Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Alm fyres !?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • El New York
    replied
    Dejligt vi nu kan se fremad. Alm var aldrig den rigtige mand.
    Selvfølgelig har vilkårene bestemt ikke været nemme, men så må man jo ændre på måden man spiller på. Dårlige spilllere har vi altså ikke. Vi har vel alle set hvor godt spillerne kan præstere.

    MH

    Owusu - Slotsager - Helander - Aske

    Trybull - Køhler - Manneh

    Kadrii - Rami - Charly

    En af Alms store problemer, har været at holdet ofte knækkede over på midten, så f.eks. Køhler skulle dække et enormt område. En regulær 3 mands midtbane med massere af stål i de 3 overstående. Rami tror jeg kunne være god i sådan en Firmino rolle, han er nok ligaens bedste tekniker og har overblik også.
    Hvis holdet kan hænge mere sammen og undgå de idiotiske personlige fejl, så er vi allerede kommet langt.

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
    tja jeg må erkende jeg stadig undrer mig over at der ikke blev trykket på knappen noget før. Den sidste landsholdspause havde været oplagt. Istedet så står man nu med "ny" træner 2 dage før en ekstrem vigtig kamp. sgutte optimalt.

    Nå men tak til Alm for kampen - jeg har aldrig været helt solgt på hans spillestil, men han gjorde vel det bedste han kunne under de omstændigheder der nu engang er. Og det blev da til en pokalfinale - OBs sidste 10 år taget i betragtning så er det jo ikke helt dårligt.
    Vel fordi Niels sagde nej til Niels.

    Leave a comment:


  • ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

    Jeg vil bare gerne advare mod at folk tror at det her ændrer noget afgørende. Tror ikke på at OB var rykket ned med Alm. Der var i min optik fremgang at spore i superligaen. Nok til at blive i ligaen. Samtidig så jeg på ingen måde et hold i ligaen som ikke leverede på indsats.
    Problemet er at nu kan Thorborg og BW undgå at foretage sig noget af det som er påkrævet. For det er præcis det der kommer til at ske. Præcis ingenting. Fine salg og tvivlsomme køb til sommer og endnu et nedrykningsspil er sikkert som ammen i kirken.
    Vi er garanteret 3 års lort mere nu.
    Hvis du så et hold, der leverede på indsats, kan de manglende resultater så ikke også skyldes, at spillerne ikke fik de procenter et gennemarbejdet system måske kunne viderebringe eller de rette taktiske greb og rettidig omhu i udskiftninger? Jeg kender nok dit svar, men at helt udelukke det, er vel i samme boldgade som at være unuanceret, som jeg er blevet beskyldt for, når jeg udelukker den og den spiller eller den og den træner som værende god nok til klubbens målsætninger?

    Eller er det kun forbeholdt dig at slå igennem, at de næste 3 år automatisk bliver lort, fordi du siger, det bliver det? Eller hvad siger du?

    MvH ChrisOB

    Leave a comment:


  • claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    men er de fleste ikke med på at det næppe sker? Syntes da der er en ret stor erkendelse af at problemet selvf ikke er Alm alene.
    Kan være jeg ikke ser det men jeg kan ikke finde de der kommentarer om at alt bliver bedre nu.

    På den korte bane (sæsonen ud) har jeg da en klar forventning om at en ny træner trods alt vil kunne få lidt mere ud af den nuværende trup. Ikke mirakler - bare lidt bedre præstationer og forhåbentlig stort nok point snit til at vi ikke for alvor kommer i problemer.

    Men ja - sker der ikke ændringer længere oppe i systemet så står vi nok ca samme sted næste år
    Jeg vil bare gerne advare mod at folk tror at det her ændrer noget afgørende. Tror ikke på at OB var rykket ned med Alm. Der var i min optik fremgang at spore i superligaen. Nok til at blive i ligaen. Samtidig så jeg på ingen måde et hold i ligaen som ikke leverede på indsats.
    Problemet er at nu kan Thorborg og BW undgå at foretage sig noget af det som er påkrævet. For det er præcis det der kommer til at ske. Præcis ingenting. Fine salg og tvivlsomme køb til sommer og endnu et nedrykningsspil er sikkert som ammen i kirken.
    Vi er garanteret 3 års lort mere nu.

    Leave a comment:


  • Agbre
    replied
    Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

    Ak ja.

    Det kan være jeg overfortolker, men det virker ikke ligefrem som om han har tænkt sig at gå væk fra "lakajer, do my bidding" tilgangen.
    Jeg tror jo personligt stadig på, at den her fortælling om, at han micro-manager alt i klubben er noget overdrevet. Det var givetvis ham der tog beslutningen om KN-fyringen, og det er klart, at når Alm fyres i dag, så er det i det mindste med hans godkendelse. Men jeg ser ikke nogen grund til at tro, at det ikke også er BWs beslutning. Jeg tror ganske enkelt man ville høre flere pip om det fra BW (og tidligere i rollen) hvis de følte/føler sig bundet på hænder og fødder og uden tilstrækkelig beslutningskraft på deres ansvarsområder.

