Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt OB - Lyngby

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

    At spilllere kæmper betyder nu ikke at de stadig tror på Alm. De kæmper fordi de vil ikke tabe, de kæmper for deres karriere og logoet men det betyder nu ikke at de har tiltro til at Alm kan føre de ud af det her lort. De kan vel også se hvordan limiteret og stædig Alm er med sit system han holder fast i uden at det fungerer.
    At tabe omklædningsrummet kan falde tilsammen med en opgivende attitude på banen men er ikke ensbetydebde med at stoppe at kæmpe. Det betyder i første linje at tabe tiltroen til træneren og hans ageren. Og spillere kan vel se det samme vi ser, så kan man vel selvfølgelig tale om et tabt omklædningsrum.
    Nu spurgte jeg hvad brugeren byggede det på, for jeg mener ikke at kampen igår gav indikationer af det. Det forstår jeg, at du er enig i, så det du og ham bygger det på er ren spekulation. Det er fair nok, men måske ikke noget stærkt argument. :-)

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

      Men TV-vinklen snyder, det er min anke. På billedet ser det ud til at Helander er foran, men kameraet er ikke på offside-linjen og det får umiddelbart Helander til at se mere offside ud, end han er (hvis han overhovedet er det, i mine øjne er det som sagt hårfint).
      Han er den eneste med begge ben i feltet lige et øjeblik før Rami rammer bolden, alle andre er helt klar ude af feltet. Så vinklen betyder ikke meget fordi feltlinjen er ja en helt klar måling. Kan desværre ikke oploade billedet herinde. Så medmindre Helander bevægede sig meget, meget hurtigt tilbage i sidste øjeblik og en forsvarsspiller bevægede sig til feltet så skal han være offside.
      Last edited by andlox; 03-10-2023, 12:26.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

        Nu spurgte jeg hvad brugeren byggede det på, for jeg mener ikke at kampen igår gav indikationer af det. Det forstår jeg, at du er enig i, så det du og ham bygger det på er ren spekulation. Det er fair nok, men måske ikke noget stærkt argument. :-)

        Det gik for mig kun om at henvise til at et kæmpende hold er ikke ensbetydende med er hold som tror stadig på træneren. Der var en generel vurdering. Alt andet er selvfølgelig lidt gæt. Så vil fornulere der på en lidt anden måde: for mig som spiller ville det være svært stadig at have tiltro til en træner som mislykkes med sit system i mere end to pry men holder fast i det alligevel. Desuden ville det skabe usikkerhed hvor hurtigt man efter gode præstationer kan forsvinde på bænken elker tribunen (Charlie, Ivancevic) mens andre som spiller ret ringe finder hurtigt tilbage til startopstillingen (Selven). I øvrigt synes der findes ikke mange spillere som stiller sig beskyttende foran træneren.
        Ikke er stærkt argument eller noget jeg kan forsikre pga kilder tæt på holdet men som henvisninger kan det vel bruges - selvfølgelig på en "gæt-modus".
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          #19
          Er som næsten altid meget enig med Dahlslykke:

          https://obstemmer.dk/tirsdagsanalyse...dzpGo_LplOzobE
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg


            Det gik for mig kun om at henvise til at et kæmpende hold er ikke ensbetydende med er hold som tror stadig på træneren. Der var en generel vurdering. Alt andet er selvfølgelig lidt gæt. Så vil fornulere der på en lidt anden måde: for mig som spiller ville det være svært stadig at have tiltro til en træner som mislykkes med sit system i mere end to pry men holder fast i det alligevel. Desuden ville det skabe usikkerhed hvor hurtigt man efter gode præstationer kan forsvinde på bænken elker tribunen (Charlie, Ivancevic) mens andre som spiller ret ringe finder hurtigt tilbage til startopstillingen (Selven). I øvrigt synes der findes ikke mange spillere som stiller sig beskyttende foran træneren.
            Ikke er stærkt argument eller noget jeg kan forsikre pga kilder tæt på holdet men som henvisninger kan det vel bruges - selvfølgelig på en "gæt-modus".
            Jeg kan jo håbe at gættet er rigtigt, for så vil en ny træner jo kunne udvikle holdet. Hvis jeg har ret i, at det ikke er et tabt omklædningsrum, vil forklaringen i højere grad findes i, at spillerne og truppen samlet set, simpelthen bare ikke er særlig god. Og det er straks værre, for så er vi som et kæmpe skib der sejler lige mod et isbjerg og skal bruge alt for lang tid til at skifte kurs.

