Annoncering

Collapse
No announcement yet.

1.division: Hvordan griber vi det an?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
    En tur i 1. division, værsgo Thorborg. Hvis ikke det får ham til at indse at han ikke aner en skid om hvad han laver som klubejer, så ved jeg ikke hvad der skal til.
    Man prøver og prøver på at skabe OB DNA, kultur, mentalitet og dyder, men hvordan skal man kunne få banket sådan noget ind i et hold når ejer og ledelse over en bred kam ikke aner hvad OB er - den slags skabes oppe fra og ned, ikke nede fra og op. Klubben er gennemsyret af discount og quick fix løsninger. Det er satme et vildt paradoks men står med som OB fan - bundet af kærlighed til klubben er man er stribet til man dør, men samtidig er man tvunget til at værre surret fast til en uduelig milliardær.

    Nu står “Profilerne” så i kø for at melde ud at de ikke følger med OB ned i første division. Fint nok - farvel til de mange lejesvende og en fejlslagen strategi.
    Ud med Martin Hansen, Bernat, Helander, Köhler, Trybull, Kadrii og Mucolli fra den nuværende trup. Så er der Sauli, Mustafic, Tyler, Franco og Ivan hvor retur vel er uhyre tvivlsomt.
    Samtidig er der overhængende risiko for at vi sælger Rami og Slotsager.
    Det efterlader på ingen måde en trup der bare cruiser igennem 1. division. Der ud over må og skal Søren Krogh ud. Sympatisk som han er kan jeg ikke pege på en træner der har gjort det dårligere end ham nogensinde. Vi starter med andre ord fra 0 igen igen, og så er det jo oplagt at drømme om at vi laver en Silkeborg, men skal man være realistisk sker det jo ikke når fundamentet i klubben er så pilråddent og med garanti ikke bliver udskiftet.

    Alligevel ses vi selvfølgelig i næste sæson til en ny omgang selvpineri. Skål og god sommer.
    Det er super god beskrivelse af den tåbelige situation i OB. Og som Sinus skriver så er OB en PROFESSIONEL AMATØRKLUB. Det er en spot-on beskrivelse.

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af Don Junior Se indlæg

      Men min pointe er jo netop, at vi skal benytte lejligheden til at bygge et nyt Superliga-hold op - ikke geare os til 1. div. Derfor mener jeg ikke, Paulsen og Mouritzen bør være en del af planen. Tror man på Adelgaard, Bojang m.fl., er det jo oplagt at give dem et boom eller bust-skud i 1. div. på bekostning af ældre, dyrere spillere, der ikke har niveau til Suppen. Alternativt må være at hente nye, yngre spillere med mere fremtid i.
      Jamen så er signingen af Mouritzen meningsløs, han kan i hvert fald ikke være signet til at spille Superliga, men ok,OB har scoutet med r..... de seneste 10-12 år, så der er ikke meget der giver mening i den klub.

      Comment


        #33
        Det må blive det store blodbad version 2.0.

        BW, SK og FH må ud. Der kan godt findes argumenter for hvorfor, den ene eller anden af dem, er blevet ladet i stikken, sat på en uløselig opgave. Kan bare slet ikke se dem, som en del af næste års set-up.

        Der ud over, så er det et enormt ønske, at der gøres noget i forhold til træningsfaciliteter. Det er også et enormt ønske, at fodboldudvalget erkender, at de ikke ved nok om fodbold.

        Derfor skal fodboldudvalget give mere magt fra sig. Glen Riddersholm har ytret sig i TV, noget a la, han ville ikke overtage OB. Det er også en næsten offentlig kendsgerning, at trænere har sagt nej til os fordi de blev begrænset i indflydelse.

        Truppen, ja, men den er svær, når man ikke kender den nye træner, så det kan vente, men der skal ryddes voldsomt op.

        Bud på træner, der er nævnt en del her i tråden, der er relevante, jeg kunne også nævne Christian Lønstrup som et bud eller “måske Jimmi kender en god nordmand”.

