Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt Esbjerg-OB

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Nogle profil salg er hårdere end andre. Dette er en af de helt hårde. Næsten som at miste en der betød lige så meget som Tverskov gjorde. Den gjorde ondt og det gik kun ned af bakke derfra.

Gad virkelig godt se en sæson med Grot og Luca sammen. Måske med en ny profil i højre side af angrebet. Det kunne virkelig blive en spændende sæson og et trekløver man måske ville snakke om i mange år fremover.
    Grot skal vi nyde så længe han er her. Han er hurtigt væk citat SK.

Comment

Problemet her er jo bare at fordi man i OB sælger stort er det ikke ensbetydende med at man køber stort ind på nogen måde.
      Budgettet for 2025 er lagt. Dvs lønbudget og transferbudget.
      Syntes de har vist gang på gang at bare fordi millionerne ruller sker der ikke nødvendigvis noget den anden vej.

Hvis TB har fået fx 5-8 millioner at købe ind for er det ikke ensbetydende med at det bare sættes op til 10-15 mill hvis man nu solgte Luca for 25-30 mill. Han har som udgangspunkt kun de penge der er sat af i budgettet.
      Med et salg af DD kommer man over 20 mill i salg i 2025 som bør være væsentlig over budget. Så brug nogle af dem ekstraordinært. Eller brug nogle af de 10-15 mill man har “sparet” da man ikke holdt løftet ved at holde budgettet da man rykkede ned.

Lad os nu beholde Luca mm der kommer et vanvids bud på 50+ millioner. Han har 2 år tilbage og kan måske forstærke sin værdi ydeligere med en sæson i superligaen og kampe på u21 hvor han jo scorer hver gang. Vi får brug for både Grot og Luca for at overleve.
      Jeg har ikke en decideret formodning, men en forhåbning om at Troels sunde fornuft kan regulere fordoms firkantede regler, således at formår man at oversælge ift. budgettet, så har man også incitament til indenfor en vis udstrækning at overkøbe.
      Uanset hvad, så tror jeg i hvert fald Slotsager-situationen står for lysene klart i ærindringen til at man vil risikere et lignende tilfælde. Står Kjerrumgaard skadesfri med +20 kasser når sæsonen er ovre, så har jeg svært ved at forestille mig at han ikke bliver solgt.

Men lad os da håbe at der eksempelvis er tilsidesat en fornuftig sum penge, som følge af det formodede lavere budget vi har kørt med i denne sæson, så der er til et par gedigne forstærkninger. Jeg tror bare ikke på det for alvor bliver festligt, med mindre vi sælger stort og afsætter en del af fortjeneste på 1-2 spillere fra øverste

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Grot skal vi nyde så længe han er her. Han er hurtigt væk citat SK.
        Læste det godt nok. 2 år er vel også forholdsvis hurtigt i fodbold. Men der er selvfølgelig også en risiko for at han brager igennem og sælges næste sommer.
        Det er en del af gamet. Men der har han jo så også kun 1 år tilbage. Luca har stadig 2 år tilbage

Comment

Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

Jeg har ikke en decideret formodning, men en forhåbning om at Troels sunde fornuft kan regulere fordoms firkantede regler, således at formår man at oversælge ift. budgettet, så har man også incitament til indenfor en vis udstrækning at overkøbe.
          Uanset hvad, så tror jeg i hvert fald Slotsager-situationen står for lysene klart i ærindringen til at man vil risikere et lignende tilfælde. Står Kjerrumgaard skadesfri med +20 kasser når sæsonen er ovre, så har jeg svært ved at forestille mig at han ikke bliver solgt.

Men lad os da håbe at der eksempelvis er tilsidesat en fornuftig sum penge, som følge af det formodede lavere budget vi har kørt med i denne sæson, så der er til et par gedigne forstærkninger. Jeg tror bare ikke på det for alvor bliver festligt, med mindre vi sælger stort og afsætter en del af fortjeneste på 1-2 spillere fra øverste
          Jeg tror koden er at have et godt forhold til agent og spilleren. Og overholde de aftaler man laver internt. Så skulle det være muligt at tage chancen på at sælge 1 år før kontrakt udløb med de fleste. Noget gik galt med Slotsager(læs BW). Tror simplethen ikke at vi kommer i lign situation med TB ved roret

Jeg håber virkelig at Luca bliver indtil sommeren 2026. For ham og Grot kan godt gøre det spændende at være OB fan igen hvis de begge 2 er i topform

Comment

Jeg tror koden er at have et godt forhold til agent og spilleren. Og overholde de aftaler man laver internt. Så skulle det være muligt at tage chancen på at sælge 1 år før kontrakt udløb med de fleste. Noget gik galt med Slotsager(læs BW). Tror simplethen ikke at vi kommer i lign situation med TB ved roret

Jeg håber virkelig at Luca bliver indtil sommeren 2026. For ham og Grot kan godt gøre det spændende at være OB fan igen hvis de begge 2 er i topform
            men hvis det gik galt under BW - skulle man så ikke formode at det der kommer en ny sportsdirektør ind i Troels kunne være med til i nogen grad at nulstille situationen?