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

              Jeg kan jo håbe at gættet er rigtigt, for så vil en ny træner jo kunne udvikle holdet. Hvis jeg har ret i, at det ikke er et tabt omklædningsrum, vil forklaringen i højere grad findes i, at spillerne og truppen samlet set, simpelthen bare ikke er særlig god. Og det er straks værre, for så er vi som et kæmpe skib der sejler lige mod et isbjerg og skal bruge alt for lang tid til at skifte kurs.
              Det er svært at vurdere truppens styrke endnu. Men hvis vi antager at den er bedre, end den præsterer nu, har BW i den grad undervurderet, hvor lang tid det tager at få forløst en stor gruppe mennesker som aldrig har set hinanden før i en holdsport som fodbold. Det i sig selv er jo bekymrende.
              Jeg havde været helt rolig, hvis man havde meldt ud, at man havde vurderet at store dele af sidste sæsons trup ikke havde mere udviklingspotentiale og man derfor ønskede at gå i en ny retning. Man ville sammenspille en næsten ny trup og det ville hele grundspillet blive brugt på og det så var målet at se et nyt og væsentligt bedre OB i et af de to slutspil. Dette hold skulle så være klar til at levere til par i sæson 24/25. Det ville virke troværdigt og derfor skabe ro om holdet og klubben.
              Man mister jo tilliden til folk der siger og gør ting som ikke er troværdige.

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                Jeg kan jo håbe at gættet er rigtigt, for så vil en ny træner jo kunne udvikle holdet. Hvis jeg har ret i, at det ikke er et tabt omklædningsrum, vil forklaringen i højere grad findes i, at spillerne og truppen samlet set, simpelthen bare ikke er særlig god. Og det er straks værre, for så er vi som et kæmpe skib der sejler lige mod et isbjerg og skal bruge alt for lang tid til at skifte kurs.
                Tror det er begge: truppen er ikke særlig godt sammensat (i hvert fald ikke til systemet vi spiller) og Alm er langt fra at hente det ud af truppen som ville være muligt
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  #23
                  Alle kender min holdning til BW og NT. Skal man bevæge sig lidt væk fra det, så tror jeg bestemt, at en ny træner med friske øjne vil kunne justere på ting, der har kortsigtet effekt.

                  Og det er nødvendigt. Lige nu er vi bedre en Hvidovre, men det er sgu er coinflip, om vi er bedre end Vejle.

                  Der er flere spillere, der har brug for et friskt syn på dem - både i positiv og negativ forstand. Er det ikke nu, man skal bruge Ivans vildskab? Hvad skal vi med en målmand, der ikke holder niveau, og skælder de andre ud på det groveste? Charly, der jo startede helt vildt, skal bygges op, AA og Ejdum det samme.

                  Slots scorer, men har egentlig set svag ud. Måske er det gået for stærkt, trods alt, og måske kan man ikke bare bære et hold i den alder, potentiale uanset.

                  Der er meget at kigge på, og det skal være med friske øjne. Desværre for Alm - kan godt lide ham, og det har sgu ikke været nemme arbejdsforhold, men der er ikke mere at komme efter.

                  Comment


                    #24
                    Vi var i Ådalen i dag, hvor vi snakkede med Andreas Alm om hans overvejelser omkring Lyngby-kampen, holdets nuværende situation, og ytringerne fra fansene på stadion.

                    Interview med Alm: Lyngby-kampen, situationen og fansenes ytringer - OBstruktion

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
                      Vi var i Ådalen i dag, hvor vi snakkede med Andreas Alm om hans overvejelser omkring Lyngby-kampen, holdets nuværende situation, og ytringerne fra fansene på stadion.

                      Interview med Alm: Lyngby-kampen, situationen og fansenes ytringer - OBstruktion
                      Han virker faktisk som en der for første gang er lidt påvirket af situationen den kære Alm

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                        Han virker faktisk som en der for første gang er lidt påvirket af situationen den kære Alm
                        Det liggede jeg også mærke til. Og det klæder ham og gør ham mere "menneskeligt" fordi synes ellers virkede han ofte ret arrogant.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                          Det liggede jeg også mærke til. Og det klæder ham og gør ham mere "menneskeligt" fordi synes ellers virkede han ofte ret arrogant.
                          Ja det er også den følelse jeg har efter dette interview.

                          Og stor tommel op til OBstruktion for ikke at spørge hvordan han ser sin egen situation

                          Comment


                            #28
                            Midt i al elendigheden, vil jeg lige bringe fokus ned på banen igen. Jeg så faktisk et lille lyspunkt i vores nye tysker i går. Selvfølgelig et begrænset vurderingsgrundlag, men jeg synes at han kom ind med rystet fremme og han ligner en som ikke er bange for at tage ansvar på banen. Nu har Manneh karantæne i næste kamp, så mon ikke vi får mulighed for at kigge ham i sømmene i længere tid i næste kamp.

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                              Ja det er også den følelse jeg har efter dette interview.

                              Og stor tommel op til OBstruktion for ikke at spørge hvordan han ser sin egen situation
                              Enig, super interview af OBstruktion og Alm er jo uden tvivl en sympatisk og intelligent mand. Det ændre bare ikke på at han også ligger som han selv har redt og det sengetøj bliver mere og mere krøllet og ulækkert for hver kamp. Han har opbrugt sin taberkvote for lang tid siden. Det bliver bare mere og mere pinefuldt at være vidne til som OB-fan. Hvis modløsheden på nogen måder skal stoppes og nedrykning indgåes så må første skridt være at få Alm væk.

                              Comment

                              Working...
                              X