Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2024/2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Helt enig. Bjørn Wesstrøm talte lige ud af posen, imens TB væver rundt i floskler som ingen forstår.
    Det er virkelig en nedgradering der er til at få øje år.
    Hvis du skulle vælge mellem en krejler, der kan charme bukserne af pigerne, mens det hele sejler - eller en lidt grå arbejdsmand, der snakker lidt sort af og til, men trods alt passer sine ting; så vælger du krejleren?

Comment

Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg

Hvis du skulle vælge mellem en krejler, der kan charme bukserne af pigerne, mens det hele sejler - eller en lidt grå arbejdsmand, der snakker lidt sort af og til, men trods alt passer sine ting; så vælger du krejleren?
      Det er helt skørt, og jeg tror næppe afsender er interesseret i reel diskussion. Det er blot Rasmus-Modsat i anden potens.

BW var en gøgler og fusentast med helt klare svar. Jeg bliver altid nervøs, når et menneske bare er sikker på, at det er sådan man gør. Sådan er virkeligheden ikke, og det er kun mennesker, der ikke har styr på noget som helst, som fremtræder helt sikre.

Virkeligheden er, at BWs gøgl nær smadrede klubben. Vi rykkede ned med en destruktiv trup fyldt med udenlandsk “ragelse”, der ikke gad være her. Vi var en klub uden identitet.

Nu er vi i gang med at bygge op, og interne parter taler om en helt anden trup-kultur. Det er et stort skridt. Jeg synes også, at TBs sproglige floskler gjorde sig bedre for 10-15 år siden, men det går nok. Jeg synes, vi er på vej mod noget bedre, omend vi tager små skridt. Jeg er bestemt også kritisk over for visse elementer, men overordnet ved nogenlunde mod!

Comment

Sidste uge blev Alm fyret og nu er Bjørn også fortid i Indien………

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

Det er helt skørt, og jeg tror næppe afsender er interesseret i reel diskussion. Det er blot Rasmus-Modsat i anden potens.

BW var en gøgler og fusentast med helt klare svar. Jeg bliver altid nervøs, når et menneske bare er sikker på, at det er sådan man gør. Sådan er virkeligheden ikke, og det er kun mennesker, der ikke har styr på noget som helst, som fremtræder helt sikre.

Virkeligheden er, at BWs gøgl nær smadrede klubben. Vi rykkede ned med en destruktiv trup fyldt med udenlandsk “ragelse”, der ikke gad være her. Vi var en klub uden identitet.

Nu er vi i gang med at bygge op, og interne parter taler om en helt anden trup-kultur. Det er et stort skridt. Jeg synes også, at TBs sproglige floskler gjorde sig bedre for 10-15 år siden, men det går nok. Jeg synes, vi er på vej mod noget bedre, omend vi tager små skridt. Jeg er bestemt også kritisk over for visse elementer, men overordnet ved nogenlunde mod!
          man kan vel godt savne bedre kommunikation, a la den man fik fra BW samtidig med man ikke nødvendigvis ønsker sig tilbage til det transfershow det udviklede sig til.

- og; "Virkeligheden er, at BWs gøgl nær smadrede klubben."...hvad med dem der ansatte ham? De kunne til enhver tid have sat en stopper for det - de har vel også hentet ham ind under nogle forudsætninger. Bare lige noget at have med i overvejelserne - BW var ikke alene om, som du siger, smadre klubben...

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
            I begge tilfælde er der "kun" tale om retorik fra de siddende sportschefer og jeg lever fint med begge former, men jeg bruger også ofte den gode gamle talemåde som siger: "Man skal ikke høre så meget på hvad de siger - man skal mere se hvad de gør"
            selvfølgelig er det vigtigt hvad de gør. For mig er en del af job beskrivelsen bare kommunikation. Til medier, fans, sponsorer osv. Og der er Troels bare ikke min kop te.

Men oprydningen har han fået sat godt gang i, jeg er ikke ovenud begejstret men det er stadig tidligt - lad os se hvad han gør denæste par vinduer, så kan vi bedre vurdere hans indsats.

Og så vil jeg stadig have nogle klarere udmeldinger; hvad vil man? og hvordan vil man opnå det.

Comment

du får det til at lyde som om der kun er de to muligheder. Man kan godt ønske sig en anden end TB - eller at han var lidt mere direkte i sin kommunikation. Og samtidig ikke ønske sig tilbage til tiden under BW.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

man kan vel godt savne bedre kommunikation, a la den man fik fra BW samtidig med man ikke nødvendigvis ønsker sig tilbage til det transfershow det udviklede sig til.

