Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Hvorfor er OB på vej til at blive en bundklub i Danmark?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Der er vist meget der er gået galt, og som har sendt os derned hvor vi er lige nu. Mest iøjnefaldende for mig er manglen på kulturbærere på holdet. Hvem af de gamle har været gode nok på banen til at sætte sig i respekt overfor nye folk som Rami, Deedson og Köhler m.fl.?

    Kadrii er bedste bud på en kulturbærer, men hans niveau har ikke været til at han er sikker starter. Slotsager har været sikker starter, men for ung, til trods for hans lederevner. Hvor er den eller de spillere der har været i klubben i flere sæsoner, og som samtidig er selvskrevet på holdkortet? Vores bedste spillere har langt hen af vejen været dem der kom til i sommerpausen, skal dårligere spillere så komme og fortælle dem om OB kulturen? Og har vi helt mistet kulturen på holdet igennem de seneste sæsoner?

    Da jeg begyndte at holde med OB var der altid en stamme af "OB-spillere" der nærmest var synonym med klubben, og som leverede på højt niveau. Dertil var tilsat diverse spændende bekendtskaber. Det sikrede at der var en kultur på holdet, og at hierakiet var let at få øje på,samtidigt var det også sjovere at holde med dem i de svære tider, fordi det var "vores drenge" der løb rundt derinde på stadion. Sådan er det ikke i dag, der er det et hold af lejesvende, tilsat et par af vores drenge.

    Comment


      #17
      Mange ting er gået galt i denne sæson.

      Kontinuitet:
      2 trænere, 33 spillere, hvoraf ingen har spillet alle kampe.

      Ingen fast målmand:
      3 forskellige målmænd har fået 8,10,12 kampe.

      For få målscorere og ingen bomber:
      Deedson har lavet 8 og Kadrii 7.
      Tidligere sæsoner har vi også haft håbløse spillere på Mouritzen niveau. Men vi har stort set altid haft en sikker nummer 1, og en målscorer, som kunne redde os igennem. Og en enkelt gang en Ove P. til at redde os.

      Hovedproblemet er ikke denne sæson, Mouritzen, eller Bjørn W. Nedrykningen måtte komme før eller siden, når man konstant spiller nedryknings spil.

      Kontinuitet:
      Siden "blodbadet" har vi haft 10 mere eller mindre dygtige trænere, TV Poul, JH, Michael Hemmingsen, Bjørn W.
      Et hav af spillere har været igennem klubben.


      Jeg var helt enig i at Alm skulle væk, men det har vist sig helt håbløst at prøve at spare sig igennem, og give Søren Krogh hans første cheftræner job, i en meget presset situation.
      Så kunne vi ligeså godt have beholdt Alm, og ventet til sommer.


      Eneste lyspunkter er akademiet og tilskuertallene.
      En tur i 1. division er nok ikke det bedste, der kunne ske på de 2 fronter.


      Pilen peger kun et sted hen, og det er på den øverste ledelse.
      Jeg har desværre ingen tiltro til de vågner op og indser, de selv har hovedansvaret for at køre OB i sænk, over de sidste 13 år.
      Før de forsvinder og bliver erstattet af en ledelse der kan ansætte de rigtige fodbold folk, bliver det ikke anderledes.

      Comment


        #18
        Skulle til at smide en gammel harddiskoptager ud. Så finder jeg de sidste 20 minutter af en OB kamp.
        Den er fra 28. marts 2014. OB-SDJ. Den ender 2-2. Holdopstilling:
        Toppel. Ruud. Høegh.Larsen. Skulason. Falk. Schoop. Busuladzic. Larsen. Abdellaoue. Skoubo.
        Spellmann, Kadrii og Bodul kommer ind og han scorer to mål. Uhre scorer sit første superligamål for SDJ.

        Det er crazy at se forskellen på løbevillighed, energi og fight sammenlignet med i dag. Vi fighter fuldstændig sindsygt. ALLE springter i pres. Man kan godt se, hvad der er gået galt i OB de sidste 10 år på baggrund af den kamp. Al OB-DNA er forsvundet Og det OB-hold blev dengang nummer 8 med 40 point for 33 kampe med en målscorer på 47-46. 8 point fra nedrykning. Vi syntes dengang det var elendigt. Men nu er det meget, meget værre! Det viser bare, at OB er blevet afviklet. Det OB der var, er fuldstændig væk. Kulturen er dræbt. Nedtrykkende i den grad.

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
          Skulle til at smide en gammel harddiskoptager ud. Så finder jeg de sidste 20 minutter af en OB kamp.
          Den er fra 28. marts 2014. OB-SDJ. Den ender 2-2. Holdopstilling:
          Toppel. Ruud. Høegh.Larsen. Skulason. Falk. Schoop. Busuladzic. Larsen. Abdellaoue. Skoubo.
          Spellmann, Kadrii og Bodul kommer ind og han scorer to mål. Uhre scorer sit første superligamål for SDJ.