        Sportsdirektør, der har jeg ikke et navn. Det skal være en med erfaring, en der “tager den” med medierne. Det med at scoute har vi Jimmi til.
        Last edited by Polle; 11-05-2024, 18:41.

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
          Det må blive det store blodbad version 2.0.

          BW, SK og FH må ud. Der kan godt findes argumenter for hvorfor, den ene eller anden af dem, er blevet ladet i stikken, sat på en uløselig opgave. Kan bare slet ikke se dem, som en del af næste års set-up.

          Der ud over, så er det et enormt ønske, at der gøres noget i forhold til træningsfaciliteter. Det er også et enormt ønske, at fodboldudvalget erkender, at de ikke ved nok om fodbold.

          Derfor skal fodboldudvalget give mere magt fra sig. Glen Riddersholm har ytret sig i TV, noget a la, han ville ikke overtage OB. Det er også en næsten offentlig kendsgerning, at trænere har sagt nej til os fordi de blev begrænset i indflydelse.

          Truppen, ja, men den er svær, når man ikke kender den nye træner, så det kan vente, men der skal ryddes voldsomt op.

          Bud på træner, der er nævnt en del her i tråden, der er relevante, jeg kunne også nævne Christian Lønstrup som et bud eller “måske Jimmi kender en god nordmand”.

          Sportsdirektør, der har jeg ikke et navn. Det skal være en med erfaring, en der “tager den” med medierne. Det med at scoute har vi Jimmi til.
          det ser meget sådan ud. Håber virkeligt man gør det i den rigtige rækkefølge - og et eller andet sted skal de jo være igang allerede nu. For de får godt nok travlt.

          Første post er nødt til at være fodbold direktøren, så vedkommende kan være med til at hente en træner så de sammen kan sætte truppen. Assistent træner, vil jeg mene er en post der lidt bliver fyldt sammen med træneren. De fleste kandidater vil have deres egne folk med ind.

          Jeg er godt nok ikke fan af det. For vi er vidst alle ret enige om at bestyrelsen/fodboldudvalget er en ret stor del af problemet. Nu skal de så hen og finde den næste fodbolddirektør - og er der nogen der reelt tror på at de afgiver magt - så det bliver bedre?

          Jeg havde et (nok naivt) håb om at BW efter Nagel var kommet til ville kunne fortsætte. At man fik rettet strategien til og lige tog foden lidt af speederen mht transfers - og hentede fra en lidt højere hylde osv.

          Men med alle de historier og antydninger om dette og hint der åbenbart siver ud af ådalen for tiden - ja så kan det nok ikke blive anderledes.

          Jeg var inde og tjekke startdato for 1 division for at se om vi havde lidt længere tid at løbe på. 23/24 sæsonen startede samtidig med superligaen så umiddelbart ligner det ikke vi får noget "hjælp" der.
          Dvs at fra superligaen slutter 26 maj har vi formentlig 8 uger til den nye sæson starter omkring d. 20 juli - alt efter hvornår man sender truppen på 3 ugers ferie så vender de vel tilbage til opstart 17 eller 24 juni...det bliver godt nok stramt. For en ting er fodbolddirektør og træner osv uden for banen.

          - hvad med selve truppen. Helander og Trybull er væk. Sven må vi forstå også kan smutte. Slotsager, kan man jo håbe forlænger men reelt skal der jo laves et salg af ham. Og så er der alle de spillere vi reelt ikke vil have i truppen som vender tilbage...dem skulle vi også helst have fundet løsninger på så en ny træner ikke skal bruge for meget tid på dem.

          Det bliver om muligt en mere aktiv sommer end sidste år...

          Comment


            #35
            et lille kig på hvad der kan være på vej ud;

            HC og Magnus Nielsen er væk, tænker Martin Hansen også kunne være på vej.

