Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2024/2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Har du set træninger? Jeg har ikke. Hvis de ikke præsterer til træning skal de ikke spille. Der er jo ting, som vi gisner om. Hvis én herinde siger, "jeg har set de sidste 5 træninger og Martin og Jenner er de bedste lige nu" Så er jeg overbevist. Der kan jo være årsager til at især Martin er ude. Måske er han uskarp til træning. Vi sidder jo bare og råber fra vores varme stue, at det mystisk at SK ikke spiller med Martin lige pludselig. Har nogen undersøgt hvorfor? Eller er det federe bare at råbe?
    Hvem råber?
    Vi er bare mange der undre os. Alle ønsker det samme, nemlig OB vinder.
    At du er kæmpe fortaler for SK er helt fair.
    Vi er bare mange der ikke kan se nogen som helst struktur i holdet efter 1 1/2 år med Krogh.
    Når man har trænet med dem så længe, uden fremskridt, har jeg svært ved at tro på det pludselig vender.

Comment

Jeg frikender ikke SK 100 % Jeg mener bare at der er sket skævvridning herinde, hvor man 88% går efter SK og 12 % efter TB. Det synes jeg ikke er fair.på baggrund af min gennemgang. Folk sidder jo bare og "råber" ved tasterne. Der er jo ingen der fremlægger en overbevisende gennemgang af forløbet, som jeg lige har prøvet.
      Du må gerne påvise, hvor meget SK har vist om vinduet. Jeg vil i hvert fald mene at det virker 100% usandsynligt, at han har vidst at TB ville tilknytte Grot. Så havde SK jo aldrig meldt ud om BP. og hvad mener du med at han "køber ind på det"? Hvilken magt har træneren? Han har ikke en skid - men han kunne naturligvis have sagt sit job op. Det synes jeg trods alt ikke er den fedeste løsning (selvom mange herinde har det som den vådeste drøm).
      Jeg mener at du argumenterer ud fra ting du ikke ved noget om eller som ikke er sandsynlige. Hvis du skal overbevise os, må du fremlægge argumenter der sandsynliggør dine påstande. Lige nu har du fyret et par påstande af, som overhovedet ikke virker overbevisende.
      Du fremføre jo ingen argumenter, men kommer i din “selvproklamerede overbevisende gennemgang” med præcis lige så mange subjektive synsninger som alle andre.

Der er ikke en sjæl som ikke godt kan se at truppen er blevet håbløst forringet i vinters, noget Troels i den grad fortjener ris for. En stor del af kritikken der rettes mod Krogh går jo heller ikke på resultaterne, men på den manglende retning og udvikling som Krogh trods alt har det overordnede ansvar for.

Krogh har den trup til rådighed som han har (vi kan godt være enige om at sige tak for lort Troels), men det er en trup som han trods alt har haft masser af tid med på træningsbanen. Alligevel skifter han rundt i alle kæder fra kamp til kamp, finder bizarre løsninger fra bænken, og formår på ingen måde at få et hold på banen med et OB værdigt udtryk. Alle roser ham for arbejdet med kulturen, men hvornår er den nye og bedre kultur egentligt kommet til udtryk på banen? Han virker rådvild og famler stadig efter en ideal opstilling, hvilket er slapt efter så lang tid med holdet.

Han forfalder igen og igen til de sportsligt kortsigtede løsninger som han så iøvrigt ikke formår at kapitalisere på. At give så meget spilletid til spillere som har udløb om få måneder (NM, BP, Ivan) og at spille med spillere ude af position (Grubbe, Owusu, BP) er givetvis en pragmatisk tilgang som skal hjælpe os til oprykning, men samtidig er det en tilgang der ikke bidrager væsentligt til at forberede holdet til superligaen.
      Alternativet er at gå på mere på kompromis sportsligt på den korte bane ved at vise de talenter tillid som gerne skulle udvikles så de kan gøre sig gældende i superligaen, det ville være forbundet med risiko og oprykning bør rigtigt nok være den altoverskyggende førsteprioritet hvorfor den kortsigtede strategi fint kan forsvares hvis det giver afkast i point, men når holdet præstere som det gør ser det rigtigt dumt ud.

Jeg forventer ikke en så naiv tilgang fra Krogh at han bænker alle med udløb og udelukkende spiller med lokale u19 spillere, men at man ikke bringer Juul-Sandberg mere i spil frem for eksempelvis Grubbe som bringer absolut intet til holdet, at Martin pludselig skal starte som 8er blot for at blive flået ud efter 33 minutter, at Hansborg og Jensen ryger ind og ud af holdet på forskellige positioner og at Askou får en start hvor han er bedste mand, for så at ryge på bænken igen virker rodet og de unge betaler prisen.