          Det er crazy at se forskellen på løbevillighed, energi og fight sammenlignet med i dag. Vi fighter fuldstændig sindsygt. ALLE springter i pres. Man kan godt se, hvad der er gået galt i OB de sidste 10 år på baggrund af den kamp. Al OB-DNA er forsvundet Og det OB-hold blev dengang nummer 8 med 40 point for 33 kampe med en målscorer på 47-46. 8 point fra nedrykning. Vi syntes dengang det var elendigt. Men nu er det meget, meget værre! Det viser bare, at OB er blevet afviklet. Det OB der var, er fuldstændig væk. Kulturen er dræbt. Nedtrykkende i den grad.
          Det er præcis det jeg tænker har fået os helt ned i sumpen, at der mangler kulturbærere, som kan overfører OB-DNAet til de nye spillere. Der er en solid stamme på det hold du der beskriver, spillere der både har niveau og har været i klubben i flere sæsoner. Dem ser jeg ikke i klubben i dag, det er blevet ren svingdør. Måske det også er derfor vi har set flere spillere gøre det bedre efter de er rejst videre. De kommer simpelthen ind i kulturer hvor der forventes at man yder maks hver dag, ikke kun fra træneren men også fra medspillerne. Med så mange nye spillere som vi har i omklædningsrummet er det meget op til spillerne selv at sætte baren, og den er måske ikke så høj som den kunne være.

          Comment


            #20
            Tipsbladet kommer med deres vurdering omkring hvad der gik galt i OB

            https://www.tipsbladet.dk/blog/troel...-ob-i-livsfare

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Tipsbladet kommer med deres vurdering omkring hvad der gik galt i OB

              https://www.tipsbladet.dk/blog/troel...-ob-i-livsfare
              Tjah. Banale pointer, som OB-iagttagere har pointerer i en uendelighed - nogle af dem i årevis.

              Sat lidt på spidsen, så er det faktisk en ret tyndbenet analyse. Den nuværende spillertrups sammenbrud forklarer jo ikke 13 års kontinuerligt dårlige resultater. At den er dårligt sammensat giver jo sig selv, men fortiden indikerer jo også, at der er helt andre årsager. Spiller for spiller mener jeg faktisk, at den nuværende OB-trup er blandt de bedste siden Kim Brink.

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Tipsbladet kommer med deres vurdering omkring hvad der gik galt i OB

                https://www.tipsbladet.dk/blog/troel...-ob-i-livsfare
                alligevel utroligt så mange fejl man kan lave i så kort et skriv.

                "De seneste tre år med Björn Wesström ved roret har fynboerne for alvor købt stort og dyrt ind"

                - BW har endnu ikke været her 3 år, men det er en mindre detalje. Men "købt dyrt ind" ? Argh vel - det er vel netop et af problemerne

                "Forestillede man sig internt, at det nu bare handlede om syvendepladsen, efter man havde glippet Top 6, i stedet for som Randers FC og Viborg FF's trænere og chefer at stirre hårdt på nedrykningsstregen, indtil man var væk fra den?"

                - mener faktisk OB som det eneste hold hele tiden har sagt det handlede om nedrykning, modsat bla Viborg. Men måske det var fejlen - at man prøvede at undgå frem for at opnå.

                men den manglende "strategi" er jo åbenlys og så syntes jeg denne her er interessant;

                "...og at de andre Superliga-klubber er fløjtende ligeglade med OB's præstationer i U/17 og U/19-ligaerne men til gengæld går meget op i at uddanne potentielle Superliga-spillere og at sætte dem i gode rammer på førsteholdet."

                hørte noget lignede i, tror det var mediano. Det er jo fint at akademiet klare sig godt - men hvis ikke spillerne uddannes til det system 1 holdet spiller så er det at man får problemer med at få dem til at slå til. Så der skal være en mere klart defineret linje fra akademi til første hold. Medmindre man er tilfreds med at u17 og u19 klare sig godt mens 1 holdet ligger og roder i 1 division.

                Comment


                  #23
                  Så gerne personer som Lars Jacobsen, Michael Schjønberg (tror stadigvæk han tackler mere igennem end vores samlede nuværende venstreside) og Henrik Clausen igen få en rolle i klubben. Måske ikke de mest "sexede" typer, men har en mere no-nonsense indstilling, som jeg mener vi trænger til efter års filosofiske rundkredshyggekonsensus !

