Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Vinter 2026 (rygter, ønsker og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

Det synes jeg også er helt oplagt. Det virkede også hele tiden lidt underligt for mig, at Isherwood gik fra at være et relativt løst rygte i slutningen af sommerens transfervindue til nærmest at blive præsenteret som en sikker signing i seneste SfÅ-transferspecial og af flere herinde. Hvis man så gerne vil have en venstrebenet midterforsvarer på trods af god besætning i midterforsvaret må det jo være med det formål, at han skal kunne bruge sidst venstreben effektivt i det opbyggende spil. Ellers kan det jo være lige meget, og det rimer en stor, stærk tonserforsvarstype ikke umiddelbart godt på.
    Det var et ret konkret rygte ... https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...rwood-kontrakt

Leave a comment:

• manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

Det synes jeg også er helt oplagt. Det virkede også hele tiden lidt underligt for mig, at Isherwood gik fra at være et relativt løst rygte i slutningen af sommerens transfervindue til nærmest at blive præsenteret som en sikker signing i seneste SfÅ-transferspecial og af flere herinde. Hvis man så gerne vil have en venstrebenet midterforsvarer på trods af god besætning i midterforsvaret må det jo være med det formål, at han skal kunne bruge sidst venstreben effektivt i det opbyggende spil. Ellers kan det jo være lige meget, og det rimer en stor, stærk tonserforsvarstype ikke umiddelbart godt på.
    Jeg forstår fint din begrundelse og er da også enig i det men det er jo ikke vores beslutning, måske rygtet har accelleret fordi der tilsyneladende manglede noget i vores forsvarsspil der sagde "småkage" når hold som VB, AGF og andre kom for tæt på vores mål. Jeg tænker vi kunne have brugt ham mod netop VB, BIF*2 og AGF og måske FCM, men nu er der absolut ikke meget grund til at være ærgerlig over det.

Leave a comment:

• Orskov
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Det er åbenbart ikke en Isherwood type vi kigger efter til forsvaret ifølge TB

https://campo.dk/2026/01/09/ob-boss-...as-isherwoods/

Leave a comment:

• Plum
    replied

Tror slet ikke Grubbe er interesseret i at forlænge. Han skal ud og prøve noget nyt et andet sted
    Det har han jo i hvert fald givet udtryk for .. og gerne i dette vindue ..

Leave a comment:

• Plum
    replied

Det må jo så være fordi at Askou har taget så store skridt siden i sommers at man har den type.

Jfr. Tipsbladet så havde OB tilbudt en kontrakt så man HAR jo ledt efter typen .. ellers skulle man bruge typen da man havde et 3/5 mands forsvar.

Leave a comment:

• Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

Får mig til at tænke, at det så nok er farvel til Owusu.

Dernæst en strøtanke. Siger ikke jeg anbefaler det eller er imod det. Bare en strøtanke. Gad vide om man forlænger med Grubbe, udover de pladser han allerede dækker, så kunne han igen være i spil som reserve på back-pladserne. Er helt med på, han ikke på nogen måde banker på til en startplads.
    Det håber jeg ikke .. McCoy på hb med Grubbe som backup er alt andet lige et ringere setup end Owusu på højre med McCoy som backup (eller omvendt) ... vi skulle gerne styrke truppen eller som minimum holde status quo. Owusu har udtrykt interesse for at forlænge og jfr. Mediano er OB også interesserede i at forlænge så det må være vilkårene der diskuteres. Owusu virker til at være afklaret med at der er en ambitiøs og ung McCoy på vej frem så han må kæmpe for at holde startpladsen - det er meget sundt.
    Når McCoy forlænger må det også være fordi at han kan se mere spilletid foran sig ..

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

Dernæst en strøtanke. Siger ikke jeg anbefaler det eller er imod det. Bare en strøtanke. Gad vide om man forlænger med Grubbe, udover de pladser han allerede dækker, så kunne han igen være i spil som reserve på back-pladserne. Er helt med på, han ikke på nogen måde banker på til en startplads.
    Tror slet ikke Grubbe er interesseret i at forlænge. Han skal ud og prøve noget nyt et andet sted

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    TB har fået henvendelser på nogle af vores profiler

https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...-at-forlade-ob

Leave a comment:

• Polle
    replied

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    McCoy forlænger til 2030

https://ob.dk/nyheder/2026/januar/fi...mere-med-mccoy

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Grot siger at AZs spillestil ikke ligefrem er hans yndlings

https://campo.dk/2026/01/09/grot-kae...it-spillestil/

Ikke sjovt at blive bedt om at løbe så meget i den store krop

Leave a comment:

• Jebola
    replied
    Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Jeg er ikke uenig i, at det sikkert er klogt at afvente situationens udvikling sportsligt.

