Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Grundspillet 2023-24

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Grundspillet 2023-24

    Så sluttede grundspillet med det forventede nederlag til FCK. OB var sgu med i store dele af kampen, men FCK scorer 2 mål på 2 individuelle OB-fejl.
    -På det første mål står Gomez og sover, og følger slet ikke holdet - Gomez spiller faktisk en svag kamp. På mål 2 er der ingen der tager det gule kort på den spiller, der løber forbi alle, så FCK scorer igen. 2 mål på 2 individuelle fejl, som ikke må ske, hvis OB skal rykke sig.

    Ellers har OB faktisk overtaget i kampen den første halve time, og i dele af 2. halvleg. Der er optræk til gode ting, men igen svigter evnerne når det gælder, og chancen skal gøres stor, og bolden skal i kassen. Jeg vælger at sige, at spillerne selvfølgelig ikke er bedre end de er. Men de 2 mål viser, hvad der skal til for at OB kan rykke sig - kynisme og parathed.

    Spillet under Søren Krogh ser meget bedre ud, end under Andreas Alm. Der har været kampe i sæsonen, hvor jeg virkelig har tænkt, at det her (OB), det er sgu det dårligste hold i ligaen - det tænker jeg ikke mere. Dog synes jeg stadig, at der mangler den sidste kvalitet for, at holdet kan rykke sig i top 6. En målscorer står højt på listen - og så selvfølgelig den føromtalte kynisme og parathed. Søren Krogh var stolt af kampen, men jeg håber også at han vil påpege, hvad man kan gøre anderledes, hvor FCK f.eks. laver de 2 mål i dag.

    Nu ser vi frem mod taberslutspillet, hvor OB kan vinde en 7. plads, og møde et hold fra vinderslutspillet om at komme i Europa. Jeg spår at OB tager 7. pladsen, da jeg mener, at holdet burde kunne slå alle de andre i taberslutspillet. Vi får at se.

    #2
    Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
    Så sluttede grundspillet med det forventede nederlag til FCK. OB var sgu med i store dele af kampen, men FCK scorer 2 mål på 2 individuelle OB-fejl.
    -På det første mål står Gomez og sover, og følger slet ikke holdet - Gomez spiller faktisk en svag kamp. På mål 2 er der ingen der tager det gule kort på den spiller, der løber forbi alle, så FCK scorer igen. 2 mål på 2 individuelle fejl, som ikke må ske, hvis OB skal rykke sig.

    Ellers har OB faktisk overtaget i kampen den første halve time, og i dele af 2. halvleg. Der er optræk til gode ting, men igen svigter evnerne når det gælder, og chancen skal gøres stor, og bolden skal i kassen. Jeg vælger at sige, at spillerne selvfølgelig ikke er bedre end de er. Men de 2 mål viser, hvad der skal til for at OB kan rykke sig - kynisme og parathed.

    Spillet under Søren Krogh ser meget bedre ud, end under Andreas Alm. Der har været kampe i sæsonen, hvor jeg virkelig har tænkt, at det her (OB), det er sgu det dårligste hold i ligaen - det tænker jeg ikke mere. Dog synes jeg stadig, at der mangler den sidste kvalitet for, at holdet kan rykke sig i top 6. En målscorer står højt på listen - og så selvfølgelig den føromtalte kynisme og parathed. Søren Krogh var stolt af kampen, men jeg håber også at han vil påpege, hvad man kan gøre anderledes, hvor FCK f.eks. laver de 2 mål i dag.

    Nu ser vi frem mod taberslutspillet, hvor OB kan vinde en 7. plads, og møde et hold fra vinderslutspillet om at komme i Europa. Jeg spår at OB tager 7. pladsen, da jeg mener, at holdet burde kunne slå alle de andre i taberslutspillet. Vi får at se.
    Er uenig. FCK scorede fordi Helander var ude af position og dækkede ikke det centrale område hvor en FCKer kunne løbe helt fri ind. Gomez måtte fuerfor trække ind om at redde Helanders fejl på bekostning af at forlade Mattson.
    Synes Gomez spillede en god kamp.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
      Så sluttede grundspillet med det forventede nederlag til FCK. OB var sgu med i store dele af kampen, men FCK scorer 2 mål på 2 individuelle OB-fejl.
      -På det første mål står Gomez og sover, og følger slet ikke holdet - Gomez spiller faktisk en svag kamp. På mål 2 er der ingen der tager det gule kort på den spiller, der løber forbi alle, så FCK scorer igen. 2 mål på 2 individuelle fejl, som ikke må ske, hvis OB skal rykke sig.

      Ellers har OB faktisk overtaget i kampen den første halve time, og i dele af 2. halvleg. Der er optræk til gode ting, men igen svigter evnerne når det gælder, og chancen skal gøres stor, og bolden skal i kassen. Jeg vælger at sige, at spillerne selvfølgelig ikke er bedre end de er. Men de 2 mål viser, hvad der skal til for at OB kan rykke sig - kynisme og parathed.