Jeg har intet problem med at skyde ihvertfald en del af skylden efter BW, men Troels har da som minimum fejllæst siutuation totalt...hvis forholdet var gået SÅ meget i stykker på det tidspunkt så burde man måske have indset det - og fået skippet Slotsager afsted tidligere. For alles skyld

Comment

Læste det godt nok. 2 år er vel også forholdsvis hurtigt i fodbold. Men der er selvfølgelig også en risiko for at han brager igennem og sælges næste sommer.
              Det er en del af gamet. Men der har han jo så også kun 1 år tilbage. Luca har stadig 2 år tilbage
              I følge kontraktlængfeteåden har Grot og Luca begge kontrakt til sommer 27.
              Last edited by andlox; 15-04-2025, 07:30.
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

men hvis det gik galt under BW - skulle man så ikke formode at det der kommer en ny sportsdirektør ind i Troels kunne være med til i nogen grad at nulstille situationen?

Jeg har intet problem med at skyde ihvertfald en del af skylden efter BW, men Troels har da som minimum fejllæst siutuation totalt...hvis forholdet var gået SÅ meget i stykker på det tidspunkt så burde man måske have indset det - og fået skippet Slotsager afsted tidligere. For alles skyld
                Men det var forholdet nok heller ikke.... Så sent som i midten af Maj var Slotsager helt åben for en forlængelse..

Hvorfor man i 1.5 år gerne ville forlænge med OB, men i 1.5 år har afvist OB, det er nok i sidste ende grundet penge. Eller måske har Slots ikke ment det så meget som han ellers gik og sagde.

OB forsøgte, men det lykkedes ikke. Let's move on.
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

God kommunikation løser nok tingene langt henad vejen, men det kan ikke redde et formdyk eller skader.
                  Runder Luca de 20 scoringer, så tror jeg vi rammer bud i omegnen af 30-40 mio. Jeg kan selvfølgelig godt se at laver han samme nummer i suppen, så snakker vi måske dobbelt op på prisen og efterspørgslen bliver så enorm at Slotsager-gate slet ikke bliver et tema. Jeg frygter bare vi får en svær sæson, hvor Luca ligeledes vil slide med det, og så er jeg bare mere tryg ved at vi har skudt ham af på et fornuftigt tidspunkt og har de midler til forhåbentlig at agere i sommervinduet, så vi får en konkurrencedygtig trup. Agere vi ikke, så har vi da som minimum midlerne til i bedste OB-stil at reagere i vintervinduet, hvis vi hænger i dynget.

Comment

God kommunikation løser nok tingene langt henad vejen, men det kan ikke redde et formdyk eller skader.
                    Runder Luca de 20 scoringer, så tror jeg vi rammer bud i omegnen af 30-40 mio. Jeg kan selvfølgelig godt se at laver han samme nummer i suppen, så snakker vi måske dobbelt op på prisen og efterspørgslen bliver så enorm at Slotsager-gate slet ikke bliver et tema. Jeg frygter bare vi får en svær sæson, hvor Luca ligeledes vil slide med det, og så er jeg bare mere tryg ved at vi har skudt ham af på et fornuftigt tidspunkt og har de midler til forhåbentlig at agere i sommervinduet, så vi får en konkurrencedygtig trup. Agere vi ikke, så har vi da som minimum midlerne til i bedste OB-stil at reagere i vintervinduet, hvis vi hænger i dynget.
                    Forstår simpelthen ikke man bevidst vil svække holdet for ussel mammon.
                    Pengene bliver jo ikke investeret i holdet. Det viser de sidste 25 år glasklart.

Comment

Pengene bliver jo ikke investeret i holdet. Det viser de sidste 25 år glasklart.
                      My point!

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

I følge kontraktlængfeteåden har Grot og Luca begge kontrakt til sommer 27.
                        I know. Tror bare jeg forklarede mig dårligt

Jeg mente at vi næste år kan komme i en situation med Grot hvor der skal sælges fordi han kun har 1 år tilbage

Den situation har vi ikke lige nu med Luca da han har 2 år tilbage

Comment

Det er nok ikke muligt, men man kunne drømme om, at forlænge et år med Luca.

Nu går han på en kontrakt der blev lavet inden han slog igennem. Det ville være fint givet ud, at give ham 100.000 mere om måneden, de næste par år, for at forlænge bare et år og så aftale et salg indenfor 12-24 måneder.

Comment

Nye tider med TB jo…
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Men mon ikke en given klub gerne vil se +5 mål i SL ret hurtigt før de smider et tocifret mio. beløb efter ham?

Han er altså 22 og dermed ikke et talent og slet ikke et som en udenlandsk klub kan tælle med som egen avl, hvilket er en del af de ekstreme priser på de meget unge spillere ..

Men laver han et par hurtige mål i august kan det gå stærkt ..
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

det tror jeg ikke der er nogen herinde der ønsker.

Derfor kan man godt forvente det sker. Ret begrænset hvad vi har at skulle sige i sådan en sag

Og det kan godt være jeg er naiv - men jeg forventer stadig at en del af pengene ved et salg bliver geninvesteret i truppen

Comment

Working...
                                X