- og; "Virkeligheden er, at BWs gøgl nær smadrede klubben."...hvad med dem der ansatte ham? De kunne til enhver tid have sat en stopper for det - de har vel også hentet ham ind under nogle forudsætninger. Bare lige noget at have med i overvejelserne - BW var ikke alene om, som du siger, smadre klubben...
                Det var han i dén grad ikke. Det har jeg også udtrykt adskillige gange, og man behøves vel ikke gentage ret banale pointer hele tiden.

Jeg savner intet ved BWs kommunikation. Det var jo ren tom snak. Han var en kæmpe fusentast.

Comment

har faktisk ikke det store problem med den udtalelse. Hvad skulle han sige - han har lige lukket vinduet på det tidspunkt, næppe der man begynder at tale sin trup og nye signings ned. Jeg siger jo heller ikke at BW altid bare talte rent ud af posen - der vil altid være ting de skal holde internt. Men den lidt mere direkte måde at udtale sig på, ikke være så bange for at sige noget forkert - noget man kan blive "fanget" i senere. Det tiltaler mig bare mere end den form TB har - jeg syntes den er meget tilbageholdende og defenssiv.
                  Kritikken gik jo ikke på at han feks. havde hentet Myhre, men situationen generelt. Der blev lavet et setup, hvor vi fans havde mulighed for at stille spørgsmål oven på en hel lang række hændelser i OB. Det var en total malplaceret kommentar.
                  I min verden havde BW en attitude jeg slet ikke forbinder med OB.
                  Jeg kan da godt se det kan være forfriskende for nogen, men hvordan han havde en bedre kommunikation, det kan jeg bare ikke se.
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Ja, hvad med dem, der ansatte Bjørn? Der rammer du da i den grad noget. Ideen med at ansætte en krejler var vel ganske enkelt at få nogle penge i kassen. Og det leverede Bjørn jo på med et enkelt, historisk salg. Prisen var så en usammenhængende trup, der skvattede mentalt sammen i modgang. Jeg bebrejder ikke Bjørn, at han er en krejler: det var det, han blev hyret til, og det rammer tilbage på bestyrelsen og Thorborg, 100, det er vi enige om.
                    Jeg er bare generelt ligeglad m hvad sportschefer siger, og hvad der bliver meldt ud af fine strategier og fis. OB har brug for dygtighed i handling, for mig har der bare været for mange ord for længe.

Comment

du får det til at lyde som om der kun er de to muligheder. Man kan godt ønske sig en anden end TB - eller at han var lidt mere direkte i sin kommunikation. Og samtidig ikke ønske sig tilbage til tiden under BW.
                      Jeg er sådan set ret enig med dig. Det er i øvrigt sjovt, hvordan BW kritiseres for at udtale sig meget sort/hvidt og det utroværdige deri, mens selvsamme bruger så gør præcis det samme i sin beskrivelse af hans virke i klubben.

Når det så er sagt, så er der jo selvfølgelig enormt mange sider af den sag, og det er altså alle parter, der har fejlet. Jeg synes, man kan argumentere for, at Björn Wesströms analyse af klubben og dens udfordringer faktisk var meget spot on, og han var meget direkte omkring dem - og det var altså meget befriende for mig, at man endelig turde sige det, som alle kunne se. Nu er vi lidt tilbage i det klassiske OB-cirkus, hvor kommunikationen mere og mere ligner det farce-agtige, hvor man defensivt og uden overskud svinger med sablen overfor alle, der stiller sig kritiske over for klubben. BW understregede desuden igen og igen, at han var ansat til at levere flere salg, så man kunne generere en større omsætning i fodbolddelen. Det tog så åbenbart overhånd, og dét i et omfang, hvor selv Enrico måtte træde på bremsen over den store, løbende udskiftning, men hvorfor var det ikke klappet af på forhånd? Fik man kolde fødder? Eller agerede BW stik imod alle aftaler? Havde man ikke gjort sit arbejde grundigt nok på forhånd, og man var derfor ikke klar over, hvad konsekvenserne kunne blive? Hele forløbet er fortsat ikke afdækket af nogle af de relevante medier. Der kommer lidt stikpiller fra både Leif, Martin og SFÅ-panelisterne, men de synes som så ofte før, det ikke er en viden, der behøver deles. Vi alene vide. Jeg synes, det er useriøs journalistik.

Alt dette undskylder dog ikke BW. Han bærer en enormt stor del af ansvaret for, at tingene løb løbsk, og eksemplerne på dårlige historier under hans ledelse er da også lang. Han sammensatte en uharmonisk trup uden fundament, signede en perlerække af tvivlsomme spillere, den underlige træningslejr i Thailand, Steffen Nielsen-sagaen, rygterne om forbindelserne til den kriminelle underverden, de underlige klausuler osv. osv. Men der er også en anden sandhed; at ledelsens dømmekraft da i allerhøjeste grad også var tvivlsom. De bærer da det overordnede ansvar i sidste ende. De ansatte en mand med en mission. Om man så mener, han er en fusentast, er lidt underordnet imo, for der var jo intet fundament, og ledelsen kunne åbenbart ikke se, at klubben var alt, alt for skrøbelig til at kunne håndtere så store omskiftninger.

