Annoncering

Collapse
No announcement yet.

1.division: Hvordan griber vi det an?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

    Han har taget alt det han skulle tage og lidt til. Kan ikke se at det ikke er en rigtig god signing.
    Ingen har påstået at det ikke er en god signing.
    Men jeg syntes stadig Bernat version 2,0 gjorde det rigtigt godt, så det var nok ikke en målmand, og en ligegyldig midterforsvarer jeg ville have brugt en for OB usædvanlig stor transfer på.
    Myhra er en aldeles god målmand, men han stikker ikke ud som noget specielt, da der er masser af gode målmænd i ligaen.

    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

      Puha - det lyder desværre ikke helt usandsynligt
      MH(ny?)

      Grubbe - Bjørn Paulsen - Yaya Boajng - Adelgaard eller Mouritsen

      Ejdum - Ny

      Marcus Jensen - Mucolli - Fenger

      Kjerrumgaard

      Ligner ikke et hold, som spiller med om oprykning næste år
      siden 1887

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

        Med ham har BW til mindst på én poistion forbedret os...
        Tror han er lidt bedre i feltet end Grytebust og på linjen ikke langt bag ham. Det eneste hvor muligvis mangler lidt er kommunikationen med forsvaret.
        Han er så ikke ret god med fødderne, syntes der er en del der ryger ud over sidelinjen. Men det er en biting, og ligegyldigt bare han redder det der forventes.

        Hvor højt ligger ham og Gomez iøvrigt på listen over dyre indkøb i OB. Det er jo ikke tit vi smider ret meget mønt på en spiller.
        Er Røde Romario stadig vores rekord?
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

          Ingen har påstået at det ikke er en god signing.
          Men jeg syntes stadig Bernat version 2,0 gjorde det rigtigt godt, så det var nok ikke en målmand, og en ligegyldig midterforsvarer jeg ville have brugt en for OB usædvanlig stor transfer på.
          Myhra er en aldeles god målmand, men han stikker ikke ud som noget specielt, da der er masser af gode målmænd i ligaen.
          Lidt sjov argumentation... vi taler ikke om andre spillere i ligaen, men niveuet på vores egne.

          Comment


            #65
            Hvis jeg var kalif i stedet for kaliffen ville jeg:
            -afskaffe alle lejesvendene
            -1-2 stærke udlandske profiler
            - 1-2 danske profiler med ophav uden for øen
            - resten igennem vores glimrende akademi, øens hold arbejdet m.v.
            - stærk træner profil med taktisk snilde med fynsk baggrund. NF er min personlige favorit, men den har man nok helt forkstet.

            Jeg vil langt hellere støtte et hold som.dette i 1. Div end superliga med den ynkelig forsamling man har stillet op, som får blanke øjne og fjerne tanker ved ordet nedrykningsklausul.

            Men det sker nok ikke. En anden charlatan (end BW) kommer vel ridende ind og lover Thorborg dollar dollar bills (og minimum udgifter - hvem behøver varmt vand eller en træningsbane?), og så kører møllen med lotto-kuponer og ringe udenlandske reservespillere igen.
            Fas est et ab hoste doceri.

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

              Lidt sjov argumentation... vi taler ikke om andre spillere i ligaen, men niveuet på vores egne.
              Ja okay. Hvis vi kigger på BW’s indkøb, så er Myhra i top 2
              Last edited by Magge; 12-05-2024, 22:06.
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg
                Hvis jeg var kalif i stedet for kaliffen ville jeg:
                -afskaffe alle lejesvendene
                -1-2 stærke udlandske profiler
                - 1-2 danske profiler med ophav uden for øen
                - resten igennem vores glimrende akademi, øens hold arbejdet m.v.
                - stærk træner profil med taktisk snilde med fynsk baggrund. NF er min personlige favorit, men den har man nok helt forkstet.

                Jeg vil langt hellere støtte et hold som.dette i 1. Div end superliga med den ynkelig forsamling man har stillet op, som får blanke øjne og fjerne tanker ved ordet nedrykningsklausul.

