Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Vinter 2026 (rygter, ønsker og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg

Meget enig Online.
    Det har været en skuffende omgang med Falk, Arp, Ganaus, Kante….

Forhåbentlig kan vi måske få Wesstrøm tilbage, han er vidst ledig
    Thjaaaa.... nu er der jo tale om at få en aftale med en forsvarsspiller på plads. Det har TB selv erkendt fejlede i sommervinduet, så forstår ikke din sarkasme

Så lidt sjovt at nævne de andre (hvor de tyske spillere jo ikke ligefrem kom pga. TB/JNs scoutingarbejde)...

Comment

Årsagen til at der bliver nølet med en kontrakt forlængelse til Owuso, er eftersigende, at han er tilknyttet "forskerordningen i en 3 årig periode, som udløber ved hans kontrakt udløb.

Hvis OB skal forlænge med Owuso, skal de have markant mere op ad lommen hver måned, blot for at han kan beholde samme beløb netto, grundet det solide danske skattetryk.

Jeg tror OB afventer og ser hvad der vil være på markedet til sommer, for at supplere backen sammen McCoy, desværre for kontinuitet må efterhånden være et nøgle begreb i OB, hvis vi skal gøre os forhåbning om bedre placeringer.

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Thjaaaa.... nu er der jo tale om at få en aftale med en forsvarsspiller på plads. Det har TB selv erkendt fejlede i sommervinduet, så forstår ikke din sarkasme

Så lidt sjovt at nævne de andre (hvor de tyske spillere jo ikke ligefrem kom pga. TB/JNs scoutingarbejde)...
        Nej nej! Du misforstår mig, er helt enig med dig!

Det kan ikke passe, at man som sportsdirektør i OB ikke altid kan få forhandlet en kontrakt på plads med de spillere man ønsker.
        Arh ja selvfølgelig, var ikke klar over at Zorninger havde forhandlet kontrakter med tyskerne, men ja det kan TB jo så ikke få kredit for!

Og jeg mente det med Wesstrøm, det var da genialt at få en klausul i Köhlers kontrakt så den kan rives over ved en nedrykning, det frigav jo en masse lønkroner!

Comment

Oprindeligt indsendt af Monrad Se indlæg
          Årsagen til at der bliver nølet med en kontrakt forlængelse til Owuso, er eftersigende, at han er tilknyttet "forskerordningen i en 3 årig periode, som udløber ved hans kontrakt udløb.

Hvis OB skal forlænge med Owuso, skal de have markant mere op ad lommen hver måned, blot for at han kan beholde samme beløb netto, grundet det solide danske skattetryk.

Jeg tror OB afventer og ser hvad der vil være på markedet til sommer, for at supplere backen sammen McCoy, desværre for kontinuitet må efterhånden være et nøgle begreb i OB, hvis vi skal gøre os forhåbning om bedre placeringer.
          Forskerordningen løber i op til 7 år så mit spørgsmål er om det er umuligt at forlænge den i op til de 7 omtalte år?
          Believe OB

œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Oprindeligt indsendt af Monrad Se indlæg
            han er tilknyttet "forskerordningen i en 3 årig periode, som udløber ved hans kontrakt udløb.
            I forhold til Owuso
            Mener også at forskerordningen kan løbe op til 7 år.
            Desuden må Owuso evt. også give sig lidt. Er i hvert fald svært at forvente samme nettobeløb, hvis forskerordningen ikke kan holdes, og han stadig på en fin løn.

Eksempel (lidt karikeret):
            Årsløn/brutto: 3 mio
            Netto med forsker: 2 mio
            Netto uden forsker: 1,5 mio

Det burde være muligt at nå til enighed. Eftersigende tjente han under 1 mio. i Holland.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

Hvis man vil fortsætte med 5-3-2, så mangler vi en midterforsvarer til venstresiden.

Hvis vi derimod prøver at byggere videre ud fra en grundtanke om 4-4-2 i fleksibel form, så ser jeg heller ikke behov for en midterforsvarer. Til gengæld skal bredden styrkes betragteligt ved de to kæder længere fremme, ligesom en konkurrent extra til VBen nok heller ikke er det dummeste.
              Hvis vi henter ham bliver det interessant hvad han skal spille. Han står som en venstrebenet midtstopper, men så vidt jeg kan se har har han spillet de fleste kampe som venstre back i en 4-backkæde i denne sæson. Ville ikke blive så overrasket hvis det er den plads ville være tiltænkt. Eller i hvert fald fleksibiliteten til at spille begge dele.

