Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Alm fyres !?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg

    Ja, det var firkantet stillet op.
    Det forstår jeg, men Enrico lagde ud med høje ambitioner med klubben, men har der ikke snart været radiotavshed fra ham i et par år ?

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

      men er de fleste ikke med på at det næppe sker? Syntes da der er en ret stor erkendelse af at problemet selvf ikke er Alm alene.
      Kan være jeg ikke ser det men jeg kan ikke finde de der kommentarer om at alt bliver bedre nu.

      På den korte bane (sæsonen ud) har jeg da en klar forventning om at en ny træner trods alt vil kunne få lidt mere ud af den nuværende trup. Ikke mirakler - bare lidt bedre præstationer og forhåbentlig stort nok point snit til at vi ikke for alvor kommer i problemer.

      Men ja - sker der ikke ændringer længere oppe i systemet så står vi nok ca samme sted næste år
      Præcis. Der er ingen, der nærer nogen illusioner (længere) om at et trænerskifte løser alt. Men det ændrer ikke på, at det ikke kunne fortsætte sådan her. Og ja, jeg har stadig et håb og en tro, at en anden end Alm kan få mere ud af vores trup end et 0-3 nederlag i Fredericia og 2 Points i 7 hjemmekampe. Så dårlige tror jeg ikke vores trup er. Men top 6 og andre målsætninger? Glem det.

      OSE og Thorborg (og BW?) ud. De har ikke gjort andet end at smadre fodboldklubben OB.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

        Præcis. Der er ingen, der nærer nogen illusioner (længere) om at et trænerskifte løser alt. Men det ændrer ikke på, at det ikke kunne fortsætte sådan her. Og ja, jeg har stadig et håb og en tro, at en anden end Alm kan få mere ud af vores trup end et 0-3 nederlag i Fredericia og 2 Points i 7 hjemmekampe. Så dårlige tror jeg ikke vores trup er. Men top 6 og andre målsætninger? Glem det.

        OSE og Thorborg (og BW?) ud. De har ikke gjort andet end at smadre fodboldklubben OB.

        MvH ChrisOB
        helt enig. Top 6 var reelt væk efter 7 runder, så det tog er for længst kørt.

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

          Ak ja.

          Det kan være jeg overfortolker, men det virker ikke ligefrem som om han har tænkt sig at gå væk fra "lakajer, do my bidding" tilgangen.
          Jeg tror jo personligt stadig på, at den her fortælling om, at han micro-manager alt i klubben er noget overdrevet. Det var givetvis ham der tog beslutningen om KN-fyringen, og det er klart, at når Alm fyres i dag, så er det i det mindste med hans godkendelse. Men jeg ser ikke nogen grund til at tro, at det ikke også er BWs beslutning. Jeg tror ganske enkelt man ville høre flere pip om det fra BW (og tidligere i rollen) hvis de følte/føler sig bundet på hænder og fødder og uden tilstrækkelig beslutningskraft på deres ansvarsområder.

          Jeg synes det er helt fint det er BW, der udtaler sig på en dag som denne. Han er den hovedansvarlige for det sportslige. Men vi savner godt nok efterhånden nogle nye meldinger fra Thorborg. Det er ved at være (for) længe siden vi sidst hørte fra ham.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

            men er de fleste ikke med på at det næppe sker? Syntes da der er en ret stor erkendelse af at problemet selvf ikke er Alm alene.
            Kan være jeg ikke ser det men jeg kan ikke finde de der kommentarer om at alt bliver bedre nu.

            På den korte bane (sæsonen ud) har jeg da en klar forventning om at en ny træner trods alt vil kunne få lidt mere ud af den nuværende trup. Ikke mirakler - bare lidt bedre præstationer og forhåbentlig stort nok point snit til at vi ikke for alvor kommer i problemer.

            Men ja - sker der ikke ændringer længere oppe i systemet så står vi nok ca samme sted næste år
            Jeg vil bare gerne advare mod at folk tror at det her ændrer noget afgørende. Tror ikke på at OB var rykket ned med Alm. Der var i min optik fremgang at spore i superligaen. Nok til at blive i ligaen. Samtidig så jeg på ingen måde et hold i ligaen som ikke leverede på indsats.
            Problemet er at nu kan Thorborg og BW undgå at foretage sig noget af det som er påkrævet. For det er præcis det der kommer til at ske. Præcis ingenting. Fine salg og tvivlsomme køb til sommer og endnu et nedrykningsspil er sikkert som ammen i kirken.
            Vi er garanteret 3 års lort mere nu.