                Men det sker nok ikke. En anden charlatan (end BW) kommer vel ridende ind og lover Thorborg dollar dollar bills (og minimum udgifter - hvem behøver varmt vand eller en træningsbane?), og så kører møllen med lotto-kuponer og ringe udenlandske reservespillere igen.
                Jeg er mere eller mindre enig, men

                "-1-2 stærke udlandske profiler
                - 1-2 danske profiler med ophav uden for øen"


                ... er de ikke netop lejesvende eller hvor skærer du kagen der ?

                "En anden charlatan (end BW) kommer vel ridende ind og lover Thorborg dollar dollar bills (og minimum udgifter - hvem behøver varmt vand eller en træningsbane?)"

                ​Var det det BW lovede NT for at få jobbet Kan du uddybe den vovede påstand ?

                BW tilbød sig ikke til klubben, men blev kontaktet af AG !

                Comment


                  #68
                  Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                  Jeg er mere eller mindre enig, men

                  "-1-2 stærke udlandske profiler
                  - 1-2 danske profiler med ophav uden for øen"


                  ... er de ikke netop lejesvende eller hvor skærer du kagen der ?

                  "En anden charlatan (end BW) kommer vel ridende ind og lover Thorborg dollar dollar bills (og minimum udgifter - hvem behøver varmt vand eller en træningsbane?)"

                  ​Var det det BW lovede NT for at få jobbet Kan du uddybe den vovede påstand ?

                  BW tilbød sig ikke til klubben, men blev kontaktet af AG !
                  Jeg tænker egentlig blot, at der vel skal være en form for spillere udefra (vi har jo ikke Cantera, selvom jeg også har en hvis respekt for den tilgang). Det afgørende er, at det ikke bliver det dominerende i kulturen, IMHO.

                  Jeg har ingen viden om hvad BW har lovet nogen i forbindelse med hans tiltræden.Min pointe omkring BW er, at han med glæde spiller med på den med at man sælger dyrt og indkøbe enormt billigt og ellers sløjfe hvad klubben har brug for, for lidt midlertidig mønt. I min verden burde man have faglig stolthed nok til at sige fra (og det har en hel del jo så også gjort), i stedet for at synes det er helt fjong at støtte op om den helt tåbelige tilgang, hæve sin løn og så ellers daffe af igen når skuden er gået ned. Hans seneste interviews siger det jo meget fint - han kan ikke så meget som at spilde ord på denne klub. Det er egentlig bare den tilgang jeg et træt af, men jeg tror ikke det løser sig, men vi blot får en ny der kan love det hele for det halve - uafgtet hvem der kontakter hvem.
                  Fas est et ab hoste doceri.

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

                    Jeg tænker egentlig blot, at der vel skal være en form for spillere udefra (vi har jo ikke Cantera, selvom jeg også har en hvis respekt for den tilgang). Det afgørende er, at det ikke bliver det dominerende i kulturen, IMHO.

                    Jeg har ingen viden om hvad BW har lovet nogen i forbindelse med hans tiltræden.Min pointe omkring BW er, at han med glæde spiller med på den med at man sælger dyrt og indkøbe enormt billigt og ellers sløjfe hvad klubben har brug for, for lidt midlertidig mønt. I min verden burde man have faglig stolthed nok til at sige fra (og det har en hel del jo så også gjort), i stedet for at synes det er helt fjong at støtte op om den helt tåbelige tilgang, hæve sin løn og så ellers daffe af igen når skuden er gået ned. Hans seneste interviews siger det jo meget fint - han kan ikke så meget som at spilde ord på denne klub. Det er egentlig bare den tilgang jeg et træt af, men jeg tror ikke det løser sig, men vi blot får en ny der kan love det hele for det halve - uafgtet hvem der kontakter hvem.
                    Tror du ikke bare, at NT lover det samme til den næste sportsdirektør ?

                    For os er det nemt at sige fra !

                    "Faglig stolthed".... lidt woke i disse dage. Hvem har forresten sagt fra ? Du skriver en del !

                    BW flyttede til Odense med kone og to børn samt købte hus. Hvis han var i tvivl om det lovede projekt, kunne han jo bare selv være flyttet i den første tid og lejet en lejlighed.

                    Lyder til at han var lovet meget mere og lidt til. Ellers smider man vel ikke et topjob i Sverige....

