Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jeg gætter på Gretarsson og to tyskere.

Comment

Hvor får i fra, at det skulle være en højere hylde end Falk og Arp? Er alt der siges ikke, at det skal være en højere hylde end hvad vi kunne i starten af vinduet?. De to var jo undtagelser, at de kunne komme tidligt. Tror bare der menes at vi ikke kunne få flere på en høj hylde allerede.

Comment

Oprindeligt indsendt af Garn Se indlæg
        Hvor får i fra, at det skulle være en højere hylde end Falk og Arp? Er alt der siges ikke, at det skal være en højere hylde end hvad vi kunne i starten af vinduet?. De to var jo undtagelser, at de kunne komme tidligt. Tror bare der menes at vi ikke kunne få flere på en høj hylde allerede.
        "Selvom navnene på de nye ansigter endnu ikke er blevet offentliggjort, skulle der være tale om markante forstærkninger på flere positioner."

Det kommer selvfølgelig an på, hvad man lægger i udtrykket "markant".

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

"Selvom navnene på de nye ansigter endnu ikke er blevet offentliggjort, skulle der være tale om markante forstærkninger på flere positioner."

Det kommer selvfølgelig an på, hvad man lægger i udtrykket "markant".
          Både Arp og Falk har da allerede vist sig som markante forstærkninger i forhold til deres holdkammerater- stort set uanset hvilken definition, man har af markant. Jeg læser heller ikke Bech-citatet som udtryk for andet end at det generelt er muligt at hente fra en højere hylde nu end det var først i vinduet - hvor Falk jo var fra en hylde, vi kun kunne hente fra pga hans forhold til klubben.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Kan egentlig godt være enig med dig om JBA... og Slots generelt. Sad nok mest bare med tankerne på da han var bedst, det så sgu lovende ud.

... men ser jeg på rygtet "mindst én midterforsvarer" forstået som at der kan komme to, vil jeg ikke blive overrasket hvis Slots på leje er den ene.
            Var måske også lidt hård ved Slotsager i den vurdering. Han havde ikke den udvikling man måske havde håbet på det sidste års tid, men han faldt jo heller ikke igennem. Han har helt sikkert stadig et kæmpe potentiale, der kan forløses. Kan også godt følge tanken om Slotsager tilbage. Han kom ud ad døren på så dårlig en måde, så det ville være rart hvis man på et eller andet niveau kunne "slette" det.

Kan også bare se scenarier, hvor det næsten kan blive værre. Hvis han kommer ind på en lejeaftale og skal spille, så skal han jo også bare ramme et niveau, hvor han virkelig gør en forskel. Ellers er det svært at retfærdiggøre, at han ville tage næsten alt spilletid fra en som JBA. Eller hvis han kommer ind og præsterer lidt på det jævne, ender på bænken igen og bliver overhalet af den ene efter den anden.. Så er det bare endnu et lag på et skidt forløb for alle parter.

Men hvis han kom hjem og bare leverede. Det ville være da være klasse på så mange niveauer. Helt enig.

Comment

Oprindeligt indsendt af OBHelvegKonge Se indlæg
              Jeg gætter på Gretarsson og to tyskere.
              Det er også i den retning jeg tænker. Og måske frygter lidt. Det kan også blive for meget tysk (Zornigers hold). Men helt isoleret set giver det bare mening at kigge den vej. Der har bare været høj succesrate på de tyskere, der er hentet under Zorniger i både Brøndby og OB.

Men lad os se hvad det ender med.

Comment

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Var måske også lidt hård ved Slotsager i den vurdering. Han havde ikke den udvikling man måske havde håbet på det sidste års tid, men han faldt jo heller ikke igennem. Han har helt sikkert stadig et kæmpe potentiale, der kan forløses. Kan også godt følge tanken om Slotsager tilbage. Han kom ud ad døren på så dårlig en måde, så det ville være rart hvis man på et eller andet niveau kunne "slette" det.

Kan også bare se scenarier, hvor det næsten kan blive værre. Hvis han kommer ind på en lejeaftale og skal spille, så skal han jo også bare ramme et niveau, hvor han virkelig gør en forskel. Ellers er det svært at retfærdiggøre, at han ville tage næsten alt spilletid fra en som JBA. Eller hvis han kommer ind og præsterer lidt på det jævne, ender på bænken igen og bliver overhalet af den ene efter den anden.. Så er det bare endnu et lag på et skidt forløb for alle parter.

