Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt Fredericia-OB

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Optakt Fredericia-OB

FS/SF gætter på samme starter som mod ACH

...................MH
    Nico......BP.......Byrgü.......Adam
    ...................Trybull
    .........Owuso...........Ejdum
    ...DD.........Luca.......Jay-Roy

Owuso har været doseret de seneste træninger p.gr.a. lidt problemer med læggen. Alternativt er Grubbe klar igen efter sygdom
    arcus Eskildsen er reservekeeper i Viljars fravær
    Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Never change a winning team men det koster på ungdomssatsningen ..

Når de unge ikke kan etablere sig i 1. division virker det svært at skulle starte med dem i SL.

To af starterne har kontraktudløb til sommer så det er vel i hvert fald to indkøb og så skal der måske forstærkes yderligere.

Siden OB rykkede ned er Byrgu, Adam og Grot (samt Bonde) kommet til.
    Forventer at Owusu skal tilbage til højre back med mindre der bliver forlænget med Nico, hvilket vel først/måske sker når man har sikret oprykning.
    Tvivler meget på en forlængelse med Bjørn for at være starter - han havde det svært nok i SL sidst men måske godt for kulturen og backup men det holder vel så Askou tilbage og det virker ikke hensigtsmæssigt. Hvor stiller det Gomez, han har jo heller ikke kunnet etablere sig i 1. div.

Er talenterne gode nok til at være reserverne i SL? De kan jo løbende bygge på og få mere erfaring med indhop men skal jo min. nå Luce og Ejdum niveau ..

Bliver i øvrigt spændende at se Luca og Ejdum i SL ..
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Det er jo "name of the game" og lærdom til akademiet/OB om hvor de må forbedre sig hvis de alvorligt mener de vil være Dks mestre i transition .. det bliver en lang og vanskelig "rejse" hvis det mål skal realiseres.

Opbygningen af holdet er i gang med de fire navne der er tilført siden nedrykningen som alle har bevist sig på en højere hylde end OB har tilbudt i mange år og jeg føler mig sikker på at Ejdum og Luca kan tage niveauet videre til SL hvis de får de rette spillere omkring sig. William Martin og Marcus Jensen har jeg gode forhåbninger til. Marcus lavede et fint indhop mod ACH synes jeg så hvis han kan få lov at udvikle sig på hans mest naturlige plads tror jeg også på ham.

Nico tror jeg ikke forlænger så Owuso ryger helt sikkert tilbage på hb hvor McCoy så er back-up og forhåbentlig kommende starter. BPs betydning for holdet er tilsyneladende stor så det vil ikke undre mig om der findes en rolle til ham i næste sæson også .. det håber jeg egentlig er muligt.
      Last edited by manner; i dag, 07:05.
      Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Jeg måtte tjekke to gange, kampen vises på TV3 Sport

Comment

Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg
          Hahaha jeg skulle lige til at kommentere det samme Det er jo fantastisk at se det på dansk TV
          Last edited by MikaelS; i dag, 08:47.

Comment

Det bliver skrevet en del om ungdom satsningen. At OB går på kompromis med at give de unge fast spilletid og nu i stedet satser på lidt ældre erfarne spillere.
            I min optik må det altid være de bedste, der starter på banen. Træneren må vurdere, ud fra det han ser i den daglige træning og så sætte den bedste start ellever.
            Der er mange unge spillere i truppen og man har givet dem chancer både i superligaen og nu i 1 division. Der er jo en risiko for at man nu over tid har set at nogle af dem bare ikke er gode nok lige nu, til at præstere på det niveau, der kræves. Der skal måske lidt mere tid til end man lige regnede med. Eller nogen skal sendes videre.
            Der er et kæmpe spring fra Akademibold til Superliga/ 1 division.
            Jeg synes det er fedt at man vil satse på egne talenter og det gør man jo også, men de skal også have rutinerede kræfter omkring sig til at guide og hærde dem.
            Så den blanding der er i truppen lige nu og det at man rent faktisk kigger ungdommens vej er helt fint, men det er ganske få spillere der bare lige etablere sig som stamspillere når de er skiftet fra akademi fodbold til superliga /1division.

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Når de unge ikke kan etablere sig i 1. division virker det svært at skulle starte med dem i SL.

To af starterne har kontraktudløb til sommer så det er vel i hvert fald to indkøb og så skal der måske forstærkes yderligere.

Forventer at Owusu skal tilbage til højre back med mindre der bliver forlænget med Nico, hvilket vel først/måske sker når man har sikret oprykning.
              Tvivler meget på en forlængelse med Bjørn for at være starter - han havde det svært nok i SL sidst men måske godt for kulturen og backup men det holder vel så Askou tilbage og det virker ikke hensigtsmæssigt. Hvor stiller det Gomez, han har jo heller ikke kunnet etablere sig i 1. div.

