Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nyt område til aktivt stemningsskabende fans på tribunen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Oprindeligt indsendt af odense1984 Se indlæg
    Pippi sangen er i min verden no Go. Bliver brugt af alt for mange allerede, endda dem vi har svinet for at nakke sange FCM.

    Er mere til Kaspernon's ide om at skabe en sang ud fra en kendt dansk melodi. Må lige høre den melodi du hentyder til dog, for er ikke lige helt med på hvordan den kører :)
    Det her var den bedste udgave jeg lige kunne finde, tempoet bestemmer vi selvfølgelig selv, det skulle nok have et hak op af, men jeg synes den her melodi har et eller andet simpelt over sig, samtidig med at tonerne giver en klang af storhed, som om den egentlig ryger lidt over i noget ala. royal militær musik, uden dog helt at gøre det, men det gør den meget velegnet til en chant/sang, vurderer jeg, uden noget som helst at have det i...

    Jeg tænker specielt på de første 23 sekunder her, som sagt, med lidt mere tempo... men helt enkelt, hvor man kan få noget power bag stemmen, og hvor de givne følelser for hvad det nu er man er i gang med, kommer op i en helt af sig selv... en god rimesmed på den melodi her, og folk vil ikke kunne lade være med at blive ramt af stolthed, og synge med...

    https://www.youtube.com/watch?v=-HlV7fv0w2o
    Last edited by Kaspernon; 05-11-2014, 15:23.
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      #92
      Jeg vil lige endnu engang pitche "Det kønneste land"... DET vil vi med garanti være det eneste stadion i verden der synger...

      Comment


        #93
        Istedet for Pippi-sangen kunne man vel bare give Robin Hood-sangen, som synges/fløjtes pt., en tekst?

        Comment


          #94
          Oprindeligt indsendt af OBligatorisk Se indlæg
          Istedet for Pippi-sangen kunne man vel bare give Robin Hood-sangen, som synges/fløjtes pt., en tekst?
          FCK har dog en sang med Robin Hood melodien, de bruger den dog ikke særlig ofte.

          Comment


            #95
            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
            Det her var den bedste udgave jeg lige kunne finde, tempoet bestemmer vi selvfølgelig selv, det skulle nok have et hak op af, men jeg synes den her melodi har et eller andet simpelt over sig, samtidig med at tonerne giver en klang af storhed, som om den egentlig ryger lidt over i noget ala. royal militær musik, uden dog helt at gøre det, men det gør den meget velegnet til en chant/sang, vurderer jeg, uden noget som helst at have det i...

            Jeg tænker specielt på de første 23 sekunder her, som sagt, med lidt mere tempo... men helt enkelt, hvor man kan få noget power bag stemmen, og hvor de givne følelser for hvad det nu er man er i gang med, kommer op i en helt af sig selv... en god rimesmed på den melodi her, og folk vil ikke kunne lade være med at blive ramt af stolthed, og synge med...

            https://www.youtube.com/watch?v=-HlV7fv0w2o
            Jamen med det rigtige tempo og en god tekst, så synes jeg da det er et godt bud. Skal selvfølgelig også lige skæres det rigtige sted, og skifte mellem det og en shålålå del. Er der nogle kreative hoveder her der ville kunne finde på en tekst? Har desværre ikke selv talenter i den retning :)

            Comment


              #96
              Oprindeligt indsendt af odense1984 Se indlæg
              Pippi sangen er i min verden no Go. Bliver brugt af alt for mange allerede, endda dem vi har svinet for at nakke sange FCM.

              Er mere til Kaspernon's ide om at skabe en sang ud fra en kendt dansk melodi. Må lige høre den melodi du hentyder til dog, for er ikke lige helt med på hvordan den kører :)
              Det ville da være fedest at opfinde noget ingen andre har brugt før , men det bliver noget af en opgave .

              Jeg er dog helt kold overfor hvem der har brugt sangene før , eks Pippi er jo nok brugt at mange andre også danske klubber som så også har kopieret fra andre .
              Syntes det er imponerende du ved FCM bruger den , troede ikke der fandtes andre end deres egne sørgelige fans som ved hvad der sker i den vamle bastard klub . Selvom jeg bor i det midtjyske så aner jeg intet om hvad de kan og gør derinde , har ganske enkelt et filter som gør at jeg automatisk ignorerer alt hvad der handler om dem , ellers ville jeg jo rende rundt med kronisk kvalme .
              Last edited by Magge; 05-11-2014, 23:37.
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                #97
                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                Det ville da være fedest at opfinde noget ingen andre har brugt før , men det bliver noget af en opgave .

                Jeg er dog helt kold overfor hvem der har brugt sangene før , eks Pippi er jo nok brugt at mange andre også danske klubber som så også har kopieret fra andre .
                Syntes det er imponerende du ved FCM bruger den , troede ikke der fandtes andre end deres egne sørgelige fans som ved hvad der sker i den vamle bastard klub . Selvom jeg bor i det midtjyske så aner jeg intet om hvad de kan og gør derinde , har ganske enkelt et filter som gør at jeg automatisk ignorerer alt hvad der handler om dem , ellers ville jeg jo rende rundt med kronisk kvalme .
                Det er muligt at du er kold overfor det, men det er en uskreven regel på den danske fanscene, at man ikke kopierer hinandens sange... ja, det sker alligevel, og bliver i høj grad påtalt og nedgjort, når det sker.

                Man må til gengæld gerne stjæle fra udenlandske klubber, så længe man er den første herhjemme der stjæler den...

                Mvh

                MaxHH

                Comment


                  #98
                  http://www.youtube.com/watch?v=8rouVoVry_k nu vi snakker fcm :-D

                  Comment


                    #99
                    Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                    Det er muligt at du er kold overfor det, men det er en uskreven regel på den danske fanscene, at man ikke kopierer hinandens sange... ja, det sker alligevel, og bliver i høj grad påtalt og nedgjort, når det sker.

                    Man må til gengæld gerne stjæle fra udenlandske klubber, så længe man er den første herhjemme der stjæler den...

                    Mvh

                    MaxHH
                    Nu er pippi sangen jo brugt før herhjemme bla af BIF for år tilbage , men hvis det er så forbudt skal vi da omgående have afskaffet :

                    1887 æææ åååå
                    Arr yeah vi er Odense , vi er Odense
                    Og sikkert flere inden fan politiet opdager os

                    :-)

                    Mener endda svagt at erindre at vi selv brugte pippi sangen i mindre omfang for 12-15 år siden .
                    Last edited by Magge; 06-11-2014, 09:48.
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
                      Den der video får mig til at krumme tær af så mange årsager...

                      Comment


                        Angående Frankfurts sang, så prøv lige at se slutningen på den her video

                        https://www.youtube.com/watch?v=JTxig_bQhNQ

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
                          Angående Frankfurts sang, så prøv lige at se slutningen på den her video

                          https://www.youtube.com/watch?v=JTxig_bQhNQ
                          Det er skidt!
                          Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                            Det er skidt!
                            Skidt?

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
                              Skidt?
                              Forstår jeg heller ikke , kan da aldrig være skidt at Brøndby stadion er ved at falde sammen :-)
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Salmen Under Dine Vingers Skygge med nyt vers og sunget mindre salmeagtigt kunne give en fantastisk følelse at synge og høre
                                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                                OB - engang var vi gode

                                Comment

                                Working...
                                X