Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt: VB-OB d. 6. maj kl. 19.00

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    jeg nægter at tro på det har noget at gøre med hvad der skal ske fremadrettet - og med fokus på spillestil og rekruttering. Det handler udelukkende om overlevelse - før der er en afklaring på hvor OB spiller efter sommer kan jeg ikke forestille mig at de kigger så lang frem.

    Så kan man vælge at læse det positivt - at BW hjælper og støtter op om sin træner, eller en mere negativ udlægning at Krogh er så presset, at posten tage så meget på ham at der simpelthen er brug for at BW er med på banen.

    Mon ikke sandheden ligger et sted midt imellem?

    Syntes dog Krogh har virket meget påvirket af situationen - så kan da ikke lade være med at tænke tanken om han foretrækker en assistent rolle igen? Og at han, når OB forhåbentligt er reddet, selv vælger at sige tak for denne gang
    Men hvad betyder det for Kroghs autoritet i truppen? BW er vel næppe hans assistent men faktisk hans chef og den som forhandler og skriver kontrakter med Krogh og spillere eller takker nej til ønske at skifte (Koehler/ Helander).
    Synes det er skør og kan god give mere problemer end løsninger. Eller med onde ord: han kunne ikke klare sit job som sportsdirektør og skal nu reparere det på træningsbanen?
    Og det var ja ikke et decideret ønske af Krogh at have BW med på træningsbanen men noget som bare udviklede sig. Svært at forestille sig at Krogh kunne have taget initiativen at sende chefen væk.
    Hvis man havde tiltro til Krogh og hans team at redde os så skulle man nu også bare holde ryggen fri af Krogh og staben og give den de bedste betingelser at arbejde. "Beskyt" de fra medierne og giv de den arbejdsro de har brug for. Der må BW gerne træde i karakter.
    For mig lyder det hvad der sker ret desperat og panisk.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

      Men hvad betyder det for Kroghs autoritet i truppen? BW er vel næppe hans assistent men faktisk hans chef og den som forhandler og skriver kontrakter med Krogh og spillere eller takker nej til ønske at skifte (Koehler/ Helander).
      Synes det er skør og kan god give mere problemer end løsninger. Eller med onde ord: han kunne ikke klare sit job som sportsdirektør og skal nu reparere det på træningsbanen?
      Og det var ja ikke et decideret ønske af Krogh at have BW med på træningsbanen men noget som bare udviklede sig. Svært at forestille sig at Krogh kunne have taget initiativen at sende chefen væk.
      Hvis man havde tiltro til Krogh og hans team at redde os så skulle man nu også bare holde ryggen fri af Krogh og staben og give den de bedste betingelser at arbejde. "Beskyt" de fra medierne og giv de den arbejdsro de har brug for. Der må BW gerne træde i karakter.
      For mig lyder det hvad der sker ret desperat og panisk.
      jamen det tror jeg da også det er...fra at det så ok ud så er det jo faldet helt fra hinanden de sidste 5 kampe.

      Kender ikke deres indbyrdes forhold - men på banen er Krogh chefen, andet kan jeg ikke forestille mig - og er der noget så tager de det udenfor sidelinjen, hvis ikke Krogh havde ønsket BW der så tænker jeg de havde afklaret det...

      Som sagt virker Krogh tynget/presset og kan BW bruges som et par ekstra øjne, en sparringspartner - noget han jo har været hele tiden...så ser jeg ikke det store problem i det.

      Problemet er vi er nået herud hvor det er nødvendigt.

      Comment


        #33
        BW går vel bare ind og markerer overfor NT, at han havde ret!

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

          jamen det tror jeg da også det er...fra at det så ok ud så er det jo faldet helt fra hinanden de sidste 5 kampe.

          Kender ikke deres indbyrdes forhold - men på banen er Krogh chefen, andet kan jeg ikke forestille mig - og er der noget så tager de det udenfor sidelinjen, hvis ikke Krogh havde ønsket BW der så tænker jeg de havde afklaret det...

          Som sagt virker Krogh tynget/presset og kan BW bruges som et par ekstra øjne, en sparringspartner - noget han jo har været hele tiden...så ser jeg ikke det store problem i det.

          Problemet er vi er nået herud hvor det er nødvendigt.
          Håber selvfølgelig du har ret og det hjælper og der kommer noget godt ud af det. Er bare ret kritisk fordi synes rolleafklaring og klare strukturer og hierarkier er meget vigtig i en organisation (endnu mere under en krise) og det her lugter lidt for meget som kaotisk og uafklaret til mig. Og klubben viser sig nu ikke særlig professionelt i hensigt af kommunikation og krisehåndtering. Men hvem ved, måske er der ja en afklaring og struktur på de indre linjer vi bare ikke kan se udefra. Man må ja håbe ... ;-)
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