Er talenterne gode nok til at være reserverne i SL? De kan jo løbende bygge på og få mere erfaring med indhop men skal jo min. nå Luce og Ejdum niveau ..

nej men der skal også leveres resultater. Og tænker det er lettere løbende at bringe et par unge spillere ind på et velfungerende hold - frem for alt for mange af dem på et hold der ikke præsterer.

Og det er den balance jeg mener man ikke har formået at holde - man har hevet for meget i rettet efter BW og er drejet over i den anden side af vejen. Og det er den balance de skal finde igen til den nye sæson - der skal være plads til en god håndfuld unge akademister - men der mangler noget erfaring og kvalitet på bænken.

Vi så hvor god Ejdum var i efteråret, der havde han Bonde og Manneh med på midten - kunne være det spillede en rolle.

Hvis der skal hentes en 4-5 akademister op til sommer - så er man også nødt til at sige farvel til nogle af dem vi har gående nu, tror man nok på dem så må de på lejeophold. Ellers så ender vi med endnu en dårlig trupsammensætning...og nok endnu en nedrykning.

Askou og McCoy syntes jeg ser ud til at have taget et godt skridt fremad - tænker godt de kan indgå som backup spillere i en superliga trup.

Martin tror jeg skal have mere tid, det samme med Sandberg og Hansborg (hvis man tror på dem), men bringer man så 4-5 akademister ind til sommer så bliver der for mange...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Samme startopstilling som sidst synes er oplagt. Vi spillede overbevisende, vores spil kom endelig i gang igen og det skal fortsættes. Hvis vi kan sætte Fredericia som største konkurrent på plads så kan der eksperimenteres igen lidt mere. Men stakittet skal holdes fast i, vi skal forberede os for Superligaen.
                Håber især at WM for chancen snart igen med en længere indhop. Der er mærkeligt at et kæmpe talent pludselig er helt ude.
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af Oraklet Se indlæg
                  Det bliver skrevet en del om ungdom satsningen. At OB går på kompromis med at give de unge fast spilletid og nu i stedet satser på lidt ældre erfarne spillere.
                  I min optik må det altid være de bedste, der starter på banen. Træneren må vurdere, ud fra det han ser i den daglige træning og så sætte den bedste start ellever.
                  Der er mange unge spillere i truppen og man har givet dem chancer både i superligaen og nu i 1 division. Der er jo en risiko for at man nu over tid har set at nogle af dem bare ikke er gode nok lige nu, til at præstere på det niveau, der kræves. Der skal måske lidt mere tid til end man lige regnede med. Eller nogen skal sendes videre.
                  Der er et kæmpe spring fra Akademibold til Superliga/ 1 division.
                  Jeg synes det er fedt at man vil satse på egne talenter og det gør man jo også, men de skal også have rutinerede kræfter omkring sig til at guide og hærde dem.
                  Så den blanding der er i truppen lige nu og det at man rent faktisk kigger ungdommens vej er helt fint, men det er ganske få spillere der bare lige etablere sig som stamspillere når de er skiftet fra akademi fodbold til superliga /1division.
                  Jeg synes også den rigtige disposition lige nu er at bringe de rutinerede kræfter. Presset fra omverdenen var ved at blive stort efter 6 kampe uden sejre, og det pres tror jeg ikke vores unge spillere har gavn af at navigere i. Det er selvfølgelig ærgerligt og også fra mit synspunkt en lille skuffelse at de ikke har kunne stå distancen med et kæmpe forspring, men forhåbentlig tager erfaringerne til sig, ser indad og får syn for at der kræves ekstremt hårdt arbejde i transitions-fasen for at komme igennem nåleøjet.
                  forhåbentlig når vi at sikre overlevelsen i god tid, så de imod slutningen af sæsonen igen kan få flere chancer, og måske har lidt bedre forudsætninger på bedre græsbaner end man har i februar og marts.

Comment

Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

Jeg synes også den rigtige disposition lige nu er at bringe de rutinerede kræfter. Presset fra omverdenen var ved at blive stort efter 6 kampe uden sejre, og det pres tror jeg ikke vores unge spillere har gavn af at navigere i. Det er selvfølgelig ærgerligt og også fra mit synspunkt en lille skuffelse at de ikke har kunne stå distancen med et kæmpe forspring, men forhåbentlig tager erfaringerne til sig, ser indad og får syn for at der kræves ekstremt hårdt arbejde i transitions-fasen for at komme igennem nåleøjet.
                    forhåbentlig når vi at sikre overlevelsen i god tid, så de imod slutningen af sæsonen igen kan få flere chancer, og måske har lidt bedre forudsætninger på bedre græsbaner end man har i februar og marts.
                    snakken om "ungdomssatsningen" er så også en smule overdrevet. Ja de unge har fået kortere til spilletid - da vi nærmest ikke har andet at skifte ind med. Men ifht start 11 så har der ikke været SÅ store ændringer. Jeg ser mere udfordringerne/problemerne har været at Krogh har rodet lige lovlig meget rundt - 4-3-3 eller diamant opstilling, Ejdum som 8'er eller 10'er. Paulsen der skulle være angriber og som så ikke var en del af forsvaret til at begynde med - og så sygdom/skader, manglende form til Gomez der gjorde man rodede lidt rundt i center forsvaret.

