Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-BRØNDBY søndag den 25.feb

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Hvis Anderlecht stadig følger Helander må de da prise sig lykkelige over OB sagde nej.
    Det må være hans ringeste kamp i striber. Ubetinget kampens dårligste spiller ud af mange fra OB.

    Comment


      Må sige, at jeg er lidt overrasket over vores udtryk i dag. Havde regnet med, at vi ville stå meget tæt og defensivt fra starten for at beskytte os selv. Fx som Atletico Madrid. En tæt, hård blok foran eget mål, invitere til indlæg, og så skyde Don Deedson og Bash af sted i omstillinger eller op på Luca, som er højere end Brøndbys forsvar i dag. I stedet stiller vi med en fembackskæde, som ikke står særlig tæt, men til gengæld i udgangspunktet højt, hvor Brøndby er 1 mod 1 i angreb, fordi de rykker fem mand frem fra start. Vores tre forreste deltager nærmest ikke i at forsvare midten, og vi har kun 1!!!, der kan slås med deres tre på midten. Jeg forstår ikke, at man har som mantra, at vi skal overleve, men så vælger man et så offensivt udgangspunkt. Det er modigt, næsten dumdristigt, og det ser dumt ud, når man taber 0-3. Vi har slet ikke hurtige nok centerforsvarere til at stå højt. Jeg tror stadig på Søren Krogh og holdet, men det er dyre lærepenge. Havde dog hverken regnet med point i dag eller de næste 2 kampe. Der efter skal der points på kontoen.
      SK får løst lidt af problemet ved at rykke Owosu ind på midten, når vi angreb. Så fyldte lidt mere. Måske en løsning på sigt.
      Last edited by Sorrig og Glæde; 25-02-2024, 20:24.
      Sorrig og glæde de vandre til hobe,
      lykke, ulykke de gange på rad,
      medgang og modgang hinanden tilråbe,
      solskin og skyer de følges og ad.
      Jorderigs guld
      er prægtig muld,
      Himlen er ene af salighed fuld.
      - Kingo, 1681

      Comment


        Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

        Jeg skrev i torsdags at Brøndby ville presse OB i den side hvor man har superligaens ringeste vestreback, det var overstået efter 11 minutter, ja Helander leverede på samme niveau som Mouritzen, lavt, utroligt lavt. Noget overraskende. Hvis du kræver nuancer, så kan vi godt køre løs, men fejlen blev vel begået allerede da man hentede en 28-årig, droppet i FCN, i næstbedste række. Jeg sagde det fra dag 1, manden kan ikke have niveauet, i FCN har de fin forstand på fodbold, men OB henter ham alligevel. Defensivt passiv, offensivt passiv, på bolden alibi, afspillet under pres håbløst, hverken hurtig eller langsom. Hvis han dog bare var middelmådig, sådan Oliver Lund agtig, men det er han jo ikke engang. Det er bare skidt.
        Mest bekymrende er at Krogh stiller med ham to kampe i træk…..

        Comment


          OB taber til et Brøndby-hold der ikke spillede prangende. Men middelmådighed er godt nok til at slå OB med 3-0. Jeg ser et bedre udtryk end under Alm, men jeg ser også stadig et OB-hold der mangler meget kvalitet, og med spillere som ikke er gode nok til Superligaen. 5 1. divisionsspillere gør ikke 1 Superligaspiller. Stop nu med at hente spillere der ikke er gode nok - tak.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg


            Mest bekymrende er at Krogh stiller med ham to kampe i træk…..
            Enig, men nu fik han da lov at spille sig af med et brag, det han viste idag er hans topniveau, at han fik 70 minutter må være fordi SK valgte at sparre Michelson til næste uge i Århus.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
              OB taber til et Brøndby-hold der ikke spillede prangende. Men middelmådighed er godt nok til at slå OB med 3-0. Jeg ser et bedre udtryk end under Alm, men jeg ser også stadig et OB-hold der mangler meget kvalitet, og med spillere som ikke er gode nok til Superligaen. 5 1. divisionsspillere gør ikke 1 Superligaspiller. Stop nu med at hente spillere der ikke er gode nok - tak.
              OB stillede med én midtbanespiller (Rami kunne slet ikke være med defensivt) mod Superligaens bedste mindtbanetrio. Det tog netop denne trio 10 minutter at splitte OB ad - flankeret af store fejl fra særligt Helander.

              Herefter kunne BIF spadsere den hjem. Wass gik bogstaveligt talt rundt med bolden, fordi der var så lidt pres.

