Annoncering

Collapse
No announcement yet.

1.division: Hvordan griber vi det an?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

    Ja stakkels BW er helt uden skyld i at have hentet et utal af nulbonner, toppet med i vinter at spilde 10-15 mill på 2 spillere som intet har flyttet.
    Føler virkelig med manden, håber han bliver tilbudt krisehjælp.
    Har du overhovedet læst, hvad jeg skrev

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

      Det var så også en gigantisk fejlvurdering, at man ikke sendte flere af de tjente penge ud og arbejde for truppen. Jeg vil give BW at det var umuligt at sammensætte et hold som skulle kæmpe om top 6 med så mange afgange af nøglespillere, når han måtte bruge så få midler. Men at han sandsynligvis ikke var i stand til at sammensætte et hold der kan undgå nedrykning er jo vanvittigt og at han hårdnakket holdt fast i at det bare var et spørgsmål om tid før hans ny trup leverede bedre end den tidligere trup er jo bare til at ryste på hovedet over. “Potentialet er større” må siges at være en eklatant fejlvurdering. En af de største i dansk fodboldhistorie.
      Lige nøjagtigt. På forholdsvis kort tid ikke at kunne rydde op efter tidligere fejltagelser er et. Men at gøre det eklatant værre er noget andet. Derfor må (også han) væk.

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

        Har du overhovedet læst, hvad jeg skrev
        Jep.

        Og jeg siger bare BW har et gigantisk ansvar for det er gået så meget nedad.

        BW forfremmede Steffen Nielsen
        BW forlængede med Alm.
        BW har hentet en uendelig lang liste af elendige spillere uden niveau.
        BW både hentede, og forlængede med Martin Hansen
        BW hentede Adrian.
        BW forfremmede Krogh.
        BW spildte 10-15 mill i vinters på 2 transfers dom intet har flyttet.
        Last edited by Magge; 11-05-2024, 13:45.
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

          Jep.

          Og jeg siger bare BW har et gigantisk ansvar for det er gået så meget nedad.

          BW forfremmede Steffen Nielsen
          BW forlængede med Alm.
          BW har hentet en uendelig lang lidte af elendige spillere uden niveau.
          BW hentede Adrian.
          BW forfremmede Krogh.
          BW spildte 10-15 mill i vinters på 2 transfers dom intet har flyttet.
          Du har så evigt ret. BW har stort set ingen undskyldninger i posen andet end, at det ikke var ham der ansatte Alm, men som du siger så var det jo stadigvæk ham der forlængede ham, for så derefter at fyre ham og ansætte en der er endnu ringere. Han har selv været med til at etablere præmissen og stor udskiftning i truppen som en nødvendighed, så han er på ingen måde undskyldt for det morads vi er endt i.

          Når det kommer til nøgleansættelser, det være sig spillere, trænere eller andre i den sportslige organisation, så har manden rent ud sagt en skandaløs track record, og når man så ovenikøbet hører historier om, at dele af spillertruppen foragter ham, ja så er der faktisk ikke noget tilbage at forsvare stort set.

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

            Du har så evigt ret. BW har stort set ingen undskyldninger i posen andet end, at det ikke var ham der ansatte Alm, men som du siger så var det jo stadigvæk ham der forlængede ham, for så derefter at fyre ham og ansætte en der er endnu ringere. Han har selv været med til at etablere præmissen og stor udskiftning i truppen som en nødvendighed, så han er på ingen måde undskyldt for det morads vi er endt i.

            Når det kommer til nøgleansættelser, det være sig spillere, trænere eller andre i den sportslige organisation, så har manden rent ud sagt en skandaløs track record, og når man så ovenikøbet hører historier om, at dele af spillertruppen foragter ham, ja så er der faktisk ikke noget tilbage at forsvare stort set.

            BW har sagt ja til ansvaret, og nu efter to år så burde han kende sine arbejdsbetingelser. Han er stadig på posten, og dermed accepteret at arbejde under sportsudvalget anvisninger.
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

              Jep.

              Og jeg siger bare BW har et gigantisk ansvar for det er gået så meget nedad.

              BW forfremmede Steffen Nielsen
              BW forlæng​ede med Alm.
              BW har hentet en uendelig lang liste af elendige spillere uden niveau.
              BW hentede Adrian.
              BW forfremmede Krogh.
              BW spildte 10-15 mill i vinters på 2 transfers dom intet har flyttet.
              Åbenbart ikke, da jeg skrev, at han havde et ansvar og du skrev det modsatte !

              "Vi skulle aldrig havde forlænget med ALM. tror det var der, det hele begyndte at skride for alvor.

