Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Vinter 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

Ah ja, denne magiske størrelse…

Som om en spiller - inden for pragmatisk rækkevidde - kommer med et top-6-mærkat.

Det handler om, hvordan en spiller indgår i truppen. Hvilke additive effekter bringer vedkommende truppen og kulturen.
    Lige præcis. Sidst JJ var i OB blev han brugt i et system som aldrig kom rigtig til at fungere fordi truppen rådede ikke i de færdigheder at spille systemet. Nu begynder vi at spille på en måde som passer langt bedre så der kan etablere sig og vokse en sussesfukd spillemåde/system. Og kan rigtig god forestille mig at JJ passer god ind i vores nuværebde 4-4-2 som 8er.
    Desuden er der ja også spørgsmåler om JJs udvikling. Hvad gav ham udlandseventtret? Blev han mere moden, har han videreudviklet sit talent og sine færdigheder? JJ fra sæsonen 21/22 kan ikke alene bruges som grundlag for en bedømmelse om man henter ham hjemme, der er mere faktorer som spiller ind.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

Comment

Kasper Larsen er seneste eksempel på at hente en OB-dreng, der ikke var god nok da han spillede her første gang, og ikke var det da han vendte tilbage.

JJT var for langsom og for skadet da han var her sidst. Begge dele forbedres ikke med alderen, så selvfølgelig skal vi ikke gentage Larsen-miseren.
      OB: Danske mestre i 2075/6

Comment

Jeg er heller ikke i skyerne over en signing af JJT på en længere aftale. Men kunne han være så langt ude i kulden i Elfborg, at man sidst i vinduet kunne leje ham i resten af sin kontraktperiode, så synes jeg han er en fin gardering til vi har Bonde tilbage igen. Han har nogen af de samme forcer som Bonde, og vil være en sund spiller at få ind kulturelt.

På en længere kontrakt er jeg bange han relativt hurtigt vil falde igennem som en marginalspiller der står i vejen for yngre kræfter. Den vej skal vi helst undgå.

Comment

Ift JJT kommer det jo helt an på hvad man får ham til, hvad han skal have i løn og hvilken rolle han er tiltænkt.

Comment

Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
            Kasper Larsen er seneste eksempel på at hente en OB-dreng, der ikke var god nok da han spillede her første gang, og ikke var det da han vendte tilbage.

JJT var for langsom og for skadet da han var her sidst. Begge dele forbedres ikke med alderen, så selvfølgelig skal vi ikke gentage Larsen-miseren.
            Hvor mange eksempler er der?
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Jo mere jeg tænker over det, jo mere forundret bliver jeg faktisk over, at Troels udtaler det vil være forkælet at hente en stopper mere..

Vi har 6 stoppere.

Bjørn, James og Ivancevic, der ikke går et halvt år igennem, uden at have siddet ude med skade.

3 stoppere med udløb til sommer.

Tilbage står så Julius, og Yaya.

Klubben, er i gang med at stille sig selv utroligt, sårbart til sommer. Man skal virkelig tro meget på en slotsager forlængelse, eller Ivancevic forlængelse, siden man ikke vil gøre noget.

Selvom man har meget tiltro, til Julius, så kan vi altså gå ind til en Superliga opstart, med Julius, James og Yaya. Jeg antager vi forlænger en sæson med Bjørn. Så det 4.

Hvor af 2 af dem, ikke har spillet en Superliga kamp. Gomez, der er nat og dag på en fodboldbane, Bjørn der er oppe i alderen, og vil nok blive utrolig meget udfordret, i superligaen, der normalt foregår i højt tempo.

Det vil kræve minimum 2 stoppere til sommer.
              Hænger de på træerne? Vil det ikke være bedre at forberede sig.

Man kan jo egentligt lave samme regnestykke på midten, og angrebet. Vi bliver sårbare, og det bliver meget udskiftning til sommer, hvis ikke der bliver hentet minimum 2 spillere nu.

Kom nu Troels, Niels og Jimmi.

Comment

Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
                Jo mere jeg tænker over det, jo mere forundret bliver jeg faktisk over, at Troels udtaler det vil være forkælet at hente en stopper mere..