      Spillet under Søren Krogh ser meget bedre ud, end under Andreas Alm. Der har været kampe i sæsonen, hvor jeg virkelig har tænkt, at det her (OB), det er sgu det dårligste hold i ligaen - det tænker jeg ikke mere. Dog synes jeg stadig, at der mangler den sidste kvalitet for, at holdet kan rykke sig i top 6. En målscorer står højt på listen - og så selvfølgelig den føromtalte kynisme og parathed. Søren Krogh var stolt af kampen, men jeg håber også at han vil påpege, hvad man kan gøre anderledes, hvor FCK f.eks. laver de 2 mål i dag.

      Nu ser vi frem mod taberslutspillet, hvor OB kan vinde en 7. plads, og møde et hold fra vinderslutspillet om at komme i Europa. Jeg spår at OB tager 7. pladsen, da jeg mener, at holdet burde kunne slå alle de andre i taberslutspillet. Vi får at se.
      Ikke enig i din Gomez vurdering, han bliver ladt alene med 2 mand i feltet af sin forsvarskollega Helander der sejler rundt, Gomez var idag klart bedst af de 3 stoppere. Enig i at mål 2 afværges med et simpelt træk i armen og et gult kort, men altså OB er pt bare ikke professionelle nok. Fint nok med en 7. plads ovenpå en underlig sæson, hvor potentialet i holdet først begynder at vise sig sent. Det har været en befrielse med SK på som træner, der er optimeret hvor der kan optimeres, men hvis OB vil i top4 så skal der investeres i holdet, gider ikke ud i navneleg, men der er sgu for meget Stryhns på det hold, der skal tages nogle upopulære beslutninger såfremt holdet skal rykke, beslutninger af Tverskov-slagsen.

      Comment


        #4
        Nogen der ved hvornår programmet for kvalifikationsspillet bliver fastlagt?

        Comment


          #5
          Først og fremmest, så er grundspillet dumpet, med et stort 0. Målsætningen var klar, budgettet er til top-6, og har været det i de fleste sæsoner. Alligevel formår vi ikke at klare cuttet til top-6. Jeg er ganske klar over, at truppen er ændret markant over det seneste år, men med alt in mente bør vi være i top-6.
          For mig er den helt afgørende faktor, at vi ikke har formået at vinde en eneste hjemmekamp i grundspillet. Det er ganske enkelt uacceptabelt. Især nå man ser på, hvordan man i adskillige år har prøvet på at tale Odense Stadion op som en fæstning.
          Jeg mener så at kunne se, at der sket i hvert tilfælde en ændring i forhold til resultaterne, ved overgangen fra AA til SK. Ganske vist er datamaterialet spinkelt, men alligevel. Under AA havde vi et pointgennemsnit mod bund-6 på 0,8 og mod top-6 på 1,0. Dette har ændret sig, så vi under SK har et pointgennemsnit på 2,0 mod bund-6 og på 0,5 mod top-6.
          Disse resultater kan naturligvis udlægges forskelligt, men jeg ser dog en klar tendens til, at vi er blevet markant (fra 0,8 til 2,0) bedre til at vinde over vores direkte konkurrenter, mens vi så er blevet dårligere til at få resultater mod top-6 holdene (dem har vi så kun mødt 4 gange under SK). Det kan skyldes, at vi har fået et hold, hvor spillerne blevet bedre til at vide, hvilke roller de har, og hvordan de agerer på holdet.

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af O´nse Se indlæg
            Nogen der ved hvornår programmet for kvalifikationsspillet bliver fastlagt?
            https://campo.dk/2024/03/14/slutspil...ampprogrammet/

            Comment


              #7
              mange tak,
              Kunne være rart at vide om det er en kamppause eller om vi hurtigt "er i gang" igen.
              Jeg magter slet ikke disse kamppauser...

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af O´nse Se indlæg

                mange tak,
                Kunne være rart at vide om det er en kamppause eller om vi hurtigt "er i gang" igen.
                Jeg magter slet ikke disse kamppauser...
                Der er jo landskamps pause nu. Så det giver sig selv. Der bliver nok 14 dages pause. Så mon ikke de næste kampe er i påsken