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Så kom nu i gang, Troels!
                Leeroy er en rigtig stærk hb med til dels fremragende aktioner og et meget højt bundniveau. Kan ikke huske hvornår han dumpede en kamp.
                Og en kvalitetsspiller som så meget vil klubben og åbenbart også ser sig i en mentorrolle at bringe de unge konkurrenter på et højere niveau SKAL vi bare skrive forlængelse med!
                Som Christian89 synes jeg heller ikke det er sådan en no-brainer. Det der taler for:
                • Han er fortsat en "fin" superliga-spiller, der holder stabilt niveau. Med den hitrate OB har haft transfermæssigt kan man argumentere for, at vi skal holde på alle spillere der har bare nogenlunde superliga-niveau.
                • Han fulgte med i nedrykningen og spillede os op uden at brokke sig på nogen måde.
                • Han virker som en god type for omklædningsrummet og virker bevist om sin rolle som mentor.
                • En del af mig kan synes han har fortjent det ud fra det han har leveret og fortsat ønsker at blive i klubben og byen.
                Men rent kynisk, sportsligt synes jeg også en del taler imod:
                • McCoy er måske det talent, der endnu ikke spillet fast, men som er mest klar til det. Udover ham har vi Magnus Andersen. Vi bliver nødt til at planlægge hvordan de unge kommer ind på holdet.
                • Backs virker generelt som en af de nemmere positioner at integrere talenter på. Vil personligt mene, at skal man skrive en lang, dyr kontrakt med en 30-ish årig back skal det være fordi:
                  • Han har ekstremt højt niveau
                  • Har kæmpe kulturel status i truppen
                  • Der ikke er nogen talenter i kø på positionen
                • Ift. ressource-allokering i truppen giver det også mening. Måske vil det svække os lidt at gå med McCoy/Andersen på backen, men vil give mere udviklingspotentiale og frigive midler til at have profil(er) på andre positioner.
                • Hvis vi ikke snart begynder at satse mere på McCoy er der risiko for, at han + agent begynder at presse på for skifte (hvis de ikke allerede er igang).
                Jeg tror den strander på økonomi on kontraktlængde. Kan man signe ham på en lidt kortere kontrakt, hvor han ikke er en af de dyreste i truppen ville jeg også gøre det hvis jeg sad i TBs stol. Jeg tænker det er noget lignende han får tilbudt: +1 år med mulighed for forlængelse i et år mere. Hvor Owusu nok gerne vil have hans sidste "gode" kontrakt på 3-4 år.

At vi ikke bare smider et kontrakt-tilbud efter ham med det samme er jeg som et tegn på forbedring (at vi tænker længere frem). Jeg synes man kan sammenligne Owusu-situationen med den Viborg havde med hhv. Bonde og Bürgy. Begge spillere på ca. samme alder og spillere som de var glade for. Jeg tror også begge fik tilbud om forlængelse, men nok kortere (og måske med lavere løn) end de havde håbet på. Mens OB var i en situation, hvor vi var markant mindre attraktive og mere desperate efter den superliga-erfaring de kunne bidrage, og tilbød dem derfor bedre kontrakter. Hvis Owusu var Viborg-spiller tror jeg heller ikke de ville strække sig vildt langt for at forlænge.

Comment

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Som Christian89 synes jeg heller ikke det er sådan en no-brainer. Det der taler for:
                  • Han er fortsat en "fin" superliga-spiller, der holder stabilt niveau. Med den hitrate OB har haft transfermæssigt kan man argumentere for, at vi skal holde på alle spillere der har bare nogenlunde superliga-niveau.
                  • Han fulgte med i nedrykningen og spillede os op uden at brokke sig på nogen måde.
                  • Han virker som en god type for omklædningsrummet og virker bevist om sin rolle som mentor.
                  • En del af mig kan synes han har fortjent det ud fra det han har leveret og fortsat ønsker at blive i klubben og byen.
                  Men rent kynisk, sportsligt synes jeg også en del taler imod:
                  • McCoy er måske det talent, der endnu ikke spillet fast, men som er mest klar til det. Udover ham har vi Magnus Andersen. Vi bliver nødt til at planlægge hvordan de unge kommer ind på holdet.
                  • Backs virker generelt som en af de nemmere positioner at integrere talenter på. Vil personligt mene, at skal man skrive en lang, dyr kontrakt med en 30-ish årig back skal det være fordi:
                    • Han har ekstremt højt niveau
                    • Har kæmpe kulturel status i truppen
                    • Der ikke er nogen talenter i kø på positionen
                  • Ift. ressource-allokering i truppen giver det også mening. Måske vil det svække os lidt at gå med McCoy/Andersen på backen, men vil give mere udviklingspotentiale og frigive midler til at have profil(er) på andre positioner.
                  • Hvis vi ikke snart begynder at satse mere på McCoy er der risiko for, at han + agent begynder at presse på for skifte (hvis de ikke allerede er igang).
                  Jeg tror den strander på økonomi on kontraktlængde. Kan man signe ham på en lidt kortere kontrakt, hvor han ikke er en af de dyreste i truppen ville jeg også gøre det hvis jeg sad i TBs stol. Jeg tænker det er noget lignende han får tilbudt: +1 år med mulighed for forlængelse i et år mere. Hvor Owusu nok gerne vil have hans sidste "gode" kontrakt på 3-4 år.