                  Comment


                    #24
                    Det indledende svar på spørgsmålet i trådnavnet må være,
                    Elendige træningsfaciliteter
                    Elendig bane på stadion
                    For stor udskiftning i trup og stab
                    Afgørende indblanding fra ikke fodbold-faglige personer

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                      Så gerne personer som Lars Jacobsen, Michael Schjønberg (tror stadigvæk han tackler mere igennem end vores samlede nuværende venstreside) og Henrik Clausen igen få en rolle i klubben. Måske ikke de mest "sexede" typer, men har en mere no-nonsense indstilling, som jeg mener vi trænger til efter års filosofiske rundkredshyggekonsensus !
                      Hvad med Carsten Hemmingsen og Dethlefsen.? (I/A)

                      Fordi det virkede en gang, er det ikke sikkert det virker igen. Se bare Hemme som sportschef.

                      Og særligt Lars J, nej tak.

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                        alligevel utroligt så mange fejl man kan lave i så kort et skriv.

                        "De seneste tre år med Björn Wesström ved roret har fynboerne for alvor købt stort og dyrt ind"

                        - BW har endnu ikke været her 3 år, men det er en mindre detalje. Men "købt dyrt ind" ? Argh vel - det er vel netop et af problemerne

                        "Forestillede man sig internt, at det nu bare handlede om syvendepladsen, efter man havde glippet Top 6, i stedet for som Randers FC og Viborg FF's trænere og chefer at stirre hårdt på nedrykningsstregen, indtil man var væk fra den?"

                        - mener faktisk OB som det eneste hold hele tiden har sagt det handlede om nedrykning, modsat bla Viborg. Men måske det var fejlen - at man prøvede at undgå frem for at opnå.

                        men den manglende "strategi" er jo åbenlys og så syntes jeg denne her er interessant;

                        "...og at de andre Superliga-klubber er fløjtende ligeglade med OB's præstationer i U/17 og U/19-ligaerne men til gengæld går meget op i at uddanne potentielle Superliga-spillere og at sætte dem i gode rammer på førsteholdet."Transitionstræner



                        hørte noget lignede i, tror det var mediano. Det er jo fint at akademiet klare sig godt - men hvis ikke spillerne uddannes til det system 1 holdet spiller så er det at man får problemer med at få dem til at slå til. Så der skal være en mere klart defineret linje fra akademi til første hold. Medmindre man er tilfreds med at u17 og u19 klare sig godt mens 1 holdet ligger og roder i 1 division.
                        Jeg tror man har undervurderet, hvor svært det er at gå fra akademiet til SL-truppen. For det første fordi SL-holdet skifter stil som vinden blæser, så akademispillerne er ikke skolet i det (selvom strategien foreskriver, at der skal være en tydelig rød tråd). For det andet gjorde man en U13-træner til transitionstræner. Intet ondt sagt om personen, men måske man skulle havde ansat en med noget mere erfaring i rollen. Desuden har vi åbenbart ikke tålmodigheden med spillerne, der kommer op (listen er lang med spillere, som er blomstret op i andre klubber, hvor de har fået chancen på trods af deres unge alder). FCN er rigtige gode til at integrere unge spillere på¨1. holdet, så det undrer mig lidt, hvorfor SK/FH ikke har haft mere fokus på det (men jeg tager måske fejl). ​

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                          Hvad med Carsten Hemmingsen og Dethlefsen.? (I/A)

                          Fordi det virkede en gang, er det ikke sikkert det virker igen. Se bare Hemme som sportschef.

                          Og særligt Lars J, nej tak.
                          Fordi jeg taler om personer med licenser/erfaringer og nogle der forhåbentligt kan flytte noget på det mentale plan... genskabe DNAet.

                          Tror ikke CH passer ind, da det er uklædeligt at spille på at eget hold taber.

                          Ja, Hemme var da klart en fejl, men det sker jo en gang imellem.

                          Hvad er der galt med LJ ?

                          "Fordi det virkede en gang, er det ikke sikkert det virker igen." Nej, det er bestemt ikke sikkert, men alligevel taler mange om TB, selv om at han har været i klubben tre gange før !


                          Hvorfor er det så populært at skrive (I/A) i stedet for bare at skrive, hvad man mener

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Tipsbladet kommer med deres vurdering omkring hvad der gik galt i OB

                            https://www.tipsbladet.dk/blog/troel...-ob-i-livsfare
                            Bliver altid lidt bedrøvet når jeg læser noget Tipsbladet har skrevet. Hvor er det blevet et elendigt medie. Minder faktisk i høj grad om OBs nedsmeltning.

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                              Bliver altid lidt bedrøvet når jeg læser noget Tipsbladet har skrevet. Hvor er det blevet et elendigt medie. Minder faktisk i høj grad om OBs nedsmeltning.
                              EB = Tipsbladet = Bold.dk

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                                Bliver altid lidt bedrøvet når jeg læser noget Tipsbladet har skrevet. Hvor er det blevet et elendigt medie. Minder faktisk i høj grad om OBs nedsmeltning.
                                Bliver også bedrøvet. Men det er fordi der ikke står noget forkert i den artikel.
                                OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                                Comment

                                Working...
                                X