Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    Jeg har svært ved at forestille mig OB gi'r køb på deres plan allerede nu inden den er startet rigtigt op i sl. HVIS det bliver med Zorniger som træner håber og tror jeg at TB m.fl. har forklaret ham hvad der skal ske .. så må han jo forholde sig til det.
    Det håber jeg heller ikke og har svært ved at se Zorninger passe ind .. tror TB sagde det samme til ham da BIF satsede på Masterclass men det røg vist …
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Det håber jeg heller ikke og har svært ved at se Zorninger passe ind .. tror TB sagde det samme til ham da BIF satsede på Masterclass men det røg vist …
      Jeg har ingen anelse om hvad TB og Zorniger har talt om inde på vestegnen, og det er vel heller ikke set med OB-øjne på nogen måde interessant. Det må dreje sig om at en evt. ny træner må og skal købe ind på projekt og strategi.
      Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Jeg har ingen anelse om hvad TB og Zorniger har talt om inde på vestegnen, og det er vel heller ikke set med OB-øjne på nogen måde interessant. Det må dreje sig om at en evt. ny træner må og skal købe ind på projekt og strategi.
        Helt enig i hvad en ny træner skal men jeg tænker også at TB har fortalt om Masterclass dengang og det har Z købt ind på indtil han ikke kunne lave resultater med dem.
        Presset for et mesterskab hos BIF dengang er nok større end hos OB nu ..
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

Comment

Det er også en lidt anden case i dag, end det var for Brøndby dengang. Zorniger var en stor kanon da han blev ansat i Brøndby, hvor hans seneste to jobs var som cheftræner i bundesligaklubber. Jeg tænker at når man kommer fra den slags jobs til lille Danmark, så er det også med indstillingen at man kommer for at vinde, og bruge det som en springbræt til at igen at stå i spidsen for en storklub.
          Nu er vi næsten 10 længere fremme. Zorniger har ikke repræsenteret klubber på samme hylde siden, og har sandsynligvis indset at hans tid som træner i verdenseliten nok er passé. Derfor er han måske mere indstillet på at hovedformålet er at udvikle på spillestilen med
          fokus på transission fra akademiet, i højere grad end at vinde for enhver pris.

Comment

Helt enig i hvad en ny træner skal men jeg tænker også at TB har fortalt om Masterclass dengang og det har Z købt ind på indtil han ikke kunne lave resultater med dem.
            Presset for et mesterskab hos BIF dengang er nok større end hos OB nu ..
            Præcis og derfor forstår jeg heller ikke din spekulation i hvad der evt. har foregået derinde for adskellige år tilbage.

Believe OB

Comment

Præcis og derfor forstår jeg heller ikke din spekulation i hvad der evt. har foregået derinde for adskellige år tilbage.
              Ledelse og relation mellem mennesker .. som Z har indset nogle ting jfr. Hankattens indlæg, hvordan har TB så udviklet sig .. specielt i deres relation ..

Comment

Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

Det er også en lidt anden case i dag, end det var for Brøndby dengang. Zorniger var en stor kanon da han blev ansat i Brøndby, hvor hans seneste to jobs var som cheftræner i bundesligaklubber. Jeg tænker at når man kommer fra den slags jobs til lille Danmark, så er det også med indstillingen at man kommer for at vinde, og bruge det som en springbræt til at igen at stå i spidsen for en storklub.
                Nu er vi næsten 10 længere fremme. Zorniger har ikke repræsenteret klubber på samme hylde siden, og har sandsynligvis indset at hans tid som træner i verdenseliten nok er passé. Derfor er han måske mere indstillet på at hovedformålet er at udvikle på spillestilen med
                fokus på transission fra akademiet, i højere grad end at vinde for enhver pris.
                Du udtrykker det meget bedre end jeg kan .. jeg tror fuldt og fast på at TB VIL udvikle OB til en "rigtig" fodboldklub igen. Der kan selvf. godt være enkelte "afvigelser" hvis det gi'r mening i fht. økonomi, placering osv., men overordnet set skal planen følges og akademiets talenter skal prioriteres.

Believe OB

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Hvordan typisk?

Som Rønnow, Wilcek, Mukhtar, Halimi, Tibbling, Röcker, Austin, Hermansson, Jung, etc..?

Som Kliment, Arajuuri, Sikosek, Zsolt?

Som Blazek, Bellot, Nilson?

Eller fordi han hentede 5 spillere i Superligaen/danskere hjem fra udlandet?

Duelund kunne næsten ikke være en mere atypisk "TB i Brøndby" transfer.
                  At finde transferfrie spillere.

I den periode var der virkelig gang i svingdøren (som selv BW ville være blevet rundtosset af), men indtægterne/udgifterne var meget små klubbens størrelse/selvforståelse taget i betragtning. TB fik mange "gratis"/meget billigere spillere, men formodede aldrig at lave de store salg. I mange tilfælde blev kontakten revet over eller ikke forlænget.

