Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt OB - Lyngby

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Nedtakt OB - Lyngby

    Så er krisen der med fuld styrke.

    Mod et svagt spillende Lyngby-hold, kunne OB heller ikke vinde. OB var det bedste hold - ikke fordi de var gode, men Lyngby var virkelig dårlige. Alligevel blev det til et nederlag.

    Der skete noget da Turay og Charly kom ind. Jeg har tidligere været lidt i tvivl om Charly, men han har de kampafgørende kvaliteter, som jeg ville bringe - hver gang.

    Det bliver bare svært med denne spillestil, men jeg ville kigge på en diamant til OB.
    Man kunne evt. prøve denne.

    Charly Deedson

    El Hajj

    Köhler Manneh

    Trybull

    Mickelson Helander Slotsager Uwusu

    Bernat

    Martin Hansen har spillet svagt i lang tid, og det er tid til at give Bernat chancen igen. Jeg er ikke Adelgaard-fan, men hvis Uwusu er skadet, så må Mickelson over på højre back, og så får Adelgaard venstre.

    Jeg synes, at kæderne i OB ligger for langt fra hinanden. Jeg kan ikke se hvad Alm vil med sit system. Det virker i hvertfald ikke at spille 4-2-4, som jeg mener at det er.

    #2
    Ærligt så tror jeg ikke at det hjælper at skifte taktik.. Det virker mest af alt som et tabt omklædningsrum og at der skal ske noget nyt!!

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af Dengsen Se indlæg
      Ærligt så tror jeg ikke at det hjælper at skifte taktik.. Det virker mest af alt som et tabt omklædningsrum og at der skal ske noget nyt!!
      Enig.

      Comment


        #4
        Ved ikke lige hvor jeg skal poste det her.
        Jeg hørte Mediano den anden dag, hvor de snakker om talentudvikling Danmark vs Sverige.
        Her kommer de ind på at Sverige er håbløst bagud, blandt andet er Glen Riddersholm citeret for at sige at det var som at gå 15 år tilbage i tiden, at skifte til Sverige.

        Måske skyldes vores problemer i indeværende sæson "bare" at dem der tegner butikken: Alm og BW bare er voldsomt outdated?

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Dengsen Se indlæg
          Ærligt så tror jeg ikke at det hjælper at skifte taktik.. Det virker mest af alt som et tabt omklædningsrum og at der skal ske noget nyt!!
          Hvad bygger du det på? Jeg så absolut ingen tegn på et tabt omklædningsrum i går. Jeg så et hold af spillere der gjorde deres bedste, kæmpede med alt, men bare ikke havde tur i den, eller havde den fornødne kvalitet. Det er ikke et hold, hvor træneren har tabt omklædningsrummet, det er et hold der ikke fungerer. Der kan man rent taktisk godt gøre noget, for at gøre spillet mere simpelt og trygt. Der er brug for nu, at spille som et bundhold der skal overleve, og sætte taktikken derefter.

          Comment


            #6
            Jeg tror egentlig, at jeg er enig med mange i, at vi spiller en overordnet OK kamp i går mod et svagt hold, og vi godt kunne have vundet den.

            Hvor det så fører os hen, er meget forskelligt. Nogle ser det som et lys i mørket, men virkelig, hvis man taber suverænt alle kampe for tiden, inklusive dem, man havde en eller anden form for chance at vinde, så er det dybt, dybt problematisk.

            Jeg tænker ikke, at bestyrelsen handler, overhovedet, og derfor indstiller jeg mig, i mit stille sind på, at det hedder 1. div, næste år.

            For tidligt tænker du? Fint, men så fortæl mig, hvor de point skal komme fra? Hvem kan vi realistisk slå?

            Klubben smadres indefra. Vi kan hverken gøre fra eller til, nogle er frustreret, mens andre vælger at tage en optimistisk tilgang. Begge ting er for sig vel fint ift. bearbejdelse.
            Fas est et ab hoste doceri.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg
              Ved ikke lige hvor jeg skal poste det her.
              Jeg hørte Mediano den anden dag, hvor de snakker om talentudvikling Danmark vs Sverige.
              Her kommer de ind på at Sverige er håbløst bagud, blandt andet er Glen Riddersholm citeret for at sige at det var som at gå 15 år tilbage i tiden, at skifte til Sverige.

              Måske skyldes vores problemer i indeværende sæson "bare" at dem der tegner butikken: Alm og BW bare er voldsomt outdated?
              Det er meget muligt, at du har en pointe her. Jeg skal dog ikke kloge mig på, hvordan AA og BW er opdateret på talentudvikling med mere. Men det er da en tanke værd, når især BW ser ud til at hente unge spillere i "øst og vest". Jeg har læge været skeptisk i forhold til AA, men BW begynder mere og mere at ligne en, der handler i blinde.
              Nu er jeg aldersmæssigt 60+, men stort set så længe jeg husker tilbage, så har svensk fodbold, både på klub- og landsholdsplan, været dansk overlegent. Undtagen de sidste 10-15 år, hvor det ser ud til, at dansk fodbold generelt set er blevet bedre. Men jeg husker da flere svenske kvartfinaler ved VM, og eksempelvis IFK Göteborg som vinder af UEFA-cuppen. Med et hold der primært bestod af svensk udviklede spillere.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                Hvad bygger du det på? Jeg så absolut ingen tegn på et tabt omklædningsrum i går. Jeg så et hold af spillere der gjorde deres bedste, kæmpede med alt, men bare ikke havde tur i den, eller havde den fornødne kvalitet. Det er ikke et hold, hvor træneren har tabt omklædningsrummet, det er et hold der ikke fungerer. Der kan man rent taktisk godt gøre noget, for at gøre spillet mere simpelt og trygt. Der er brug for nu, at spille som et bundhold der skal overleve, og sætte taktikken derefter.
                Meget enig. Vi spillede ikke super, men vi var det bedste hold på banen i går. Og der var for mig at se heller ikke nogen tegn på, at omklædningsrummet var tabt (om end det nok var det jeg i mit stille sind havde håbet på).
                Problemet er simpelthen at vi ikke fungerer. At der til stadighed laves graverende personlige fejl. At der ikke er sammenhæng mellem kæderne. Og ja, det kan der nemlig gøres noget ved på det taktiske plan. Og hvis man fra klubbens side vil acceptere, at man nu er en del af bundstriden, så er løsningen, at man prøver på at bygge et hold op nedefra - få forsvaret på plads, at stoppe blødningen. Derefter må man så bygge stille og roligt på i forhold til det offensive. Men det er selvfølgelig et langt sejt træk, og meget langt væk fra den strategi der er lagt for klubben.