At det pludselig skulle være en selvfølge at BP skal spille i midterforsvaret klinger også enormt hult. BP har haft mange svage præstationer i midterforsvaret I denne sæson, blandt andet i nederlaget til Køge som ham sætter i gang med en hjerneblødning.
      Last edited by stonebear; 16-03-2025, 11:36.

Comment

Jeg frikender ikke SK 100 % Jeg mener bare at der er sket skævvridning herinde, hvor man 88% går efter SK og 12 % efter TB. Det synes jeg ikke er fair.på baggrund af min gennemgang. Folk sidder jo bare og "råber" ved tasterne. Der er jo ingen der fremlægger en overbevisende gennemgang af forløbet, som jeg lige har prøvet.
        Du må gerne påvise, hvor meget SK har vist om vinduet. Jeg vil i hvert fald mene at det virker 100% usandsynligt, at han har vidst at TB ville tilknytte Grot. Så havde SK jo aldrig meldt ud om BP. og hvad mener du med at han "køber ind på det"? Hvilken magt har træneren? Han har ikke en skid - men han kunne naturligvis have sagt sit job op. Det synes jeg trods alt ikke er den fedeste løsning (selvom mange herinde har det som den vådeste drøm).
        Jeg mener at du argumenterer ud fra ting du ikke ved noget om eller som ikke er sandsynlige. Hvis du skal overbevise os, må du fremlægge argumenter der sandsynliggør dine påstande. Lige nu har du fyret et par påstande af, som overhovedet ikke virker overbevisende.

Så en cheftræner ved ikke, hvad sportsdirektøren køber

Spændende udvikling/kultur i Ådalen...

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Vi er helt enige om truppen er grotesk sammensat. Ændrer ikke på det var vildt at starte kampen med 2 helt nye CB der ikke havde fået en hel kamp tidligere.
          Så ber man næsten om problemer.
          Man kunne vel nøjes med at skifte den ene af dem.

Mht de unge. Synes ikke holdet var specielt ungt mod Kolding. Der er masser af klubber der har yngre gennemsnit alder end OB.
          De formår bare bedre at integrere dem på holdet fordi de har en spillestil.

Hvordan kan et hold som Fredericia fra nærmest dag 1 levere varen, når de har skiftet dobbelt så meget ud i truppen som OB?
          Hvad mener du SK skal gøre med en syg Byrgü og en Gomez der vel har kostet mål i forårets to første kampe og af den grund trængte til en pause på bænken? Ang. Fredericia så har de jo præsteret dårligere end OB i de første 3 kampe i 2025 og de har vel næppe et akademi på niveau med OBs hvor der helst skal findes nye spillere, så dem FFC får ind tænker jeg er mere voksne spillere som har gjort deres erfaringer. Yderligere tror jeg ikke man kan/skal negligere den turbolens der har været både på ledelsesgangen og også truppen i vores klub.

Believe OB

œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Hvis OB rammer et pointsnit på 1 resten af sæsonen, skal Horsens eller EFB lave et snit på 2, for at indhente OB på deres resterende 14 kampe. Er nogen af de scenarier overhovedet realistiske?
            Efter 4 runder i foråret går det jo meget godt

OB 1 point i snit.
            ​​​​​Horsens 2,25 point i snit.

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
              Hvad mener du SK skal gøre med en syg Byrgü og en Gomez der vel har kostet mål i forårets to første kampe og af den grund trængte til en pause på bænken? Ang. Fredericia så har de jo præsteret dårligere end OB i de første 3 kampe i 2025 og de har vel næppe et akademi på niveau med OBs hvor der helst skal findes nye spillere, så dem FFC får ind tænker jeg er mere voksne spillere som har gjort deres erfaringer. Yderligere tror jeg ikke man kan/skal negligere den turbolens der har været både på ledelsesgangen og også truppen i vores klub.
              Man skulle selvfølgelig starte med Gomez og Askou. Alternativt med Gomez og Bjørn hvilket jeg synes er det stærkeste og jeg var gået med.

Fredericia kom som skudt ud af en kanon efter sommerferien med mange ændringer.
              Efter vinterpausen har de stort set ikke ændret.