            Håber selvfølgelig du har ret og det hjælper og der kommer noget godt ud af det. Er bare ret kritisk fordi synes rolleafklaring og klare strukturer og hierarkier er meget vigtig i en organisation (endnu mere under en krise) og det her lugter lidt for meget som kaotisk og uafklaret til mig. Og klubben viser sig nu ikke særlig professionelt i hensigt af kommunikation og krisehåndtering. Men hvem ved, måske er der ja en afklaring og struktur på de indre linjer vi bare ikke kan se udefra. Man må ja håbe ... ;-)
            SK skal indse, at han ikke har overtaget et hold men 18 individer pga BWs voldsomme udskiftning i truppen. BW burde have meldt ud at man ikke kan spille med om top 6, når man skifter så mange. Jeg er ligeglad med at man kun var tre point fra. Man var jo aldrig tæt på i virkeligheden. Man var jo bare heldig med ikke at have BIF og FCK før til sidst. Man var jo chanceløs i de to kampe.
            Det kommer til at tage 1 års tid at sammenspille dette “hold”. Men faktisk endnu længere mu, fordi kampene i øjeblikket INTET positivt giver til holdet. De ødelægger mere end de gavner. De suger energi og selvtillid ud af truppen.
            så må vi se om det år bliver i 1. Div. Jeg tror det.

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

              SK skal indse, at han ikke har overtaget et hold men 18 individer pga BWs voldsomme udskiftning i truppen. BW burde have meldt ud at man ikke kan spille med om top 6, når man skifter så mange. Jeg er ligeglad med at man kun var tre point fra. Man var jo aldrig tæt på i virkeligheden. Man var jo bare heldig med ikke at have BIF og FCK før til sidst. Man var jo chanceløs i de to kampe.
              Det kommer til at tage 1 års tid at sammenspille dette “hold”. Men faktisk endnu længere mu, fordi kampene i øjeblikket INTET positivt giver til holdet. De ødelægger mere end de gavner. De suger energi og selvtillid ud af truppen.
              så må vi se om det år bliver i 1. Div. Jeg tror det.
              problemet lige nu er jo ikke at top 6 glippede igen, igen. Problemet er at bunden er gået helt ud af holdet.

              Lå vi i god afstand til bunden på 7-9. pladsen, så var det jo "bare" business as usual - og det burde man trods alt kunne trække ud af det hold, det så også sådan ud indtil for 5 kampe siden.

              Nej vi ville ikke klare top 6 - men der blev trods alt leveret ganske fornuftigt...indtil nedrykningsspillet startede.

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                Håber selvfølgelig du har ret og det hjælper og der kommer noget godt ud af det. Er bare ret kritisk fordi synes rolleafklaring og klare strukturer og hierarkier er meget vigtig i en organisation (endnu mere under en krise) og det her lugter lidt for meget som kaotisk og uafklaret til mig. Og klubben viser sig nu ikke særlig professionelt i hensigt af kommunikation og krisehåndtering. Men hvem ved, måske er der ja en afklaring og struktur på de indre linjer vi bare ikke kan se udefra. Man må ja håbe ... ;-)
                nej men mon ikke også de er blevet negativt overraskede over at det er gået så galt? Man havde krisen i efteråret - Farvel til Alm, og så fik Krogh stabiliseret holdet. Fin opstart til foråret - man leverede 7 point i 5 kampe - det var nok hvad jeg havde håbet på - men ikke reelt troet.

                Vi var på vej til endnu en skuffende sæson, med træner fyring og misset målsætning igen. Men så heller ikke mere. Havde vi taget formen fra de første 5 kampe med ind i slutspillet ville vi aldrig for alvor komme i farer for nedrykning.

                Men et eller andet er gået helt galt. Var det eksperimenterne med opstillingen mod Vejle? Ja det var dårligt, men den slags skal man kunne ryste af sig. Så var der vandkampen i Lyngby - den burde man kunne tage ud af ligningen, men pga den elendige hjemmebanestatestik så skulle vi have jo haft 3 point der. Derefter følger endnu en hjemmekamp - endnu en dårlig præstation og forbandelsen fortsætter. Pludselig er man 3 kampe inde i slutspillet - uden en sejr og for alvor rodet ind i nedrykningskampen.

                Jeg undrer mig virkeligt over at bunden på den måde er gået ud af holdet - og tænker også trænerteamet gør. For det virkede jo netop til at man havde fået lagt et eller andet fornuftigt bundniveau efter Krogh kom til; ja man lavede nogle tåbelige fejl i kampen mod BIF - men runden efter spillede holdet lige op med AGF...der var et eller andet at bygge på...så det ud til.

                Men som det ser ud nu - hjemme kan man ikke regne med at skaffe sig 3 point. Så det er 2 ud af de 5 der er tilbage - heldigvis har vi hidtil været gode på udebane - men tør man blive ved med at tro på den?

                Jeg kan godt forstå hvis de er lidt paniske og leder efter løsninger...