                Comment


                  #9
                  På den positive side...

                  Jeg må sige at jeg er ved at få en mancrush på Sven Köhler. Hvor er det dog bare fantastisk at se hvordan han går rundt til forskellige spillere inden kampen, tager en kort snak med dem, klapper på skulderen osv osv.
                  Det første han gør inden 2 halvleg går i gang er at løbe over til Charly for at lige "peppe" ham... Köhler er i mine øjne guld værd og meget muligt en kommende anfører!

                  Helander: Typisk svensker, men hvor giver han dog noget ro bagved. Sikker i de fleste situationer og jeg tror(!) at han kan give Slots en masse erfaring og ikke mindst ro til at udvikle sig endnu mere.

                  Slotsager... Fucking hell hvor var det dejligt at se han sparke den bold ind... KÆMPE ros til vores unge stjerne - både på og udenfor banen.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                    Hvad bygger du det på? Jeg så absolut ingen tegn på et tabt omklædningsrum i går. Jeg så et hold af spillere der gjorde deres bedste, kæmpede med alt, men bare ikke havde tur i den, eller havde den fornødne kvalitet. Det er ikke et hold, hvor træneren har tabt omklædningsrummet, det er et hold der ikke fungerer. Der kan man rent taktisk godt gøre noget, for at gøre spillet mere simpelt og trygt. Der er brug for nu, at spille som et bundhold der skal overleve, og sætte taktikken derefter.
                    At spilllere kæmper betyder nu ikke at de stadig tror på Alm. De kæmper fordi de vil ikke tabe, de kæmper for deres karriere og logoet men det betyder nu ikke at de har tiltro til at Alm kan føre de ud af det her lort. De kan vel også se hvordan limiteret og stædig Alm er med sit system han holder fast i uden at det fungerer.
                    At tabe omklædningsrummet kan falde tilsammen med en opgivende attitude på banen men er ikke ensbetydebde med at stoppe at kæmpe. Det betyder i første linje at tabe tiltroen til træneren og hans ageren. Og spillere kan vel se det samme vi ser, så kan man vel selvfølgelig tale om et tabt omklædningsrum.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      #11
                      dagen derpå kan man konstatere 1. dommerteamet har en skrækkelig aften først en friløber til Turay som fejlagtigt bliver fløjtet offside... derefter en klar offside linjedommeren er enda på linje med den
                      2. deres keeper står altså en klassekamp....

                      Men end of the day Alm må ud....(ved godt BW og NT også er skyldige men det er Alm der er i skudlinjen)
                      Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
                        dagen derpå kan man konstatere 1. dommerteamet har en skrækkelig aften først en friløber til Turay som fejlagtigt bliver fløjtet offside... derefter en klar offside linjedommeren er enda på linje med den
                        2. deres keeper står altså en klassekamp....

                        Men end of the day Alm må ud....(ved godt BW og NT også er skyldige men det er Alm der er i skudlinjen)
                        Og vores reducering ligner også en der var blevet taget af VAR. Mildest talt ikke nogen heldig aften for dommerteamet.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                          Og vores reducering ligner også en der var blevet taget af VAR. Mildest talt ikke nogen heldig aften for dommerteamet.
                          Den synes jeg nu ser mere hårfin ud. Tv-billederne gav en lidt misvisende vinkel. Men nej, det er ikke imponerende.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                            Den synes jeg nu ser mere hårfin ud. Tv-billederne gav en lidt misvisende vinkel. Men nej, det er ikke imponerende.
                            Kiggede den igennem igen og synes det er ret tydeligt at Helander står offside i øjeblikket Rami sparker bolden. Kunne stoppe optagelsen i det øjeblik Ramis ben er på vej at sparke bolden og der står Helander helt klar offside. Han er den eneste spiller som står i feltet, endda med begge ben
                            Så kan vi ikke en gang bruge VAR-kabalen som undskyldning...
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                              Kiggede den igennem igen og synes det er ret tydeligt at Helander står offside i øjeblikket Rami sparker bolden. Kunne stoppe optagelsen i det øjeblik Ramis ben er på vej at sparke bolden og der står Helander helt klar offside. Han er den eneste spiller som står i feltet, endda med begge ben
                              Så kan vi ikke en gang bruge VAR-kabalen som undskyldning...
                              Men TV-vinklen snyder, det er min anke. På billedet ser det ud til at Helander er foran, men kameraet er ikke på offside-linjen og det får umiddelbart Helander til at se mere offside ud, end han er (hvis han overhovedet er det, i mine øjne er det som sagt hårfint).

                              Comment

                              Working...
                              X