Vi har 6 stoppere.

Bjørn, James og Ivancevic, der ikke går et halvt år igennem, uden at have siddet ude med skade.

Klubben, er i gang med at stille sig selv utroligt, sårbart til sommer. Man skal virkelig tro meget på en slotsager forlængelse, eller Ivancevic forlængelse, siden man ikke vil gøre noget.

Selvom man har meget tiltro, til Julius, så kan vi altså gå ind til en Superliga opstart, med Julius, James og Yaya. Jeg antager vi forlænger en sæson med Bjørn. Så det 4.

Hvor af 2 af dem, ikke har spillet en Superliga kamp. Gomez, der er nat og dag på en fodboldbane, Bjørn der er oppe i alderen, og vil nok blive utrolig meget udfordret, i superligaen, der normalt foregår i højt tempo.

Man kan jo egentligt lave samme regnestykke på midten, og angrebet. Vi bliver sårbare, og det bliver meget udskiftning til sommer, hvis ikke der bliver hentet minimum 2 spillere nu.

Jeg har jo forsøgt at hente salquist men han ville have 3 mio om året så mon ikke de kigger og slår til hvis de finder den rigtige

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Hvor mange eksempler er der?
                  Greve var vel sagtens en større skuffelse i OB end Thomasen. Men jeg tænker stadig at nogen godt kunne tænke sig at få ham tilbage

Comment

[QUOTE=Brogaard99;n354999]Jo mere jeg tænker over det, jo mere forundret bliver jeg faktisk over, at Troels udtaler det vil være forkælet at hente en stopper mere..

Vi har 6 stoppere.

Kom nu Troels, Niels og Jimmi. [/

Fuldstændig enig, det ser godt nok lidt tyndt ud, specielt i forhold til en meget sandsynlig oprykning. Såfremt man sælger en profil, Ejdum, Kjerrumgård så står man med våde bukser nede omkring anklerne, men det vil jo være typisk OB, hele tiden at være på bagkant.

Comment

Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

Vi har 6 stoppere.

har han virkelig sagt det??

Det er jo håbløst...

På den helt korte bane vil jeg tildels give ham ret - vi har rigeligt med stoppere - omend de er ret skadeplagede, og med de vinterbaner vi kommer til at spille på, så kan man godt frygte hvor meget de reelt holder til.

Men med det lidt længere lys - så skal man jo hente en stopper nu. For hvem tror reelt på at vi har en ny stopper klar til opstart efter ferien? Nej det bliver nok engang i juli - hvis vi er heldige, det kan også trække ud. Og hvor længe går der så inden vedkommende er spillet ind.

En et årig forlængelse med BP vil kunne afbøde "faldet" en smule, da man så vil have ham og Gomez som et ihvertfald rimeligt par at starte ud med. Men det holder jo ikke i længden.

Comment

Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

Greve var vel sagtens en større skuffelse i OB end Thomasen. Men jeg tænker stadig at nogen godt kunne tænke sig at få ham tilbage
                        Greve ville være en klar forstærkning af vores nuværende hold. Og ville passe perfekt ind på en 8'er. Men det kommer næppe til at ske med hans kontrakt i Randers.

Men synes nu pointen fra Kaspernon er fin. Der snakkes om det som om det er en typisk OB-ting at gøre (at hente gamle over-the-hill spillere hjem). Jeg har ikke indtryk af, at det er noget OB gør særligt mere end andre klubber (jeg tror faktisk man vil se det en del fra klubber som FCM og FCN) og jeg synes generelt generelt det er valid strategi. Jeg kan også komme i tanke om flere gange, hvor det har været en succes end en fejl.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

Det er jo håbløst...

På den helt korte bane vil jeg tildels give ham ret - vi har rigeligt med stoppere - omend de er ret skadeplagede, og med de vinterbaner vi kommer til at spille på, så kan man godt frygte hvor meget de reelt holder til.

