Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB - Randers FC 11/08/2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Arp og Jebali kan slet ikke sammenlignes. I de få kampe Arp har spillet har han skabt flere vellykkede offensive aktioner end Jebali gjorde sammenlagt. Måske en smule overdrevet, men jeg brød mig heller aldrig om Jebalis attitude og ego-fodbold, der alt for sjældent førte til slutprodukt i form af mål.
    OB: Danske mestre i 2075/6

Comment

Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
      Arp og Jebali kan slet ikke sammenlignes. I de få kampe Arp har spillet har han skabt flere vellykkede offensive aktioner end Jebali gjorde sammenlagt. Måske en smule overdrevet, men jeg brød mig heller aldrig om Jebalis attitude og ego-fodbold, der alt for sjældent førte til slutprodukt i form af mål.
      Fuldstændig enig.

Arp er en holdspiller. Jeg synes Jebali havde en stor svaghed i lidt for mange gange at gå egne vegne.

I øvrigt blev det for stationært med Jebali, Arp har mere dynamik.

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Ejdum er kun 20 år gammel så der er stadig god tid til at komme 10 gram mere på både på kynikken og det fysiske.

Luca tog også store skridt fra hans 20. til 22. år ..
        Synes heller ikke at jeg skriver, at han ikke kan, bare at han ikke er der.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Synes heller ikke at jeg skriver, at han ikke kan, bare at han ikke er der.
          Enig. Det var blot en kommentar, ikke en irettesættelse:-)
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
            Det føler jeg godt nok er hårdt overfor Issam, indrømmet så er Arp en bedre holdspiller.
            Men det er alt andet lettere at indgå i kombinationer med Falk, Ejdum, Grot, Ganaus. End Jebali som spillede sammen med Kløve, Trandersson, Opondo og hvad har vi.

Jebali var den eneste grund til at OB ikke blev kørt ud på røv og albuer imod top 6 holdene i de år, da han var den eneste der kunne holde på bolden og skabe noget med kuglen.

Der var stor forskel på den Jebali der kom til OB og den der forlod OB.

imo også lidt en uskik at rakke en spiller ned med over 100 OB kampe, som forlod klubben på en fin måde, og som vitterligt tog grædende herfra fordi at OB virkelig havde betydet noget for ham.

Comment

Jeg fik genset kampen i går og må tilstå jeg har været rimelig unfair i bedømmelsen af Falk. Der er rigtig mange gode aktioner fra ham. Men også lidt vildt at vi har en spiller i OB, som er så god, at man ved han har et niveau over det han viste mod Randers. Og så kan jeg se, når jeg ser kampen fra tv, hvor meget han fylder som defensiv opgave for Randers, helt fra da han laver dræberstikningen frem til Ganaus kan man se hvordan Bertelsen brøler ned mod dem de skal lukke ham ned. Siden Falk var hos os sidst, har vi så i mellemtiden haft nogen spiller som kan lave sådan nogle genialiteter? Det har vi i den grad manglet, nogle spillere som modstanderne frygter fordi de VED at på et tidspunkt laver de mål eller chancer uanset hvad de stiller op og som kan optage væsentlige defensive ressourcer hos modstanderen. Og så fik han ved flere lejligheder Høegh til at se rigtig langsom og kluntet ud med sine vendinger og hurtighed i sin omstillingsevne. Imponerende fysik for en 33 årig.

Comment

Oprindeligt indsendt af Loneranger Se indlæg
                Jeg fik genset kampen i går og må tilstå jeg har været rimelig unfair i bedømmelsen af Falk. Der er rigtig mange gode aktioner fra ham. Men også lidt vildt at vi har en spiller i OB, som er så god, at man ved han har et niveau over det han viste mod Randers. Og så kan jeg se, når jeg ser kampen fra tv, hvor meget han fylder som defensiv opgave for Randers, helt fra da han laver dræberstikningen frem til Ganaus kan man se hvordan Bertelsen brøler ned mod dem de skal lukke ham ned. Siden Falk var hos os sidst, har vi så i mellemtiden haft nogen spiller som kan lave sådan nogle genialiteter? Det har vi i den grad manglet, nogle spillere som modstanderne frygter fordi de VED at på et tidspunkt laver de mål eller chancer uanset hvad de stiller op og som kan optage væsentlige defensive ressourcer hos modstanderen. Og så fik han ved flere lejligheder Høegh til at se rigtig langsom og kluntet ud med sine vendinger og hurtighed i sin omstillingsevne. Imponerende fysik for en 33 årig.
                Det var jo lige præcis, hvad jeg skrev da folk var lunkne ved Falk. De indhop jeg så i SL sidste sæson, var han niveauer og alt i OB Har han ikke også spillet 4 x 90 minutter? Men det arbejdsraseri og løbepensum må han være en af dem allerbedst fysisk form. OB har desværre sløset i 14 år.

Comment

Det var jo lige præcis, hvad jeg skrev da folk var lunkne ved Falk. De indhop jeg så i SL sidste sæson, var han niveauer og alt i OB Har han ikke også spillet 4 x 90 minutter? Men det arbejdsraseri og løbepensum må han være en af dem allerbedst fysisk form. OB har desværre sløset i 14 år.
                  Han har været fantastisk. Men for hulen hvor skal vi til at passe lidt på ham. Tænker ikke det er helt risikofrit at han skal spille 95-120 min hver weekend med den intensitet

Comment

Han er virkelig i suveræn form, det er helt vildt. Jeg tror faktisk, han stadig ville have fylde på banen i FCK, og det er jo ikke fordi, de mangler profiler på den plads. Det er imponerende, at han kan holde sig så godt kørende – men også lidt foruroligende med hans skadeshistorik i baghovedet.