At vi ikke bare smider et kontrakt-tilbud efter ham med det samme er jeg som et tegn på forbedring (at vi tænker længere frem). Jeg synes man kan sammenligne Owusu-situationen med den Viborg havde med hhv. Bonde og Bürgy. Begge spillere på ca. samme alder og spillere som de var glade for. Jeg tror også begge fik tilbud om forlængelse, men nok kortere (og måske med lavere løn) end de havde håbet på. Mens OB var i en situation, hvor vi var markant mindre attraktive og mere desperate efter den superliga-erfaring de kunne bidrage, og tilbød dem derfor bedre kontrakter. Hvis Owusu var Viborg-spiller tror jeg heller ikke de ville strække sig vildt langt for at forlænge.
                  Tolker Leeroys udtalelse at se sig også i en mentorrolle sådan at han er klar med at støtte de unge også som afløser. Desuden kunne han også vikariere på midtbanen som nødløsning i tilfælde af alt for mange skader og karantæner. En forlængelse ville sætte os i en komfortabel situation at give McCoy mere og mere spilletid uden at lægge hele ansvar på hans skulder. Og i falde af formdyk som god kan komme for en ung gut eller skader ville vi være fremragende inddækket. Desuden er det som du sagde: Leeroy er en virkelig loyal kkubmand og helt sikker en støtte i omklædningsrummet. Så ville meget gerne se smat give ham 1 eller 2 år mere nu.
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Tolker Leeroys udtalelse at se sig også i en mentorrolle sådan at han er klar med at støtte de unge også som afløser. Desuden kunne han også vikariere på midtbanen som nødløsning i tilfælde af alt for mange skader og karantæner. En forlængelse ville sætte os i en komfortabel situation at give McCoy mere og mere spilletid uden at lægge hele ansvar på hans skulder. Og i falde af formdyk som god kan komme for en ung gut eller skader ville vi være fremragende inddækket. Desuden er det som du sagde: Leeroy er en virkelig loyal kkubmand og helt sikker en støtte i omklædningsrummet. Så ville meget gerne se smat give ham 1 eller 2 år mere nu.
                    Jeg kan godt - fra et udviklingsmæssigt perspektiv - se din pointe.

Det tror jeg bare ikke Marcus McCoy selv kan.

Fodbold i 2025 er, desværre, blevet et spil om kapitalisering på talenter, og det ved talenterne godt. De vil forløses og helst som 17-årige, og det har vi set mange gange. Marcus er blevet 20 år gammel, og for at udvikle sig skal man spille regelmæssigt på så højt et niveau som muligt.

Personligt tror jeg, at vi kan blive nødt til at vælge, hvad det er vi gerne vil: Vil vi forlænge med Leeroy Owusu, der giver os 2-5 procent mere i kvalitet, eller vil vi spille Marcus McCoy ind - tabe lidt nu og så (måske) vinde noget på den lange bane i forhold til niveau og et salg.

Jeg tror simpelthen ikke selv, at vi kan få begge dele. Forlænger vi mere end 1 år med Owusu, så tror jeg McCoy er tabt.

Hvis jeg var Troels Bech, så tilbød jeg Owusu en 1-årig forlængelse - med gensidig option på et år mere - uden lønforhøjelse. Sideløbende ville jeg så forsøge at få forlænget med McCoy til minimum 2028 (helst 29), og signalere, at vi satser på McCoy til den lange bane. Hvis Owusu er med - fint - hvis ikke, så spiller vi McCoy nu, og så skal vi enten have et back-talent op eller en reserve ind.

Comment

Working...
                    X