Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB - Vejle 02-04-2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...et-er-til-grin

    https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/nyheder/ob-overvejer-appel-den-ser-tynd-ud


    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      Efter at bold.dk er blevet for EkstraBladet/Nationen og man skal til at betale er det da godt at bladets tidligere samarbejdspartner, Tipsbladet, stadig leverer noget stof. Det er vistnok købt af de samme der ejer Viborg.
      https://www.tipsbladet.dk/blog/troel...mod-1-division

      Comment


        Og Max har fuldstændig ret.
        Kan god forstå ideen at hente dommere udefra fordi synes de danske dommere er ret ringe men hvorfor henter man én hvor den sædvanlige danske ligner en Collina i sammenligning med???
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          Oprindeligt indsendt af OBHelvegKonge Se indlæg
          Rami’s omskoling har været noget af det bedste der er sket for holdet i denne sæson. Hvorfor skal han så væk fra den plads i en meget vigtig hjemmekamp? Nu har vi holdt fast i ham imod meget bedre modstandere (BIF og FCK) og haft kæmpe succes i Vejle med det. Kroghs argument inden kampen var at vi skulle ha gang i Trybull… But why?? Hvorfor lave om på noget der virker, for at få gang i en spiller? Så skulle Krogh da i hvert fald ha spillet Trybull i stedet for Køhler!
          Nu ender det op i at ødelægge den midtbane der fungerer, samtidig med at vi stiller med et angreb uden fart, fordi Rami er der i stedet for Deedson.

          Undervejs i kampen spiller 3 ud af 5 forsvarsspillere ude af position samtidig! Uden nogen grund.

          Jeg er fan af vores træner, men jeg er virkelig ikke fan af de valg han traf i dag!
          Nej puha der er mange ting SK i mine øjne gør forkert. Jeg synes det er fair at forsøge at spille Trybull og Køhler. Begge har gjort det fint, og fortjener chancen sammen. Når man så er nede 1-0 efter en forfærdelig halveg, så laver man det om asap.
          Det låser han sig nok i første omgang lidt fra ved at pille Helander ud. Hvorfor så lidt tillid til den mand han selv har udpeget som anfører? Manden har spillet så mange kampe på langt højere niveau end suppen, hvorfor ikke have tillid til at han efter en redning på målstregen fra en temmelig blind dommer, nok skal finde det rette spændingsniveau. Jeg var sgu lidt målløs over at han sågar skifter ham inden pausen. Det er jo ikke en 19årig med under en håndfuld suppekampe unde bæltet, eller en som sædvanligvis spiller svinsk. I mine øjne en kæmpe overreaktion. At han så oveni købet af alle skifter ham med Mouritsen får ikke fortvivlelsen til at blomstre mindre.
          Herfra kommer pausen og der skal han i mine øjne gå back to basic. BP ned som stopper, udskift køhler eller Trybull med Deedson og få Rami ned som 6'er. Det var så frygteligt i 1. Halveg, at han burde have fundet tilbage til grundstenene i de ting han er lykkedes med, i stedet for at eksperimentere. Vi kan eksperimentere, når redningen er i hus, men lige nu, så skal den her redning køres sikkert i havn. Her viser vi bare i dag at vi er en skrøbelig størrelse. Jeg tør slet ikke tænke på konsekvenserne, hvis Rami på et tidspunkt løber ind i en længerevarig skade. Hvor er vi dog ringe, når vi ikke får ham med i spillet. Vi er jo fandme bedre med en mand i undertal, når bare vi kan få ham så meget på bolden som muligt.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

            Og Max har fuldstændig ret.
            Kan god forstå ideen at hente dommere udefra fordi synes de danske dommere er ret ringe men hvorfor henter man én hvor den sædvanlige danske ligner en Collina i sammenligning med???
            Det er jo lidt som når OB henter Mouritzen for at Adelgård skal ligne Roberto Carlos :-)

