Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jimmi Nagel rekrutteringschef i OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Jimmi Nagel rekrutteringschef i OB

    Så blev det officielt:

    https://ob.dk/nyheder/2023/december/...ringschef-i-ob

    Velkommen til!
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -


    #2
    "Jimmi Nagel Jacobsen er ny rekrutteringschef i Odense Boldklub. Det er en ny stilling i klubben, hvor han primært vil stå for de administrative og praktiske processer, der omhandler transfers og rekruttering af både spillere, trænere og øvrig stab til førsteholdet"

    Hvad er så BWs opgave?
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
      "Jimmi Nagel Jacobsen er ny rekrutteringschef i Odense Boldklub. Det er en ny stilling i klubben, hvor han primært vil stå for de administrative og praktiske processer, der omhandler transfers og rekruttering af både spillere, trænere og øvrig stab til førsteholdet"

      Hvad er så BWs opgave?
      De strategiske overvejelser. Altså hvem der rent faktisk bliver rekrutteret, tænker jeg.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
        "Jimmi Nagel Jacobsen er ny rekrutteringschef i Odense Boldklub. Det er en ny stilling i klubben, hvor han primært vil stå for de administrative og praktiske processer, der omhandler transfers og rekruttering af både spillere, trænere og øvrig stab til førsteholdet"

        Hvad er så BWs opgave?
        Betyder det ikke bare at Jimmi får en blanding af Steffen og Adrians arbejdsopgaver? Kunne jeg forestille mig i hvert fald

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
          "Jimmi Nagel Jacobsen er ny rekrutteringschef i Odense Boldklub. Det er en ny stilling i klubben, hvor han primært vil stå for de administrative og praktiske processer, der omhandler transfers og rekruttering af både spillere, trænere og øvrig stab til førsteholdet"

          Hvad er så BWs opgave?
          Der svares delvist på det længere nede, men ja, det er da stof til eftertanke. Vi har evident været enormt dårlige til at rekruttere under BW, så jeg håber, kompetenceniveauet er højnet nu.

          Jeg ved ikke helt, hvad jeg mener om nedenstående. Vi må se.

          “En af ​​effekterne af denne organisatoriske tilpasning er også at give mere tid og plads til et tættere samarbejde mellem mig og cheftræneren i forhold til hverdagen på førsteholdet, samt et udvidet samarbejde omkring spillestil og spillerudvikling i klubbens herre- og akademihold, siger Björn Wesström.”




          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
            "Jimmi Nagel Jacobsen er ny rekrutteringschef i Odense Boldklub. Det er en ny stilling i klubben, hvor han primært vil stå for de administrative og praktiske processer, der omhandler transfers og rekruttering af både spillere, trænere og øvrig stab til førsteholdet"

            Hvad er så BWs opgave?
            Jimmi bygger business casen op, mens BW/Sportsudvalget eksekverer den

            Comment


              #7
              Der er godt nok mange ansatte rundt omkring de 11 der skal spille fodbold. Men det er jo et gennemgående problem i samfundet: Der er flere høvdinge end indianere.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                Der er godt nok mange ansatte rundt omkring de 11 der skal spille fodbold. Men det er jo et gennemgående problem i samfundet: Der er flere høvdinge end indianere.
                Helt enig. Fodbold er et simpelt spil med 11 mand på banen. Tænk alle de penge til kvalitet spillere der var hvis der ikke skulle lønnes 75 mand rundt om holdet.

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                  "Jimmi Nagel Jacobsen er ny rekrutteringschef i Odense Boldklub. Det er en ny stilling i klubben, hvor han primært vil stå for de administrative og praktiske processer, der omhandler transfers og rekruttering af både spillere, trænere og øvrig stab til førsteholdet"

                  Hvad er så BWs opgave?
                  At bestemme hvem der skal købes og rekrutteres, går jeg ud fra.