Comment

Har du set træninger? Jeg har ikke. Hvis de ikke præsterer til træning skal de ikke spille. Der er jo ting, som vi gisner om. Hvis én herinde siger, "jeg har set de sidste 5 træninger og Martin og Jenner er de bedste lige nu" Så er jeg overbevist. Der kan jo være årsager til at især Martin er ude. Måske er han uskarp til træning. Vi sidder jo bare og råber fra vores varme stue, at det mystisk at SK ikke spiller med Martin lige pludselig. Har nogen undersøgt hvorfor? Eller er det federe bare at råbe?
                Martin var jo god nok under opstarten til at skulle starte inde første kamp. Og så blev han flået ud efter en halv time. Det er jo værd at kritisere. Og forståeligt hvis Martin nu mangler selvtillid. Men så er det også Kroghs opgave at bygge ham op igen, når han har valgt at gøre en 17årig til syndebuk med en terrorudskiftning.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

Og så ligner det bekymrende meget noget vi så sidste forår. En Krogh der ikke kunne finde ud af hvad vej han ville, konstant skiftede rundt
                  Det er meget let, at skrive det.

Comment

Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

Enig, han har haft svære arbejdsbetingelser og det du beskriver her er ganske korrekt. Det kunne ikke være sket for 4 kampe siden. Skader og sygdom har medført meget turbulens, som der ikke var en god løsning på.

Jeg er dog til stadighed forundret over, at Ejdum skal starte som 10er i Hvidovre. To 8ere i Owusu og Grubbe, det er nej, bare nej. Jeg tror ikke nødvendigvis det havde ændret kampens udfald. Jenner eller Martin skulle så havde spillet 10eren.

Den der trippel udskiftning til sidst, der sad jeg også lidt, øhh, a hva. Det betød så næppe heller noget for kampens udfald.
                    Det er fair nok og det argument kan jeg sagtens se og jeg støtter endda din konklusion. Men det er jo ikke det som størstedelen skriver herinde. De råber "Kaos". Men meget af det "kaos", som vi ser, er udløst af andet end SKs gode vilje. Vi bliver simpelthen nødt til at være mere nuancerede i stedet for at være så bombastiske og så må man simpelthen bruge noget mere tid på at formulere en analyse. Man kan ikke bare skrive "der er jo ingen sammenhæng i det SK laver" uden en gennemgang af, hvad der kan ligge til grund for det der sker og hvad han reelt gør.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Hvem råber?
                      Vi er bare mange der undre os. Alle ønsker det samme, nemlig OB vinder.
                      At du er kæmpe fortaler for SK er helt fair.
                      Vi er bare mange der ikke kan se nogen som helst struktur i holdet efter 1 1/2 år med Krogh.
                      Når man har trænet med dem så længe, uden fremskridt, har jeg svært ved at tro på det pludselig vender.
                      Nu er vi tilbage til det samme kæmpe problem. Du skriver at jeg er "kæmpe fortaler for SK". Det har jeg ikke skrevet nogle steder. Hvornår er det blevet i orden at lægge andre folk ord i munden de ikke har sagt. Jeg prøver at relativere den kritik der er af ham. Så stop nu de pis med at skrive hvad jeg mener, når jeg ikke har sagt, at jeg mener det!!!!! Det er til at blive vanvittig af at I bliver ved med at "argumentere" på den måde.

I kan undrer jer alt det I vil, men vi kan ikke tage jer seriøst, når det bare er oneliners uden en dybdegående analyse som belæg for jeres påstande. Jeg forsøger mig med at bare lange gennemarbejdede analyser - nogle responderer fint på det. Andre ignorerer dem - men stor sandsynlighed fordi de IKKE understøtter end eget narrativ. Det er håbløst at gå i dialog med de folk, der ikke gider lytte på saglige argumenter eller selv er i stand til at komme med nogen.

Jeg er selv toputilfreds med holdets præstationer. Jeg sidder ikke og er lalleglad - men vi kan ikke bare kaste sten i en retning, når de skal kastes i 4. Det bliver simpelthen useriøst at deltage i.
                      I må simpelthen stramme op.

Comment

Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

Du fremføre jo ingen argumenter, men kommer i din “selvproklamerede overbevisende gennemgang” med præcis lige så mange subjektive synsninger som alle andre.

OK - du er muligvis uden for rækkevisse, hvis det er din holdning. Jeg prøver en sidste gang.

Der er ikke en sjæl som ikke godt kan se at truppen er blevet håbløst forringet i vinters, noget Troels i den grad fortjener ris for. En stor del af kritikken der rettes mod Krogh går jo heller ikke på resultaterne, men på den manglende retning og udvikling som Krogh trods alt har det overordnede ansvar for.

