Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt OB-Vendssysel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Hjemvendt fra stadion. Jeg er igen vildt skuffet over Trybull. Han er for langsom i tanke og handling. To gule kort på hvad... 40 minutter? Han skaber ingen sikkerhed, da han kommer ind. Halter efter i rigtig mange markeringer og presser helt forkert op på en 8 miuntter før tid, hvor han forlader sin mand, som så får den bag ham og det bliver farligt. Han er simpelthen ikke god nok til en fremtidig superliga - nu er den kaldt her.... Så kan vi se, hvordan det går. Han er en OB-spiller med jævnt niveau fra de sidste 12-13 år og de er ikke gode nok mere.
    Fenger kunne ikke rigtig få det til at hænge sammen. Manneh var vildt god - han er rigtig god til at falde ned og lægge den af, eller vende med bolden. Han lægger rigtig mange gode afleveringer på kant/op i banens længeretning. Virkelig stærk. Man of the match sammen med BP og naturligvis Luca. Men han brænder altså også nogle direktører i dag.
    Synes at Ejdum bliver bedre og bedre. Tror han kan blive en rigtig solid og vigtig superligaspiller for OB, hvis han fortsætter udviklingen.
    EDIT: ja og Gomez kan kun koncentrere sig i 60-70 minutter. Hold nu op, hvor kunne han have kostet mod et lidt bedre hold. Et top 8 SL-hold havde jo scoret mindst 2 mål på hans blundere i slutningen af kampen.
    Last edited by claudes1; 30-08-2024, 20:48.

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Kampens detalje for mig vil altid være at der var 0,0 fans fra Vendsyssel idag.
      Der var 20-25 stykker. De fik bare lov til at sidde i afsnittet ved siden af udeafsnittet.

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

        Der var 20-25 stykker. De fik bare lov til at sidde i afsnittet ved siden af udeafsnittet.
        Nåh okay. Det var bare komisk med et helt tomt udebaneafsnit. Har jeg sgu aldrig set før

        Comment


          #49
          https://bold.dk/fodbold/stillinger/1...i-ny-ob-triumf

          målene ..
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            #50
            Det var så 25% af turneringen allerede. Vildt når sommer vinduet ikke engang er lukket.

            Comment


              #51
              Vi skal blive skarpere i feltet. Vi burde jo have ført 3 eller 4-0 ved pausen. Det blev helt unødigt spændende til sidst.

              Ejdum og AM var gode i dag. Fenger har en fantastisk attitude og løber solen sort. I sandhed en mand af salige RMNs støbning.

              Luca:

              TT var ikke ret god. Han skal finde et niveau extra. Gomez er fysisk stærk og taktisk svag.

              8 i streg. Det er altså vildt! Uanset at alt ikke har været skønt.
              Last edited by Jungledyret; 30-08-2024, 21:32.

              Comment


                #52
                Endnu en sejr efter knap så god kamp: - Det giver noget ekstra tro på tingene - OBstruktion

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                  Vi skal blive skarpere i feltet. Vi burde jo have ført 3 eller 4-0 ved pausen. Det blev helt unødigt spændende til sidst.

                  Ejdum og AM var gode i dag. Fenger har en fantastisk attitude og løber solen sort. I sandhed en mand af salige RMNs støbning.

                  Luca:

                  TT var ikke ret god. Han skal finde et niveau extra. Gomez er fysisk stærk og taktisk svag.

                  8 i streg. Det er altså vildt! Uanset at alt ikke har været skønt.
                  Enig i det meste. Synes dog Trybull kommer ind med noget power centralt som vi havde brug for på det tidspunkt af kampen. Som alle kunne se burde kampen have været lukket i 1. halvleg.

                  Jeg kan virkelig godt lide vores energi, ja Vendsyssel burde have scoret mindst 2 , men måden vi forsvarer på og kæmper med alt hvad vi har eks. Bjørn P. med 2 redninger på stregen) er jo powerog stærkt lige meget hvordan vi vender og drejer det.