            Helander
            Köhler
            Trybull
            Formentlig Slotsager
            Kadrii
            Mucolli - kan være han kan gøre det ok i 1 division - men har jo længe lignet en spiller der skulle væk

            Og så er der alle dem vi har ude på leje;

            Tongya - ser ud til at gøre det godt på Cypern, så mon ikke man kan få ham solgt
            Tyler B. - det har da vidst ikke været en succes med det lejeophold
            Mustafic
            Selvén
            Sauli
            Ivan

            15 spillere - de ryger selvfølgelig ikke alle sammen ud - og skal nok ikke alle sammen erstattes, men der bliver en del at se til. Midtbanen ser med de 2 tyskeres afgang igen ret smal ud.

            Og så har jeg da også glemt Al Hajj - han vil sikkert heller ikke en tur i 1 division...

            Comment


              #36
              og så slog en tanke lige ned; Henrik Hansen - er det næsten ikke oplagt at han bliver ny træner?

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                og så slog en tanke lige ned; Henrik Hansen - er det næsten ikke oplagt at han bliver ny træner?
                Mener han bor i Odense og har udtalt, at sagtens kan se sig selv i OB igen. Hans trænertjans i Sønderjyske var vel på det jævne, men tror han kan være et rigtigt godt bud, som ny assistenttræner, hvis det passer ind i forhold til en cheftræner.

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                  det ser meget sådan ud. Håber virkeligt man gør det i den rigtige rækkefølge - og et eller andet sted skal de jo være igang allerede nu. For de får godt nok travlt.

                  Første post er nødt til at være fodbold direktøren, så vedkommende kan være med til at hente en træner så de sammen kan sætte truppen. Assistent træner, vil jeg mene er en post der lidt bliver fyldt sammen med træneren. De fleste kandidater vil have deres egne folk med ind.

                  Jeg er godt nok ikke fan af det. For vi er vidst alle ret enige om at bestyrelsen/fodboldudvalget er en ret stor del af problemet. Nu skal de så hen og finde den næste fodbolddirektør - og er der nogen der reelt tror på at de afgiver magt - så det bliver bedre?

                  Jeg havde et (nok naivt) håb om at BW efter Nagel var kommet til ville kunne fortsætte. At man fik rettet strategien til og lige tog foden lidt af speederen mht transfers - og hentede fra en lidt højere hylde osv.

                  Men med alle de historier og antydninger om dette og hint der åbenbart siver ud af ådalen for tiden - ja så kan det nok ikke blive anderledes.

                  Jeg var inde og tjekke startdato for 1 division for at se om vi havde lidt længere tid at løbe på. 23/24 sæsonen startede samtidig med superligaen så umiddelbart ligner det ikke vi får noget "hjælp" der.
                  Dvs at fra superligaen slutter 26 maj har vi formentlig 8 uger til den nye sæson starter omkring d. 20 juli - alt efter hvornår man sender truppen på 3 ugers ferie så vender de vel tilbage til opstart 17 eller 24 juni...det bliver godt nok stramt. For en ting er fodbolddirektør og træner osv uden for banen.

                  - hvad med selve truppen. Helander og Trybull er væk. Sven må vi forstå også kan smutte. Slotsager, kan man jo håbe forlænger men reelt skal der jo laves et salg af ham. Og så er der alle de spillere vi reelt ikke vil have i truppen som vender tilbage...dem skulle vi også helst have fundet løsninger på så en ny træner ikke skal bruge for meget tid på dem.

                  Det bliver om muligt en mere aktiv sommer end sidste år...
                  Der bliver kæmpe udskiftning både i trup og stab. Håber Jimmi Nagel fortsætter og så håber jeg vi kan lokke Troels Beck ind i en eller anden funktion (måske sportsdirektør).
                  Som træner håber jeg vi henter Kim Engstrøm da han kender 1. division fra B93 og han har et stort kendskab til strategien fra OB’s akademi og det er det der er vores eneste håb lige nu. Som assistenter til Kim Engstrøm skal han have helt frie tøjler og håber han bl.a. vælger nogle af trænerne fra akademiet.