Med ankomsten af Grot har man kunne få BP ned i forsvaret og så er der styr på de bagerste 5. Midtbanen giver også sig selv da Grubbe ikke er starter - og det bliver for defenssivt med både ham og Tom T på midten.

Don D er vel den eneste plads hvor man kunne overveje et skifte - men Markus Jensen mangler jo så også at bevise han fortjener den start plads.

Er alle fit syntes jeg faktisk start 11 giver sig selv...finder Gomez et ordenligt niveau kan der blive lidt kamp dernede, og ellers så tror jeg det vil være en fordel for de unge hvis der kommer lidt stabilitet i startopstillingen - så der er noget solidt de kan blive skiftet ind til.

Og så mener jeg at alene det man allerede begyndte at omskole Owusu til midtbane viste at man ikke var helt tryg ved de unge alternativer, og at satsningen på de unge var lidt mere tvunget end man nok havde regnet med. Med Grubbe, Sandberg og Martin var det jo eller et sted på banen hvor vi nomerisk havde rigeligt med spillere at tage af.

Man har nok ikke kunnet få den spiller man ville have, man ville ikke signe en "halvanden divisions spiller" eller overbetale, og så har man forsøgt at spinne det en smule.

Men kig start 11 igennem for de sidste fem runder - der har ikke været en reel satsning på de unge. De fleste af start pladserne kan forklares ved skader eller sygdom. Tætteste man kommer på er tre starter til Markus Jensen

Comment

Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg
                      Og jeg har betalt 299 kr for at se med en måned.

Comment

Owusu skadet i opvarmning og udgår

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

snakken om "ungdomssatsningen" er så også en smule overdrevet. Ja de unge har fået kortere til spilletid - da vi nærmest ikke har andet at skifte ind med. Men ifht start 11 så har der ikke været SÅ store ændringer. Jeg ser mere udfordringerne/problemerne har været at Krogh har rodet lige lovlig meget rundt - 4-3-3 eller diamant opstilling, Ejdum som 8'er eller 10'er. Paulsen der skulle være angriber og som så ikke var en del af forsvaret til at begynde med - og så sygdom/skader, manglende form til Gomez der gjorde man rodede lidt rundt i center forsvaret.

Med ankomsten af Grot har man kunne få BP ned i forsvaret og så er der styr på de bagerste 5. Midtbanen giver også sig selv da Grubbe ikke er starter - og det bliver for defenssivt med både ham og Tom T på midten.

Don D er vel den eneste plads hvor man kunne overveje et skifte - men Markus Jensen mangler jo så også at bevise han fortjener den start plads.

Er alle fit syntes jeg faktisk start 11 giver sig selv...finder Gomez et ordenligt niveau kan der blive lidt kamp dernede, og ellers så tror jeg det vil være en fordel for de unge hvis der kommer lidt stabilitet i startopstillingen - så der er noget solidt de kan blive skiftet ind til.

Og så mener jeg at alene det man allerede begyndte at omskole Owusu til midtbane viste at man ikke var helt tryg ved de unge alternativer, og at satsningen på de unge var lidt mere tvunget end man nok havde regnet med. Med Grubbe, Sandberg og Martin var det jo eller et sted på banen hvor vi nomerisk havde rigeligt med spillere at tage af.

Man har nok ikke kunnet få den spiller man ville have, man ville ikke signe en "halvanden divisions spiller" eller overbetale, og så har man forsøgt at spinne det en smule.

Men kig start 11 igennem for de sidste fem runder - der har ikke været en reel satsning på de unge. De fleste af start pladserne kan forklares ved skader eller sygdom. Tætteste man kommer på er tre starter til Markus Jensen
                          Jeg synes heller ikke der er tvivl om de 11 bedste.
                          Jeg er skuffet over Gomez ikke byder sig til i forsvaret, og så er jeg skuffet over Markus Jensen, der har været omkring førsteholdet længe, ikke greb chancen i begyndelsen af foråret, da Deedson så ud til at have et fysisk efterslæb.
                          Det jeg også havde håbet var at spillere som Sandberg eller William Martin, havde taget et spring, så de kunne skubbe Owusu ned som back og Mickelson ud, da han med al sandsynlighed er fortid til sommer.
                          Men det viser sig at 1. Division ikke er svagere end at vi må stille med de bedste 11 for at vinde, og så må det blive indskiftningsminutter til vores yngste spillere, indtil oprykningen er sikret. Her vil jeg så håbe den rutinerede garde gør kort proces, så de unge igen kan komme til, og vi ser et minigennembrud fra i hvert fald en af talenterne. Det ville være rigtig godt for holdet frem imod oprykningssæsonen.

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Owusu skadet i opvarmning og udgår
                            uf det skidt...Grubbe ind i stedet?

Comment

Vipbox

Comment

Working...
                              X