              Det ‘udtryk’ I taler om var i dag taktisk dumpet og ellers mere eller mindre slet ikke til stede.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                OB stillede med én midtbanespiller (Rami kunne slet ikke være med defensivt) mod Superligaens bedste mindtbanetrio. Det tog netop denne trio 10 minutter at splitte OB ad - flankeret af store fejl fra særligt Helander.

                Herefter kunne BIF spadsere den hjem. Wass gik bogstaveligt talt rundt med bolden, fordi der var så lidt pres.

                Det ‘udtryk’ I taler om var i dag taktisk dumpet og ellers mere eller mindre slet ikke til stede.
                Jeg tror bare, at jeg er blændet af, at jeg har set meget værre OB-bold de sidste 13 år, end i dag. Derfor tænker jeg nok, at det ikke var SÅ dårligt, som det har været mange gange. Der har også været meget værre præstationer i denne sæson, end i dag - mener jeg. Spillerne er bare ikke bedre

                Comment


                  Jeg vil sige, at jeg er en af dem der er overordentligt glad for, at AA ikke er træner i OB mere. Det var spildte to-et-halvt år med ham ved roret. Når det så er sagt, så ser jeg ikke, hvad udtryk angår, at OB i dag er et markant andet sted end under AA. Desværre. Men nu tager det også tid at indarbejde en ny, og anderledes kultur på et hold. Men det er jo også svært at bedømme et hold efter en kamp der var slut efter små 10 minutter.
                  Jeg ved så egentligt ikke, om jeg skal rose BIF eller hvad. De gjorde det de skulle, de havde læst os, og fundet vores svagheder, og derefter var alt ret nemt for dem. I bogstavelig forstand en dag på kontoret. Når det er sagt, så er vel alle BIF`s spillere lige et niveau over vores. Men så heller ikke mere. Men hvad de til gengæld præsterer er, at de får 2 plus 2 til at give 5. Jeg hader at sige det, men jeg er lidt imponeret af den måde, hvorpå de (altid) formår at se ud som nogle, der vil dø for klubben/trøjen/tilhængerne. Lige dér er de milevidt foran os.

                  Comment


                    Det var for naivt at tro at Trybull-Al-Hajj var nok til at hamle op med Brøndbys midtbane, det kunne man godt have ønsket Köhler og Trybull med Al-Hajj lige foran (ikke som 10'er)

                    Og så fejler in game management også totalt idag. Markus Jensen synes jeg imo ikke bidrager med mere end Luca gjorde, i første halvleg giver vi heller intet til Luca at arbejde med.

                    Synes også vores presspil var en decideret katastrofe? Slet ikke koordineret og meget sjældent at flere pressede på samme tid.
                    Og forstår slet heller ikke hvorfor vi ikke prøver at presse højt når Brøndby havde indkast langt tilbage i banen.

                    Og ultra kort til sidst, så tror jeg helt ærligt ikke at spillere troede på det idag.
                    Tror mange af os har spillet en fodboldkamp hvor topholdet var på besøg, hvor man allerede under opvarmningen ved man ingenting for med idag.
                    Sådan tror jeg spillere havde det.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                      Vær konkret: hvilken anden sammenhæng og udtryk så vi i dag?


                      En større kompakthed. Holdet virker langt mere som en enhed med en fælles plan holdet tror også på. De spiller hurtigere, fordi der er mere aftale hvordan bolden skal spilles ig hvem løber hvir. Og de kæmpede ikke kun til sidste fløjt, de gjorde der også med en optimisne og tro.
                      Der er mange ting som skal forbedres. Rani skal lære st tryllerier som virker mod Viborg kan give bagslag mod en modstander med højere kvalitet. Luca er ikke nok med i vores spil og om at udnytte hans afskutningsevner får han ikke nok at arbejde med. Der skal mere sikkerhed i vores boldomgang og afleveringer. Men at vi tabte skyldes i første linje individuelle fejl af vores defensivspillere Helander spillede den ringeste kanp i sin tid i OB. Paulsen tacklede og reddede meget men inviterede til Bundbys tredje scoring. Og i hensigt af Mouritzen håber at SK har set nok nu og lader Nico starte frentidig som vb.
                      Og hvis vi ikke havde smidt væk de chance vi havde - tænk kun på Deedsons i første hakvleg - og vi havde reduceret ville det have været en anden kamp. Men der jeg ser på banen er bare mere genntænkt, mere praktikabelt, mere enhed, mere ledenskab og fodboldhold end vi havde under teoretisk-filosofiske Alm. Under Alm tabte vi pga individuelle og pga mangel af en fælles plan og spilide spillere kan holde sig til. Sidstnævnte er ikke mere problemet, i dag var det individuelle fejl mod en stærk modstander som kostede chancen på point.​
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        Fra min stol så bliver vi og især vores venstre forsvarsside overrumplet af det pres Brøndby lægger. Vi har helt sikkert talt om at skulle være modige og turde spille, men det kiksede totalt i starten. Bum to fejlafleveringer og 2-0. Kæmpe kvalitet fra bøf og rigtig ringe forsvarsspil af Helander. Herefter fortsætter Brøndby lidt og får en chance. Herefter får vi sat noget spil sammen, kommer til lidt løse chancer oh slutter halvlegen, med den chance som skulle have bragt et boost ud til 2. Halveg, hvor Deedson sparker helt skævt til en friløber.
                        2. Halveg bliver lidt en ørkenvandring. Brøndby er mere farlige på omstillinger end vi er i vores spil. Vores indskiftninger virker ikke og vi har bare for lidt kvalitet til at skabe noget i etableret spil, og når vi en sjælden gang imellem kan ramme dem på en omstilling, så er vi bare mindre skarpe og møder bare ikke en stopper som Helander, der er på hælene på noget tidspunkt.

