Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Transfervinduet Vinter 2025
Collapse
X
-
Det virker som om, at mange vil have det samme, som vi har gjort de sidste 15 år. Blot med en tanke om, at det på magisk vis skal være bedre lige netop denne gang.
Altså, den samme sjælløse transferaktivitet lidt til højre og venstre, som vi absolut intet har opnået noget med i 15 år. Da man tog det sin ekstrem - under BW - rykkede vi ned.
Folk sidder og finder en masser komplet ligegyldige spillere på transfermarkt, og ønsker i ramme alvor, at vi magisk skal byde de hundredevis af klubber, der har flere penge og er langt bedre til dét game, op til dans.
OB prøver at gribe det radikalt anderledes an, og det kan alle de stokkonservative fans ikke rumme. Nej, de ønsker, at man bare skal fortsætte som altid - blot at det nu på magisk vis skal virke.
- Likes 6
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
Det er jo heller ikke sikkert han er tøsefornærmet i foråret. Det kan være vi ender med at tjene flere penge på det. Hvem ved om han selv vil til den klub.
OB skal acceptere når der er et acceptabelt bud.
Men det er sgu heller ikke nemt for OB at gøre noget rigtigt lige pt.
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlægDet virker som om, at mange vil have det samme, som vi har gjort de sidste 15 år. Blot med en tanke om, at det på magisk vis skal være bedre lige netop denne gang.
Altså, den samme sjælløse transferaktivitet lidt til højre og venstre, som vi absolut intet har opnået noget med i 15 år. Da man tog det sin ekstrem - under BW - rykkede vi ned.
Folk sidder og finder en masser komplet ligegyldige spillere på transfermarkt, og ønsker i ramme alvor, at vi magisk skal byde de hundredevis af klubber, der har flere penge og er langt bedre til dét game, op til dans.
OB prøver at gribe det radikalt anderledes an, og det kan alle de stokkonservative fans ikke rumme. Nej, de ønsker, at man bare skal fortsætte som altid - blot at det nu på magisk vis skal virke.
De fleste taler jo for at man henter et par forstærkninger nu, og et par til sommer - spreder det lidt ud så man undgår alt for megen transfer aktivitet på en gang. Jeg ser ikke nogen argumentere for at der skal hentes 5 og 10 nye spillere ind nu.
Jeg mener stadig vi skal have nogle erfarne spillere hvis det skal komme til at fungere for de unge. Bare at skære alle der er over 24 og ikke fra akademiet væk tror jeg ikke på kommer til at virke.
Jeg tror vi skal have noget balance hvis det skal lykkedes - og pt syntes jeg man rykker for meget i rettet, gående fra den ene yderlighed til den anden
- Likes 3
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlægDet virker som om, at mange vil have det samme, som vi har gjort de sidste 15 år. Blot med en tanke om, at det på magisk vis skal være bedre lige netop denne gang.
Eller at et angreb bestående af Luca, Hansborg og Selven suppleret med et par oprykkede U19 spillere vil være tilstrækkeligt i superligaen hvor vi også pludseligt kan stå med et salg Af Luca.
Det er indiskutabelt at holdet skal forstærkes inden vi er superliga klar, og drop nu den stråmand om at der sidder et halvt forum og skriger på 10 nye tilgange, det er ikke tilfældet og klæder ikke debatten. En forstærkning til hver kæde er simpelthen ikke at skide på akademiet. Jeg tænker alle glæder sig over det væld af talent som er og kommer til at være omkring førsteholdet, men konkurrence til træning er lige så vigtigt for en ung spiller som kampminutter og vores unge drenge vil ikke få dårligere forudsætninger for at slå til med nogle erfarne spillere at læne sig op af.
Jeg kan absolut ikke se gevinsten ved at vente 6 måneder med at lave bare nogle af de tilgange som alle kan se vil blive nødvendige inden næste sæson, og hvis ikke vi agere nu vil det potentielt være er halvt hold der skal spilles sammen efter sommerferien. Igen..Last edited by stonebear; 31-01-2025, 20:28.
- Likes 3
Comment
-
At OB er suveræne med et budget flere gange større end de nærmeste konkurrenter i 1. div. er ikke ensbetydende med at man blot kan forlænge brædderne op i SL.
OB var ikke engang suveræne så snart Luca var ude med skade og det samme vil formentligt ske hvis Ejdum er ude i nogle kampe.
Ingen af dem har bevist sig over længere tid i SL og de fleste øvrige akademispillere er ikke på deres niveau og har haft endnu kortere tid.
Mener faktisk at det er naivt og urealistisk for ikke at sige for meget pres at smide på de unge mennesker at de skal holde OB i SL i næste sæson hvis ikke der investeres i truppen.
Hverken Bonde eller Manneh er blevet erstattet endnu .. Slotsager, Fenger og DonD står til at blive solgt - ingen af dem er blevet erstattet up front og både Trybull og Bjørn render rundt og er småskadede .. Nico og Mihajlo samt Yaya er væk senest til sommer, Selven formentligt det samme..
Det er altså en helt masse afgange og hvis man tror at der bare kan fyldes op med talenter eller at det hele kan ordnes til sommer så .."Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
- Likes 5
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
Hvem er det der har de holdninger?
