Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt OB-ACH

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Christian89
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
    Kampen viste også, at SK har arbejdet med færre berøringer. Der er langt henad vejen kun tæmning og aflevering. Samtidig var der væsentligt flere førstegangsafleveringer. Det er betryggende at se, at holdet langsomt rykker sig på det parameter. Der afvikles simpelthen hurtigere.
    Speed i afleveringerne (som har været et af mine mine store kritikpunkter) er forbedret en smule. Men det er stadig ikke godt nok til den interessante del af SL. Og det bliver det nok heller ikke. Hvis man ikke har øvet det nok og har teknikken til det op gennem børne- og ungdomsårene, er det meget svært - hvis ikke umuligt - at tilegne dig det. Så der skal bedre spillere til på mange poster, hvis man skal rykke sig markant på det parameter som hold.
    Jeg er også stadig meget bekymret for defensiven. Hold nu op hvor giver vi mange chancer væk de første 15 minutter. Det holder slet ikke i et kommende superligascenarie. Så der skal markante tilgange til i midterforsvaret.
    Jeg er ikke enig i, at det ikke kan trænes som voksen spiller.

En del af nøglen til at spille hurtigt på førsteberøring er slet ikke teknik, men i ligeså høj grad er det bevægelse og spilintelligens. Førsteberøringer er en teknisk ting, der kan trænes, spilintelligens er sværere, mens bevægelse også er en ting, der kan tillæres.

Noget af det Silkeborg gør godt i deres spil, er for eksempel intelligent positionering og dynamisk bevægelse.

Leave a comment:

• kentini
    replied
    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

Enig i at der er et stort potentiale i spillestilen. Der er mange spillere som ser ud til at trives i det. Vores backs ser gode ud. Imod Horsens så både Ejdum og gode ud. Trybull fylder godt som 6'er og Luca vi qua sin klasse altid score mange mål. Det er et super udgangspunkt. Men det er med stor risiko, når defensiven som imod Horsens laver en række opspilsfejl, hvor backs er skubbet helt op. Her skal Gomez virkelig forbedre sig, da vi har brug for hans nærkampstyrke og fart når vi spiller med den risiko. Han skal have en makker ala Atle Roar Håland i gamle dage, som var rigtig dygtig på bolden, en general i forsvarskæden og som var forudseende i sine defensive aktioner.
    Derudover skal vi have en 8'er som er mere direkte end Manneh og en angriber som har lidt mål i støvlerne, hvis Luca bliver skadet. Vi skal selvfølgelig også have en venstrebenet VB som kan konkurrere med Nico, som vi forhåbentlig lykkedes med at forlænge med
    Jeg synes, at alle de nye der hentes skal være kendetegnet ved speed og nærkampstyrke - både CF, VB og CM

Leave a comment:

• hankatten
    replied
    Kampen viste også, at SK har arbejdet med færre berøringer. Der er langt henad vejen kun tæmning og aflevering. Samtidig var der væsentligt flere førstegangsafleveringer. Det er betryggende at se, at holdet langsomt rykker sig på det parameter. Der afvikles simpelthen hurtigere.
    Speed i afleveringerne (som har været et af mine mine store kritikpunkter) er forbedret en smule. Men det er stadig ikke godt nok til den interessante del af SL. Og det bliver det nok heller ikke. Hvis man ikke har øvet det nok og har teknikken til det op gennem børne- og ungdomsårene, er det meget svært - hvis ikke umuligt - at tilegne dig det. Så der skal bedre spillere til på mange poster, hvis man skal rykke sig markant på det parameter som hold.
    Jeg er også stadig meget bekymret for defensiven. Hold nu op hvor giver vi mange chancer væk de første 15 minutter. Det holder slet ikke i et kommende superligascenarie. Så der skal markante tilgange til i midterforsvaret.
    Enig i at der er et stort potentiale i spillestilen. Der er mange spillere som ser ud til at trives i det. Vores backs ser gode ud. Imod Horsens så både Ejdum og gode ud. Trybull fylder godt som 6'er og Luca vi qua sin klasse altid score mange mål. Det er et super udgangspunkt. Men det er med stor risiko, når defensiven som imod Horsens laver en række opspilsfejl, hvor backs er skubbet helt op. Her skal Gomez virkelig forbedre sig, da vi har brug for hans nærkampstyrke og fart når vi spiller med den risiko. Han skal have en makker ala Atle Roar Håland i gamle dage, som var rigtig dygtig på bolden, en general i forsvarskæden og som var forudseende i sine defensive aktioner.
    Derudover skal vi have en 8'er som er mere direkte end Manneh og en angriber som har lidt mål i støvlerne, hvis Luca bliver skadet. Vi skal selvfølgelig også have en venstrebenet VB som kan konkurrere med Nico, som vi forhåbentlig lykkedes med at forlænge med