                  Comment


                    #10
                    Som jeg ser det er det umiddelbart et stort step up i organisationen at få Jimmi ind i stedet for Steffen og Adrian

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
                      Som jeg ser det er det umiddelbart et stort step up i organisationen at få Jimmi ind i stedet for Steffen og Adrian
                      Det er svært at vurdere syntes jeg. Hvis det stadig kun er bortgives hylden der kigges på, så er det ligegyldigt hvem der står for udvælgelsen af nul-bonnerne.
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
                        Som jeg ser det er det umiddelbart et stort step up i organisationen at få Jimmi ind i stedet for Steffen og Adrian
                        Han har i hvert fald et mere markant cv end de to. Han har været scout i både Vitesse, fck og Efb fra 2011 til 2018 og sportschef siden i hhv. Efb og Brann. Han må have opbygget et ganske markant netværk og har desuden kompetencer til på egen hånd at forhandle kontrakter, så BW ikke skal involveres i det hele. Jeg synes det er en ganske ambitiøs signing, hvilket det også skulle være når nu vi har været ca. et halvt år om at finde en afløser for Adrian.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                          Han har i hvert fald et mere markant cv end de to. Han har været scout i både Vitesse, fck og Efb fra 2011 til 2018 og sportschef siden i hhv. Efb og Brann. Han må have opbygget et ganske markant netværk og har desuden kompetencer til på egen hånd at forhandle kontrakter, så BW ikke skal involveres i det hele. Jeg synes det er en ganske ambitiøs signing, hvilket det også skulle være når nu vi har været ca. et halvt år om at finde en afløser for Adrian.
                          Det lyder som en opgradering i mine ører også. Det er et fantastisk skridt at han har lov at forhandle kontrakter på plads som han har snakket med træner(teamet) om. Det andet med at træneren ikke ville involveres i specifikke navne er en sær tilgang som imø. er en praktisk umulig opgave

                          Believe OB

                          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                            "Jimmi Nagel Jacobsen er ny rekrutteringschef i Odense Boldklub. Det er en ny stilling i klubben, hvor han primært vil stå for de administrative og praktiske processer, der omhandler transfers og rekruttering af både spillere, trænere og øvrig stab til førsteholdet"

                            Hvad er så BWs opgave?
                            Jeg undrer mig en del over den beskrivelse. Den er stort set magen til beskrivelsen af Steffen Nielsens opgave, men samtidig siger man at den funktionen ikke findes længere og at det skal skabe plads til at Bjørn kan involvere sig mere i det sportslige. Det får mig til at tænke:

                            1. Skal Jimmi Nagel lave det samme som Steffen Nielsen, eller er funktionen bare beskrevet forkert?

                            2. Hvis Jimmi Nagel skal lave det samme som Steffen Nielsen, hvorfor skulle det så frigøre tid for Bjørn til sportslig udvikling?

                            3. Er Jimmi Nagel i virkeligheden head of recruitment i ordets egentlige forstand, så han i virkeligheden laver rekrutteringen og Bjørn blot skal skrive under, mens Nagels rolle er beskrevet som administrativ? Og hvorfor er den i så fald det? Er det fordi det skal være lidt uklart at Bjørn fremover ikke arbejder meget med transfers, men i stedet skal lege med sportsudvikling - og er det meningsfuldt?

                            4. Hvad er det for et setup vi laver nu ift. det tidligere? Steffen Nielsen skulle bidrage til kulturen i OB, fordi det var vigtigt i strategien - er det så ikke vigtigt længere? Adrian skulle være den databaserede scout, mens Anders Møller skulle være eyes on pitch-scout. Man vurderede på daværende tidspunkt, at det var det rigtige setup for fremtiden. Jeg har ikke hørt Jimmi Nagel omtalt som en data scout, så betyder det, at det setup, der var det helt rigtige for kort tid siden, i virkeligheden var forkert?

                            Jeg synes jeg begynder at se et billede af, at man i klubben tilpasser sin kommunikation til den enkelte beslutning man har truffet, mere end man træffer den beslutning som man analyserer sig frem til er rigtig og så kommunikerer det.

                            Mens argumenterne i de enkelte situationer således som regel er åben, bramfri og beroligende, så virker den ofte helt skæv, når man sammenligner på tværs af tid.