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

              Jeg vil bare gerne advare mod at folk tror at det her ændrer noget afgørende. Tror ikke på at OB var rykket ned med Alm. Der var i min optik fremgang at spore i superligaen. Nok til at blive i ligaen. Samtidig så jeg på ingen måde et hold i ligaen som ikke leverede på indsats.
              Problemet er at nu kan Thorborg og BW undgå at foretage sig noget af det som er påkrævet. For det er præcis det der kommer til at ske. Præcis ingenting. Fine salg og tvivlsomme køb til sommer og endnu et nedrykningsspil er sikkert som ammen i kirken.
              Vi er garanteret 3 års lort mere nu.
              Hvis du så et hold, der leverede på indsats, kan de manglende resultater så ikke også skyldes, at spillerne ikke fik de procenter et gennemarbejdet system måske kunne viderebringe eller de rette taktiske greb og rettidig omhu i udskiftninger? Jeg kender nok dit svar, men at helt udelukke det, er vel i samme boldgade som at være unuanceret, som jeg er blevet beskyldt for, når jeg udelukker den og den spiller eller den og den træner som værende god nok til klubbens målsætninger?

              Eller er det kun forbeholdt dig at slå igennem, at de næste 3 år automatisk bliver lort, fordi du siger, det bliver det? Eller hvad siger du?

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                tja jeg må erkende jeg stadig undrer mig over at der ikke blev trykket på knappen noget før. Den sidste landsholdspause havde været oplagt. Istedet så står man nu med "ny" træner 2 dage før en ekstrem vigtig kamp. sgutte optimalt.

                Nå men tak til Alm for kampen - jeg har aldrig været helt solgt på hans spillestil, men han gjorde vel det bedste han kunne under de omstændigheder der nu engang er. Og det blev da til en pokalfinale - OBs sidste 10 år taget i betragtning så er det jo ikke helt dårligt.
                Vel fordi Niels sagde nej til Niels.

                Comment


                  #38
                  Dejligt vi nu kan se fremad. Alm var aldrig den rigtige mand.
                  Selvfølgelig har vilkårene bestemt ikke været nemme, men så må man jo ændre på måden man spiller på. Dårlige spilllere har vi altså ikke. Vi har vel alle set hvor godt spillerne kan præstere.

                  MH

                  Owusu - Slotsager - Helander - Aske

                  Trybull - Køhler - Manneh

                  Kadrii - Rami - Charly

                  En af Alms store problemer, har været at holdet ofte knækkede over på midten, så f.eks. Køhler skulle dække et enormt område. En regulær 3 mands midtbane med massere af stål i de 3 overstående. Rami tror jeg kunne være god i sådan en Firmino rolle, han er nok ligaens bedste tekniker og har overblik også.
                  Hvis holdet kan hænge mere sammen og undgå de idiotiske personlige fejl, så er vi allerede kommet langt.

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                    For mit vedkommende handler det om, at folk tror, at den her trænerfyring kommer til at rykke noget som helst. Måske undgår vi nedrykning. Hvis den ikke følges op af en ændret strategi kommer en ny træner ikke til at kunne ændre noget som helst ud over det. Hvis vi mister 3-4 profiler igen til sommer (Trybull, Helander, Slotsager og Hajj) er det helt umuligt at styrke truppen tilstrækkeligt med den nuværende transferstrategi. Så kommer den nye træner til at se dårlig ud igen, som de sidste 12 år. Så man ønsker tingene i forkert rækkefølge. Ingen træner kan levere top 6 i det nuværende setup. Så må forudsætningerne ændres og så kan man tage det alvorligt at man skifter træneren. Men vi kan jo tales ved efter transfervinduet til sommer. Hvis man kører samme forfejlede strategi, kan ingen træner flytte os - vil ingen træner med bare den mindste kvalitet være i OB.
                    Hvis BW havde nosser ville han sige, at han har stillet Alm i en svær situation. Men at man samtidig ønsker nye øjne på projektet. BW redder sin egen røv med denne fyring. Lægger alt ansvar over på Alm med sine udtalelser. Det er jo mekanismerne. men troede alligevel at han havde mere format. Det har han åbenbart ikke.
                    Der var meget optimisme med Tony og den nye strategi. Dybest set har den ikke virket og flyttet os, at der er en råd tråd. Problemet er måske at dem der lavede den råde tråd er inkompetente.
                    men det kommer først til at ændre sig når Niels vil bruge lidt flere lommepenge. Det nuværende niveau er ikke nok før vi får løfter klubbens bundniveau.
                    der skal bruges 100 mio mere end før de kommende fem år for at vi bliver et stabilt top 6 hold.