                  Comment


                    #54
                    Kunne desværre kun se en del af kampen i går så er ikke helt sikker i min vurdering men mit indtryk er at landskampspausen kommer det helt rigtige tidspunkt for os. I det jeg så fra anden halvleg virkede en del af spillere lidt træt. Vi har en klar defineret start-elleve hvor mange spiller fik mange kampminutter i benene i de første ottte runder. Så fint med tid nu at oplade batterierne igen
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      #55
                      En sejr i en kamp der skulle være lukket i første halveg. Unødigt at der bliver spænding, og det er mest på grund af, at vi går ned i kadence. Der må vi blive bedre. Generelt set har vi fået godt styr på holdet, og for første gang i lang tid føler jeg, at vi har et hold: spillerne løber og kæmper for hinanden. Det har jeg manglet i flere sæsoner. Og så må man ikke glemme, at sejre giver selvtillid. Og at det er dermed man skaber en vinderkultur.
                      Der er dog også plads til forbedringer. Vi har en start-11, men ikke meget at komme med fra bænken. Heller ikke til 1. division. Men nye folk skal kun ind, hvis de også vil kunne gøre sig i SL. Vi er også meget afhængige af Luca. Det er selvfølgelig godt, at han scorer og scorer, men især i OB har vi tit haft en god duo, der fordelte målene mellem sig. Og hvis nu Luca ryger?
                      Og enig, selv med 8 ud af 8 ser pausen ud til at komme på det rette tidspunkt. Med et par dages nervøsitet omkring transfers, og meget arbejde omkring holdet. Nu satte ACH point til i går i Hvidovre, men hvis vi kan tage til Horsens efter pausen og få et godt resultat, så begynder det for alvor at ligne noget. Og vi må meget gerne være ærgerrige: dets før en oprykning kan sikres, dets mere tid får vi til at få holdet klar til SL.

                      Comment


                        #56
                        (Dejligt) stille i kamptråden (=optaktstråden) dagen derpå efter 8. ligasejr i træk. Forhåbentligt kan Slotsager-sagaen snart bringe noget drama ind på Forum igen. Jeg kan lige brokke mig lidt for balancens skyld fandme tyndt at der ikke var happy hour på specialøl.

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                          (Dejligt) stille i kamptråden (=optaktstråden) dagen derpå efter 8. ligasejr i træk. Forhåbentligt kan Slotsager-sagaen snart bringe noget drama ind på Forum igen. Jeg kan lige brokke mig lidt for balancens skyld fandme tyndt at der ikke var happy hour på specialøl.
                          Jamen så vil jeg godt byde ind med en omgang jeg synes 2. Halvleg i store stræk lignede flere af de hjemmekampe, vi spillede i sidste sæson. Hvor vi gik fra at proaktive til at være reaktive/nervøse og tilbagetrækkende.

                          Vi var heldige. Held skal der også til, og jeg er stadig indforstået med at de svingninger nok kommer til at dominere resten af, i hvert fald, denne halvsæson.

                          Fra nogen der ligner vi er klasser bedre end modstanderen til nogen, der kun var to heldige og dygtige aktioner fra Bjørn og en god redning fra Myhra fra at miste ikke bare 2 men potentielt 3 points.

                          Det er denne "sygdom" vi skal til livs, for den vil blive ubønhørligt straffet i Superligaen. Om det så er at lede efter håret I suppen, så må det jo være dét; for i en proces der skal lede til, at vi ikke ryger ned igen, der skal man påpege de faldgrubber, der kan forhindre dét.

                          Vi kunne jo også ha dræbt kampen i 1. Halvleg, og indsatsen i 2. Halvleg var jo ikke mangel på vilje. Det var et fald i den kollektive fornemmelse for at vi simpelthen bare er bedre end de andre.

                          Det må man tilgive dem. Og både håbe og vide, at de godt er selv klar over, at der skal arbejdes på at strikke flere fuldendte præstationer sammen. Og ikke præstere som i 1. Halvleg mod Hobro og 2. Halvleg mod Vendsyssel.

                          Vigtigt at slutte med en scoring. Det gav lidt mere pift til stemningen efterfølgende. 8 i streg er godt. Rigtig godt. Fuldendte præstationer ville gøre det endnu bedre. Som imod Fredericia f.eks.

                          MvH ChrisOB
                          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                            Jamen så vil jeg godt byde ind med en omgang jeg synes 2. Halvleg i store stræk lignede flere af de hjemmekampe, vi spillede i sidste sæson. Hvor vi gik fra at proaktive til at være reaktive/nervøse og tilbagetrækkende.

                            Vi var heldige. Held skal der også til, og jeg er stadig indforstået med at de svingninger nok kommer til at dominere resten af, i hvert fald, denne halvsæson.

                            Fra nogen der ligner vi er klasser bedre end modstanderen til nogen, der kun var to heldige og dygtige aktioner fra Bjørn og en god redning fra Myhra fra at miste ikke bare 2 men potentielt 3 points.

                            Det er denne "sygdom" vi skal til livs, for den vil blive ubønhørligt straffet i Superligaen. Om det så er at lede efter håret I suppen, så må det jo være dét; for i en proces der skal lede til, at vi ikke ryger ned igen, der skal man påpege de faldgrubber, der kan forhindre dét.

                            Vi kunne jo også ha dræbt kampen i 1. Halvleg, og indsatsen i 2. Halvleg var jo ikke mangel på vilje. Det var et fald i den kollektive fornemmelse for at vi simpelthen bare er bedre end de andre.