                    Ja. han kunne være smuttet, men hvorhen ? Strandet i Odense med en familie som er ved at falde til.... han blev hentet, ikke omvendt !

                    Jeg er imponeret over at han har holdt så lang tid, men forstår (desværre) hans grunde.

                    Intet forsvar, bare et forsøg på en forklaring

                    Comment


                      #70
                      Myhra

                      Owusu - BP - Gomez - Aske

                      Don D - Ejdum - Manneh - Charly

                      Fenger - Luca


                      Nu må vi se hvad der sker. Tyskerne, Kadrii og Helander vil formentlig ikke være her i næste sæson (håber lidt Trybull kan overtales)
                      Rami og Slotsager bliver nok solgt. Men udover det, så er der ikke mange der har fortjent et skifte. Myhra er på kanten, men igen kun lige købt. Don D har været dårlig de sidste par måneder. Gomez er også kun lige kommet til og har også været ustabil.
                      Overstående opstilling er nok noget naiv, men så længe vi mangler midtbanespillere har vi jo ikke et alternativ. (Gud forbyde vores elendige 3 back system)

                      En forstærkning på midten, så ser det ikke helt udueligt ud. 1. Division er en hård række, men der er stadig langt mellem det og så superliga. Dette hold bør kunne rykke op med det samme igen. Det kræver dog en ny træner og 2-3 forstærkninger.

                      Comment


                        #71
                        Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg
                        Myhra

                        Owusu - BP - Gomez - Aske

                        Don D - Ejdum - Manneh - Charly

                        Fenger - Luca


                        Nu må vi se hvad der sker. Tyskerne, Kadrii og Helander vil formentlig ikke være her i næste sæson (håber lidt Trybull kan overtales)
                        Rami og Slotsager bliver nok solgt. Men udover det, så er der ikke mange der har fortjent et skifte. Myhra er på kanten, men igen kun lige købt. Don D har været dårlig de sidste par måneder. Gomez er også kun lige kommet til og har også været ustabil.
                        Overstående opstilling er nok noget naiv, men så længe vi mangler midtbanespillere har vi jo ikke et alternativ. (Gud forbyde vores elendige 3 back system)

                        En forstærkning på midten, så ser det ikke helt udueligt ud. 1. Division er en hård række, men der er stadig langt mellem det og så superliga. Dette hold bør kunne rykke op med det samme igen. Det kræver dog en ny træner og 2-3 forstærkninger.
                        Er der nogen fra ungdomsholdene der kan banke på til noget spilletid?
                        Jeg synes Markus Jensen skal have mere spilletid, og Hansborg har før fået store roser? Er det tid til voksenfodbold for ham? Der er også midtbanespillere på vej og vi har også en Yaya Bojang, som kunne være en mulighed.

                        Comment


                          #72
                          Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg
                          Myhra

                          Owusu - BP - Gomez - Aske

                          Don D - Ejdum - Manneh - Charly

                          Fenger - Luca


                          Nu må vi se hvad der sker. Tyskerne, Kadrii og Helander vil formentlig ikke være her i næste sæson (håber lidt Trybull kan overtales)
                          Rami og Slotsager bliver nok solgt. Men udover det, så er der ikke mange der har fortjent et skifte. Myhra er på kanten, men igen kun lige købt. Don D har været dårlig de sidste par måneder. Gomez er også kun lige kommet til og har også været ustabil.
                          Overstående opstilling er nok noget naiv, men så længe vi mangler midtbanespillere har vi jo ikke et alternativ. (Gud forbyde vores elendige 3 back system)

                          En forstærkning på midten, så ser det ikke helt udueligt ud. 1. Division er en hård række, men der er stadig langt mellem det og så superliga. Dette hold bør kunne rykke op med det samme igen. Det kræver dog en ny træner og 2-3 forstærkninger.
                          Tænker det er oplagt, at Jimmi finder et par gode nordmænd og "lokker" med "forskerordningen" og en salgstale om, at vi nok rykker op igen efter et år.

                          Comment


                            #73
                            Det er meget godt med alle de fremlagte planer for fremtiden.
                            Ungdommen frem, det er jeg stor fortaler for. Vi har en hel del der fortjener en masse spilletid og udvikling.
                            Engstrøm må meget gerne sætte sig i cheftræner stolen.
                            Jeg ser frem til oprydning i trup og administration af personer der har drevet OB til et så drastisk fald.