BW's kommunikation var da klart hans største styrke, og han fik sat ord på og skub i nogle af de facilitetsmæssige spørgsmål, som klubben nu nægter at forholde sig til. Skal man bare smide det på møddingen, fordi det jo ikke kan være sandt, når nu HAN mener det. Det mener jeg ikke.

Han skulle aldrig have været ansat, men det der med, at alt bare var lort, det er grinagtigt.

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                        For de som er utilfreds med TB. BW på markedet igen.
                        https://fyens.dk/ob/wesstrom-faerdig-i-indien
                        Det er Alm også. Vores "dynamiske" duo fortsætter nedturen.

Comment

Nu er det lidt tidligt at vurdere TB, og om han passer sine ting. Det eneste jeg har hørt og set fra ham er at tale klub og tilhængere ned.

Det var ikke Bjørn Wesstrøm der var skyld i nedrykningen alene. Vores træner klarede det så fint. At sætte det store forspring over styr var en kæmpe bedrift.

Lad os se om et års tid om TB har bedrevet noget der rykker OB som klub. Ind til da må jeg være dig svar skyldig.

Helt sikkert er det jeg forholder mig skeptisk overfor alt hvad der foregår i den klub.
                          Det viser historien er det klogeste.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Nu er det lidt tidligt at vurdere TB, og om han passer sine ting. Det eneste jeg har hørt og set fra ham er at tale klub og tilhængere ned.

Det var ikke Bjørn Wesstrøm der var skyld i nedrykningen alene. Vores træner klarede det så fint. At sætte det store forspring over styr var en kæmpe bedrift.

Lad os se om et års tid om TB har bedrevet noget der rykker OB som klub. Ind til da må jeg være dig svar skyldig.

Helt sikkert er det jeg forholder mig skeptisk overfor alt hvad der foregår i den klub.
                            Det viser historien er det klogeste.
                            Du har vel også set ham rydde op i en super disharmonisk trup og tilføre éen spiller som på kort tid har etableret sig som en profil og støttespiller på holdet. Det må da i høj grad være med til at definere hans indsats på de få mdr. han har været her

Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Kan man egentligt smadre noget, der allerede var smadret? Imo så gav BW blot en skrantende skude, ramponeret af Niels, Kim Brink, Lars Olsen, Jesper Hansen m.fl længe før BW blev fundet frem, det sidste skub ud over kanten.

Alle har hver især, på hver deres måde undermineret klubben inde fra. Sportsligt som såvel kulturmæssigt.

BW smadrede ingenting, for der var ingenting at smadre. Der var ingen kultur ud over at ansætte forskellige trænere, med hver deres tilgang til fodbold. Der stadig skulle præstere under de samme træningsforhold.

BW blev bare endnu et symptom på en underliggende og altomsiggribbende sygdom.

MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                                Kan man egentligt smadre noget, der allerede var smadret? Imo så gav BW blot en skrantende skude, ramponeret af Niels, Kim Brink, Lars Olsen, Jesper Hansen m.fl længe før BW blev fundet frem, det sidste skub ud over kanten.

Alle har hver især, på hver deres måde undermineret klubben inde fra. Sportsligt som såvel kulturmæssigt.

BW smadrede ingenting, for der var ingenting at smadre. Der var ingen kultur ud over at ansætte forskellige trænere, med hver deres tilgang til fodbold. Der stadig skulle præstere under de samme træningsforhold.

BW blev bare endnu et symptom på en underliggende og altomsiggribbende sygdom.

MvH ChrisOB
                                Nej, det kan man ikke. Du finder næppe én, der er uenig.

Skal man kvalificere noget, så vil jeg dog sige, at BW - altså hvis man køber ideen om, at vi skulle være en sælgende klub med stor udskiftning af spillere - må være den historisk dårligste chef hvad rekruttering angår. Selv under de præmisser. Aldrig har jeg set sådan et mismask af brodne kar karaktermæssigt som under ham - både på stab- og spillersiden.

Det lå trods alt næppe i hans jobbeskrivelse - uagtet at det overordnede ansvar selvfølgelig er NTs.

Og det er jo derfor, at mange reagerer, når BW fremhæves for… kommunikation.

Altså, det er jo komplet ligegyldigt, når man ser på, hvad der de facto skete.

Comment

Working...
                                X