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Enig. Og det ville da være super dumt ikke at bruge de næste 6-8 måneder på at spille noget holdbart sammen.

Man satser jo nok stadig på Gomez. Gætter på at han er dyreste mand i truppen.
    Så skal der findes en stabil og rutineret forsvarsgeneral for at opveje hans makkers mangler.
    Håber de tager en vb med også i samme ombæring

Leave a comment:

• claudes1
    replied

Leave a comment:

• Orskov
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Har OB forsøgt at få omstødt Myhra’s kort?
    Næppe. Ville i hvert fald være spild af tid.

Leave a comment:

• Plum
    replied
    Har OB forsøgt at få omstødt Myhra’s kort?

Leave a comment:

• Mhjortebjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Elvic Se indlæg

I Danmark er det kun dommeren selv der gør sig inhabil ift at dømme kampe. Claus Bo fravalgte at dømme OB for ikke at komme i den situation, Det samme gjorde Knud Stadsgaard omkring FCN da han søn spillede på holdet.

Men de kunne uden problemer have dømt kampe, hvilket er helt til grin. Der skal jo være nogen udefra der laver disse vurderinger.
    Jeg er enig. Det er til grin og uacceptebelt.

Især sammenholdt med, at dommerne aldrig bliver irrettesat for fejl, medmindre de selv indrømmer det, så har man en giftig cocktail.

Jeg synes, at disse meget, meget tvivlsomme kendelser, dommerens hjemby, samt systemet, hvor man aldrig behøver at tage det seriøst hvis klubberne klager (hvilket OB vel ikke gjorde i dette tilfælde) gør, at systemet er helt til grin.
    Last edited by Mhjortebjerg; 11-11-2024, 16:24.

Leave a comment:

• andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af Elvic Se indlæg

I Danmark er det kun dommeren selv der gør sig inhabil ift at dømme kampe. Claus Bo fravalgte at dømme OB for ikke at komme i den situation, Det samme gjorde Knud Stadsgaard omkring FCN da han søn spillede på holdet.

Men de kunne uden problemer have dømt kampe, hvilket er helt til grin. Der skal jo være nogen udefra der laver disse vurderinger.
    Ufatteligt. Det er fuldstændig uacceptabelt. Alene den forestilling at fansene og dommere møder dagen efter en kamp med måske tvivlsomme beslutninger i køen hos bageriet giver ja mulighed for forskellige scenarier som helt sikker er ikke behjælpige til neutral dommerarbejde.
    I Bundesligaen må man ikke domme en kamp hvis et af holdene er fra den dfb-regiinalforbund dommeren tilhører.

Leave a comment:

• Elvic
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Måske, men synes de ved ja at der ikke er VAR i Nordicbet og skulle være i stand at indstille sig på det hvis de har en professionel indstilling til deres job.
    For mig er det absolut uforståeligt at en dommer fra Horsens bliver ansat for en kamp med Horsens. Synes det går bare ikke.

Leave a comment:

• andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

Det er værd at diskutere om dommere som er vant til VAR, egner sig til at dømme en vigtig topkamp i 1. Division, hvor der ingen VAR. Linjevogterens manglende flag i to omgange indikerer klart at han er blevet forvent med at have VAR som redningskrans.
    Selvom den er ganske tydelig, så forstår jeg godt hoveddommeren ikke bare dømmer den. Jeg ville 100% regne med min linjevogter så offsiderne, og havde hejst flaget, hvis de var der. Når han ikke gør det, så ville jeg antage at hab jo havde set noget andet end jeg selv, fra en bedre vinkel og det havde jeg som hoveddommer kun kunne bakke op om, da han jo netop har en bedre vinkel.
    at Mads Kristoffer Kristoffersen foruden den givne situation dømmer en dårlig kamp er selvfølgelig med til at han maler sig op i et skidt hjørne, men hovedansvarahaveren er i mine øjne linjevogteren, som fra den bedste vinkel må se situationen helt forkert eller glemt at VAR ikke var tilgængeligt.
    Måske, men synes de ved ja at der ikke er VAR i Nordicbet og skulle være i stand at indstille sig på det hvis de har en professionel indstilling til deres job.
    For mig er det absolut uforståeligt at en dommer fra Horsens bliver ansat for en kamp med Horsens. Synes det går bare ikke.

