Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Vinter 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Fra SFÅ:

Fenger/Markus/Hansborg - Luca - Deedson/Selven
    Bonde/Grubbe - Ejdum/Martin
    Trybull/Manneh/Sandberg
    Adam/Mickelson - Gomez/Slotsager/Bojang -- Bjørn/Mihajlo/Askou - Owusu/McCoy
    Myhra /Hansen

25 spillere, hvoraf 1 er langtidsskadet og 6 stort set ikke har fået spilletid her i efteråret (Hansborg, Selven, Sandberg, Bojang, Askou og McCoy + Hansen der er forståelig).

Det ser jo som sådan godt ud på papiret og skal nok sikre oprykning til SL men til sommer ser det sådanne ud (og den bør man starte med spille i foråret):

Markus/Hansborg - Luca - Deedson/Selven
    Ejdum - Martin
    Trybull/Sandberg
    Adam/ - Gomez/Bojang -- Grubbe/Askou - Owusu/McCoy
    Myhra /Hansen

Knap og nap en start11 - og det en der vil få det svært i SL. Nok ok i 1. div. og kun 4 akademistartere der dog alle er salgsobjekter.

18 spillere, hvoraf 1 er langtidsskadet og de samme 6+1 stort set ikke har fået spillertid.

Med mindre der sker forlængelser eller hentes spillere ind. Og så er der ikke tænkt salg af f.eks. Luca, Deedson, Ejdum eller Martin.

Der mangler som min. en erstatning for Bonde der er langtidsskadet. Mindst en CB og helst to (selvom Bjørn skulle forlænge er jeg meget usikker på om han kan være fast starter - fin som sub). Ud over en erstatning for Bonde skal der mindst en CM mere ind. Selvom Markus gjorde det fint før skaden mener jeg at der skal en erstatning for Fenger og så ser det tyndt ud med kun Luca på toppen, så også en angriber mere.

Så 2 CB, 2 CM, 1 VK og 1 angriber .. og alle stærkere end dem OB har nu hvis man vil gøre sig gældende i SL. Det gavner ikke at købe til reserver hvis man vil forstærke sig på toppen og ikke kun i breden. og så er det Grubbe på VB ..

Såfremt ingen forlænger så bør OB heller ikke spille med dem i foråret men spille et nyt hold ind så man er klar til næste sæson og ikke skal komme haltende i gang .. bare ærgerligt for de der ikke vil forlænge hvis de kommer bag i køen og ikke får spilletid pga nyindkøb.

Syntes det er meget farligt hvis man venter til sommer med at skifte et halvt hold ud. Der MÅ være overblik over hvem man ønsker at forlænge med og der også ønsker at forlænge - så få det gjort eller se bort fra dem. Burde være på plads ved nytår så Nagel ved hvad han har at arbejde med.

Sæt i gang.

P.s. Det var fint med Adam og Bonde for den sags skyld, så TB er på rette kurs - men det går langsomt ..

Hvad skete der med ham her: https://bold.dk/fodbold/nyheder/avis...-om-brann-kant

Nogen der kan referere: https://bold.dk/fodbold/nyheder/jagt...ere-positioner
    enig langt hen af vejen - MEN vi skal lige rykke op først, så selv spillere med udløb skal spille hvis de er de bedste. Ihvertfald så længe oprykning ikke er matematisk sikret. Når det sker så håber jeg også man retter fokus fremad, giver lidt flere min. til de unge samt de spillere som er i OB efter sommerpausen.

BP er jeg ikke usikker på - jeg ser ham ikke som god nok til at være starter i superligaen. Men ser gerne en forlængelse med ham, go backup, erfaren og har noget fight/vilje/"OB-dna" hvad vi nu kalder det. Gomez og ny stopper til start 11, med BP og Askou som back ups.

Mht salgsobjekter; tænker Martin er et stort talent men medmindre han fuldstændig brænder 1 division af i foråret så kan jeg slet ikke se han er et reelt salgsobjekt, endnu. Det skal nok komme.

Og selv om de har vist en del mere så tænker jeg det samme gør sig gældende for både Luca og Ejdum. De har vist mere - men stadig primært på 1 divisions niveau. Men altså - laver Luca seks mål i de første 7- 8 runder af den nye sæson, så kan han da sagtens blive solgt lige inden vinduet lukker.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

enig langt hen af vejen - MEN vi skal lige rykke op først, så selv spillere med udløb skal spille hvis de er de bedste. Ihvertfald så længe oprykning ikke er matematisk sikret. Når det sker så håber jeg også man retter fokus fremad, giver lidt flere min. til de unge samt de spillere som er i OB efter sommerpausen.