                Comment


                  #9
                  Lyder til at det starter op igen søndag/mandag i påsken

                  https://bold.dk/fodbold/klubber/fc-m...rfekt-for-alle

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg
                    Først og fremmest, så er grundspillet dumpet, med et stort 0. Målsætningen var klar, budgettet er til top-6, og har været det i de fleste sæsoner. Alligevel formår vi ikke at klare cuttet til top-6. Jeg er ganske klar over, at truppen er ændret markant over det seneste år, men med alt in mente bør vi være i top-6.
                    For mig er den helt afgørende faktor, at vi ikke har formået at vinde en eneste hjemmekamp i grundspillet. Det er ganske enkelt uacceptabelt. Især nå man ser på, hvordan man i adskillige år har prøvet på at tale Odense Stadion op som en fæstning.
                    Jeg mener så at kunne se, at der sket i hvert tilfælde en ændring i forhold til resultaterne, ved overgangen fra AA til SK. Ganske vist er datamaterialet spinkelt, men alligevel. Under AA havde vi et pointgennemsnit mod bund-6 på 0,8 og mod top-6 på 1,0. Dette har ændret sig, så vi under SK har et pointgennemsnit på 2,0 mod bund-6 og på 0,5 mod top-6.
                    Disse resultater kan naturligvis udlægges forskelligt, men jeg ser dog en klar tendens til, at vi er blevet markant (fra 0,8 til 2,0) bedre til at vinde over vores direkte konkurrenter, mens vi så er blevet dårligere til at få resultater mod top-6 holdene (dem har vi så kun mødt 4 gange under SK). Det kan skyldes, at vi har fået et hold, hvor spillerne blevet bedre til at vide, hvilke roller de har, og hvordan de agerer på holdet.
                    Gruppespillet er dumpet i og med at man ikke nåede top6 men havde man nu vundet 2-0 i stedet for at tabe 0-2 på hjemmebane til Hvidovre i det der kun kan betegnes som en håbløs naiv og dårlig indstilling, så var man endt i top6, længere væk var det ikke.
                    P.t. ligger OB til en 7. plads, har en opadgående kurve spilmæssigt og spillere generelt bedre i foråret end efteråret så en placering som nr. 7 er stadig bedre end den sædvanlige 8. plads uagtet det ikke er godt nok.
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg
                      Først og fremmest, så er grundspillet dumpet, med et stort 0. Målsætningen var klar, budgettet er til top-6, og har været det i de fleste sæsoner. Alligevel formår vi ikke at klare cuttet til top-6. Jeg er ganske klar over, at truppen er ændret markant over det seneste år, men med alt in mente bør vi være i top-6.
                      For mig er den helt afgørende faktor, at vi ikke har formået at vinde en eneste hjemmekamp i grundspillet. Det er ganske enkelt uacceptabelt. Især nå man ser på, hvordan man i adskillige år har prøvet på at tale Odense Stadion op som en fæstning.
                      Jeg mener så at kunne se, at der sket i hvert tilfælde en ændring i forhold til resultaterne, ved overgangen fra AA til SK. Ganske vist er datamaterialet spinkelt, men alligevel. Under AA havde vi et pointgennemsnit mod bund-6 på 0,8 og mod top-6 på 1,0. Dette har ændret sig, så vi under SK har et pointgennemsnit på 2,0 mod bund-6 og på 0,5 mod top-6.
                      Disse resultater kan naturligvis udlægges forskelligt, men jeg ser dog en klar tendens til, at vi er blevet markant (fra 0,8 til 2,0) bedre til at vinde over vores direkte konkurrenter, mens vi så er blevet dårligere til at få resultater mod top-6 holdene (dem har vi så kun mødt 4 gange under SK). Det kan skyldes, at vi har fået et hold, hvor spillerne blevet bedre til at vide, hvilke roller de har, og hvordan de agerer på holdet.
                      Og OB har scoret 8 mål på hjemmebane i 11 kampe. Det er jo grotesk. Enig i din vurdering. Der er kommer bund i holdet, så vi nok er blevet stærkere mod vores direkte bund 6-konkurrenter. Det SKAL det her nedrykningsspil så også vise. Vi skal minimum have et pointsnit på 2 i de her 10 kampe. Og vi skal vinde 4 ud af 5 på hjemmebane.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                        Og OB har scoret 8 mål på hjemmebane i 11 kampe. Det er jo grotesk. Enig i din vurdering. Der er kommer bund i holdet, så vi nok er blevet stærkere mod vores direkte bund 6-konkurrenter. Det SKAL det her nedrykningsspil så også vise. Vi skal minimum have et pointsnit på 2 i de her 10 kampe. Og vi skal vinde 4 ud af 5 på hjemmebane.
                        Well said! Meget enig

                        Comment


                          #13
                          Jeg hører VB hjemme og Lyngby ude de første 2 kampe. Shhhhhhh

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Jeg hører VB hjemme og Lyngby ude de første 2 kampe. Shhhhhhh
                            så SKAL vi have første hjemmesejr der. Ellers er vi trukket med ned i dyndet igen.

                            2 sejre der så ser det pludseligt rigtigt fint ud. Nederlag i den første og det kan blive grimt....

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Jeg hører VB hjemme og Lyngby ude de første 2 kampe. Shhhhhhh
                              Så håber jeg at vi starter med VB, efter det røde kort til Onugkha

                              Comment

                              Working...
                              X