Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nyt område til aktivt stemningsskabende fans på tribunen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Jeg er også på det hold som har flyttet sig ud til siden med stadig deltager lidt med sang og klap . Jeg er rykket ud af samme grund som flere andre , den lidt for " offensive " attitude fra de unge folk som selvfølgelig i god mening prøver at opildne til mere larm . Men som det nævnes så bliver man på et tidspunkt for gammel til at syntes om den fremtoning . Derfor bidrager jeg ideen om at vi gamle gnavne mænd indtager et område bag de mest aktive og derfra yder støtte i det omfang vi nu kan .

    Jeg er desuden enig i at det er på tide med nogle nye sange . Det må gerne være en sang som er enkel lidt ala pippi sangen som alle kan synge med på og ikke med 13 vers , da jeg tror det så er lettere at få flere med ud i siderne .
    Lad os kigge rundt i Europa og se om der er noget vi kan tage til os . Der kan sagtens findes på sværere sange samtidig men der skal være det rette mix .
    Pt er det kun " Kom alle mand" som er nem og enkel nok til at få ikke stemmingsskabende folk lidt med .
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      #77
      Lidt her på youtube .
      Kan sgu godt lide celtic's og Rapid wien's .. Hvis der kan sammenfattes en god enkel og passende tekst :

      THE MOST AMAZING FOOTBALL CHANTS IN THE WORLD!

      http://m.youtube.com/watch?v=mGLvjSHabys#

      Kan ikke lige få link til at virke :-(
      Last edited by Magge; 04-11-2014, 22:19.
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        #78
        Pippi :
        http://m.youtube.com/watch?v=btGAEg55NT8#
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          #79
          Der er også en anden der har været oppe og vende. Den var fra Hertha Berlin. Noget med "Hey das geht ab. Wir holen die meistershaft, die meister.. Mener det er sammen med et eller andet rapband.. Er en klovn til links osv

          Comment


            #80
            http://youtu.be/7uW7N92nLoA
            Prøver alligevel :-)

            Comment


              #81
              Nu er jeg selv ret stor Hertha fan. Jeg mener den blev brugt til VM i 2010. Det er ikke en Hertha sang som sådan, lettere omskrevet brugt for år tilbage, og den synges ikke på ostkurve ret tit længere. Det er mere en sang der får tyske fodbold fans i stemning.
              Men nu vi er ved Hertha og tysk fodbold så, har jeg altid drømt om at hører denne her, som Jeg har hørt live to gange ved stadtderby i Berlin, dog af Union. Men det var et imponerende syn og vokal set fra den anden ende.
              http://www.youtube.com/watch?v=jRdzCwEAcDc
              Last edited by ForzaLazio; 04-11-2014, 23:12.

              Comment


                #82
                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                haha det holder max
                Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                Comment


                  #83
                  Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                  haha det holder max
                  Nemlig , det handler også om at finde noget som er enkelt og alle kan være med på . Det tror jeg flere vil deltage i , fremfor flere vers som vi så også skal have med når stemningen er løftet med det enkle
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    #84
                    Nu er jeg ikke selv med i gruppen af stemningsskabere, men "Pippi" kunne få meget mere end kernen med, så kunne der laves noget på den, kunne det blive rigtig godt.

                    Comment


                      #85
                      Er mest tilhænger af at man finder en god dansk melodi, en fra den gamle sangskat måske...

                      "Den Danske Sang Er En Ung Blond Pige" ... rytme, tempo, og kraften i sangen, er lige i skabet...
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        #86
                        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                        Er mest tilhænger af at man finder en god dansk melodi, en fra den gamle sangskat måske...

                        "Den Danske Sang Er En Ung Blond Pige" ... rytme, tempo, og kraften i sangen, er lige i skabet...
                        Kan det sagtens være , igen bare det er enkelt og let at køre med på . Ser gerne nogle korte nemme sange/chants som køres når stemningen skal løftes . Så kan det være flere hen ad vejen også går med i de mere krævende sange .
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          #87
                          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                          Kan det sagtens være , igen bare det er enkelt og let at køre med på . Ser gerne nogle korte nemme sange/chants som køres når stemningen skal løftes . Så kan det være flere hen ad vejen også går med i de mere krævende sange .
                          Lige præcis, og den er top enkel denne her, samtidig med det er en god rytme, skabt til chants hvor man feks. kører hurtigere og hurtigere, eller fletter et "hey" ind efter hver runde den er sunget... Den er også super som "sjå lå låå" udgave, som indbyder til hoppe-stemning og at klappe med... Det bliver maks 2-4 linjer, der så synges igen og igen, eller hvordan man nu vil gøre det... Jeg tror det kunne blive ret godt...

                          Den danske sang er en ung blond pige
                          hun går og nynner i Danmarks hus,
                          hun er et barn af det havblå rige
                          hvor bøge lytter til bølgers brus.


                          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                          Comment


                            #88
                            Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                            Nu er jeg ikke selv med i gruppen af stemningsskabere, men "Pippi" kunne få meget mere end kernen med, så kunne der laves noget på den, kunne det blive rigtig godt.
                            Pippi sangen er i min verden no Go. Bliver brugt af alt for mange allerede, endda dem vi har svinet for at nakke sange FCM.

                            Er mere til Kaspernon's ide om at skabe en sang ud fra en kendt dansk melodi. Må lige høre den melodi du hentyder til dog, for er ikke lige helt med på hvordan den kører :)

                            Comment


                              #89
                              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                              Lige præcis, og den er top enkel denne her, samtidig med det er en god rytme, skabt til chants hvor man feks. kører hurtigere og hurtigere, eller fletter et "hey" ind efter hver runde den er sunget... Den er også super som "sjå lå låå" udgave, som indbyder til hoppe-stemning og at klappe med... Det bliver maks 2-4 linjer, der så synges igen og igen, eller hvordan man nu vil gøre det... Jeg tror det kunne blive ret godt...

                              Den danske sang er en ung blond pige
                              hun går og nynner i Danmarks hus,
                              hun er et barn af det havblå rige
                              hvor bøge lytter til bølgers brus.



                              Hvis du kigger på det første link jeg sendte , den med : most amazing chants , så hop ca 7 min hen og kig på Rapid Wien , går ud fra det er noget i den stil du tænker på .
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                #90
                                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                                Hvis du kigger på det første link jeg sendte , den med : most amazing chants , så hop ca 7 min hen og kig på Rapid Wien , går ud fra det er noget i den stil du tænker på .
                                Det kunne sagtens være i den retning, med 2 linjer man synger/sjå lå lå, om igen, med klap eller hoppe rytme til...
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X