Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Vinter 2026 (rygter, ønsker og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kielberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    TB indrømmer lidt at det nok var begge parters skyld at der ikke blev forlænget med Bender.

https://fyens.dk/ob/ob-s-sportsdirek...899df2779ce-18

Han siger at vi stadig er aktive på markedet og at nogle på ydre mandater godt kan forlade os
    When you snooze you lose.

Har hørt rygter om Uwusu har fået tilbud fra anden superligaklub, og fra Nederlandene.
    Vil hade at se ham rende rundt i en anden klub i superligaen.
    Last edited by Kielberg; 24-01-2026, 09:28.

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    TB indrømmer lidt at det nok var begge parters skyld at der ikke blev forlænget med Bender.

https://fyens.dk/ob/ob-s-sportsdirek...899df2779ce-18

Han siger at vi stadig er aktive på markedet og at nogle på ydre mandater godt kan forlade os

Leave a comment:

replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
    Så er Bender solgt til Molde - OB sikre sig en videresalgsklausul
    Mon ikke salget ligger på omkring 50.000 og en klausul på max. 5% ?

Tror ikke på et "vildt" beløb/procent, når hans kontrakt ellers udløb til sommer.

Så lidt spin fra ledelsen for godt købmandsskab og et signal til andre unge spillere, som kan blive stolte af et "salg" (end en udløbet kontrakt), når de ikke er gode nok til Ådalen

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Screenshot 2026-01-23 at 12-13-51 Vi sælger Viktor Bender til Molde FK.png
    og kære OB - husk nu lige at tjekke jeres opslag igennem...

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Vel det bedste hvad kunne ske hvis han ikke ville forlænge. Ved du hvor stor den klausul er?
    nej - det er OB selv der skriver de har fået en videresalgsklausul med...men mon ikke det hænger sammen med hvad Molde har betalt her og nu? "stort" beløb nu - mindre videresalg. Mindre beløb nu - større videresalg - men lige hvor mange procenter, aner jeg ikke.

Leave a comment:

• andlox
    replied
    Vel det bedste hvad kunne ske hvis han ikke ville forlænge. Ved du hvor stor den klausul er?

Leave a comment:

• mhbp
    replied

Leave a comment:

• Kielberg
    replied
    12 dage tilbage af vinduet. Som forventet et meget stille januar vindue ind til videre.
    Der har generelt ikke været ret mange handler i superligaen endnu, men mon ikke der sker en del rundt omkring her til slut.

Spørgsmålet er om vi er færdige ud/ind med at trimme truppen.

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Ejdum som erstatning for Narteys - der er ingen rygter som i nogen som helst så man bliver jo desperat ..

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ser-i-broendby
    jeg kan slet ikke se de skulle være villige til at smide den slags penge efter Ejdum som der skal til.

Og så håber jeg samtidig på at han slet ikke ville være interesseret, skulle et bud komme hans vej.

Det er en ren spekulations "artikel" - som du siger, den bygger ikke på noget andet end, "kan vi lige finde 5-6 gode midtbanespillere"

Leave a comment:

• Plum
    replied
    Ejdum som erstatning for Narteys - der er ingen rygter som i nogen som helst så man bliver jo desperat ..

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ser-i-broendby

Leave a comment:

• jamborg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

Men Bender er vel en helt anden type end Friis og Juul-Sandberg. Mon ikke det først og fremmest er William Martin, der optager samme plads. Han er dog så tilpas meget længere i sin transition, at jeg ikke tror det ville behøve være et problem. Men det er klart, at vi ikke kan få plads til alle talenter i førsteholdstruppen, og det på den vis er fint, at akademiet nu har et niveau, hvor der både kommer spillere igennem egne rækker og til andre klubber på højeste niveau rundt omkring. Men noget yder vel på, at man gerne ville have gjort Bender til en del af førsteholdstruppen, når han har været meget involveret i sommers og også skulle have været med på træningslejren her i januar.
    Ja, jeg sidder også med en fornemmelse af at det ikke er en OB beslutning

​Det er en fin pointe at der ikke er plads til alle talenter, men er et salg virkelig vejen frem? FCK har taget konsekvensen og har købt en klub i sverige

Og kan det være at talenterne alt for let lader sig lokke til den første kontrakt i udlandet, de kan slippe med en lavere skat, så det er nok mere lukrativt mht. økonomi ...

Leave a comment:

• Orskov
    replied
    Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Det er svært at sige.

OB har i hvert fald de seneste 2-3 år gjort sig grove umage med at gøre plads til sine talenter. Niclas Mouritzen er jo et eksempel på, at man gerne ville gøre plads til Aske Adelgaard, manglen på indkøb sidste vinter hang sammen med muligheden for at se egne unge an og så videre.

