Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jeg ser det som endnu et wild-shot - men håber inderligt, at jeg tager fejl....
    ”Han er ved at udvikle sig til en profil i Superligaen” – Jay-Roy Grot bliver afgørende for Viborg
    Jeg synes overskriften er noget misvisende ift. kommentarerne !!

Comment

Vi ved ikke, hvordan Grot står lige nu. Det er klart. Men på papiret er det altså en fin signing ikke mindst i betragtning af, hvor vi står lige nu. Perfekt alder på 26 år. 11 mål i 33 kampe for VFF i sin tid og han scorerede mod de "bedre" hold (AGF, FCM; BIF, SIF) i ligaen. Ikke alle mål mod OB og Vejle. Dengang var han virkelig hurtig. Hvis han stadig er det, er det vildt. og så en fri transfer gør det bare endnu mere lækkert!
      Hvis man kan få ham op på det her niveau, er det jo den vildeste signing: Jay-Roy Grot -2022- Welcome to Kashiwa Reysol? 柏レイソル Goals and skills - Viborg FF
      NÅ - ​Men lad os høre TB-hadernes modargumenter - det er altid spændende
      Last edited by claudes1; 04-03-2025, 10:50.

Comment

Oprindeligt indsendt af DD84 Se indlæg

Næ man manden siger jo han er tilfreds med truppen hver gang han bliver spurgt. Hvis vi havde haft en rigtig træner med ambitioner så havde han råbt og skreget i medierne for at få forstærkninger men Søren siger han er tilfreds.
        Hvis TB har fremlagt en transferplan for fremtiden, som ser lovende ud, ville det være vanvittigt at begynde af råbe og skrige i medierne. Det ville i øvrigt også være med til at slå OB hjem til start endnu engang. Fortæl lige hvad det skulle gavne klubben at tage et sådant opgør i pressen?

Comment

Fed signing. Så fik jeg min ønskespiller. Havde troet på det i januar, men han skulle åbenbart lige se om der kom noget bedre.

Comment

Grunden til at han ikke spillede mere i Japan end han gjorde i forhold til ham selv:

https://bold.dk/fodbold/klubber/kash...rieren-i-japan

Comment

Oprindeligt indsendt af kyhn Se indlæg
              Grunden til at han ikke spillede mere i Japan end han gjorde i forhold til ham selv:

https://bold.dk/fodbold/klubber/kash...rieren-i-japan
              Crazy kulturforskel

Comment

Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

Hvis vi for en gangs skyld skal prøve at have noget synergi i truppen, så er sådan en spiller i min verden skræddersyet til at træde til, den dag man vælger at Luca sælges. Han har i min verden mange af de samme kvaliteter. Han har fysikken, kan positionere sig i feltet, fornuftig fart til at løbe dybt, god på låget.
                Jeg ved ikke hvad der er sket for manden i Japan, men som jeg husker ham fra sin tid i VFF, så ville han være en angriber der kunne træde direkte ind, uden vi skal justere en tøddel, hvis Luca eksempelvis sælges til sommer. Det bliver svært ikke at skulle betale +10 mio for en anstændig angriber med de kvaliteter, og der er vi nok ikke helt endnu, selvom vi skulle få en god sjat for Luca.
                Beskriver meget godt det jeg tænker. Luca bliver svær at holde til sommer.

Jeg kan ikke lige se et bedre (realistisk) bud som afløser end Groot. Synes det er en oplagt tilgang, når han er en mulighed. Der er selvfølgelig et stort spørgsmål ved niveauet efter et par år uden mange kampe, men nu har han da en 3-4 måneder til at blive helt klar.

Comment

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Jeg er stadig skeptisk og tror man skal passe på med at fokusere for meget på en rigtig god halvsæson han havde i Superligaen for to år siden nu. Når jeg ser på hans Transfermarkt-profil, hvor mange klubber han allerede har været i, for det meste uden succes, er der en del advarselslamper der blinker hos mig.

Det er klart, at når man kigger på hans relativt lave alder og topniveauet han viste for Viborg, er han en oplagt kandidat at overveje og jeg kan til dels forstå man tager chancen pga. den upside der er. Jeg havde personligt gået udenom. Skulle man tage chancen, synes jeg måske 2,5 år er et år for meget.

Men jeg håber da at min tvivl bliver gjort til skamme nu han er her. Det KAN blive rigtigt godt.
                  Lægger ikke så meget i hans historik.
                  han har været ejet af Leeds det meste af tiden, og har været på kortvarige udlån i en ung alder. Det har ikke været nemt.
                  I VFF startede han i skyggen af Grønning på en kant, hvor han ikke for alvor fandt sig til rette. Da han fik lov at overtage på 9'eren viste han højt niveau, og det tror jeg på vi kan genfinde, da vi i forvejen spiller med en angriber, der som type ligner Grot.