                        Brøndby er et godt sammentømret hold vi på nuværende tidspunkt ikke når til sokkeholderne. Det bliver spændende at se om vi er lidt tættere på AGF i næste uge. Jeg tror heldigvis de er knapt så overbevisende i deres boldomgang som Brøndby, så vores pres kan virke lidt bedre

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                          Som jeg forstår det har han været en del skadet. Enten er han citeret forkert, ellers er det en bizar udtalelse.
                          Jeg kan garantere dig for, at han er citeret 100% korrekt.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg


                            En større kompakthed. Holdet virker langt mere som en enhed med en fælles plan holdet tror også på. De spiller hurtigere, fordi der er mere aftale hvordan bolden skal spilles ig hvem løber hvir. Og de kæmpede ikke kun til sidste fløjt, de gjorde der også med en optimisne og tro.
                            Der er simpelthen ikke empirisk belæg for nogle af de påstande. Du ser, hvad du gerne vil se, fordi du ikke kunne lide Alm og godt kan lide SK.

                            Jeg kan også godt lide SK, men jeg vil sætte modsat fortegn ved alle de ting du skriver ovenfor. Bedømt udelukkende ud fra kampen i dag. Om man ser optimisme og tro er nok ret subjektivt. Jeg så ikke det store.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                              Der er simpelthen ikke empirisk belæg for nogle af de påstande. Du ser, hvad du gerne vil se, fordi du ikke kunne lide Alm og godt kan lide SK.

                              Jeg kan også godt lide SK, men jeg vil sætte modsat fortegn ved alle de ting du skriver ovenfor. Bedømt udelukkende ud fra kampen i dag. Om man ser optimisme og tro er nok ret subjektivt. Jeg så ikke det store.
                              Fet samme kunne vel sige om dig eller har du empirisk belæg for at jeg er kun subjektiv og du er objektiv? Og min holdning til Alm ligger ikke begrundet i "at kunne lide". Tænkte først at han kom med en lidt nyt og måske meget interessant tilgang men med tiden blev det hans ageren som overbiste mig om det modsatte. Han viste sig som en stædig teoretiker som hang fast i noget som aldrig fungerede uden evner at tilpasse hans spilide til de muligheder han havde til rådighed . Og derfor bragte han os ikke en mm foran.

                              Men vil gerne sige dig hvad jeg ikke mere se:
                              - Ser ikke mere to midtbanespiller som bliver solgt og overspillet en om anden gang fordi holdet står i en håbløs 4-2-4 hvor de defensivopgaver af de forreste 4 er ikke rigtig aftalt ellers bliver ofret for en ensidig ide om højt press.
                              - Ser ikke mere offensivspiller som stopper med at føre bolden frem om at kigge først ledende hvor medspillere er fordi der er åbenbart en mangel af afklarede mønstre og løbeveje.

                              Og desuden nyder at have nu en træner som udtaler sig ærligt og tager ansvaret i sted af at bruge retoriske ordspil som undskyldning og ansvarsnægtelse.
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                                Vær konkret: hvilken anden sammenhæng og udtryk så vi i dag?

                                Hold nu, skal vi saa ogsaa vaelge en tilfaeldig kamp fra Alms tid, og sammenligne med?

                                Det virker som om du faar en lille orgasme naar det gaar OB daarligt, saa det passer ind I din beskyttelse af Alm, er du I familie med ham Eller hvad er grunden til du ikke kan se hvad resten af DK saa? Det er ekstremt traettende at hoere paa. Fact er det tager tid at rydde op efter Alm, han oedelagde rigtigt meget for holdet og mentaliteten.

                                Du goer alle diskussioner til en Alm og nu diskussion, vaagn nu lidt op.

                                Comment

                                Working...
                                X