                  1. division er absolut ikke dårlig så oprykning er ingen selvfølge. Tror eksempelvis ikke vi rykker op hvis vi fortsætter med nuværende cheftræner.

                  Og så håber jeg vores øverste ledelse (Thorborg) får lavet en total omstrukturering af vores organisation og strategi. Der skal være meget mere sammenhæng til akademiet ikke kun via ord men også via handling og så skal sportsudvalget og Thorborg afgive meget mere ledelsesrum til de personer der har kompetencerne til at drive og opbygge en professionel fodboldklub. Jeg tvivler dog på det kommer til at ske da historien har vist at OB ledelsen virker selvtilfredse indtil videre ikke har lært af deres fejl.

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

                    Mener han bor i Odense og har udtalt, at sagtens kan se sig selv i OB igen. Hans trænertjans i Sønderjyske var vel på det jævne, men tror han kan være et rigtigt godt bud, som ny assistenttræner, hvis det passer ind i forhold til en cheftræner.
                    jeg tror bare der bliver rigtigt meget at se til - og lyder jo ikke til at trænerne ligefrem står i kø for at komme til OB.

                    Ideelt set får man først fodbolddirektøren på plads. Skal det ske så må det næsten være Nagel der bliver forfremmet og så får han som første opgave at udfylde alle de tomme poster.

                    Alternativt så tror jeg Nagel kommer til at overtage midlertidigt - med ansvar for at få en træner ind asap. Det bliver så ikke i den "rigtige" rækkefølge, men det vil jo ikke være første gang det sker.

                    HH kender klubben, har udtrykt ønske om at komme tilbage, bor vidst som du siger i Odense, og så går han vel også ledig. Alt sammen noget der taler for ham.

                    Om han så er god nok træner, aner det ikke. Men det vil så være 1 division han starter i...

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                      Der bliver kæmpe udskiftning både i trup og stab. Håber Jimmi Nagel fortsætter og så håber jeg vi kan lokke Troels Beck ind i en eller anden funktion (måske sportsdirektør).
                      Som træner håber jeg vi henter Kim Engstrøm da han kender 1. division fra B93 og han har et stort kendskab til strategien fra OB’s akademi og det er det der er vores eneste håb lige nu. Som assistenter til Kim Engstrøm skal han have helt frie tøjler og håber han bl.a. vælger nogle af trænerne fra akademiet.

                      1. division er absolut ikke dårlig så oprykning er ingen selvfølge. Tror eksempelvis ikke vi rykker op hvis vi fortsætter med nuværende cheftræner.

                      Og så håber jeg vores øverste ledelse (Thorborg) får lavet en total omstrukturering af vores organisation og strategi. Der skal være meget mere sammenhæng til akademiet ikke kun via ord men også via handling og så skal sportsudvalget og Thorborg afgive meget mere ledelsesrum til de personer der har kompetencerne til at drive og opbygge en professionel fodboldklub. Jeg tvivler dog på det kommer til at ske da historien har vist at OB ledelsen virker selvtilfredse indtil videre ikke har lært af deres fejl.
                      det tror jeg ikke vi gør. Uanset om Krogh holder os oppe eller ej, så tror jeg han stopper. Udefra set så ligner det at det tager for hårdt på ham.