Tror også det kommer til at bekomme ham godt at han formentlig får en blød start. Han skal ikke ud og levere fra dag 1 og lade sig frustrere over manglende skarphed og svigtende form, nok ville medfølge dårlige præstationer. Han kan løbe rundt i skyggerne de næste 4 mdr, hvor han stille og roligt kan bygge på og finde sig til rette i formationen, imens han jan bearbejde den skuffelse det utvivlsomt har været han ikke kunne slå til I Japan og tjene de store summer han havde forventet. Det tror jeg er meget sundt, når man i sin bedste fodboldalder er nødsaget til at træde et skridt tilbage i karrieren og være i det.

Comment

Jeg er stadig skeptisk og tror man skal passe på med at fokusere for meget på en rigtig god halvsæson han havde i Superligaen for to år siden nu. Når jeg ser på hans Transfermarkt-profil, hvor mange klubber han allerede har været i, for det meste uden succes, er der en del advarselslamper der blinker hos mig.

Det er klart, at når man kigger på hans relativt lave alder og topniveauet han viste for Viborg, er han en oplagt kandidat at overveje og jeg kan til dels forstå man tager chancen pga. den upside der er. Jeg havde personligt gået udenom. Skulle man tage chancen, synes jeg måske 2,5 år er et år for meget.

Men jeg håber da at min tvivl bliver gjort til skamme nu han er her. Det KAN blive rigtigt godt.
                    Selvfølgelig laver man et sats når man henter en spiller der ikke har været i kamp så længe, men jeg kan ikke rigtigt se hvem Troels ellers realistisk skulle hive op af hatten til en overskuelig penge hvor man ikke kunne sige præcis det samme.
                    Som type og profil matcher han ret fint Luca, han kender superligaen og har en fin alder.
                    Vi har pt. ikke en oplagt afløser til Luca på akademiet som Grot kommer til at spænde ben for, og alternativt havde man formentligt fundet en mere ukendt angriber i 1. div., Sverige eller Norge som formentligt ville være lige så behæftet med usikkerhed.
                    Jeg er super positiv over at vi får et på papiret stærkt alternativ til Luca allerede nu, det giver god tid til indkøring og en arbejdsopgave mindre til sommer.

Comment

altså du kan jo aldrig ramme på 100% af dem man signer med.

Men han kender til landet og ligaen, der er endda et par tidligere Viborg spillere i truppen. OB vil også have et rimeligt kendskab til ham - syntes det er ret flot niveau at hente ind - og tror vi får svært ved at hente noget fra en ret meget højere hylde.

Jeg havde gerne set han havde fået et år mere på kontrakten...men altså grundlæggende positivt. Han er næppe i topform nu - men så kan han finde ind på holdet over foråret og stå klar til efter sommerferien. Håber vi kan holde på Luca et år mere, men kan jo blive svært - og med Don D der også har været på vej videre igennem et par vinduer - så er det rart at man er lidt på forkant.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Crazy kulturforskel
                        Nej, det er det ikke, men døden skal jo have en årsag !

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Jeg minder endnu engang om, at du ikke behøver besvare mine indlæg. Grunden er at læse i netop dette dit opslag.

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Du bliver ved, selvom vi gentagne gange har bedt dig om at stoppe med alle dine dum-smarte kommentarer.
                            Men det trænger åbenbart slet ikke ind - eller meget, meget langsomt, ihvertfald…

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Jeg minder endnu engang om, at du ikke behøver besvare mine indlæg. Grunden er at læse i netop dette dit opslag.
                              Kan du så forklare mig denne "crazy kulturforskel", som du åbenbart mener der er pga. en enkelt artikel/udtalelse ?

For mig er det en dårlig undskyldning, da japanere netop ikke straffer på den måde. De er bestemt ikke fans af de udstødtes ø som i Ådalen !

Comment

Oprindeligt indsendt af Superior Se indlæg

Du bliver ved, selvom vi gentagne gange har bedt dig om at stoppe med alle dine dum-smarte kommentarer.
                                Men det trænger åbenbart slet ikke ind - eller meget, meget langsomt, ihvertfald…
                                Dum-smart... thjaaa, når I løber tør for argumenter, bliver I altid personlige

Ja, jeg kunne godt havde tilføjet nogle linier om japansk kultur, hvilket jeg beklager. Men som jeg skrev tidligere i dag var det mere et spørgsmål om for mange (dyre) udlændinge (efter de nye regler) samt kvaliteten af dem, der gjorde at klubben ville/skulle skille sig af med dem. I dag har de kun én og fører ligaen... så de har foreløbigt nok set rigtigt !

Han blev vejet og fundet for let... længere er den ikke !
                                Last edited by Online; 04-03-2025, 22:05.

Comment

Working...
                                X