Men med det lidt længere lys - så skal man jo hente en stopper nu. For hvem tror reelt på at vi har en ny stopper klar til opstart efter ferien? Nej det bliver nok engang i juli - hvis vi er heldige, det kan også trække ud. Og hvor længe går der så inden vedkommende er spillet ind.

En et årig forlængelse med BP vil kunne afbøde "faldet" en smule, da man så vil have ham og Gomez som et ihvertfald rimeligt par at starte ud med. Men det holder jo ikke i længden.
                          https://fyens.dk/ob/troels-bech-mene...transfervindue

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

Det er jo håbløst...

Jeg tror der kommer til at ske meget på den plads til sommer.
                            1. Kan ikke forestille mig klubben er interesseret i at forlænge med Ivancevic.
                            2. Slotsager forlænger jo nok ikke.
                            3. Yaya Toure har måske lang kontrakt, men det virker som om han er meget langt fra holdet. Har svært ved at se, at man ikke finder en løsning med at sende ham videre til sommer.
                            4. Gomez har også lang kontrakt. Men det er klart, at TB og trænerteamet kan se de samme ting som vi alle kan. Og har de samme frustrationer. Det vil ikke overraske mig hvis man afsøger markedet og ser om nogen kunne finde på at betale nogle millioner for ham.
                            Jeg vil ikke blive overrasket hvis alle fire skifter over sommeren. Så enig i, at det kan blive presset en presset situation og ikke optimalt. Det virker dog også som om de har kigget efter noget nu her, men nok vil have færre penge bundet op i forsvaret før man gør noget. Og indtil videre virker det som om de sætter baren forholdsvist højt når det kommer til forstærkninger. Det finder jeg positivt. Hvis de kommer for langt ned på deres liste over deres mulige kandidater i dette vindue kan jeg godt forstå hvis man venter. Men det er klart så er presset på at finde de rigtige løsninger til sommer også det større.

Comment

Troels siger ikke forkælet, han siger ekstravagant.

Jeg vil gerne være ekstravagant når det kommer til forsvarsspillere i OB.

Comment

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Jeg tror der kommer til at ske meget på den plads til sommer.
                                1. Kan ikke forestille mig klubben er interesseret i at forlænge med Ivancevic.
                                2. Slotsager forlænger jo nok ikke.
                                3. Yaya Toure har måske lang kontrakt, men det virker som om han er meget langt fra holdet. Har svært ved at se, at man ikke finder en løsning med at sende ham videre til sommer.
                                4. Gomez har også lang kontrakt. Men det er klart, at TB og trænerteamet kan se de samme ting som vi alle kan. Og har de samme frustrationer. Det vil ikke overraske mig hvis man afsøger markedet og ser om nogen kunne finde på at betale nogle millioner for ham.
                                Jeg vil ikke blive overrasket hvis alle fire skifter over sommeren. Så enig i, at det kan blive presset en presset situation og ikke optimalt. Det virker dog også som om de har kigget efter noget nu her, men nok vil have færre penge bundet op i forsvaret før man gør noget. Og indtil videre virker det som om de sætter baren forholdsvist højt når det kommer til forstærkninger. Det finder jeg positivt. Hvis de kommer for langt ned på deres liste over deres mulige kandidater i dette vindue kan jeg godt forstå hvis man venter. Men det er klart så er presset på at finde de rigtige løsninger til sommer også det større.
                                Dét kan slet ikke undgåes - især fordi man endnu engang ser ud til at skubbe det hele foran sig.

Jeg tror heller ikke OB vil forlænge med Ivan - men mon dog også han vil være interesseret? Det kan jeg ikke forestille mig.

Slotsager forlænger ikke - han skulle være solgt i august, så skulle han gerne skydes af nu her, og igen ser det ud til man ender med at trække pinen ud.

Yaya Toure er da vidst også ved at være 41 år gammel

Medmindre der kommer et stort bud så kan jeg ikke se man forsøger at skille sig af med Gomez. Ja han er svingende i sine præstationer, men der er noget fart og fysik som vi ellers mangler. Man skal så "bare" finde den rette makker til ham der kan styre forsvaret.

Comment

Working...
                                X