Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jimmi Nagel rekrutteringschef i OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

    Rollefordelingen er svær at gennemskue, så synes dine spørgsmål er relevante. Men jeg synes ikke Steffens stillingsbetegnelse og Jimmis nu her minder så meget om hinanden igen.

    I udtalelserne dengang nævner BW godt nok, at han har stor viden om fodbolden og de har mange snakke om spillet. Men de lægger mest vægt på administration og drift: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...dbolddirektoer
    Både dengang, og når jeg læser det nu, tænker jeg, at han skulle lave alle de "kedelige", administrative opgaver som Bjorn gerne ville være fri for. Der var nok også noget signalværdi i det. Altså "der er måske kommet en svensker ind, som har lavet store ændringer i organisationen, men nu er der også en lokal, der kender klubkulturen, med i den daglige ledelse".

    Så reelt tror jeg Jimmis job kommer til at være tættere på Adrians. Som du skitserer det i punkt 3. Umiddelbart bare med noget større indflydelse, men hvor meget mere, det er svært at gennemskue. Ud fra hvad man tidligere har set, kunne man godt have dem mistænkt dem for heller ikke at have det helt afklaret internt.

    Ift. data-scouting-delen tænker jeg det er en kompetence der er så meget industry standard, at man må gå ud fra, at de har fokuseret på det selvom den ikke er nævnt. I stillingsopslaget (som jeg husker det) var det da nævnt som en af de mest fremtrædende, adgangsgivende krav. Dvs. enten er det en kompetence han selv kan udfylde eller også er det op til ham som head of recruitment at ansætte folk med de rigtige kompetencer under ham.
    Måske har du ret, men sådan beskrives Jimmi Nagels rolle:

    ‎”Jimmi Nagel Jacobsen er ny rekrutteringschef i Odense Boldklub. Det er en ny stilling i klubben, hvor han primært vil stå for de administrative og praktiske processer, der omhandler transfers og rekruttering af både spillere, trænere og øvrig stab til førsteholdet.“

    Sådan blev Steffen Nielsens rolle beskrevet:

    “…en af de vigtigste opgaver er fodbold-management og -administration.“ og vi ved at Steffen Nielsen havde en stor rolle ift. det praktiske omkring transfers, så for mig minder det meget om hinanden.

    Last edited by B(ob); 06-12-2023, 19:05.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

      Måske har du ret, men sådan beskrives Jimmi Nagels rolle:

      ‎”Jimmi Nagel Jacobsen er ny rekrutteringschef i Odense Boldklub. Det er en ny stilling i klubben, hvor han primært vil stå for de administrative og praktiske processer, der omhandler transfers og rekruttering af både spillere, trænere og øvrig stab til førsteholdet.“

      Sådan blev Steffen Nielsens rolle beskrevet:

      “…en af de vigtigste opgaver er fodbold-management og -administration.“ og vi ved at Steffen Nielsen havde en stor rolle ift. det praktiske omkring transfers, så for mig minder det meget om hinanden.
      Bed også godt mærke i formuleringen "administrative og praktiske processer". Og er enig i, at det er svært at få det til at give mening, at det er to mand ud og én ind som erstatning - og så vil det samtidig give BW mere tid til at fokusere på selve fodbolden med trænerteamet.

      Min pointe var så, at hvis det på nogen måde skal give mening, så er det der mellem linjerne siges, at Steffen Nielsen nærmest intet havde med det transfers/det sportslige at gøre. Men som du selv siger ved vi det ikke helt passer da man nærmest kunne gætte alle spillere vi hentede i de sidste par transfervinduer ved at kigge på hvilke fodboldspillere SN fulgte på instagram. Så enig i, at der er noget der ikke helt stemmer. Før de uddyber rollefordeling og setup i hvert fald.

      Er det at overtolke at se det som et lille spark i røven til SN (på vej ud ad døren)?

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

        Bed også godt mærke i formuleringen "administrative og praktiske processer". Og er enig i, at det er svært at få det til at give mening, at det er to mand ud og én ind som erstatning - og så vil det samtidig give BW mere tid til at fokusere på selve fodbolden med trænerteamet.

        Min pointe var så, at hvis det på nogen måde skal give mening, så er det der mellem linjerne siges, at Steffen Nielsen nærmest intet havde med det transfers/det sportslige at gøre. Men som du selv siger ved vi det ikke helt passer da man nærmest kunne gætte alle spillere vi hentede i de sidste par transfervinduer ved at kigge på hvilke fodboldspillere SN fulgte på instagram. Så enig i, at der er noget der ikke helt stemmer. Før de uddyber rollefordeling og setup i hvert fald.

        Er det at overtolke at se det som et lille spark i røven til SN (på vej ud ad døren)?
        Det store spørgsmål er vel om det så også er Jimmi Nagel der står for salget af “matchworn” spilletrøjer fremover?. ;-)

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

          Måske har du ret, men sådan beskrives Jimmi Nagels rolle:

          ‎”Jimmi Nagel Jacobsen er ny rekrutteringschef i Odense Boldklub. Det er en ny stilling i klubben, hvor han primært vil stå for de administrative og praktiske processer, der omhandler transfers og rekruttering af både spillere, trænere og øvrig stab til førsteholdet.“

          Sådan blev Steffen Nielsens rolle beskrevet:

          “…en af de vigtigste opgaver er fodbold-management og -administration.“ og vi ved at Steffen Nielsen havde en stor rolle ift. det praktiske omkring transfers, så for mig minder det meget om hinanden.
          Ja, det er også sådan jeg læser det. Tænker også det er fordi Steffen måske også manglede nogle kompetencer inde for nogle områder (gætværk fra min side), der må Jimmi unægteligt være bedre stillet til at kunne tage arbejdsopgaver væk fra Bjørn, med hans store erfaring in mente. Kunne man ikke forestille sig at ansættelsen af Jimmi også viser at Bjørn gerne vil være "omkring" i klubben? Kan være han følte at for meget tid gik med papirnusseri

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

            Ja, det er også sådan jeg læser det. Tænker også det er fordi Steffen måske også manglede nogle kompetencer inde for nogle områder (gætværk fra min side), der må Jimmi unægteligt være bedre stillet til at kunne tage arbejdsopgaver væk fra Bjørn, med hans store erfaring in mente. Kunne man ikke forestille sig at ansættelsen af Jimmi også viser at Bjørn gerne vil være "omkring" i klubben? Kan være han følte at for meget tid gik med papirnusseri
            Droppede BW ikke jobbet i AIK, da han gerne ville være mere inde over det sportslige og ikke så meget overordnet administrator ?

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

              Ja, det er også sådan jeg læser det. Tænker også det er fordi Steffen måske også manglede nogle kompetencer inde for nogle områder (gætværk fra min side), der må Jimmi unægteligt være bedre stillet til at kunne tage arbejdsopgaver væk fra Bjørn, med hans store erfaring in mente. Kunne man ikke forestille sig at ansættelsen af Jimmi også viser at Bjørn gerne vil være "omkring" i klubben? Kan være han følte at for meget tid gik med papirnusseri
              Men er BW god til det? Altså at være tættere på holdet? Hvilke kompetencer bidrager han med der?

              Det er et åbent spørgsmål, for jeg ved det ikke.

              Rekruttering at stab såvel som spillere har ikke været en succes for BW, så jeg er glad for, at den del på papiret er styrket.

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                At bestemme hvem der skal købes og rekrutteres, går jeg ud fra.
                Tror du NT og co. bare slipper den opgave?
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                  Tror du NT og co. bare slipper den opgave?
                  Du tror ikke på Enrico når han siger at sportsudvalget ikke skal høres hvis BW overholder budgettet?

                  Believe OB

                  ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                    Du tror ikke på Enrico når han siger at sportsudvalget ikke skal høres hvis BW overholder budgettet?
                    Var det 100% sådan han sagde det? Mindes jeg ikke.

                    De blander sig ikke… MED MINDRE at man fx bruger for mange penge på 1 spiller eller køber for mange ældre spillere. Desuden skal de jo underskrive/godkende alle kontrakter. Thorborg kommer aldrig til at slippe magten helt og vil altid være med på sidelinjen tror jeg..

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Var det 100% sådan han sagde det? Mindes jeg ikke.

                      De blander sig ikke… MED MINDRE at man fx bruger for mange penge på 1 spiller eller køber for mange ældre spillere. Desuden skal de jo underskrive/godkende alle kontrakter. Thorborg kommer aldrig til at slippe magten helt og vil altid være med på sidelinjen tror jeg..
                      Jeg skal lige have fundet artiklen i FS/SF igen og nærlæst den, men det var sådan jeg forstod det .. der var dog et par undtagelser som jeg ikke lige erndrer kl. 4.59 en lørdag morgen
                      Last edited by manner; 09-12-2023, 05:58.
                      Believe OB

                      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                        Var det 100% sådan han sagde det? Mindes jeg ikke.

                        De blander sig ikke… MED MINDRE at man fx bruger for mange penge på 1 spiller eller køber for mange ældre spillere. Desuden skal de jo underskrive/godkende alle kontrakter. Thorborg kommer aldrig til at slippe magten helt og vil altid være med på sidelinjen tror jeg..
                        det er rigtigt nok beskrevet som du gør der, men det med at de skal underskrive/"godkende" alle kontrakter, må som Enrico udtrykker sig, være en formalitet hvis budgettet og de øvrige ting er overholdt. Hvor nidkært og rigidt NT "vogter" over det kan jeg jo ikke vide noget om
                        Last edited by manner; 09-12-2023, 06:28.
                        Believe OB

                        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                        Comment


                          #27
                          https://bold.dk/fodbold/klubber/bran...-vanvittigt-ar

                          Frederik Børsting sender lidt rosende ord i retning af vores nye mand.

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                            Jeg skal lige have fundet artiklen i FS/SF igen og nærlæst den, men det var sådan jeg forstod det .. der var dog et par undtagelser som jeg ikke lige erndrer kl. 4.59 en lørdag morgen
                            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                            det er rigtigt nok beskrevet som du gør der, men det med at de skal underskrive/"godkende" alle kontrakter, må som Enrico udtrykker sig, være en formalitet hvis budgettet og de øvrige ting er overholdt. Hvor nidkært og rigidt NT "vogter" over det kan jeg jo ikke vide noget om
                            Okay du refererer kun fra FS/SF. Jeg går ud fra det interview han gav til SFÅ hvor han direkte siger det ned i en mikrofon

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg



                              Okay du refererer kun fra FS/SF. Jeg går ud fra det interview han gav til SFÅ hvor han direkte siger det ned i en mikrofon
                              Jeps jeg var ikke til stede ved "dialogkaffemødet". FS/SF er min hovedkilde her

                              Believe OB

                              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                                Jeps jeg var ikke til stede ved "dialogkaffemødet". FS/SF er min hovedkilde her
                                Du kan høre det her

                                https://obstemmer.dk/podcast-status-...e-paa-stadion/

                                Comment

                                Working...
                                X