Comment

Så hvis man leger med tanken om at OB måske skal have ny træner, at TB har haft frokost med en træner han har arbejdet sammen med tidligere og den træner selv har udpeget de spillere denne vil have og en del af de spillere var tyske, hvor ender man så ..
                    Hvor længe har Nagel kontrakt?

Det går selvfølgelig imod alle tanker om egen avl, danske spillere, skandinaviske spillere osv. men jo ikke første gang OB slår flikflak og går modsatte retning fordi det man satte sig for ikke lykkedes …
                    Jeg tror egentligt gerne Z vil bruge talenter så længe de er gode nok. Det mente han bare ikke de var den gang i BIF.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/tale...r-startskuddet

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

At finde transferfrie spillere.

I den periode var der virkelig gang i svingdøren (som selv BW ville være blevet rundtosset af), men indtægterne/udgifterne var meget små klubbens størrelse/selvforståelse taget i betragtning. TB fik mange "gratis"/meget billigere spillere, men formodede aldrig at lave de store salg. I mange tilfælde blev kontakten revet over eller ikke forlænget.
                      Der skal vidst mere til at gøre BW rundtosset. Det var jo da I hvert fald ikke noget der i antal nåede op på det BW havde i OB.
                      "mange ophævede" er en pæn stramning. Tror der var flere der stoppede karrieren end fik ophævet.
                      Aaarh, der var jo lige store og pæne salg af Nørgaard, Hradecky, Durmisi, Hjulsager, etc. Bevares, det var ikke folk han selv hentede, men en del af dem han hentede er så efterfølgende blevet solgt for flotte beløb.

Anyway, så jo, han hentede da bestemt transferfrie spillere da han var i BIF, det har du ret i. Men man kunne jo næsten plukke en hvilken som helst transfer, og så sige, det ville være en mere eller mindre typisk som handel.

Nu må vi se med Duelund. Vi skulle jo have været interesseret tidligere også, så der kan måske være noget om det.
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Der skal vidst mere til at gøre BW rundtosset. Det var jo da I hvert fald ikke noget der i antal nåede op på det BW havde i OB.
                        "mange ophævede" er en pæn stramning. Tror der var flere der stoppede karrieren end fik ophævet.
                        Aaarh, der var jo lige store og pæne salg af Nørgaard, Hradecky, Durmisi, Hjulsager, etc. Bevares, det var ikke folk han selv hentede, men en del af dem han hentede er så efterfølgende blevet solgt for flotte beløb.

Anyway, så jo, han hentede da bestemt transferfrie spillere da han var i BIF, det har du ret i. Men man kunne jo næsten plukke en hvilken som helst transfer, og så sige, det ville være en mere eller mindre typisk som handel.

Nu må vi se med Duelund. Vi skulle jo have været interesseret tidligere også, så der kan måske være noget om det.
                        Ja, jeg har også hørt om interessen tidligere, Tror faktisk han ville kunne få en opblomstring i Ådalen og vil være en "lottokupon", som er værd at investere i

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Ja, jeg har også hørt om interessen tidligere, Tror faktisk han ville kunne få en opblomstring i Ådalen og vil være en "lottokupon", som er værd at investere i
                          Det kan meget vel være.
                          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...ikkel-duelund/

Comment

Håber ikke han kommer til OB. Han er dyr og ofte skadet. Uden salgs potentiale og ligner en der har toppet.
                              Desuden har jeg svært ved at se hvor han skal spille i 4-3-3 systemet. Og hvis vi spiller 4-4-2 vil jeg 100 gange hellere spille Ejdum på den plads som nok er deres foretrukkende position på 10`eren

Kæmpe nej tak

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Håber ikke han kommer til OB. Han er dyr og ofte skadet. Uden salgs potentiale og ligner en der har toppet.
                                Desuden har jeg svært ved at se hvor han skal spille i 4-3-3 systemet. Og hvis vi spiller 4-4-2 vil jeg 100 gange hellere spille Ejdum på den plads som nok er deres foretrukkende position på 10`eren

Kæmpe nej tak
                                Men det bliver nok svært at hente “proven quality” uden de er et par år oppe i alderen aka begrænset videresalgspotentiale.

Mit take er at 1. holdet fremadrettet kommer til at bestå af egne talenter der fortrinsvis skal skydes afsted eller måske ikke er helt gode nok til det og dermed bliver kulturspillere og reelt kun bliver suppleret med “stivere” til talenterne aka lidt mere erfarne spillere.

Det er måske ikke Duelund men tror det bliver svært at hente så unge spillere til OB der ikke skal holde egne talenter tilbage og stadig kunne sælges videre ..

Comment

Working...
                                X