            Comment


              Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

              Nej puha der er mange ting SK i mine øjne gør forkert. Jeg synes det er fair at forsøge at spille Trybull og Køhler. Begge har gjort det fint, og fortjener chancen sammen. Når man så er nede 1-0 efter en forfærdelig halveg, så laver man det om asap.
              Det låser han sig nok i første omgang lidt fra ved at pille Helander ud. Hvorfor så lidt tillid til den mand han selv har udpeget som anfører? Manden har spillet så mange kampe på langt højere niveau end suppen, hvorfor ikke have tillid til at han efter en redning på målstregen fra en temmelig blind dommer, nok skal finde det rette spændingsniveau. Jeg var sgu lidt målløs over at han sågar skifter ham inden pausen. Det er jo ikke en 19årig med under en håndfuld suppekampe unde bæltet, eller en som sædvanligvis spiller svinsk. I mine øjne en kæmpe overreaktion. At han så oveni købet af alle skifter ham med Mouritsen får ikke fortvivlelsen til at blomstre mindre.
              Herfra kommer pausen og der skal han i mine øjne gå back to basic. BP ned som stopper, udskift køhler eller Trybull med Deedson og få Rami ned som 6'er. Det var så frygteligt i 1. Halveg, at han burde have fundet tilbage til grundstenene i de ting han er lykkedes med, i stedet for at eksperimentere. Vi kan eksperimentere, når redningen er i hus, men lige nu, så skal den her redning køres sikkert i havn. Her viser vi bare i dag at vi er en skrøbelig størrelse. Jeg tør slet ikke tænke på konsekvenserne, hvis Rami på et tidspunkt løber ind i en længerevarig skade. Hvor er vi dog ringe, når vi ikke får ham med i spillet. Vi er jo fandme bedre med en mand i undertal, når bare vi kan få ham så meget på bolden som muligt.
              Helander takkede om en udvisning og Krigh ville hellere have 11 mand på banen så han skiftede ham ud. Det vvar en absolut nødvendighed i min bog. Giver en pis på Helanders erfaring og rutine. Synes han var overvuderet allerede i efteråret men efter skifte til Anderlecht gik i vasken kommer han med en bærnefejl efter den anden og koster point. Det eneste jeg ville klandre Krogh for i hensigt af Helander er at vælge ham som anfører.
              Ellers er negyet enig i dit indlæg.
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

                Det er jo lidt som når OB henter Mouritzen for at Adelgård skal ligne Roberto Carlos :-)

                Absolut!
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                  Helander takkede om en udvisning og Krigh ville hellere have 11 mand på banen så han skiftede ham ud. Det vvar en absolut nødvendighed i min bog. Giver en pis på Helanders erfaring og rutine. Synes han var overvuderet allerede i efteråret men efter skifte til Anderlecht gik i vasken kommer han med en bærnefejl efter den anden og koster point. Det eneste jeg ville klandre Krogh for i hensigt af Helander er at vælge ham som anfører.
                  Ellers er negyet enig i dit indlæg.
                  Kunne man i teorien ikke ringe til Anderlecht og høre om de stadig er interesseret? Uden at han så godt nok kan spille kampe for dem, så kan de køre ham ind som OB gjorde med Buja Turay? altså få ham i form til at spille kampe inden deres turnering starter. Jeg tænker lidt, at det var sgu da godt han ikke klippede Slotsager med i den hjerneblødning, Slotsager var iøvrigt fint igang med en løbeduel, som der vel bare skulle opbakning på. Rutineret svensker min bare r..., han er godt nok dårlig.