                            Det er uanset om det handler om hvornår vi skulle vurdere Bjørn, hvad forskellige ansattes rolle er, hvilke spillere der skulle have hvilke roller osv.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

                              Jeg undrer mig en del over den beskrivelse. Den er stort set magen til beskrivelsen af Steffen Nielsens opgave, men samtidig siger man at den funktionen ikke findes længere og at det skal skabe plads til at Bjørn kan involvere sig mere i det sportslige. Det får mig til at tænke:

                              1. Skal Jimmi Nagel lave det samme som Steffen Nielsen, eller er funktionen bare beskrevet forkert?

                              2. Hvis Jimmi Nagel skal lave det samme som Steffen Nielsen, hvorfor skulle det så frigøre tid for Bjørn til sportslig udvikling?

                              3. Er Jimmi Nagel i virkeligheden head of recruitment i ordets egentlige forstand, så han i virkeligheden laver rekrutteringen og Bjørn blot skal skrive under, mens Nagels rolle er beskrevet som administrativ? Og hvorfor er den i så fald det? Er det fordi det skal være lidt uklart at Bjørn fremover ikke arbejder meget med transfers, men i stedet skal lege med sportsudvikling - og er det meningsfuldt?

                              4. Hvad er det for et setup vi laver nu ift. det tidligere? Steffen Nielsen skulle bidrage til kulturen i OB, fordi det var vigtigt i strategien - er det så ikke vigtigt længere? Adrian skulle være den databaserede scout, mens Anders Møller skulle være eyes on pitch-scout. Man vurderede på daværende tidspunkt, at det var det rigtige setup for fremtiden. Jeg har ikke hørt Jimmi Nagel omtalt som en data scout, så betyder det, at det setup, der var det helt rigtige for kort tid siden, i virkeligheden var forkert?

                              Jeg synes jeg begynder at se et billede af, at man i klubben tilpasser sin kommunikation til den enkelte beslutning man har truffet, mere end man træffer den beslutning som man analyserer sig frem til er rigtig og så kommunikerer det.

                              Mens argumenterne i de enkelte situationer således som regel er åben, bramfri og beroligende, så virker den ofte helt skæv, når man sammenligner på tværs af tid.

                              Det er uanset om det handler om hvornår vi skulle vurdere Bjørn, hvad forskellige ansattes rolle er, hvilke spillere der skulle have hvilke roller osv.
                              Rollefordelingen er svær at gennemskue, så synes dine spørgsmål er relevante. Men jeg synes ikke Steffens stillingsbetegnelse og Jimmis nu her minder så meget om hinanden igen.

                              I udtalelserne dengang nævner BW godt nok, at han har stor viden om fodbolden og de har mange snakke om spillet. Men de lægger mest vægt på administration og drift: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...dbolddirektoer
                              Både dengang, og når jeg læser det nu, tænker jeg, at han skulle lave alle de "kedelige", administrative opgaver som Bjorn gerne ville være fri for. Der var nok også noget signalværdi i det. Altså "der er måske kommet en svensker ind, som har lavet store ændringer i organisationen, men nu er der også en lokal, der kender klubkulturen, med i den daglige ledelse".

                              Så reelt tror jeg Jimmis job kommer til at være tættere på Adrians. Som du skitserer det i punkt 3. Umiddelbart bare med noget større indflydelse, men hvor meget mere, det er svært at gennemskue. Ud fra hvad man tidligere har set, kunne man godt have dem mistænkt dem for heller ikke at have det helt afklaret internt.

                              Ift. data-scouting-delen tænker jeg det er en kompetence der er så meget industry standard, at man må gå ud fra, at de har fokuseret på det selvom den ikke er nævnt. I stillingsopslaget (som jeg husker det) var det da nævnt som en af de mest fremtrædende, adgangsgivende krav. Dvs. enten er det en kompetence han selv kan udfylde eller også er det op til ham som head of recruitment at ansætte folk med de rigtige kompetencer under ham.

                              Comment

                              Working...
                              X