Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Hvorfor er OB på vej til at blive en bundklub i Danmark?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Hvorfor er OB på vej til at blive en bundklub i Danmark?

    Spørgsmålet er der nok mange svar på. Men her er en vinkel:

    Da jeg hørte SFÅ´s afsnit om rivaliseringen mellem OB og de andre Odenseklubber i en snart fjern fortid, kom jeg til at tænke på, at det med at være alene på Fyn altid bliver set som en fordel. Jeg tror det er endt med at blive lige det modsatte.

    Man bliver sløv, for man bliver aldrig presset af de nære omgivelser, man klarer sig lige meget hvad, der er ikke nogen man kan tabe til, nogen man kan tabe ansigt til, man er aldrig firstmover på noget. Det sidste burde jo nærmest være den synkende OB-skudes navn ”Aldrig Firstmover”.

    De andre hold opgraderer deres træningsfaciliteter – så gør OB det (lidt) – mange år senere. De andre får anlagt hybridbane – så gør OB det – mange år senere. De andre hold har mange folk omkring holdet – så gør også det – mange år senere. De andre hold opgraderer deres stadions – det gør OB – med ny maling i omklædningsrummene og muligvis varmt vand i hanerne på dametoilettet (ved det faktisk ikke – har aldrig været derude)


    Som banneret sagde så smukt og rammende i Herning i dag: ”Skildpadder” – OB er en flok skildpadder, som altid kommer for sent, fordi de er så uhyggeligt langsomme. De bliver gamle – men de når ingen vegne.

    #2
    Vi er allerede en bundklub. To foregående grundspil ender vi i den nederste 1/3 i ligaen, og pt. er vi der igen. Så er man en bundklub. Det er jo heller ikke ligefrem gået skide godt sæsonerne før det.

    Vi var ikke klar da toget kørte, faktisk gik vi i den modsatte retning af perronen. Spørgsmålene er så hvornår der kommer et tog igen, og om vi da er klar og villige til at stige på. Jeg tvivler, og chancen for det bliver en tur ned i metroen er nok større.

    Efterhånden er jeg egentlig også skide ligeglad.

    ​​​
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      #3
      Vi satte bremserne i da FCM accellererede. Så simpelt kan det vel siges. Samtalen med SFÅ bekræftede mig endnu engang i at Blodbadet var vanvittigt. Lars Olsen kunne man godt have sparket til Færøerne, men at fyre den vigtigste person i OB’s moderne historie (og Viggo) og erstatte ham med Jesper Hansens discountregime var det der førte til den sump vi sidder fast i.
      OB: Danske mestre i 2075/6

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
        Vi satte bremserne i da FCM accellererede. Så simpelt kan det vel siges. Samtalen med SFÅ bekræftede mig endnu engang i at Blodbadet var vanvittigt. Lars Olsen kunne man godt have sparket til Færøerne, men at fyre den vigtigste person i OB’s moderne historie (og Viggo) og erstatte ham med Jesper Hansens discountregime var det der førte til den sump vi sidder fast i.
        Kim Brink blev ikke afløst af Jesper Hansen.

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Aagaard Se indlæg

          Kim Brink blev ikke afløst af Jesper Hansen.
          Både og, er jeg lige ved at sige.
          Han afløste selvfølgelig ikke KB sådan direkte, men set ud fra hvornår der kom ro på posten igen, hvornår der blev lagt en økonomisk strategi igen, så var det først da JH kom til. Han blev jo den endelige overtager efter KB tiden.
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
            Spørgsmålet er der nok mange svar på. Men her er en vinkel:

            Da jeg hørte SFÅ´s afsnit om rivaliseringen mellem OB og de andre Odenseklubber i en snart fjern fortid, kom jeg til at tænke på, at det med at være alene på Fyn altid bliver set som en fordel. Jeg tror det er endt med at blive lige det modsatte.

            Man bliver sløv, for man bliver aldrig presset af de nære omgivelser, man klarer sig lige meget hvad, der er ikke nogen man kan tabe til, nogen man kan tabe ansigt til, man er aldrig firstmover på noget. Det sidste burde jo nærmest være den synkende OB-skudes navn ”Aldrig Firstmover”.

            De andre hold opgraderer deres træningsfaciliteter – så gør OB det (lidt) – mange år senere. De andre får anlagt hybridbane – så gør OB det – mange år senere. De andre hold har mange folk omkring holdet – så gør også det – mange år senere. De andre hold opgraderer deres stadions – det gør OB – med ny maling i omklædningsrummene og muligvis varmt vand i hanerne på dametoilettet (ved det faktisk ikke – har aldrig været derude)


            Som banneret sagde så smukt og rammende i Herning i dag: ”Skildpadder” – OB er en flok skildpadder, som altid kommer for sent, fordi de er så uhyggeligt langsomme. De bliver gamle – men de når ingen vegne.
            At OB er eneste højtrangerede klub på fyn tror jeg ikke har den store betydning. Kan godt være man i teorien har en hel ø for sig selv, men så er danmark ikke større, og tænker godt du kan finde den første håndfuld unge fynboere der støtter fck eller bif frem for OB. Og kampen i går kunne jeg forstå fcm havde en ung fynbo på holdet - vidst endda en odenseaner som var taget på akademi på heden istedet for OB.

            Men ellers enig - det starter jo på ledelsesgangen. Går vi en hylde eller to op så kan du hurtigt finde andre eksempler på stor klubber hvor ledelsen sejler rundt - og hvor det kan aflæses på resultaterne. Eks Chelsea - nye ejere der ikke er bange for at bruge penge og som derfor køber i øst og i vest. Der er vidst ikke den store plan eller fodboldfaglige viden bag. Man united med deres amerikanske ejere der vidst kun lige akurat vil bruge nok penge til at holde holdet indenfor top 4 og chl.