Du må så mene, at den manglende retning som du taler om, er fuldstændig uafhængig, af det spillermateriale, som Krogh har til rådighed? Mener du virkelig, at det naturligvis ikke sætter han tilbage i det projekt, at han mister en række stamspillere det allervigtigste setd på banen? det må du jo nødvendigvis mene

Krogh har den trup til rådighed som han har (vi kan godt være enige om at sige tak for lort Troels), men det er en trup som han trods alt har haft masser af tid med på træningsbanen. Alligevel skifter han rundt i alle kæder fra kamp til kamp, finder bizarre løsninger fra bænken, og formår på ingen måde at få et hold på banen med et OB værdigt udtryk. Alle roser ham for arbejdet med kulturen, men hvornår er den nye og bedre kultur egentligt kommet til udtryk på banen? Han virker rådvild og famler stadig efter en ideal opstilling, hvilket er slapt efter så lang tid med holdet.

Lav en analyse af, hvad han reelt har gjort - kamp for kamp. Hvad har været udløst af omstændighederne (sygdom, dårlig fysisk form, formdyk, transfers, manglende transfers, skader) Hvad har han selv haft indflydelse på, som du mener han burde have gjort anderledes, siden Bondes skade.

Han forfalder igen og igen til de sportsligt kortsigtede løsninger som han så iøvrigt ikke formår at kapitalisere på. At give så meget spilletid til spillere som har udløb om få måneder (NM, BP, Ivan) og at spille med spillere ude af position (Grubbe, Owusu, BP) er givetvis en pragmatisk tilgang som skal hjælpe os til oprykning, men samtidig er det en tilgang der ikke bidrager væsentligt til at forberede holdet til superligaen.

Vil du i ramme alvor påstå at NM og BP ikke skal spille? At der er fuldgode erstatninger for dem i truppen. Det vil overhovedet ikke kunne mærkes på det samlede spillemæssige niveau. Ivan er jeg enig i. Han er færdig. Men de to andre har jo masser af byde på, sammenlignet med de spillere med tæt på ingen erfaring, som bænken ellers består af.

Alternativet er at gå på mere på kompromis sportsligt på den korte bane ved at vise de talenter tillid som gerne skulle udvikles så de kan gøre sig gældende i superligaen, det ville være forbundet med risiko og oprykning bør rigtigt nok være den altoverskyggende førsteprioritet hvorfor den kortsigtede strategi fint kan forsvares hvis det giver afkast i point, men når holdet præstere som det gør ser det rigtigt dumt ud.

Hvad mener du? Skal man risikere den oprykning ved at spille med så mange unge som muligt og sætte BP og NM på bænken? Det kommer altså ud på dette: fordi resultaterne ikke er der, kunne vi lige så godt tage chancen med de unge?

Jeg forventer ikke en så naiv tilgang fra Krogh at han bænker alle med udløb og udelukkende spiller med lokale u19 spillere, men at man ikke bringer Juul-Sandberg mere i spil frem for eksempelvis Grubbe som bringer absolut intet til holdet, at Martin pludselig skal starte som 8er blot for at blive flået ud efter 33 minutter, at Hansborg og Jensen ryger ind og ud af holdet på forskellige positioner og at Askou får en start hvor han er bedste mand, for så at ryge på bænken igen virker rodet og de unge betaler prisen.

Hvor mange kampe drejer det sig, at Krogh har revet folk ind og ud? Kan nogle af beslutningerne retfærdiggøres med formdyk eller skader/karantæner i truppen. Eller er alle dispositioner Kroghs alene? Jeg er ikke vild med Grubbe - her vil jeg give dig ret: hvis Sandberg gør det godt til træning og han ligner en der kan gå ind og gøre en forskel, kan SK ligeså godt stille med ham som Grubbe. Jeg så desværre ikke kampen, hvor Martin blev revet ud. Spillede han godt? Eller var der noget der slet ikke fungerede, som SK blev nødt til at reagere på? Ofte er vi topfrustrerede over, hvis der ikke bliver foretaget ændringer. Men her skulle der ikke have været handlet? Jeg må have en analyse af Martins præstation og hvad den betød for resten af holdet, for at jeg kan give dig ret på den. Hansborg fik rigtig mange minutter mod Kolding og var helt væk. Ham må SK simpelthen ikke bygge noget op omkring. Ved vi hvorfor Askou røg af holdet? Han udgik med en skade. Ksan han være lidt påvirket af den? Har han måske ikke kunnet spille på 100% til træning i starten af ugen. Ved vi noget?