At OB er suveræne med et budget flere gange større end de nærmeste konkurrenter i 1. div. er ikke ensbetydende med at man blot kan forlænge brædderne op i SL.
OB var ikke engang suveræne så snart Luca var ude med skade og det samme vil formentligt ske hvis Ejdum er ude i nogle kampe.
Ingen af dem har bevist sig over længere tid i SL og de fleste øvrige akademispillere er ikke på deres niveau og har haft endnu kortere tid.
Mener faktisk at det er naivt og urealistisk for ikke at sige for meget pres at smide på de unge mennesker at de skal holde OB i SL i næste sæson hvis ikke der investeres i truppen.
Hverken Bonde eller Manneh er blevet erstattet endnu .. Slotsager, Fenger og DonD står til at blive solgt - ingen af dem er blevet erstattet up front og både Trybull og Bjørn render rundt og er småskadede .. Nico og Mihajlo samt Yaya er væk senest til sommer, Selven formentligt det samme..
Det er altså en helt masse afgange og hvis man tror at der bare kan fyldes op med talenter eller at det hele kan ordnes til sommer så ..
Der skal ske noget radikalt anderledes i OB. Lad os give det et skud, og ikke diskutere om vi skal gøre 60 eller 80 % det samme som før.
Men odenseanere - og længere ude, gys - er stokkonservative.
- Likes 3
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
Det har du og mange andre, og indlægget er - selvfølgelig ikke uden karikaturer - rettet mod jer :).
Der skal ske noget radikalt anderledes i OB. Lad os give det et skud, og ikke diskutere om vi skal gøre 60 eller 80 % det samme som før.
Men odenseanere - og længere ude, gys - er stokkonservative.
Men så kan jeg da sende en den anden vej og mene at du og andre er håbløst naive...
Jeg ønsker mig ikke tilbage til tiden under BW med vanvittigt transfershow hvert vindue. Men jeg ønsker vi finder en balance - balance betyder i den her sammenhæng også at vi har et hold der kan vinde kampe og overleve i superligaen...for hvis man tror en nedrykning var dyr...
- Likes 7
Comment
-
Vi har prøvet balance: det har givet midter- til bundplaceringer i knap 15 år.
Og dét løb er jo bare kørt. Der er 6-7 klubber i DK, der bare er utroligt meget bedre til det game.
Jeg er helt med på at gå radikalt anderledes til værks. Går det galt lever jeg med at være et divisionshold.
- Likes 3
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlægVi har prøvet balance: det har givet midter- til bundplaceringer i knap 15 år.
Og dét løb er jo bare kørt. Der er 6-7 klubber i DK, der bare er utroligt meget bedre til det game.
Jeg er helt med på at gå radikalt anderledes til værks. Går det galt lever jeg med at være et divisionshold.
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
rart vi kan have sådan en oplyst debat - hvor hvis man lufter nogle bekymringer man har over den siddende ledelse og den vej de tager bliver beskyldt for at være stokkonservativ....
Men så kan jeg da sende en den anden vej og mene at du og andre er håbløst naive...
Jeg ønsker mig ikke tilbage til tiden under BW med vanvittigt transfershow hvert vindue. Men jeg ønsker vi finder en balance - balance betyder i den her sammenhæng også at vi har et hold der kan vinde kampe og overleve i superligaen...for hvis man tror en nedrykning var dyr...
Jeg er kæmpe fan af idéen med at satse meget mere på vores akademi og give vores egne talenter mere plads, men jeg mener også at det er en balance, hvor disse talenter skal have nogle “stivere” at støtte sig til og lære af og det gælder både på banen og på trænerbænken
- Likes 6
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlægVi har prøvet balance: det har givet midter- til bundplaceringer i knap 15 år.
Jeg tænker og håber på at strategien allerede næste sæson bliver mere tydelig så vi står med en hulens masse vildt gode unge mennesker fra akademiet hvor andre klubber er misundelige og udenlandske klubber står i kø for at købe vores unge for flere millioner euro. Alt imens de næste står på spring som vi ser i FCN. Dog nok i lidt mindre skala
Luca,Ejdum,Martin,Sandberg nu og Hjalte Boe, Adam Amrani,Victor Bender, Noah Lassen blandt de næste
- Likes 1
Comment
-
- Likes 2
Comment
-
Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
Der eksisterer blandt flere debatører kun to muligheder. Og hvis man er af den holdning at OB har behov for forstærkninger, så er det fordi man er konservativ og ikke ønsker at vi skal satse endnu mere på akademiet og give vores egne talenter chancen. Samtidig er der en holdning om at man ikke må stille spørgsmålstegn ved Troels Bech og hvis man gør det, så bliver man skudt i skoene at man hellere vil tilbage til tiden under Bjørn Weststrøm….der findes faktisk andre muligheder. Hvis man stiller spørgsmålstegn ved Søren Kroghs cheftrænerevner, så vil han blive forsvaret med at han ikke har haft et godt nok spillermateriale at arbejde med.
Jeg er kæmpe fan af idéen med at satse meget mere på vores akademi og give vores egne talenter mere plads, men jeg mener også at det er en balance, hvor disse talenter skal have nogle “stivere” at støtte sig til og lære af og det gælder både på banen og på trænerbænken
- Likes 1
Comment
Comment