                            Men, men men...
                            Vores ejer er den samme. Erhvervsmand der angiveligt ikke sjældent blander sig i fodbolddelen og over ruler vores fodboldfaglige folk.

                            Og så er vores træningsfaciliteter og bane på stadion også det samme. Elendige forhold, som ikke er brugbart til fodbold en stor del af året.

                            Det skal ændres før jeg tror på et "nyt, nyt OB".

                            Jeg er ked af det deprimerende indlæg.

                            Comment


                              #74
                              Nu man nu ikke har haft truppen eller noget omkring klubben der har Superliga klasse, så mener jeg man skal udnytte den chance som man har fået tildelt.

                              Truppen skal slankes ned til de spillere der gider OB, så skal spillestilen alignes med det der bruges på akademiet. Dette vil give talenterne en nemmere overgang fra akademi til førstehold, dette er modellen som FCN har brugt i mange år og deres talenter shiner oftest fordi de kender deres system til mindste detalje (Mange af disse talenter får jo problemer i udlandet, når de skal tilpasses sig andres systemer).

                              Jeg ville i 1. div bruge nærmest udelukkende akademi-spillere suppleret med nogle ældre spiller som har den rette indstilling. Vi har i dag Grubbe, Aske, Ejdum, Fenger, Luca, Charly og M. Jensen som alle har fået debut på første holdet. Vi har flere andre som ligger lige på vippen til at kunne få deres debut. Hvis vi så skaber en rutineret akse med Paulsen, Manneh, Kadrii og Myhra for eksempel som de unge kan læne sig op ad. Selvfølgelig Rami og Slots men ser ikke dette som muligt. Paulsen har et fint niveau til 1. div og det samme har Kadrii, så disse ville kunne skabe en base som kunne være med til at forme det nye gamle OB.
                              Vi sidder tit og kigger på Silkeborg og hvordan de gjorde det. Hvordan Klynge er en profil deroppe, men nu får vi chancen for at gøre det samme, mange af deres mest stabile spillere fik netop chancen i 1. div og udviklende sig derfra.

                              Spillere som jeg gerne vil beholde
                              Myhra, Nielsen - Hvis Myhra vil væk så brug Nielsen.
                              Paulsen, Grubbe, Akse, Slots (ikke muligt), Bojang og Gomez - Selv hvis slots bliver solgt er her til et 5 mand og et 4 mands forsvar.
                              Manneh, Ejdum - Ikke så meget at sige her.
                              Kadrii, Jensen, Luca, Max F, Charly, Rami (ikke muligt) - Byg offensiven op omkring disse unge spillere giv dem selvtillid. Så skal de nok vise sig gode nok.

                              Spillere der skal væk
                              Hansen - for dyr at have som 2. målmand
                              Mickelson, Mouritsen, Owuso og Helander - Alle her mangler kvalitet eller vilje, så kan ligeså godt få dem ud.
                              Köhler og Trybull - Begge vil tydeligvis ikke klubben, så ingen grund til de bliver.
                              Don D, Mucolli - Få de penge man kan for DD der er for mange mangler i hans spil til det bliver helt godt.

                              Så supplere truppen nedefra og med de helt rigtige rutinerede krafter, kombinere det med et trænerteam som forstår sammenhold som Krogh men samtidig kan får point på kontoen.

                              Så skal træningsbanen og stadion laves om, så man kan træne på det samme hele året, ellers vil det hele være spildt, da man så bare ville fortsætte ned af den samme rille.

                              Comment


                                #75
                                Oprindeligt indsendt af Galamush Se indlæg

                                Er der nogen fra ungdomsholdene der kan banke på til noget spilletid?
                                Jeg synes Markus Jensen skal have mere spilletid, og Hansborg har før fået store roser? Er det tid til voksenfodbold for ham? Der er også midtbanespillere på vej og vi har også en Yaya Bojang, som kunne være en mulighed.
                                Ja. Han bliver rykket op i 1. holdstruppen. Så mon ikke.

                                Comment

                                Working...
                                X