Jeg er nok også bare efterhånden nået et punkt - særligt efter Slotsager-gate - hvor jeg har lidt svært ved at forstå nogle af de her talenters prioritering. Julius kunne jo uden at sætte hele sin karriere over styr sætte sin underskrift på en 1-2-årig forlængelse og sige "Jeg vil gerne OB, men jeg vil heller ikke syltes på en 4-5-årig kontrakt, mens klubben melder ud de leder efter midterforsvarere".

Ved at vente bliver hele processen lidt nervøs, for hvor meget skal man satse på Julius eller hvor meget skal man satse på Bojang. Det skaber yderligere nervøsitet som i Slotsager-sagaen.

Jeg forstår moderne fodbolds mekanismer og det er et koldt og kynisk spil om millioner, men så bliver jeg fandeme også lidt træt af at se talenter klappe på klublogoet, mens de næsten ikke kan vente med at komme ud af døren til - tænkt eksempel - bænken i Hellas Verona.

Beklager min galde. Jeg forstår bare ikke, hvorfor han tøver - han er publikumsfavorit, han har niveauet og talentet til at blive en rigtig dygtig midtstopper - hvad er det han håber på ændrer sig, ved at se situationen an?
    Sympatisk indslag Christian - jeg er ganske enig med dig - MEN det er en kynisk verden - spillerne er store individualister som med agenters hjælp optimerer deres egen situation - også kortsigtet - og det samme gør klubberne jo - hvis ikke spillerne makker ret ( herunder skriver under på forlængelser) ryger de på bænken med diverse undskyldninger. Så den manglende "loyalitet" går efter min mening begge veje - det er ikke kun spillerne som er egoister.
    Jeg tror vi må affinde os med at såfremt Julius og andre i hans situation oplever at pengene er større, eller udviklingsmulighederne bedre i en anden klub - så er de videre ( og Julius er jo kommet til OB netop af den grund). Desuden kan OB´s håndtering af Slotsager i det sidste år inden afrejse næppe motivere ret mange af de unge til at forlænge - de holder mulighederne åbne hvis " vinden vender".

Leave a comment:

• Christian89
    replied

Julius har fået 1-2 tilbud allerede som han bare kan underskrive. Men han afventer klogt og ser hvordan hans situation udvikler sig sportsligt. Men enig. Hvis man ikke kan blive enige de næste måneder må man se på om der dukker nogle tilbud op til sommer. Ville være trist at undgå en transfer
    Jeg er ikke uenig i, at det sikkert er klogt at afvente situationens udvikling sportsligt.

Jeg er nok også bare efterhånden nået et punkt - særligt efter Slotsager-gate - hvor jeg har lidt svært ved at forstå nogle af de her talenters prioritering. Julius kunne jo uden at sætte hele sin karriere over styr sætte sin underskrift på en 1-2-årig forlængelse og sige "Jeg vil gerne OB, men jeg vil heller ikke syltes på en 4-5-årig kontrakt, mens klubben melder ud de leder efter midterforsvarere".

Ved at vente bliver hele processen lidt nervøs, for hvor meget skal man satse på Julius eller hvor meget skal man satse på Bojang. Det skaber yderligere nervøsitet som i Slotsager-sagaen.

Jeg forstår moderne fodbolds mekanismer og det er et koldt og kynisk spil om millioner, men så bliver jeg fandeme også lidt træt af at se talenter klappe på klublogoet, mens de næsten ikke kan vente med at komme ud af døren til - tænkt eksempel - bænken i Hellas Verona.

Beklager min galde. Jeg forstår bare ikke, hvorfor han tøver - han er publikumsfavorit, han har niveauet og talentet til at blive en rigtig dygtig midtstopper - hvad er det han håber på ændrer sig, ved at se situationen an?

Leave a comment:

• Mfriise
    replied

Det synes jeg lyder helt rigtigt, imo er det heller ikke et stort skur vi mangler i midterforsvaret.

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    TB og AZ enige om hvad der skal ske i vinduet

https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...t-se-i-starten

Leave a comment:

Working...
X