Men hvis han kom hjem og bare leverede. Det ville være da være klasse på så mange niveauer. Helt enig.
                Det er klart, hvis han kommer følger der ret store forventninger med. Det kan man med rette stille spørgsmål ved om han kan indfri fra "dag et" eller før et lejemål slutter igen.
                Og det skal han selvfølgelig kunne leve nogenlunde op til hvis det skal give mening, helt enig. Jeg er heller ikke super lun på tanken. Det var noget andet hvis vi stod og manglede folk dernede.
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Det er også i den retning jeg tænker. Og måske frygter lidt. Det kan også blive for meget tysk (Zornigers hold). Men helt isoleret set giver det bare mening at kigge den vej. Der har bare været høj succesrate på de tyskere, der er hentet under Zorniger i både Brøndby og OB.

Kan også være fordi tyskere og tyskhold vr de første med det vilde genpres. Kan da i hvert fald huske det år Dortmund og Bayern mødtes i CL fianlen her var de voldsomt dominerende pga deres genpres

Så de er bedre skolet i denne form for fodbold og derfor passer bedre ind fra starten. Så ikke så meget AZ hold, men mere de rigtige spiltyper lige pt.

Comment

Helt enig. Kan rigtig god lide en hurtig snak på tysk der i Ådalen med trænere og spillere.
                    Men OB er og skal blive en fynsk-dansk klub og derfor elsker jeg den. :-)
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af Elvic Se indlæg

Kan også være fordi tyskere og tyskhold vr de første med det vilde genpres. Kan da i hvert fald huske det år Dortmund og Bayern mødtes i CL fianlen her var de voldsomt dominerende pga deres genpres

Så de er bedre skolet i denne form for fodbold og derfor passer bedre ind fra starten. Så ikke så meget AZ hold, men mere de rigtige spiltyper lige pt.
                      Enig. Og uden at have statistik på det virker det bare som om, at tyske spillere ofte falder ret godt til i danske klubber (ift. andre nationaliteter). Men tænkte man kunne frygte, at det er spillere, der mest kommer hertil pga. Zorniger. Så man kan stå med et stort problem trupmæssigt når han engang stopper, hvis man har FOR mange af dem. Med ham som træner har man jo lidt en fordel på det tyske marked. Det kunne også sagtens tænkes, at spillere som Arp og Ganaus pt. kan sælge det som en god destination til potentielle kandidater fra tyske klubber vi kunne være i dialog med.

Så på den korte bane giver det klart mening at kigge på tyskere for at få succes. Og det er helt naturligt, at de kandidater ret nemt kan komme ind i toppen af kandidatlisten, og overhaler andre de evt. har scoutet på i længere tid.
                      Last edited by Agbre; i går, 13:03.

Comment

De to konkrete rygter, jeg har hørt/støvet op er: Mikael Uhre (30) og Daniel Gretarsson (29)

Så må vi se, hvem den tredje kunne være - og om, der er noget om de to.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
                          De to konkrete rygter, jeg har hørt/støvet op er: Mikael Uhre (30) og Daniel Gretarsson (29)

Så må vi se, hvem den tredje kunne være - og om, der er noget om de to.
                          Det har jeg også hørt om Mikael. De vil gerne tilbage til Danmark og har jo købt lejlighed i Århus for et stykke tid siden.

Comment

Vi leder efter fart:

https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...hente-van-dijk
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                              Ifølge Superligaens egne stats, har Gretarsson i de første kampe haft en topfart på 32,5 km/t, hvilket er 0,3 langsommere end Gomez, der bonner ud på 32,8 km/t. Det placerer på nuværende tidspunkt Gretarsson på Superligaens 39. plads ift. topfart. Gretarsson har taget 21 sprinter på 3 kampe, hvor Paulsen har taget 20, Bürgy 40 og Gomez 35 på 4 kampe.

Topfarten hos Paulsen er 29,3 km/t og hos Bürgy er den 29,6 km/t.

Gretarsson outperformer Paulsen og Bürgy på en hel del statistik endda trods en kamp mindre - og trods en ordentlig afklapsning af Midtjylland.

Jeg har aldrig lagt mærke til Gretarsson, men han har fine tal.

Comment

Victor Nelsson, Michael Uhre, Christian Eriksen, Gretarsson. Jeg ved ikke hvem den centrale midtbane skal være. Men det er dem der er i min pot.

Comment

Working...
                                X