BP er jeg ikke usikker på - jeg ser ham ikke som god nok til at være starter i superligaen. Men ser gerne en forlængelse med ham, go backup, erfaren og har noget fight/vilje/"OB-dna" hvad vi nu kalder det. Gomez og ny stopper til start 11, med BP og Askou som back ups.

Mht salgsobjekter; tænker Martin er et stort talent men medmindre han fuldstændig brænder 1 division af i foråret så kan jeg slet ikke se han er et reelt salgsobjekt, endnu. Det skal nok komme.

Og selv om de har vist en del mere så tænker jeg det samme gør sig gældende for både Luca og Ejdum. De har vist mere - men stadig primært på 1 divisions niveau. Men altså - laver Luca seks mål i de første 7- 8 runder af den nye sæson, så kan han da sagtens blive solgt lige inden vinduet lukker.
      Hvis TB sætter spiller på de udstedes ø for ikke at ville OB, hvad skal man så sige om dem der ikke ønsker at forlænge - hårdt trukket op.

Både OB og andre klubber har jo solgt direkte fra akademiet til udlandet så at de “kun” har spillet 1. div. syntes jeg ikke siger så meget. Mange hold vil bare have de største talenter hurtigt, også til deres reservehold .. det er vel mere fordi OB vil have SL-talent priser for dem.

Personligt håber jeg at man sælger Fenger og Slotsager i vinduet så det ikke bliver endnu et par talenter der går gratis. Så får man ikke det man håbede for dem og må smide lidt i puljen for at købe erstatninger.
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Hvis TB sætter spiller på de udstedes ø for ikke at ville OB, hvad skal man så sige om dem der ikke ønsker at forlænge - hårdt trukket op.

Både OB og andre klubber har jo solgt direkte fra akademiet til udlandet så at de “kun” har spillet 1. div. syntes jeg ikke siger så meget. Mange hold vil bare have de største talenter hurtigt, også til deres reservehold .. det er vel mere fordi OB vil have SL-talent priser for dem.

Personligt håber jeg at man sælger Fenger og Slotsager i vinduet så det ikke bliver endnu et par talenter der går gratis. Så får man ikke det man håbede for dem og må smide lidt i puljen for at købe erstatninger.
        det er meget hårdt trukket op vil jeg sige. Tverskov som et godt eksempel. Du kan også vende den om - BP ønsker at forlænge, hvad nu hvis OB ikke vil forlænge - er det så ok at BP sætter sig ud på bænken og ikke vil spiller? Nej selvfølgelig ikke.

Så længe en spiller er på kontrakt i OB, og i øvrigt spiller godt nok - så skal den spiller da også bruges. Især så længe vi kæmper om noget.

Når oprykning er matematisk sikret - så forventer jeg da man retter fokus mod næste sæson. Men samtidig ønsker jeg heller ikke man stiller med et hold der ikke er sammenspillet og med alt for unge spillere - det får man og spillerne heller ikke noget ud af. Men et par udskiftnigner - flere min. til eks. Sandberg, Askou og lign.

Selvfølgelig kam WM blive solgt allerede nu eller til sommer. Men SÅ meget har han trods alt ikke vist endnu - så tænker ikke det bliver aktuelt. Håber han kan fortsætte sin udvikling - få flere min. i foråret og så skal han da gerne have et par år med OB i superligaen.

Slotsager vil jeg meget gerne have solgt - så vi kan få den historie lukket.

Fenger - han spiller for det første - modsat Slots. Dernæst så fighter han altid, og tænker ikke det er meget han vil kunne indbringe ved et salg (plus hvor mange købere er der?) Så ham beholder jeg gerne foråret ud - og så må man gerne hente hans afløser ind nu - så han kan blive sluset ind på holdet og stå klar til efter sommer.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

det er meget hårdt trukket op vil jeg sige. Tverskov som et godt eksempel. Du kan også vende den om - BP ønsker at forlænge, hvad nu hvis OB ikke vil forlænge - er det så ok at BP sætter sig ud på bænken og ikke vil spiller? Nej selvfølgelig ikke.

Så længe en spiller er på kontrakt i OB, og i øvrigt spiller godt nok - så skal den spiller da også bruges. Især så længe vi kæmper om noget.