                Comment


                  #38
                  Det undrer mig ikke at trænerteamet ikke har fundet en mere holdbar løsning på problemerne - jeg har fra starten været kritisk over valget af SK - endnu engang den billigste og letteste løsning på et problem i OB. SK virker rådvild og tynget af presset - det fører til konstante forandringer, der efterlader spillerne forvirrede og med manglen på resultater til følge. Nu er BW så begyndt at vise sig på træningsbanen også og FH skal deltage i pressearbejdet - alt sammen underbygger billedet af en presset cheftræner - som ikke er den nødvendige og naturlige leder for holdet. Det er desværre mere held end forstand hvis vi redder os fri af nedrykningen ( og skyldes jo i så fald at bunden også er gået ud af Lyngby og Vejle). En nedrykning vil i mine øjne være en "katastrofe" (dårligt ord om sport) - det vil betyde at træningsbaner og stadion fornyelse forsinkes yderligere og formentlig også at der vil tilflyde færre midler til akademi og spillertrup.

                  Comment


                    #39
                    Nogle meldinger om Gomez når at blive klar til denne og endnu en kogeplade kamp for overlevelse ?

                    Comment


                      #40
                      ...ydermere bør man, især på sidste kamp, og hele vores situation i mente, forsøge sig med en opstilling således :

                      Myhra
                      Owusu Slots Tribull Helander Mickelson

                      Köhler Al Hajj
                      Fenger Kadrii
                      Luka

                      Vi har bare et kæmpe problem og det er, at der som minimum er 3 spillere i denne formation, som hvis man spekulerer meget groft, til dels er komplet ligeglade og/eller har en decideret interesse i at OB ikke klar skærene

                      Köhler : Kan smutte gratis ved nedrykning. Fik afvist tilbud fra Bundesligaen
                      Helander : Fik afvist bud i vinters, har kontraktudløb. Har decideret udvist hans asympati ved bevist gå efter at blive smidt ud mod Vejle.
                      Tribull : Afventer kontrakt forlængelse. Tvist; kontrakt længde og om OB bliver oppe. Han smutter bare til 2. bundeliga og får hvad han vil have.

                      Kadrii : Har kontrakt udløb og bliver ikke forlænget uanset, men må stole på at har noget hjerte alligevel ?

                      Så vi er nødt til at stole på spillere, som selvfølgelig er bedst i truppen, men som ikke brænder, som i overhovedet, for sagen.
                      KÆMPE problem.

                      Dernæst bør spillestilen forlade sig på, at få bolde spillet langt op på forreste kæde, til direkte duel, og lade gode pres spillere som Fenger og Kadrii samle nedfaldet op.
                      Ydermere bør wingbacks rolle være, at få indlæg tidligt ind mod Luka og Fenger fra dybe løb.
                      Der skal spilles såkaldt "primitivt". Intet andet virker i den situation OB er i, for at vende tilbage til tidligere skrevet, kampen mod Hvidore i mente, hvor man så at i OB spil slet slet ikke fungerer og med henblik på den selvtillid der er i truppen lige nu.







                      Comment


                        #41
                        Så skal Al Hajj have lært, at arbejde bare en smule defensivt i løbet af den seneste uge. Ellers kommer Vejle til at løbe lige igennem.
                        OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                        Comment


                          #42
                          5-2-3 virker ikke. Vores spillere er fuldstændige tomme for selvtillid, eller endnu værre - Mange er måske ligeglade.

                          Så prøv nu noget andet.
                          4-3-3 eller 3-5-2 / 5-3-2

                          Tre mand på midten, med en decideret 6'er og to 8'ere.
                          kom nu OB, giv det sidste og tag en sejr. Vejle er ligeså dårligt kørende som os selv

                          Comment


                            #43
                            Uanset spillestil, så handler det om at holdet skal hænge sammen i kæderne. Det går ikke at der står 5 i forsvaret, 3 i angrebet og 2 på midten, og kigger fodbold når bolden ikke lige er dér hvor de er. OB har været nedspillet i alle kampe i sæsonen (også dem man har vundet), og det hænger på det ringe taktiske niveau, som ikke er Superligaen værdig. Derfor mener jeg også, at spillermaterialet er bedre end de præsterer. De er ok spillere - de spiller bare dårlig fodbold.

                            Comment


                              #44
                              https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...-til-bundgyser
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                #45
                                Hvor er der dog meget der er galt i vores kære klub i disse dage.

                                Men lad os nu alle rykke sammen i bussen, og give alt vi kan på tribunen. De næste to kampe kan betyde alt! Jeg vil forsøge at nulstille mit hoved på Mandag, og synge til spillerne som var de et tophold. Så kan man altid afreagere efter lyngby kampen, hvis det viser man har tabt begge kampe.

                                Men for nu, så lad os alle tage til Vejle og give den gas. Også folk der måske normalt “bare” ser fodbold, bidrag gerne lidt, så vi kan få hele tribunen til at koge.

                                Ses i Vejle.

                                Comment

                                Working...
                                X