Jeg har altid været begejstret for ham, og hans kvaliteter er stadig helt i top for OB – selv som 33-årig. Hvis vi passer godt på ham, bliver han fuldstændig fundamental for sæsonen. Jeg drømmer stadig om, at han får en solid, pasningsstærk 6’er i ryggen, så han kan bevæge sig mere frit og blive endnu farligere offensivt. Det lille aber dabei er, at Ejdum i den nuværende formation nok vil få det svært, hvis han skal konkurrere direkte med Falk om spilletid. Men får vi en rigtig 6’er og lægger om til fx 4-2-3-1, kan både Ejdum og Falk stadig have en klar rolle.

Og helt ærligt – jeg bliver sgu varm om hjertet over, hvor meget OB betyder for Falk. Hvor meget han har haft på spil for at komme tilbage, og alt det han lægger i kampene, træningen, interaktionen med os fans og for truppen. Uden at smøre alt for tykt på, så blev jeg faktisk lidt rørt, da jeg så hans reaktion, da vi vandt over Randers.

Comment

Oprindeligt indsendt af Loneranger Se indlæg
                      Vi har haft enkelte med høj individuel klasse og kvalitet siden Falk, men jeg tvivler på, vi har haft nogen på Falks niveau siden, han var her sidst, men jeg har lavet en lille liste over de "bedste" angribere/midtbanefolk jeg synes vi har haft siden 15/16 sæsonen, som var første sæson post-Falk:

Kenneth Zohore, Casper Nielsen, Jeppe Tverskov, Bashkim Kadrii, Mads Frøkjær, Issam Jebali, Emmanuel Sabbi, Armin Gigovic, Yankubah Minteh og Rami Al-Hajj.

Personligt er det vel kun Minteh, der kommer op på det samme ekstraordinære niveau, hvor man bare kan se, han er tilmeldt en forkert række. Lige under må Jebali, Tverskov og Gigovic ligge. Så kommer der en lidt mere bred kategori med resten i varierende grader (Bashkim og Al-Hajj er ikke på samme niveau)

Comment

Er der ikke en, der kan forklare mig, hvorfor der IKKE er off-side ved Randers scoring til 1-1 ?
                        VAR kiggede på den, og kom frem til at der ikke var off-side.
                        Ham, der fik afleveringen, som de kiggede på, var nok få cm onside, men inde på midten stod der jo en mindst 3 meter længere fremme. (Det var ham, der endte med at score målet)
                        Man kan vel ikke sige at han ikke har indflydelse på spillet, når det er ham, der ender med at score?
                        De får jo også en kæmpe fordel ud af det, ved at de er to, der løber alene ned mod målmanden.
                        Er der nogen, der er tilpas fodboldkyndige, til at gennemskue det?

Comment

Oprindeligt indsendt af Henning001 Se indlæg
                          Er der ikke en, der kan forklare mig, hvorfor der IKKE er off-side ved Randers scoring til 1-1 ?
                          Ham, der fik afleveringen, som de kiggede på, var nok få cm onside, men inde på midten stod der jo en mindst 3 meter længere fremme. (Det var ham, der endte med at score målet)
                          Man kan vel ikke sige at han ikke har indflydelse på spillet, når det er ham, der ender med at score?
                          De får jo også en kæmpe fordel ud af det, ved at de er to, der løber alene ned mod målmanden.
                          For at der skal kunne dømmes offside skal spilleren i offside gå efter bolden hvilket han jo ikke gør. Så vidt jeg ved i hvertfald. Efterfølgende er det en ny situation. Ville dog også mene at han drager fordel af hans offside position men sådan er reglerne bare ikke :)

Comment

Oprindeligt indsendt af Dengsen Se indlæg

For at der skal kunne dømmes offside skal spilleren i offside gå efter bolden hvilket han jo ikke gør. Så vidt jeg ved i hvertfald. Efterfølgende er det en ny situation. Ville dog også mene at han drager fordel af hans offside position men sådan er reglerne bare ikke :)
                            Takker for svaret.
                            Ja, så er det nok mig, der har misforstået. Troede umiddelbart han ville være strafbar offside lige så snart han blandede sig i det pågældende angreb, men det er så åbenbart forkert

Comment

Takker for svaret.
                              Ja, så er det nok mig, der har misforstået. Troede umiddelbart han ville være strafbar offside lige så snart han blandede sig i det pågældende angreb, men det er så åbenbart forkert
                              Da bolden bliver spillet er han IKKE en del af "spillet" derfor bliver han ikke dømt offside. At han så får en fordel af det kunne vel godt betegnes som værende en del af spillet i min verden men sådan er reglerne åbenbart ikke.

Comment

Jeg er fodbolddommer, og du har en klar pointe i at han burde være strafbar offside, da han opnår en fordel.
                                Men regel skriftet er således skrevet, at han først er aktiv i den næste spilsituation, hvor bolden bliver spillet
                                til ham. Men jeg synes også du har ret i, at han opnår en fordel, og dermed skal dømmes offside.

Comment

Working...
                                X