Oprindeligt indsendt af Online
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Kamptråd Silkeborg - OB 14/09/2025
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
Principielt har NT intet med fyring eller ansættelse af trænere eller andre i klubben med mindre der ikke er en direktør og det er der jo. Det har jeg skoset NT for tidligere, at han som bestyrelsesformand har blandet sig i driften, det er en orginatorisk uskik og reelt at underkende direktøren, hvilket så gør at direktøren ikke har den fornødne respekt hos hans medarbejdere - det er dårlig kultur ..
Det er dog mit indtryk at NT har overladt nøglerne til TB i højere grad end med tidligere direktører..
Comment
-
-
Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlæg
Som jeg har hørt/læst det, er det 7-8 største budget. Men vi skal jo også se, hvor det er vi kommer fra og som oprykker får man ikke alt det man peger på eller for den sags skyld er villig til at betale.
Udtalte TB ikke, at han ville hente spillere fra så høj en hylde, at de ikke umiddelbart kunne se sig selv i Ådalen ? Hente spillere som kæmpede om VM-pladser ?Last edited by Online; i går, 20:23.
- Likes 1
Comment
-
Nej, men ang. det med hvem der sidder med det endelige ansvar, så det jo NT fordi han ejer klubben. Men er helt enig i at det er en uskik og at TB har fået mere ansvar. Men det jo ikke ensbetydende med en blanko check, hvilket jeg ved du ved. Tror egentlig ikke vi er så uenige her.
Men driften er direktørernes og for OB er det TB. Han har ikke fået en blancocheck men han har fået et budget at arbejde ud fra under hans bedømmelse, så hvor meget han vil bruge på transfers eller på andet er op til ham. Skal han så ud over budgettet må han til bestyrelsesformanden, formentligt for at få penge andre steder i koncernen eller fra en “buffer”.
Mig bekendt er der ikke indskudt penge udefra til OS&E eller OB selvom TB vist har fået noget ekstra til AZ og Falk …"Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
Det er der da ingen klubber, der gør !
Men i år har vi da fået flere ind fra en anden hylde end tidligere, men det tager jo nok også en stor del af vores budget. Men tit tror jeg, at vi engang imellem ser os selv som værende den samme størrelse klub som vi var for 10-15 år siden. Hvilket jeg også selv falder i, engang imellem og det fordi vi elsker OB.
Men spillerne, som kommer udefra, har ikke samme syn på klubben. Det m.m. gør at vi pt. har mere svært ved at tiltrække spillere af en hvis kvalitet til, uden at skulle betale kassen. På den baggrund synes jeg vi har gjort det fint, i dette vindue uden det er super.
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
Det er vi heller ikke. NT er som Bestyrelsesformand ansvarlig for at udstikke retningslinjerne for OS&E på vegne af ejer-/ne (der så primært er ham selv) og ultimativt at OS&E ikke går konkurs. Han og resten af bestyrelsen hæfter personligt for hvad OS&E måtte skylde.
Men driften er direktørernes og for OB er det TB. Han har ikke fået en blancocheck men han har fået et budget at arbejde ud fra under hans bedømmelse, så hvor meget han vil bruge på transfers eller på andet er op til ham. Skal han så ud over budgettet må han til bestyrelsesformanden, formentligt for at få penge andre steder i koncernen eller fra en “buffer”.
Mig bekendt er der ikke indskudt penge udefra til OS&E eller OB selvom TB vist har fået noget ekstra til AZ og Falk …
Comment
-
Nej og slet ikke som rykker. Hvis vi er i konkurrence om en spiller og de ser på vores klubs historie de seneste år, så det nok ikke specielt tiltrækkende og når vi så ikke har budgettet til at betale det ekstra, ja så får vi ikke de spillere. Så ryger de til klubber, som vi tidligere kunne sammenligne os med eller bliver hvor de er. Hellere safe end sorry og det kan man jo ikke fortænke dem i.
Men i år har vi da fået flere ind fra en anden hylde end tidligere, men det tager jo nok også en stor del af vores budget. Men tit tror jeg, at vi engang imellem ser os selv som værende den samme størrelse klub som vi var for 10-15 år siden. Hvilket jeg også selv falder i, engang imellem og det fordi vi elsker OB.
Men spillerne, som kommer udefra, har ikke samme syn på klubben. Det m.m. gør at vi pt. har mere svært ved at tiltrække spillere af en hvis kvalitet til, uden at skulle betale kassen. På den baggrund synes jeg vi har gjort det fint, i dette vindue uden det er super."Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
- Likes 1
Comment
-
Jeg er enig med Rasmus Falk. Den hér kamp må de simpelthen ikke tabe. Silkeborg kan jo intet, men der er simpelthen så stor niveauforskel på OB's spillere, at det bliver udslagsgivende. Jeg forstår stadig ikke Theo Sander på mål. Han er lejet, og den 3. bedste målmand i OB. Hvorfor spiller han? Og Groot's førsteberøring er som regel hans sidste. For helvede en træstamme. Prøv dog Niemich. Man snakker tit om hvor vigtig "den røde tråd" er på et fodboldhold. Det er stammenn op gennem midten - målmand, central forsvar, central midt og 9'er. OB mangler kvalitet til rygraden på holdet, og så vil man tabe en masse kampe. Rasmus Falk kan ikke gøre det alene
- Likes 5
Comment
-
Falk, har jo en en speciel historie. Men en stor del af budgettet er jo nok røget her på de 2. Som nævnt synes jeg det er et fint vindue. Men grundet vores klubs tilstand plus budget, kan vi ikke forvente meget mere pt.
- Likes 2
Comment
Comment