At det pludselig skulle være en selvfølge at BP skal spille i midterforsvaret klinger også enormt hult. BP har haft mange svage præstationer i midterforsvaret I denne sæson, blandt andet i nederlaget til Køge som ham sætter i gang med en hjerneblødning.

ALLE har haft mange svage præstationer i midterforsvaret. Jeg kan godt forså, at SK vælger Bürgy og BP for at være sikre på rutine og stabilitet. Jeg stod på stadion og så BP heade alt væk. Det var jeg meget tilfreds med. Men sådan ser vi jo nok forskelligt på det. Jeg synes ikke BP spillede sig af i den kamp og han var åbenbart i stand til at spille.

Comment

Det er fair nok og det argument kan jeg sagtens se og jeg støtter endda din konklusion. Men det er jo ikke det som størstedelen skriver herinde. De råber "Kaos". Men meget af det "kaos", som vi ser, er udløst af andet end SKs gode vilje. Vi bliver simpelthen nødt til at være mere nuancerede i stedet for at være så bombastiske og så må man simpelthen bruge noget mere tid på at formulere en analyse. Man kan ikke bare skrive "der er jo ingen sammenhæng i det SK laver" uden en gennemgang af, hvad der kan ligge til grund for det der sker og hvad han reelt gør.
                          Meget enig og jeg er også meget enig i det lange indlæg du skrev, synes det er en rigtig god analyse.
                          Men Søren Kroghs udskiftninger er ofte meget gådefuld for mig. Den tredobbelte sidst for eks hvor vi lige havde momentum på banen kan ikke finde noget fornuftigt i. Og forstår ikke hvorfor Markus Jensen og især William Martin blev kørt på sidesporet pludselig (især hvor den officielle udmelding var at foråret skulle bruges at give meget spilletid til de unge) Har du en ide eller forklaring om det?
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af Garn Se indlæg

Martin var jo god nok under opstarten til at skulle starte inde første kamp. Og så blev han flået ud efter en halv time. Det er jo værd at kritisere. Og forståeligt hvis Martin nu mangler selvtillid. Men så er det også Kroghs opgave at bygge ham op igen, når han har valgt at gøre en 17årig til syndebuk med en terrorudskiftning.
                            Hvis Martin mister slevtilliden ved at blive taget ud efter 33 minutter, skal han begynde at gå til synkronsvømning. Hvis han kan lade sig slå ud af det, har han ikke hvad der skal til for at begå sig i topidræt. Jeg er overbevist om, at han på ingen måde er slået ud af det. Det hører med til gamet. "Terrorudskiftning" - nu må vi altså lige slappe af. Bare fordi en eller anden har sagt det i SFÅ, behøver det ikke være rigtigt. "syndebuk" - stop nu - det er sgu en overreaktion på, at en spiller bliver skiftet ud efter 33 minutter.

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Meget enig og jeg er også meget enig i det lange indlæg du skrev, synes det er en rigtig god analyse.
                              Men Søren Kroghs udskiftninger er ofte meget gådefuld for mig. Den tredobbelte sidst for eks hvor vi lige havde momentum på banen kan ikke finde noget fornuftigt i. Og forstår ikke hvorfor Markus Jensen og især William Martin blev kørt på sidesporet pludselig (især hvor den officielle udmelding var at foråret skulle bruges at give meget spilletid til de unge) Har du en ide eller forklaring om det?
                              Det kan jo være at folk var trætte. De kan jo se de fysiske data på spillerne under kampen. Det kan vi ikke vide noget som helst om.
                              Jeg har ingen viden om Martin og Jensen. Men jeg ved også at unge spillere kan ramme en nedadgående formkurve og at det måske er det man ser til træning. Det kan også være, at SK bare ikke stoler nok på dem, når Manneh og Bonde er væk, så de ikke kan "rydde op" efter dem, når de naturligvis laver fejl. Og det kan jeg sgu godt forstå!

Comment

Det er meget let, at skrive det.
                                Og...?

Det ligner meget det jeg så sidste forår.

Der blev SK heller ikke bakket ordenligt op, anden sportschef, men der manglede også midtbanefolk - der forsøgte han sig med Al Hajj, det gik kortvarigt godt - hvorefter han begyndte at rode grundigt i værktøjskassen.

Krogh er ikke eneansvarlig - han har haft vanskelige betingelser. Derfor mangler jeg stadig at se en retning fra ham - hvad vil han, ikke det samme som det så lykkedes 100% fra dag et, men der burde være nogle tegnigner - noget der pegede fremad. Det syntes jeg ikke der er.

Og bare fordi du har skrevet et flere sider langt indlæg gør ikke du har mere ret.

Comment

Working...
                                X