            OB har du Thorborg der siger top 6 og gerne vil have OB i top - ihvertfald ud af til. Men som ikke ønsker at bruge de midler der skal til. Og du kan ikke spare dig til succesen som under Jesper Hansen. Eller træne hårdere og tro det er nok -som Hemmingsen vidst forsøgte at bilde os ind.

            Hvis ellers BW får lov at bruge minteh millionerne ordenligt - og får skabt flere salg i den kategori - så kan det være det kan rykke os. Men det bliver på lang sigt. Ikke i år, og heller ikke næste år - og imens vokser afstanden til de andre hold, og hvis ikke man passer på i OB så ender det med endnu en nedrykning - for tænker allerede vi kan komme i fare i år. Men næste år når det formentlig hedder AAB og sønderjydske retur - så ser det noget sværere ud at sikre sig den der 10 plads.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
              Spørgsmålet er der nok mange svar på. Men her er en vinkel:

              Da jeg hørte SFÅ´s afsnit om rivaliseringen mellem OB og de andre Odenseklubber i en snart fjern fortid, kom jeg til at tænke på, at det med at være alene på Fyn altid bliver set som en fordel. Jeg tror det er endt med at blive lige det modsatte.

              Man bliver sløv, for man bliver aldrig presset af de nære omgivelser, man klarer sig lige meget hvad, der er ikke nogen man kan tabe til, nogen man kan tabe ansigt til, man er aldrig firstmover på noget. Det sidste burde jo nærmest være den synkende OB-skudes navn ”Aldrig Firstmover”.

              De andre hold opgraderer deres træningsfaciliteter – så gør OB det (lidt) – mange år senere. De andre får anlagt hybridbane – så gør OB det – mange år senere. De andre hold har mange folk omkring holdet – så gør også det – mange år senere. De andre hold opgraderer deres stadions – det gør OB – med ny maling i omklædningsrummene og muligvis varmt vand i hanerne på dametoilettet (ved det faktisk ikke – har aldrig været derude)


              Som banneret sagde så smukt og rammende i Herning i dag: ”Skildpadder” – OB er en flok skildpadder, som altid kommer for sent, fordi de er så uhyggeligt langsomme. De bliver gamle – men de når ingen vegne.
              Det er virkelig nemt at svare på. Det går i al sin enkelhed ud på at alle andre klubber bevæger sig fremad, og OB står stille.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                Det er virkelig nemt at svare på. Det går i al sin enkelhed ud på at alle andre klubber bevæger sig fremad, og OB står stille.
                Man kommer i hvert fald ikke først når man altid går i andres fodspor.

                Comment


                  #9
                  OB-DNA'et og kulturen.

                  OB er bygget op omkring at være en bundklub, derfor er de klassiske OB dyder, dyder der relaterer til defensiv fodbold i 80'erne. Gerne tunge spillere, der spiller simpelt pasningsfodbold og som er gode til at forsvare. Det vinder man ikke meget med.

                  Der mangler fokus og kærlighed på og til fodboldevner.

                  Mageligheden ved at være den eneste superliga klub på Fyn, hvilket gør at man får lov til at stå stille og stadig være øens hold.

                  Der mangler en seriøs konkurrent der kan vippe OB af pinden, fordi Odense kan godt bære et tophold, OB kan ikke bære at være et tophold og har ikke kunne det i mange årtier efterhånden.

                  Dygtigere konkurrenter.

                  Der er flere klubber FCN og FCM især som er meget bedre til at drive fodboldklubber og som ganske enkelt puffede OB væk som var det en pose peanuts, det var ikke en rigtig kamp. Fordi de ganske enkelt er dygtigere.

                  Bonde arrogancen.

                  Man har en forfærdelig tendens til at ville snobbe opaf, hvor man synes det er lidt latterligt at der er nogen der gør sig umage for at spille fodbold, man skal bare ind og tonse igennem og det er også dejligt billigt fordi så behøver man ikke at gå ud og købe eller uddanne dygtige fodboldspillere, man skal bare have nogen der kan tonse igennem. Faktisk så er klubber der dyrker de dygtige fodboldspillere lidt latterlige og dygtige fodboldspillere er "nonchalant". Man er meget klogere i OB fordi der ved man at det bare handler om at tonse igennem, også selvom man ikke har opnået noget som helst i årtier.



                  ​​​​
                  ​​​​​​
                  Last edited by Striwetforlivet!; 26-09-2023, 19:57.

                  Comment


                    #10
                    Rasmus Feddersen skrev et fantastisk debatindlæg i FS for nok et års tid siden. Jeg er ikke ved min computer men har savet det. Og det er især alt det rigtige FCN gør,der gjorde indtryk,for OB gør stort set intet af det.
                    Jeg forstår ikke, hvorfor latterligt rige Niels Thorborg ikke forsøger at lære af FCN.Måske er han en rungedor og så kommer der ikke til at ske nok. Måske laver vi en AAB og Silkeborg. Det er der nogen der håber på. Også mig i svage øjeblikke. Men det kan aldrig være godt at ryge ned. Aldrig. Det er heller ikke godt at fortsætte med nedrykningstruende leverpostej.

                    Og så er jeg tilbage ved oplægget. Kunne andre fynske klubber have gjort det bedre end OB.Det tror og håber jeg, men OB havde pengene og viljen da der store spring skulle tages.
                    Tag et nyt spring.Tak.

                    Comment

                    Working...
                    X