Når oprykning er matematisk sikret - så forventer jeg da man retter fokus mod næste sæson. Men samtidig ønsker jeg heller ikke man stiller med et hold der ikke er sammenspillet og med alt for unge spillere - det får man og spillerne heller ikke noget ud af. Men et par udskiftnigner - flere min. til eks. Sandberg, Askou og lign.

Selvfølgelig kam WM blive solgt allerede nu eller til sommer. Men SÅ meget har han trods alt ikke vist endnu - så tænker ikke det bliver aktuelt. Håber han kan fortsætte sin udvikling - få flere min. i foråret og så skal han da gerne have et par år med OB i superligaen.

Slotsager vil jeg meget gerne have solgt - så vi kan få den historie lukket.

Fenger - han spiller for det første - modsat Slots. Dernæst så fighter han altid, og tænker ikke det er meget han vil kunne indbringe ved et salg (plus hvor mange købere er der?) Så ham beholder jeg gerne foråret ud - og så må man gerne hente hans afløser ind nu - så han kan blive sluset ind på holdet og stå klar til efter sommer.
          Enig ,., men som Adam er hentet for Mickelson (som også spiller fast og kæmper) vil jeg også gerne have hentet en for Fenger og Slotsager for den sags skyld ..
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

Comment

Enig ,., men som Adam er hentet for Mickelson (som også spiller fast og kæmper) vil jeg også gerne have hentet en for Fenger og Slotsager for den sags skyld ..
            dét vil jeg også - og en for Bonde...

Comment

Nogen der har Bold+ der kan gengive? https://bold.dk/fodbold/nyheder/jagt...ere-positioner

Comment

OB forsøger at leje Tobias Salquist inden han starter i FCN til sommer

https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...-have-salquist
                Believe OB

œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg

Hvorfor vil vi nu hente en ny stopper, som uanset hvad kun er her til sommer? Så må det være fordi man regner med at sælge Slotsager?

Jeg forstår ikke lige tankegangen, må jeg ærligt sige.

Comment

FS/SF med et par raske bud på begivenheder i dette vindue

https://fyens.dk/ob/se-her-hvilken-o...6534c65b41a-19
                    Believe OB

œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg

Det ville ikke give særlig meget mening i mit hoved. Vi har i forvejen 5 stoppere (6 hvis Bojang tæller med), og kvaliteten af dem burde være rigelig til en oprykning. Skulle vi sælge nogle af dem ville jeg da håbe at vi landede på en løsning a la Adam Sørensen, med noget mere fremtid.
                      Det bedste argument for at leje Salquist ville være hvis vi lå omkring 2/3. pladsen, og var bange for at en oprykning ville komme i fare. Men der er vi ikke rigtig i mine øjne.

Comment

Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

Hvorfor vil vi nu hente en ny stopper, som uanset hvad kun er her til sommer? Så må det være fordi man regner med at sælge Slotsager?

Jeg forstår ikke lige tankegangen, må jeg ærligt sige.
                        Det eneste grund skal være at man selv ikke føler der er afklaring omkring Slotsager,Bjørn og Ivan og undersøger de muligheder der er.

Comment

BP vil i hvert fald gerne forlænge.
                          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Det eneste grund skal være at man selv ikke føler der er afklaring omkring Slotsager,Bjørn og Ivan og undersøger de muligheder der er.
                            Tværtimod må det da være fordi en eller flere af dem er væk .. ellers risikerer man jo at der er 6-7 spillere ..

Comment

Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

Det ville ikke give særlig meget mening i mit hoved. Vi har i forvejen 5 stoppere (6 hvis Bojang tæller med), og kvaliteten af dem burde være rigelig til en oprykning. Skulle vi sælge nogle af dem ville jeg da håbe at vi landede på en løsning a la Adam Sørensen, med noget mere fremtid.
                              Det bedste argument for at leje Salquist ville være hvis vi lå omkring 2/3. pladsen, og var bange for at en oprykning ville komme i fare. Men der er vi ikke rigtig i mine øjne.
                              jeg har godt nok også svært ved at se logikken.

Måske hvis et par af dem er på vej væk, der er lidt bekymring mht skader og man samtidig har kig på en stopper man først mener at kunne hente til sommer. Men det er godt nok mange hvis'er og langt fra en optimal løsning - giver bare TB og Jimmy endnu flere lektier for til sommervinduet.

Men spilleren selv så jeg da gerne i OB - men ikke på en kort lejeaftale...

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                                BP vil i hvert fald gerne forlænge.
                                Men han har da også talt om at gå på pension .. ved ikke hvor tid han vil få i SL ..

Comment

Working...
                                X