              BW har bestemt en stor del af skylden for vores nuværende situation, men han har heller ikke haft nemme forhold det sidste års tid.​"


              BW troede på SN, men kunne vel ikke forudse, at han var en "svindler"
              BW hentede Adrian, men kunne vel ikke forudse, at han fik "hjemve"
              BW forfremmede SK, da han ikke kunne andet
              BW forlængede med AA, som bestemt var en fejl
              BW brugte flere millioner på to spillere, hvor den ene bestemt har gjort en forskel (f.eks. to gange hentet bolden på stregen) og den anden vel lige skal falde til i et ikke-eksisterende forsvar efter meget lidt spilletid i SP.

              Som jeg skrev tidligere - BW har bestemt en stor del af skylden, men har heller ikke haft de bedste vilkår.

              I løbet af kort tid mister han tre af sine nøglemedarbejdere og har derved en svækket organisation. Når man er underbemandet, arbejdspresset er stort og udfordringerne mange, så bliver beslutningerne ofte dårligere og man tænker kortsigtet.

              Med lidt ro i organisationen tror jeg, at BW og Nagel nok skal få sat en fornuftig trup sammen indenfor de rammer klubben har "bæredygtighedsmæssigt"

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                Åbenbart ikke, da jeg skrev, at han havde et ansvar og du skrev det modsatte !

                "Vi skulle aldrig havde forlænget med ALM. tror det var der, det hele begyndte at skride for alvor.

                BW har bestemt en stor del af skylden for vores nuværende situation, men han har heller ikke haft nemme forhold det sidste års tid.​"


                BW troede på SN, men kunne vel ikke forudse, at han var en "svindler"
                BW hentede Adrian, men kunne vel ikke forudse, at han fik "hjemve"
                BW forfremmede SK, da han ikke kunne andet
                BW forlængede med AA, som bestemt var en fejl
                BW brugte flere millioner på to spillere, hvor den ene bestemt har gjort en forskel (f.eks. to gange hentet bolden på stregen) og den anden vel lige skal falde til i et ikke-eksisterende forsvar efter meget lidt spilletid i SP.

                Som jeg skrev tidligere - BW har bestemt en stor del af skylden, men har heller ikke haft de bedste vilkår.

                I løbet af kort tid mister han tre af sine nøglemedarbejdere og har derved en svækket organisation. Når man er underbemandet, arbejdspresset er stort og udfordringerne mange, så bliver beslutningerne ofte dårligere og man tænker kortsigtet.

                Med lidt ro i organisationen tror jeg, at BW og Nagel nok skal få sat en fornuftig trup sammen indenfor de rammer klubben har "bæredygtighedsmæssigt"
                Ud fra hvad bygger du din teori om at Myhra gør en forskel i forhold til hvad Bernat ville kunne?

                Stats i denne sæson er til Bernat,s fordel tiltrods for vi har mødt flere top 6 hold med ham i mål, end med Myhra.
                Last edited by Magge; 11-05-2024, 10:46.
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  #23
                  Uanset hvordan sæsonen ender, så håber og tror jeg at BW er fortid i klubben.
                  Synes efterhånden det må være tydeligt for de fleste, at han er indbegrebet af en distanceblænder. Det virkede som det perfekte match efter Hemmingsen, men nu er facaden krakeleret.

                  Det der irritere mig mest ved BW er, at han vil sige hvad som helst i øjeblikket, for at dække sig selv ind.
                  “Den her trup har større potentiale”
                  ”Tyler Buray er købt ind som afløser for Sabbi”
                  osv osv.

                  I forhold til næste sæson, så må og SKAL der rammes rigtig med en sportsdirektør nu.
                  Ydermere så må en nedrykning også gøre ondt på NT, det må alligevel ikke være sjovt, at være så kendt et ansigt i byen og så samtidig være ham der rykkede klubben ned.

                  Min drøm må være at lade OB løsrive sig fra OSE, for på den måde at kunne ansætte en direktør udelukkende til fodbold klubben, samt en ny sportsdirektør.
                  Og så skal førsteholdet og akademiet bindes bedre sammen, så at spillestilene flygter bedre.
                  OB er så stor en klub, med så massiv opbakning, at vi nok skal komme op igen.
                  Nægter at tro på at NTs image tillader at være ejer for en klub i første division, så antager ikke at der geares ret meget ned.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                    Ud fra hvad bygger du din teori om at Myhra gør en forskel i forhold til hvad Bernat ville kunne?

                    Stats i denne sæson er til Bernat,s fordel tiltrods for vi hat mødt flere top 6 hold med ham i mål, end med Myhra.
                    Synes personligt Myhra er en bedre målmand end Bernat, men det var ikke på målmandsposten vores mangler var størst.