Jeg tror, at vi skal være klar over, at hvis vi har to dygtige midtbanefolk i en årgang, så kommer de ikke begge to til at bryde igennem. Det vil kræve tilbageholdenhed i trupdybde på et niveau, vi ikke kan tillade os, for det vil markant svække holdet. Så bliver vi nødt til at tro på, at Juul-Sandberg og Vitus Friis er de to spillere vi skal regne med fremover - sammen med Max Ejdum, der også spiller på et højt niveau - og at de er bedre end Bender.

I forsvaret har man Bojang, Askou og McCoy, mens man i angrebet har Lasse Legolas og Magnus Andersen. Det er på toppen, at talenterne har haft sværest ved at finde spilletid.

Vi kan ikke beholde alle talenter, for så stillede vi med et U19 mandskab - og det er der ingen, der ønsker.
    Men Bender er vel en helt anden type end Friis og Juul-Sandberg. Mon ikke det først og fremmest er William Martin, der optager samme plads. Han er dog så tilpas meget længere i sin transition, at jeg ikke tror det ville behøve være et problem. Men det er klart, at vi ikke kan få plads til alle talenter i førsteholdstruppen, og det på den vis er fint, at akademiet nu har et niveau, hvor der både kommer spillere igennem egne rækker og til andre klubber på højeste niveau rundt omkring. Men noget yder vel på, at man gerne ville have gjort Bender til en del af førsteholdstruppen, når han har været meget involveret i sommers og også skulle have været med på træningslejren her i januar.

Leave a comment:

• Christian89
    replied
    Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

Jeg spekulerer på om det er de rigtige spillere som OB beholder, eller om klubben er chanceløs med de helt store talenter, der får for gode tilbud?
    Det er svært at sige.

OB har i hvert fald de seneste 2-3 år gjort sig grove umage med at gøre plads til sine talenter. Niclas Mouritzen er jo et eksempel på, at man gerne ville gøre plads til Aske Adelgaard, manglen på indkøb sidste vinter hang sammen med muligheden for at se egne unge an og så videre.

Jeg tror, at vi skal være klar over, at hvis vi har to dygtige midtbanefolk i en årgang, så kommer de ikke begge to til at bryde igennem. Det vil kræve tilbageholdenhed i trupdybde på et niveau, vi ikke kan tillade os, for det vil markant svække holdet. Så bliver vi nødt til at tro på, at Juul-Sandberg og Vitus Friis er de to spillere vi skal regne med fremover - sammen med Max Ejdum, der også spiller på et højt niveau - og at de er bedre end Bender.

I forsvaret har man Bojang, Askou og McCoy, mens man i angrebet har Lasse Legolas og Magnus Andersen. Det er på toppen, at talenterne har haft sværest ved at finde spilletid.

Vi kan ikke beholde alle talenter, for så stillede vi med et U19 mandskab - og det er der ingen, der ønsker.

Leave a comment:

• jamborg
    replied

det er jo et valg - både fra klub og spillers side.

Jeg syntes pt vi har for mange akademister i superliga truppen - der er for stor en del af spillerne der ikke er helt klar. Og set fra Benders side så er der nok for mange der står foran ham, Friis der lige er rykket op, Sandberg som vi må formode vender tilbage til sommer - plus de fem etablerede spillere. Så kan det godt være han tænker at der er kortere til 1. holdsfodbold i en norsk midterklub.

Alternativet skulle være at OB smed en 4 årig efter ham - og sendte ham på leje, evt i Molde...men det kræver jo at spilleren selv er med på det - og ikke mindst klubben. Og det kan nok være svært nok at få lejeaftaler på plads - vi er jo ikke selv sådan helt vilde med dem. Leje med købsoption er en ting, ellers så er det for mig at se en meget kortsigtet løsning som kun bør bruges i en nødsituation.
    Jeg spekulerer på om det er de rigtige spillere som OB beholder, eller om klubben er chanceløs med de helt store talenter, der får for gode tilbud?

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

Det er ærgerligt hvis danske klubber ikke får lov til at færdigudvikle deres egne talenter, AGF er også ved at miste en U19 landsholdsspiller

https://bold.dk/fodbold/klubber/agf/...f-forlaengelse
    det er jo et valg - både fra klub og spillers side.

Jeg syntes pt vi har for mange akademister i superliga truppen - der er for stor en del af spillerne der ikke er helt klar. Og set fra Benders side så er der nok for mange der står foran ham, Friis der lige er rykket op, Sandberg som vi må formode vender tilbage til sommer - plus de fem etablerede spillere. Så kan det godt være han tænker at der er kortere til 1. holdsfodbold i en norsk midterklub.

Alternativet skulle være at OB smed en 4 årig efter ham - og sendte ham på leje, evt i Molde...men det kræver jo at spilleren selv er med på det - og ikke mindst klubben. Og det kan nok være svært nok at få lejeaftaler på plads - vi er jo ikke selv sådan helt vilde med dem. Leje med købsoption er en ting, ellers så er det for mig at se en meget kortsigtet løsning som kun bør bruges i en nødsituation.

Leave a comment:

Working...
X