meget involveret i sommers og også skulle have været med på træningslejren her i januar.
                    Ja, jeg sidder også med en fornemmelse af at det ikke er en OB beslutning

​Det er en fin pointe at der ikke er plads til alle talenter, men er et salg virkelig vejen frem? FCK har taget konsekvensen og har købt en klub i sverige

Og kan det være at talenterne alt for let lader sig lokke til den første kontrakt i udlandet, de kan slippe med en lavere skat, så det er nok mere lukrativt mht. økonomi ...

Comment

Ejdum som erstatning for Narteys - der er ingen rygter som i nogen som helst så man bliver jo desperat ..

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ser-i-broendby
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                        Ejdum som erstatning for Narteys - der er ingen rygter som i nogen som helst så man bliver jo desperat ..

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ser-i-broendby
                        jeg kan slet ikke se de skulle være villige til at smide den slags penge efter Ejdum som der skal til.

Og så håber jeg samtidig på at han slet ikke ville være interesseret, skulle et bud komme hans vej.

Det er en ren spekulations "artikel" - som du siger, den bygger ikke på noget andet end, "kan vi lige finde 5-6 gode midtbanespillere"

Comment

Working...
                        X