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                      Ud fra hvad bygger du din teori om at Myhra gør en forskel i forhold til hvad Bernat ville kunne?

                      Stats i denne sæson er til Bernat,s fordel tiltrods for vi hat mødt flere top 6 hold med ham i mål, end med Myhra.
                      Det er min subjektive holdning, som vel er lige så god som din.

                      Svært at bruge statistikker, når forudsætningerne ikke er de samme.

                      Der er vel en grund til, at man skrev kontrakt med Myhra.

                      Personligt synes jeg han bl.a. udstråler mere ro end HC.

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                        Det er min subjektive holdning, som vel er lige så god som din.

                        Svært at bruge statistikker, når forudsætningerne ikke er de samme.

                        Der er vel en grund til, at man skrev kontrakt med Myhra.

                        Personligt synes jeg han bl.a. udstråler mere ro end HC.
                        Vi er helt enige i at han udstråler mere ro.
                        Jeg syntes Bernat kom rigtig godt tilbage, efter han var skidt i sidste sæson.Bernat har godt nok kun 8 kampe i denne sæson, men dog er de 5 af dem mod top6 hold , han holdt alligevel en redningsprocent på 75,8 det syntes jeg var værd at bygge videre på.
                        Jeg syntes bestemt ikke det var i målet, der var størst behov for forstærkning. Og når man smider en for OB usædvanlig stor transfer, så skal vedkommende være en klar forstærkning.


                        Din påstand kan være lige så rigtig som min, da den ikke kan bevises , men jeg tror stadig at vi hverken ville have fået færre, eller flere point med Bernat.
                        Last edited by Magge; 11-05-2024, 13:40.
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                          Vi er helt enige i at han udstråler mere ro.
                          Jeg syntes Bernat kom rigtig godt tilbage, efter han var skidt i sidste sæson.Bernt har godt nok kun 8 kampe i denne sæson, men dog er de 5 af dem mod top6 hold , han holdt alligevel en redningsprocent på 75,8 det syntes jeg var værd at bygge videre på.
                          Jeg syntes bestemt ikke det var i målet, der var størst behov for forstærkning. Og når man smider en for OB usædvanlig stor transfer, så skal vedkommende være en klar forstærkning.


                          Din påstand kan være lige så rigtig som min, da den ikke kan bevises , men jeg tror stadig at vi hverken ville have fået færre, eller flere point med Bernat.
                          Vi er mere eller mindre enige

                          Jeg havde hellere set, at vi havde købt en rendyrket 9er

                          Comment


                            #28
                            Jeg er i total depression og vrede over det hold, trænerteamet, hele setup og præstationerne. Hvordan kan et hold spille så emotionsløst, uden gnist og kampvilje? Det er helt håbløst og jeg kan ikke se os vinde et eneste point i de resterende kampe. Har de ingen stolthed og ingen ansvarlighed for klubben, som betyder så meget for mange mennesker? For de resterende kampe ønsker jeg bare at vi vinder mod Randers hjemme og at vi tør kæmpe for klubben, for byen og for øen. Og så skal klubben bygges op igen og det skal begynde med de fornødne træningsfaciliteter, det jo latterligt at en klub som OB hvert år skal tematisere denne emne, fordi trænings-mulighederne er så ringe. Sæt i gang Thorborg og co. Vi skal sætte alle sejl op for at det lykkes at komme tilbage efter bare et sæson i Hel (for at tegne et billede af den nordiske mytology). Vi skal have en træner eller måske et trænerteam, som er bekendt med klubbens værdier og som har kompetencerne for at give de unge, talentfulde spillere det nødvendige sikkerhed og fortrolighed til at udvikle sig og for at præstere. Og så ville det ikke være faksk hvis han har en stor karriere som professionel bag sig. Hvad med en doppel bestående af Thomas Helveg og Kim Engstrøm? Hvis det kunne lade sig gøre så ville Bo Svensson naturligvis også være en mulighed, en motivationsekspert mangler vi uden tvivl. På spillersiden skal vi har en akse bestående af erfarne og gode spillere, ledere, i hvert kæde. En god målmand er meget, meget vigtig og en angriber, som garanterer mange mål er også eksitentiell. De skal være fundamentet for holdet hvor de unge spillere som Markus Jensen eller Max Ejdum for eksempel kan læne sig opad. Men i bund og grund skal vi har spillere som vil OB og som kan se sig selv i en stor klub som skal bygges op igen. Hvad med Christian Sørensen, Mikkel Desler eller en tredje gammel OB spiller? For al i verden skal vi ikke lave en "HSV", som er det absolute skrækeksempel for en storklub, som ikke er i stand til at rykke op igen efter syv år i ingenmandsland og uden betydning. Kig i stedet til Norge, klubber som Viking Stavanger eller Brann Bergen, som har lidt samme skæbne som , formodentlig, os selv. De kom stærkere tilbage og er igen succesfuld. Freiburg er måske også et godt eksempel for en klub, som har bygget op et kultur og et atmosfære, som man kun kan beundre. De har ikke meget penge set i relation til mange andre Bundesligaklubber, men de har et spilsystem som er gået under huden af hver eneste spiller og de kæmper røven ud af bukserne hver eneste gang. Klubben skal også vinde fans og tilskuerne tilbage, der er igen tabt meget kærlighed til klubben. Vi skal for enhver pris har et hold, som er konkurrencedygtig og som kan vinde Nordic Bet Ligaen. Skab noget "Aufbruchstimmung" og tænd ilden igen, det er virkelig på tide.