Leave a comment:

• hankatten
    replied
    Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

Wut?

Se den lige igen. Så se den igen. Prøv så lige at se den igen.

Det er et bevidst valg ikke at dømme denne. Det er et bevidst valg at holde fast og give gule kort (selvfølgelig kun til Odense). I øvrigt, selvom linjedommeren så er stokblind, kan dommeren da godt se, at Horsens spilleren blokerer målmandens udsyn, og han står helt inde i målet? Det kan selv DBU se igennem en kikkert fra deres hule på Brøndby Stadion?

Værste dommerfej jeg har været vidne til i hvert fald, over 3 årtier.

Jeg synes vi har hidset os for lidt op egentlig. Der er noget helt, helt, helt galt i DBU, og mon ikke dommeren tog spillerbussen tilbage til Horsens.

Vi vandt, og godt for det.

Men puha - dommernes mishag overfor vores klub er godt nok tydelig.
    Det er værd at diskutere om dommere som er vant til VAR, egner sig til at dømme en vigtig topkamp i 1. Division, hvor der ingen VAR. Linjevogterens manglende flag i to omgange indikerer klart at han er blevet forvent med at have VAR som redningskrans.
    Selvom den er ganske tydelig, så forstår jeg godt hoveddommeren ikke bare dømmer den. Jeg ville 100% regne med min linjevogter så offsiderne, og havde hejst flaget, hvis de var der. Når han ikke gør det, så ville jeg antage at hab jo havde set noget andet end jeg selv, fra en bedre vinkel og det havde jeg som hoveddommer kun kunne bakke op om, da han jo netop har en bedre vinkel.
    at Mads Kristoffer Kristoffersen foruden den givne situation dømmer en dårlig kamp er selvfølgelig med til at han maler sig op i et skidt hjørne, men hovedansvarahaveren er i mine øjne linjevogteren, som fra den bedste vinkel må se situationen helt forkert eller glemt at VAR ikke var tilgængeligt.

Leave a comment:

• Mhjortebjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

Givetvis. Det var dårligt dømt. Og så kan jeg heller ikke hidse mig yderligere op. Vi fører rækken suverænt og spillede en fin kamp. Er vi ikke så store, at vi kan rumme den slags?

Jeg synes i hvert fald, at det begynder at ligne noget. Ser os fint spille med om overlevelse i suppen med nuværende trup. Et par centrale profiler; så begynder det at ligne et første skridt mod noget.
    Wut?

Se den lige igen. Så se den igen. Prøv så lige at se den igen.

Det er et bevidst valg ikke at dømme denne. Det er et bevidst valg at holde fast og give gule kort (selvfølgelig kun til Odense). I øvrigt, selvom linjedommeren så er stokblind, kan dommeren da godt se, at Horsens spilleren blokerer målmandens udsyn, og han står helt inde i målet? Det kan selv DBU se igennem en kikkert fra deres hule på Brøndby Stadion?

Værste dommerfej jeg har været vidne til i hvert fald, over 3 årtier.

Jeg synes vi har hidset os for lidt op egentlig. Der er noget helt, helt, helt galt i DBU, og mon ikke dommeren tog spillerbussen tilbage til Horsens.

Vi vandt, og godt for det.

Men puha - dommernes mishag overfor vores klub er godt nok tydelig.
    Last edited by Mhjortebjerg; 11-11-2024, 12:04.

Leave a comment:

• Kielberg
    replied
    Ville være ok med et salg af Slotsager. Martin skal ingen steder.

Leave a comment:

• andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Slotsager og Martin ..
    I følge Obstruktion var de to scouts meget interesseret og aktiv i første halvleg hvor Slots og Martin stadig var på bænken

Leave a comment:

Working...
X