                            Det må man tilgive dem. Og både håbe og vide, at de godt er selv klar over, at der skal arbejdes på at strikke flere fuldendte præstationer sammen. Og ikke præstere som i 1. Halvleg mod Hobro og 2. Halvleg mod Vendsyssel.

                            Vigtigt at slutte med en scoring. Det gav lidt mere pift til stemningen efterfølgende. 8 i streg er godt. Rigtig godt. Fuldendte præstationer ville gøre det endnu bedre. Som imod Fredericia f.eks.

                            MvH ChrisOB
                            Jeg er på linje med dig. Bundniveauet ser fortsat ikke ud til at være hævet. Vi ser gode ud i længere perioder af kampene end vi har gjort længe, men når vi er dårligst, så er vi også så dårlige at et midterhold i 1. Division presser os langt tilbage.
                            Derudover skal vi være skarpere. Vi har kun os selv at takke for at vi ikke er mere foran ved pausen, og det er i de kampe, hvor vi kun er foran med en enkelt pind et stykke tid inden i 2. Halveg at vi begynder at sejle lidt rundt og overlade initiativet. Det så vi også imod bl.a. Hillerød, Hvidovre og EFB.

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                              Jeg er på linje med dig. Bundniveauet ser fortsat ikke ud til at være hævet. Vi ser gode ud i længere perioder af kampene end vi har gjort længe, men når vi er dårligst, så er vi også så dårlige at et midterhold i 1. Division presser os langt tilbage.
                              Derudover skal vi være skarpere. Vi har kun os selv at takke for at vi ikke er mere foran ved pausen, og det er i de kampe, hvor vi kun er foran med en enkelt pind et stykke tid inden i 2. Halveg at vi begynder at sejle lidt rundt og overlade initiativet. Det så vi også imod bl.a. Hillerød, Hvidovre og EFB.
                              Der er ikke helt enig. Tidligere svømmede vi fuldstændigt når spillet med bolden fungerede ikke og faldt tilsammen, nu forsvarer vi os ret dygtigt i de perioder hvor vores spil ikke fungerer rigtigt. Og lige det betyder for nig at bundniveauet allerede blev hævet. At det er kun et første skridt tilgiver gerne, men det er ja også en udvikling og niveauet kan næppe hæves over nat på det ønskede level. Men ser der klart fremskridt og at holdet er på en god vej.
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                                Jamen så vil jeg godt byde ind med en omgang jeg synes 2. Halvleg i store stræk lignede flere af de hjemmekampe, vi spillede i sidste sæson. Hvor vi gik fra at proaktive til at være reaktive/nervøse og tilbagetrækkende.

                                Vi var heldige. Held skal der også til, og jeg er stadig indforstået med at de svingninger nok kommer til at dominere resten af, i hvert fald, denne halvsæson.

                                Fra nogen der ligner vi er klasser bedre end modstanderen til nogen, der kun var to heldige og dygtige aktioner fra Bjørn og en god redning fra Myhra fra at miste ikke bare 2 men potentielt 3 points.

                                Det er denne "sygdom" vi skal til livs, for den vil blive ubønhørligt straffet i Superligaen. Om det så er at lede efter håret I suppen, så må det jo være dét; for i en proces der skal lede til, at vi ikke ryger ned igen, der skal man påpege de faldgrubber, der kan forhindre dét.

                                Vi kunne jo også ha dræbt kampen i 1. Halvleg, og indsatsen i 2. Halvleg var jo ikke mangel på vilje. Det var et fald i den kollektive fornemmelse for at vi simpelthen bare er bedre end de andre.

                                Det må man tilgive dem. Og både håbe og vide, at de godt er selv klar over, at der skal arbejdes på at strikke flere fuldendte præstationer sammen. Og ikke præstere som i 1. Halvleg mod Hobro og 2. Halvleg mod Vendsyssel.

                                Vigtigt at slutte med en scoring. Det gav lidt mere pift til stemningen efterfølgende. 8 i streg er godt. Rigtig godt. Fuldendte præstationer ville gøre det endnu bedre. Som imod Fredericia f.eks.

                                MvH ChrisOB
                                Du har helt ret i din analyse. Jeg var desværre ikke i stand til at se, hvad Vendsyssel ændrede i pausen eller om de ændrede noget. Lige pludselig fungerede presset bare ikke, hvilket jo ellers havde resulteret i en magtdemonstration i 1. Halvleg. Vendsyssel var pinlige i 1. Halvleg pga. OBs suveræne pres. Måske ændrede de lidt i formation eller løb uden bold. I hvert fald var der hele tiden en spiller fri, som uhindret kunne modtage bolden. Det formåede OB ikke at ændre på i hele 2. Halvleg.

                                Comment

                                Working...
                                X