                            Comment


                              #29
                              En tur i 1. division, værsgo Thorborg. Hvis ikke det får ham til at indse at han ikke aner en skid om hvad han laver som klubejer, så ved jeg ikke hvad der skal til.
                              Man prøver og prøver på at skabe OB DNA, kultur, mentalitet og dyder, men hvordan skal man kunne få banket sådan noget ind i et hold når ejer og ledelse over en bred kam ikke aner hvad OB er - den slags skabes oppe fra og ned, ikke nede fra og op. Klubben er gennemsyret af discount og quick fix løsninger. Det er satme et vildt paradoks men står med som OB fan - bundet af kærlighed til klubben er man er stribet til man dør, men samtidig er man tvunget til at værre surret fast til en uduelig milliardær.

                              Nu står “Profilerne” så i kø for at melde ud at de ikke følger med OB ned i første division. Fint nok - farvel til de mange lejesvende og en fejlslagen strategi.
                              Ud med Martin Hansen, Bernat, Helander, Köhler, Trybull, Kadrii og Mucolli fra den nuværende trup. Så er der Sauli, Mustafic, Tyler, Franco og Ivan hvor retur vel er uhyre tvivlsomt.
                              Samtidig er der overhængende risiko for at vi sælger Rami og Slotsager.
                              Det efterlader på ingen måde en trup der bare cruiser igennem 1. division. Der ud over må og skal Søren Krogh ud. Sympatisk som han er kan jeg ikke pege på en træner der har gjort det dårligere end ham nogensinde. Vi starter med andre ord fra 0 igen igen, og så er det jo oplagt at drømme om at vi laver en Silkeborg, men skal man være realistisk sker det jo ikke når fundamentet i klubben er så pilråddent og med garanti ikke bliver udskiftet.

                              Alligevel ses vi selvfølgelig i næste sæson til en ny omgang selvpineri. Skål og god sommer.

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
                                En tur i 1. division, værsgo Thorborg. Hvis ikke det får ham til at indse at han ikke aner en skid om hvad han laver som klubejer, så ved jeg ikke hvad der skal til.
                                Man prøver og prøver på at skabe OB DNA, kultur, mentalitet og dyder, men hvordan skal man kunne få banket sådan noget ind i et hold når ejer og ledelse over en bred kam ikke aner hvad OB er - den slags skabes oppe fra og ned, ikke nede fra og op. Klubben er gennemsyret af discount og quick fix løsninger. Det er satme et vildt paradoks men står med som OB fan - bundet af kærlighed til klubben er man er stribet til man dør, men samtidig er man tvunget til at værre surret fast til en uduelig milliardær.

                                Nu står “Profilerne” så i kø for at melde ud at de ikke følger med OB ned i første division. Fint nok - farvel til de mange lejesvende og en fejlslagen strategi.
                                Ud med Martin Hansen, Bernat, Helander, Köhler, Trybull, Kadrii og Mucolli fra den nuværende trup. Så er der Sauli, Mustafic, Tyler, Franco og Ivan hvor retur vel er uhyre tvivlsomt.
                                Samtidig er der overhængende risiko for at vi sælger Rami og Slotsager.
                                Det efterlader på ingen måde en trup der bare cruiser igennem 1. division. Der ud over må og skal Søren Krogh ud. Sympatisk som han er kan jeg ikke pege på en træner der har gjort det dårligere end ham nogensinde. Vi starter med andre ord fra 0 igen igen, og så er det jo oplagt at drømme om at vi laver en Silkeborg, men skal man være realistisk sker det jo ikke når fundamentet i klubben er så pilråddent og med garanti ikke bliver udskiftet.

                                Alligevel ses vi selvfølgelig i næste sæson til en ny omgang selvpineri. Skål og god sommer.
                                Kan kun være enig. Har en kollega der kalder OB for en professionel amatørklub. Det er jo det vi er.
                                OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                                Comment

                                Working...
                                X