Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fortidens skygger

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Fortidens skygger

Ja, den fylder til tider stadig en del, den mørke fortid, og vi må hellere få flettet det ud af de andre tråde, og så kan folk jo se bort fra denne imens vi andre slås videre :)

Fortsat:

​​​​​​
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Der er forskel på fakta og subjektive meninger .. det er et faktum at OB rykkede ned. Det er en subjektiv mening uagtet hvor korrekt det er og hvor mange der mener det, at OB faldt fra hindanden.
    Der er givetvis nogen der ikke mener at OB faldt fra hinanden eller vil gradbøje det men ingen kan sige at OB ikke rykkede ned.

Jeg er enig i at lottokuponer ikke er pænt ordbrug og oprindeligt skrev jeg også 9 transferfrie spillere men beklager.

BW tiltrådte officielt 01.01.22 og i vintervinduet var 3 ind og 3 ud.
    Sommer 2022 var 6 indkøb og 3 salg
    vinter 2023 var 1 køb, 2 leje og 3 salg.
    sommer 2023 2 køb men 9 transferfrie spillere ind og 5 salg.
    Vinter 2024 var 2 køb og ingen salg
    ”.
    Det er der naturligvis. Jeg skal da heller ikke sidde og skrive spalte op og ned om jeg er uenig i det ene punkt.

Det skal du som ikke beklage, jeg ved også godt hvad du mener. Det er også derfor jeg tænker, at det måske ikke var alle de transferfri der blev hentet som et "gamble" hvis vi skal bruge det ord i stedet. Ligesom nogle af de købte måske var et "gamble". Der kan jo sagtens være forskel på tanken bag 2 hentede spillere, selvom de er i samme transfer kategori. Så det er svært at sige hvad der var hvad. Derfor er konklusionen også mere overordet, at det slet ikke var godkendt.

Jeg kan dog ikke genkende de oversigter de skriver. Kigger jeg feks. på sommeren 22 kan jeg se vi sagde permanent farvel til 10 spilere + vi udlejede 6. Det er jo noget helt andet end de 3 du skriver(Ved ikke om du kun tæller direkte salg med)​ Eller spillere ud i sommeren 23, kan jeg se 9 permanent og 3 udleje, og ikke kun 5.

Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Tror da at de fleste var tilfredse men BW indtil det gik galt.

Det var underligt at forlænge med Alm men korrekt at fyre Alm da det kom dertil. Pokalkampen var jo en skandale ..

Gik det dårligt pga træneren eller spillermaterialet kan vi så diskutere men SK startede med at rykke OB frem i tabellen med det samme materiale og lå nr. 7. med et point til top6 (eller var det tre? en kamp i hvert fald) og så gik det rigtig galt da man mistede top6 med samme spillermateriale og samme træner.

Det var bare ikke BW der ville have den træner og for det blev han jo sat udenfor indflydelse.

Det var under BW man hentede Bonde og Myhra men var det ham der hentede dem?
    Helt sikkert.

Ja, med Alm var der vidst ingen anden udvej til sidst. Var også positiv over udmeldingen med SK som midlertidigt afløser, men hvad der så skete derfra bag murene ved jeg ikke. Egentlig heller ikke hvad der skete på banen og træningsbanen. Alm fik 12 point i de 13 kampe han fik i sæsonen, SK fik efterfølgende 13 point i tilsvarende antal, og startede ud med at spille X mod Lyngby og tabe til Hvidovre.

Jeg vil vove at påstå, at vi kom 3 point fra top-6 grundet SIF gik totalt i stå og bla. tabte 7 i træk i en stime på 14 kampe uden sejr, mere end det var OBs fortjeneste, som jo egentlig bare havde samme snit som under Alm.

Ja, altså de sidste 2 punkter her er en del af debatten jeg aldrig har kastet mig ind i, da jeg simpelthen ikke aner hvad der er op og ned. Om BW røg udenfor døren, hvorfor og hvor meget han stod uden for. Det er et svævende område, som jeg egentlig mest af alt tænker bruges i debatten alt efter hvordan det lige passer ind i argumenterne..
    Last edited by Kaspernon; 13-07-2025, 14:13.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
      Ja, den fylder til tider stadig en del, den mørke fortid, og vi må hellere få flettet det ud af de andre tråde, og så kan folk jo se bort fra denne imens vi andre slås videre :)

Fortsat:

​​​​​​

Det er der naturligvis. Jeg skal da heller ikke sidde og skrive spalte op og ned om jeg er uenig i det ene punkt.

Det skal du som ikke beklage, jeg ved også godt hvad du mener. Det er også derfor jeg tænker, at det måske ikke var alle de transferfri der blev hentet som et "gamble" hvis vi skal bruge det ord i stedet. Ligesom nogle af de købte måske var et "gamble". Der kan jo sagtens være forskel på tanken bag 2 hentede spillere, selvom de er i samme transfer kategori. Så det er svært at sige hvad der var hvad. Derfor er konklusionen også mere overordet, at det slet ikke var godkendt.