                    Comment


                      #40
                      Jeg glæder mig meget til at se om der vil være nogle klare taktiske ændringer her i de sidste par kampe inden vinterpausen. Man kan argumentere for om Alm har haft de rette forudsætninger på at præstere med den her trup, men han har immervæk også truffet nogle hovedløse taktiske beslutninger. Især vores back/kant kombinationer har været helt katastrofale. Kommer vi til at se en ændring der? Det bliver spændende at se om det bare var Alms idé at vores kanter aldrig skulle stå bredt, eller om de var enige i trænerteamet om at det var sådan vi skulle spille.

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                        helt enig. Top 6 var reelt væk efter 7 runder, så det tog er for længst kørt.
                        Superligaens Fredericia blev kørt over af the actual Fredericia. Vi forbliver Superligaens Fredericia eller rykker ned indtil Thorborg enten ændrer sig markant eller fucker fuldstændigt af. Det er det mest sandsynlige lige nu. Jeg sagde allerede for halvandet år siden at OB var en klub under langsom afvikling. Fra frygtet fysik til slatten karklud i slowmotion.

                        Men jeg nærer stadig et (naivt) håb om den rigtige træner dukker op og overvinder OSE forbandelsen. Men det mest sandsynlige lige nu er at forbandelsen stadig er der. Og kryster agtigt sender aben videre, når endnu én af hans fejlslutninger er blevet sendt på porten og pressen vil have et ord.

                        OSE ud af OB. Uanset hvilken pris vi så må betale for det.

                        Det her kan ikke blive ved. Vi ender som Esbjerg, bare i slowmotion.

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg
                          Dejligt vi nu kan se fremad. Alm var aldrig den rigtige mand.
                          Selvfølgelig har vilkårene bestemt ikke været nemme, men så må man jo ændre på måden man spiller på. Dårlige spilllere har vi altså ikke. Vi har vel alle set hvor godt spillerne kan præstere.

                          MH

                          Owusu - Slotsager - Helander - Aske

                          Trybull - Køhler - Manneh

                          Kadrii - Rami - Charly

                          En af Alms store problemer, har været at holdet ofte knækkede over på midten, så f.eks. Køhler skulle dække et enormt område. En regulær 3 mands midtbane med massere af stål i de 3 overstående. Rami tror jeg kunne være god i sådan en Firmino rolle, han er nok ligaens bedste tekniker og har overblik også.
                          Hvis holdet kan hænge mere sammen og undgå de idiotiske personlige fejl, så er vi allerede kommet langt.
                          Kan vi ikke godt aflive idéen om Baskim på højre kant? Han har aldrig spillet der i hele hans karriere, og det er der vel en grund til. Desuden har han selv sagt at han foretrækker at afslutte fra den anden side af banen.

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

                            Kan vi ikke godt aflive idéen om Baskim på højre kant? Han har aldrig spillet der i hele hans karriere, og det er der vel en grund til. Desuden har han selv sagt at han foretrækker at afslutte fra den anden side af banen.
                            Vel også Rami på toppen ?

                            Jeg er lidt lunken ved Aske

                            Målmandsposten er vi vel heller ikke besat til Top6 ?

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Thorborg vil ikke udtale sig til pressen

                              https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...fviser-pressen
                              Han har ikke tid, han vil gerne tælle de Minteh-millioner én gang mere.
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                #45
                                What a pussy….


                                OB-træner fik et sidste tilbud – valgte at afslå


                                TV 2 Sports reporter på Nature Energy Park har fanget OB's fodbolddirektør Björn Wesström, der blandt andet fortæller, hvordan Andreas Alm fik beskeden om sin fyring.

                                Og så afslører fodbolddirektøren også, at Alm faktisk frasagde sig muligheden for at sige farvel til spillerne her til morgen:

                                - Vi havde et møde her til morgen, Niels Thorborg, Andreas Alm og mig. Der fortalte vi ham, at samarbejdet stopper her. Derfra var det mest praktiske ting. Han tog det meget professionelt.

                                - Andreas har fået muligheden for at sige farvel til spillerne, men han valgte ikke at tage den. Vi mødtes i Ådalen og gav information til spillere, ledere og personale i Ådalen, fortæller Wesström til TV 2 Sport.

                                Den svenske fodbolddirektør bliver også spurgt til, om han har gjort sit job godt nok, når OB lige nu er placeret som nummer 10 i Superligaen.

                                - Det er ikke op til mig at evaluere på min egen rolle. Det kommer jeg ikke til at gøre selv. Jeg har også et ansvar, men det er ikke min opgave at evaluere på min opgave. Opbakningen fra min leder findes, til den ikke findes mere.

                                Comment

                                Working...
                                X