    Jeg synes det er helt fint det er BW, der udtaler sig på en dag som denne. Han er den hovedansvarlige for det sportslige. Men vi savner godt nok efterhånden nogle nye meldinger fra Thorborg. Det er ved at være (for) længe siden vi sidst hørte fra ham.

    Leave a comment:


  • mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

    Præcis. Der er ingen, der nærer nogen illusioner (længere) om at et trænerskifte løser alt. Men det ændrer ikke på, at det ikke kunne fortsætte sådan her. Og ja, jeg har stadig et håb og en tro, at en anden end Alm kan få mere ud af vores trup end et 0-3 nederlag i Fredericia og 2 Points i 7 hjemmekampe. Så dårlige tror jeg ikke vores trup er. Men top 6 og andre målsætninger? Glem det.

    OSE og Thorborg (og BW?) ud. De har ikke gjort andet end at smadre fodboldklubben OB.

    MvH ChrisOB
    helt enig. Top 6 var reelt væk efter 7 runder, så det tog er for længst kørt.

    Leave a comment:


  • ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    men er de fleste ikke med på at det næppe sker? Syntes da der er en ret stor erkendelse af at problemet selvf ikke er Alm alene.
    Kan være jeg ikke ser det men jeg kan ikke finde de der kommentarer om at alt bliver bedre nu.

    På den korte bane (sæsonen ud) har jeg da en klar forventning om at en ny træner trods alt vil kunne få lidt mere ud af den nuværende trup. Ikke mirakler - bare lidt bedre præstationer og forhåbentlig stort nok point snit til at vi ikke for alvor kommer i problemer.

    Men ja - sker der ikke ændringer længere oppe i systemet så står vi nok ca samme sted næste år
    Præcis. Der er ingen, der nærer nogen illusioner (længere) om at et trænerskifte løser alt. Men det ændrer ikke på, at det ikke kunne fortsætte sådan her. Og ja, jeg har stadig et håb og en tro, at en anden end Alm kan få mere ud af vores trup end et 0-3 nederlag i Fredericia og 2 Points i 7 hjemmekampe. Så dårlige tror jeg ikke vores trup er. Men top 6 og andre målsætninger? Glem det.

    OSE og Thorborg (og BW?) ud. De har ikke gjort andet end at smadre fodboldklubben OB.

    MvH ChrisOB

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg

    Ja, det var firkantet stillet op.
    Det forstår jeg, men Enrico lagde ud med høje ambitioner med klubben, men har der ikke snart været radiotavshed fra ham i et par år ?

    Leave a comment:


  • Agbre
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

    For mit vedkommende handler det om, at folk tror, at den her trænerfyring kommer til at rykke noget som helst. Måske undgår vi nedrykning. Hvis den ikke følges op af en ændret strategi kommer en ny træner ikke til at kunne ændre noget som helst ud over det. Hvis vi mister 3-4 profiler igen til sommer (Trybull, Helander, Slotsager og Hajj) er det helt umuligt at styrke truppen tilstrækkeligt med den nuværende transferstrategi. Så kommer den nye træner til at se dårlig ud igen, som de sidste 12 år. Så man ønsker tingene i forkert rækkefølge. Ingen træner kan levere top 6 i det nuværende setup. Så må forudsætningerne ændres og så kan man tage det alvorligt at man skifter træneren. Men vi kan jo tales ved efter transfervinduet til sommer. Hvis man kører samme forfejlede strategi, kan ingen træner flytte os - vil ingen træner med bare den mindste kvalitet være i OB.
    Hvis BW havde nosser ville han sige, at han har stillet Alm i en svær situation. Men at man samtidig ønsker nye øjne på projektet. BW redder sin egen røv med denne fyring. Lægger alt ansvar over på Alm med sine udtalelser. Det er jo mekanismerne. men troede alligevel at han havde mere format. Det har han åbenbart ikke.
    Jeg er sådan set enig med det meste. Ift. hvor meget det sejler på de overordnede linjer og hvor lidt denne træningsfyring kommer til at ændre i det lange løb. Og det var min pointe: det synes jeg de fleste er. Jeg har stadig til gode at læse et indlæg fra en (eller have en samtale med en) med-fan der tror på, at denne trænerfyring vil ændre på noget væsentligt. Så hvem de folk du henviser til er, ved jeg ikke.

    Leave a comment:


  • Københavnstinker
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

    Wesström refererer til Enrico... hvor er han henne i det her
    Ja, det var firkantet stillet op.