                      Comment


                        #41
                        Mit drømmescenarie er at man udnytter muligheden som 1. Div giver. Nemlig, at få spillet så mange talenter ind som muligt.
                        Hvis der er et punkt hvor at OB som klub shiner, så er det jo det fantastiske stykke arbejde som Tonny lægger for dagen på akademiet.
                        Desuden så jeg gerne at vi hentede flere af vores gamle folk tilbage til klubben, så vi kan investere 100% i den fynske identitet. Spillere som Jacob Buus, Christian Vestergaard ville snildt kunne spille for os i 1. Div, og måske også i suppen. Ligeledes være lidt ambitiøs og gå efter at få Christian Sørensen tilbage.
                        OB har en gylden mulighed for en gangs skyld at være trendsettere i DK. Noget ala. det som Atletic Bilbao laver i Spanien, hvor de kun bruger spillere med ophav fra Baskerlandet ville være fantastisk. Man har allerede monopol på det fynske marked - det burde man se at udnytte fuldt ud.
                        Hvis man vil gå hele vejen burde man også gå efter at uddanne sine egne trænere (gør man vidst allerede) i højere grad, og som andre herinde nævner, giv Engstrøm chancen med eks. Hjortebjerg og Helveg som assistenter (og evt. Tonny).
                        Jeg ville til hver en tid støtte op om sådan et hold. Selv hvis det ikke ville være i Superligaen hver sæson.
                        Last edited by Bobolarsen; 12-05-2024, 15:07.

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
                          Mit drømmescenarie er at man udnytter muligheden som 1. Div giver. Nemlig, at få spillet så mange talenter ind som muligt.
                          Hvis der er et punkt hvor at OB som klub shiner, så er det jo det fantastiske stykke arbejde som Tonny lægger for dagen på akademiet.
                          Desuden så jeg gerne at vi hentede flere af vores gamle folk tilbage til klubben, så vi kan investere 100% i den fynske identitet. Spillere som Jacob Buus, Christian Vestergaard ville snildt kunne spille for os i 1. Div, og måske også i suppen. Ligeledes være lidt ambitiøs og gå efter at få Christian Sørensen tilbage.
                          OB har en gylden mulighed for en gangs skyld at være trendsettere i DK. Noget ala. det som Atletic Bilbao laver i Spanien, hvor de kun bruger spillere med ophav fra Baskerlandet ville være fantastisk. Man har allerede monopol på det fynske marked - det burde man se at udnytte fuldt ud.
                          Hvis man vil gå hele vejen burde man også gå efter at uddanne sine egne trænere (gør man vidst allerede) i højere grad, og som andre herinde nævner, giv Engstrøm chancen med eks. Hjortebjerg og Helveg som assistenter (og evt. Tonny).
                          Jeg ville til hver en tid støtte op om sådan et hold. Selv hvis det ikke ville være i Superligaen hver sæson.
                          Det kunne være så fedt! Bliver glad ved tanken. Det nuværende hold kan man jo ingen følelser have for. Halvdelen af truppen er ligeglade med en nedrykning.

                          OB har fortjent et helt andet type af ejerskab! Fatter ikke at yngre OB-fans ikke er ude med de helt store fakler og høtyve rettet mod ejer og ledelse.

                          BW og NT skal stilles direkte til regnskab.

                          Comment


                            #43
                            Det er fint med drømme og ønsker til 1 div. (Tror ikke længere på vi når over stregen).

                            Hvad skal der til for, at du fornyer sæsonkort?
                            Tænker ikke jeg kommer til at hoste 1700kr op til et sæsonkort for 1 div., så er det nemmer at blive sponsor i sfb-oure også være hjemme 7 min efter slut fløjt.

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                              og så slog en tanke lige ned; Henrik Hansen - er det næsten ikke oplagt at han bliver ny træner?
                              Manden floppede benhårdt med et nedrykket Superligahold, som så blev markant bedre i samme moment de fik en ny cheftræner. Tænker det er det modsatte af oplagt at gå med ham som chef, måske som assistent.

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af ultimatew Se indlæg
                                Det er fint med drømme og ønsker til 1 div. (Tror ikke længere på vi når over stregen).

                                Hvad skal der til for, at du fornyer sæsonkort?
                                Tænker ikke jeg kommer til at hoste 1700kr op til et sæsonkort for 1 div., så er det nemmer at blive sponsor i sfb-oure også være hjemme 7 min efter slut fløjt.
                                Det er faktisk et godt spørgsmål. Mit gæt er at de "imødekommer" dem sæsonkort på en eller anden måde.

                                Comment

                                Working...
                                X