                  Comment


                    Tror jeg for et nerve sammenbrud hvis Helander starter inde mod Lyngby, håber snart man viser noget konsekvens i OB.
                    Det kan ikke passe at unge spillere for en kamp til at bevise sig, mens rutinerede spillere kan sejle rundt kamp efter kamp…

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                      Helander takkede om en udvisning og Krigh ville hellere have 11 mand på banen så han skiftede ham ud. Det vvar en absolut nødvendighed i min bog. Giver en pis på Helanders erfaring og rutine. Synes han var overvuderet allerede i efteråret men efter skifte til Anderlecht gik i vasken kommer han med en bærnefejl efter den anden og koster point. Det eneste jeg ville klandre Krogh for i hensigt af Helander er at vælge ham som anfører.
                      Ellers er negyet enig i dit indlæg.
                      Det er min påstand at Helander som minimum havde holdt til pausen og så kunne man tage den derfra. Det var overilet og forvirringen blev da først total, da han kom ud. Slots og Gomez anede ikke hvilket ben de skulle stå på inden pausen, og det var kun Vejles manglende kvalitet som gjorde de ikke fik det straffet. Nej Helander spiller ikke en god kamp, men træneren kunne have åbnet flere muligheder for sig selv, ved at vente til pausen og lige trække luft ind, inden han bagud 0-1 får den forunderlige idé at skifte Mouritsen ind.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                        Det er min påstand at Helander som minimum havde holdt til pausen og så kunne man tage den derfra. Det var overilet og forvirringen blev da først total, da han kom ud. Slots og Gomez anede ikke hvilket ben de skulle stå på inden pausen, og det var kun Vejles manglende kvalitet som gjorde de ikke fik det straffet. Nej Helander spiller ikke en god kamp, men træneren kunne have åbnet flere muligheder for sig selv, ved at vente til pausen og lige trække luft ind, inden han bagud 0-1 får den forunderlige idé at skifte Mouritsen ind.
                        Tror ikke at Helander havde "overlevet" til pausen. Det ville have været meget lange 15 minutter. Dommeren har vel set på storskærmen hvad vi alle har set og ville vel have kompenseret ved næste mulighed.
                        Mouritsen ind og især som stopper der deler din forundring fuldstændig.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          https://www.tipsbladet.dk/blog/troel...mod-1-division

                          Hvordan kan og vil ledelsen sæson efter sæson. Lukke øjnene for fakta

                          OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
                            https://www.tipsbladet.dk/blog/troel...mod-1-division

                            Hvordan kan og vil ledelsen sæson efter sæson. Lukke øjnene for fakta
                            Skal vi efterhånden ikke bare tage imod den nedrykning? Jeg siger ikke det nødvendigvis er godt for klubben.. men nu har den ligget og luret så mange år efterhånden, at lad os nu bare få det overstået, og komme ned at vende. Er godt klar over at risikoen for at lave "en Esbjerg" er der, men der er vores ledelse trods alt mere habil end deres var/er - så jeg tror ikke det kommer til at gå SÅ galt. Så kunne man gå efter at få solgt de store profiler og investere pengene i stadion/bane, og køre vores største fynske talenter ind på holdet. Vil næsten hellere tage én / et par sæsoner i første div, hvis det betyder at vi kunne bygge et solidt fynsk fundament op. Bare en tanke ovenpå i går, hvor jeg er træt af det hele..

                            Comment


                              Også foruroligende hvor dårligt Krogh har læst Vejle, han udtaler selv inden kampen at han regner med at Vejle stiller sig dybt, men Vejle havde tydeligvis øvet sig i at presse højt til tider.

                              Det lignede at det stressede vores forsvar totalt, nu har de trænet i to uger på at møde et hold der står lavt, og så møder du det modsatte.
                              Og på intet tidspunkt for vi rettet op på det..

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                                Tror ikke at Helander havde "overlevet" til pausen. Det ville have været meget lange 15 minutter. Dommeren har vel set på storskærmen hvad vi alle har set og ville vel have kompenseret ved næste mulighed.
                                Mouritsen ind og især som stopper der deler din forundring fuldstændig.
                                Kan være enhver anden dommer havde forsøgt at kompensere, men ham igår var i en liga for sig selv. Sjældent har jeg set en mere uklar linje. Det eneste der mindede om linje, var at han konsekvent havde fejldomme i større og mindre skala, og i begge retninger.

                                Comment

                                Working...
                                X