Jeg kan dog ikke genkende de oversigter de skriver. Kigger jeg feks. på sommeren 22 kan jeg se vi sagde permanent farvel til 10 spilere + vi udlejede 6. Det er jo noget helt andet end de 3 du skriver(Ved ikke om du kun tæller direkte salg med)​ Eller spillere ud i sommeren 23, kan jeg se 9 permanent og 3 udleje, og ikke kun 5.

Korrekt - der er bl.a. Kontraktudløb. I sommeren 2022:

Alexander kom retur fra leje
      Opondo kom retur fra leje
      Adelgaard blev rykket op.
      Minteh blev hentet fra Gambia
      Muscoli blev købt
      Omar Jebali blev lejet
      Martin Hansen blev købt
      Slotsager blev rykket op
      Grubbe blev hentet transferfri
      Kante Kefig blev "hentet" i Hafia
      Rasmus Nissen kom retur fra leje
      Paulsen blev købt i Hammerby
      Nouck blev rykket op.

Alexander fik ophævet
      Opondo blev solgt
      Brems blev solgt
      Østrøm blev solgt
      Kasper Larsen blev udlejet
      Kløve blev udlejet
      Vestergaard blev udlejet
      Mande blev udlejet
      Khemdee blev udlejet
      Ryan Lauersen havde kontraktudløb
      Mikkel Hyllegaard havde kontraktudløb
      Rasmus Nissen havde kontraktudløb
      JJT havde kontraktudløb
      Tarik Ibrahimagic havde kontraktuløb

Og så blev Tobias Lund Jensen og Jonathan Foss solgt fra Akademiet.

"Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Helt sikkert.

Ja, med Alm var der vidst ingen anden udvej til sidst. Var også positiv over udmeldingen med SK som midlertidigt afløser, men hvad der så skete derfra bag murene ved jeg ikke. Egentlig heller ikke hvad der skete på banen og træningsbanen. Alm fik 12 point i de 13 kampe han fik i sæsonen, SK fik efterfølgende 13 point i tilsvarende antal, og startede ud med at spille X mod Lyngby og tabe til Hvidovre.

Jeg vil vove at påstå, at vi kom 3 point fra top-6 grundet SIF gik totalt i stå og bla. tabte 7 i træk i en stime på 14 kampe uden sejr, mere end det var OBs fortjeneste, som jo egentlig bare havde samme snit som under Alm.

Ja, altså de sidste 2 punkter her er en del af debatten jeg aldrig har kastet mig ind i, da jeg simpelthen ikke aner hvad der er op og ned. Om BW røg udenfor døren, hvorfor og hvor meget han stod uden for. Det er et svævende område, som jeg egentlig mest af alt tænker bruges i debatten alt efter hvordan det lige passer ind i argumenterne..
        Var faktisk ikke opmærksom på det med SIF men havde OB ikke tabt til Hvidovre hjemme havde man været i top6 og verdenen var anderledes - jeg er ikke en af dem der mener at en tur i 1. div. har gjort mere godt end skidt.

Så meget værre at man fortsatte med Krogh hvis ikke han præsterede bedre end Alm som man fyrede .. det giver ikke meget mening når man tillægger en nedrykning og en trup han ikke kunne holde sammen på.

Mht. DMW BW så er det også kun hvad jeg har kunnet læse mig til herinde så skal ikke gøre mig klog på det men det virker som om at de der har viden internt i OB eller "kender nogen" giver udtryk for dette...

Tak for tråden i øvrigt .. Fortidens skygger
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

Comment

Korrekt - der er bl.a. Kontraktudløb. I sommeren 2022:

Alexander kom retur fra leje
          Opondo kom retur fra leje
          Adelgaard blev rykket op.
          Minteh blev hentet fra Gambia
          Muscoli blev købt
          Omar Jebali blev lejet
          Martin Hansen blev købt
          Slotsager blev rykket op
          Grubbe blev hentet transferfri
          Kante Kefig blev "hentet" i Hafia
          Rasmus Nissen kom retur fra leje
          Paulsen blev købt i Hammerby
          Nouck blev rykket op.

Alexander fik ophævet
          Opondo blev solgt
          Brems blev solgt
          Østrøm blev solgt
          Kasper Larsen blev udlejet
          Kløve blev udlejet
          Vestergaard blev udlejet
          Mande blev udlejet
          Khemdee blev udlejet
          Ryan Lauersen havde kontraktudløb
          Mikkel Hyllegaard havde kontraktudløb
          Rasmus Nissen havde kontraktudløb
          JJT havde kontraktudløb
          Tarik Ibrahimagic havde kontraktuløb

Og så blev Tobias Lund Jensen og Jonathan Foss solgt fra Akademiet.
          Ja, og det er jo heller ikke alle udløb BW kunne klandres for, og nogen var det også ganske fint ikke blev forlænget. Men der var i hvert fald action for alle pengene under vores svenske besættelse.