    Leave a comment:


  • mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

    For mit vedkommende handler det om, at folk tror, at den her trænerfyring kommer til at rykke noget som helst. Måske undgår vi nedrykning. Hvis den ikke følges op af en ændret strategi kommer en ny træner ikke til at kunne ændre noget som helst ud over det. Hvis vi mister 3-4 profiler igen til sommer (Trybull, Helander, Slotsager og Hajj) er det helt umuligt at styrke truppen tilstrækkeligt med den nuværende transferstrategi. Så kommer den nye træner til at se dårlig ud igen, som de sidste 12 år. Så man ønsker tingene i forkert rækkefølge. Ingen træner kan levere top 6 i det nuværende setup. Så må forudsætningerne ændres og så kan man tage det alvorligt at man skifter træneren. Men vi kan jo tales ved efter transfervinduet til sommer. Hvis man kører samme forfejlede strategi, kan ingen træner flytte os - vil ingen træner med bare den mindste kvalitet være i OB.
    Hvis BW havde nosser ville han sige, at han har stillet Alm i en svær situation. Men at man samtidig ønsker nye øjne på projektet. BW redder sin egen røv med denne fyring. Lægger alt ansvar over på Alm med sine udtalelser. Det er jo mekanismerne. men troede alligevel at han havde mere format. Det har han åbenbart ikke.
    men er de fleste ikke med på at det næppe sker? Syntes da der er en ret stor erkendelse af at problemet selvf ikke er Alm alene.
    Kan være jeg ikke ser det men jeg kan ikke finde de der kommentarer om at alt bliver bedre nu.

    På den korte bane (sæsonen ud) har jeg da en klar forventning om at en ny træner trods alt vil kunne få lidt mere ud af den nuværende trup. Ikke mirakler - bare lidt bedre præstationer og forhåbentlig stort nok point snit til at vi ikke for alvor kommer i problemer.

    Men ja - sker der ikke ændringer længere oppe i systemet så står vi nok ca samme sted næste år

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
    Alm var et kæmpe problem i OB. Kampen i går er det værste jeg har set i 10 år med meget elendighed......Men, det er jo ikke det eneste, eller største, problem. Det starter over ham med Wesström, og over Wesström med Thorborg.

    Det har faktisk også stået på før Wesström. Hvis vi spoler tiden tilbage til, da Zohore fik gang i den sidst han var i OB, og vi endelig havde fundet en angriber der kunne lave mål, så blev han solgt. Hver gang der er nogle der leverer, så bliver de solgt. D.v.s. at de gode spillere altid bliver solgt, og de er erstattes af lottokuponer, som i bedste fald er ok. Ellers ender man op med Mustafic, Muccoli, Grubbe, Mickelsson, Vaisanen, Paulsen, Ivancevic, Burey, Turay, Selvén, Bernat, M. Hansen o.s.v. - og det er kun på det seneste. Aldrig har jeg set så meget dårligt fyld blive hentet, og det er, efter sigende, ikke Alm der har haft noget med dét at gøre.
    Wesström refererer til Enrico... hvor er han henne i det her

    Leave a comment:


  • claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Thorborg vil ikke udtale sig til pressen

    https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...fviser-pressen
    Han er så ynkelig.

    Leave a comment:


  • claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

    Heksejagt ligefrem.

    Jeg synes ikke der har været noget ensidigt over kritikken. Herinde eller andre steder. I mine øjne har der været mindst ligeså meget kritik af resten af ledelsen som af Alm. Kan ikke huske at have læst en eneste skrive/indikere, at truppen er god og Alm bare er problemet.

    Er træt af den retorik der. "De fleste andre har ikke - som jeg - fattet, at problemerne er langt dybere end træneren". Hvis man læser langt de fleste onlinediskussioner (måske bortset fra Facebook-kommentarer) blandt fans om emnet over det seneste års tid, synes jeg nemt man kan se, at det ikke er tilfældet.

    Det kan sagtens både være sandt, at truppen ikke er god nok til ambitionerne, at mange af indkøbene er direkte ringe og uforståelige - og at træneren samtidig ikke forvalter den trup han trods alt har godt nok.
    For mit vedkommende handler det om, at folk tror, at den her trænerfyring kommer til at rykke noget som helst. Måske undgår vi nedrykning. Hvis den ikke følges op af en ændret strategi kommer en ny træner ikke til at kunne ændre noget som helst ud over det. Hvis vi mister 3-4 profiler igen til sommer (Trybull, Helander, Slotsager og Hajj) er det helt umuligt at styrke truppen tilstrækkeligt med den nuværende transferstrategi. Så kommer den nye træner til at se dårlig ud igen, som de sidste 12 år. Så man ønsker tingene i forkert rækkefølge. Ingen træner kan levere top 6 i det nuværende setup. Så må forudsætningerne ændres og så kan man tage det alvorligt at man skifter træneren. Men vi kan jo tales ved efter transfervinduet til sommer. Hvis man kører samme forfejlede strategi, kan ingen træner flytte os - vil ingen træner med bare den mindste kvalitet være i OB.
    Hvis BW havde nosser ville han sige, at han har stillet Alm i en svær situation. Men at man samtidig ønsker nye øjne på projektet. BW redder sin egen røv med denne fyring. Lægger alt ansvar over på Alm med sine udtalelser. Det er jo mekanismerne. men troede alligevel at han havde mere format. Det har han åbenbart ikke.

    Leave a comment:


  • Mhjortebjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Thorborg vil ikke udtale sig til pressen

    https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...fviser-pressen
    Ak ja.

    Det kan være jeg overfortolker, men det virker ikke ligefrem som om han har tænkt sig at gå væk fra "lakajer, do my bidding" tilgangen.

    Leave a comment:

Working...
X