Comment

Var faktisk ikke opmærksom på det med SIF men havde OB ikke tabt til Hvidovre hjemme havde man været i top6 og verdenen var anderledes - jeg er ikke en af dem der mener at en tur i 1. div. har gjort mere godt end skidt.

Så meget værre at man fortsatte med Krogh hvis ikke han præsterede bedre end Alm som man fyrede .. det giver ikke meget mening når man tillægger en nedrykning og en trup han ikke kunne holde sammen på.

Mht. DMW BW så er det også kun hvad jeg har kunnet læse mig til herinde så skal ikke gøre mig klog på det men det virker som om at de der har viden internt i OB eller "kender nogen" giver udtryk for dette...

Tak for tråden i øvrigt .. Fortidens skygger
            Ja meget skulle ikke være gået anderledes, så havde situationen været en anden.

Helt enig... og da den periode hvor han holdt(det lave) snit fra Alm var overstået, gik det jo bare yderligere ned ad bakke, så det er jeg enig I. Det var en for stor mundfuld for SK.

Ja, tænker også der delvist er noget om snakken. Det skulle også være mærkeligt andet med de resultater mm. vi var vidne til.

Kunne ligesom fornemme tiden var kommet til at flytte snakken

Comment

BW var somend ikke det store problem, skaden var sket før han kom, da man bedte Allan Gaarde finde en træner, og valget faldt på Andreas Alm.
              Jeg har aldrig oplevet så lidt passion for trænergerningen som han udviste, og mage til ligegyldighed findes ikke. At han fik 2 1/2 år på posten er vanvittigt,
              og direkte årsagen til at OB endte med at rykke ned. Det der skete med ham på posten, blev toppet ved at han stillede sig bag spillerne i Fredericia, og ikke
              foran spillerne, da det åbenbart blev besluttet, at en tilskuer skulle stå med en megafon og skælde holdet ud, efter en pokalkamp, hvor han ikke stillede
              stærkeste hold, og direkte var skyld i nederlaget. BW hentede spillere der sidenhen har skaffet OB fine transferindtægter, men ja også hentet noget der
              ikke burde være hentet, og ikke har givet afkast, men spørgsmålet er om en dygtigere træner kunne have skaffet det.

Comment

Ja meget skulle ikke være gået anderledes, så havde situationen været en anden.

Helt enig... og da den periode hvor han holdt(det lave) snit fra Alm var overstået, gik det jo bare yderligere ned ad bakke, så det er jeg enig I. Det var en for stor mundfuld for SK.

Ja, tænker også der delvist er noget om snakken. Det skulle også være mærkeligt andet med de resultater mm. vi var vidne til.

Kunne ligesom fornemme tiden var kommet til at flytte snakken
                Hvis OB havde mødt FCK tidligere end sidste kamp, havde det nedrykningsspil været på plads tidligere. Vi var jo kegler på banen i det 2-0 nederlag. Så det med at vi var tæt på er en sandhed med modifikationer. ​​​​​Det ser pænere ud end det kunne gøre bare pga kamprækkefølgen.
                EDIT: efter runde 20 havde vi 6 point og -6 i målscorer til top 6 på en niendeplads. Vi skulle overhale 3 hold og skulle møde FCK. Vi var på ingen måde tæt på. Vi havde vel ikke vundet to kampe i træk i 2 år på det tidspunkt.
                Last edited by claudes1; 13-07-2025, 21:24.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Hvis OB havde mødt FCK tidligere end sidste kamp, havde det nedrykningsspil været på plads tidligere. Vi var jo kegler på banen i det 2-0 nederlag. Så det med at vi var tæt på er en sandhed med modifikationer. ​​​​​Det ser pænere ud end det kunne gøre bare pga kamprækkefølgen.
                  EDIT: efter runde 20 havde vi 6 point og -6 i målscorer til top 6 på en niendeplads. Vi skulle overhale 3 hold og skulle møde FCK. Vi var på ingen måde tæt på. Vi havde vel ikke vundet to kampe i træk i 2 år på det tidspunkt.
                  Men så må OB jo have overhalet to hold for efter runde 22 så lå OB nr. 7 med 24 point og en målscore på -7 bag SIF der havde 27 point og en målscore på -4.
                  Uagtet at man tabte til FCK i runde 22 så kunne/burde OB være på 27 point inden den kamp med en sejr over Hvidovre på hjemmebane. Målscore kan man jo så kun gætte på men hvor var det bare dårligt …

Comment

Working...
                  X