Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB - Silkeborg 18/9/2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

    tænker det er den sædvanlige krise strategi fra OB´s side ....vi laver strudsen så går det nok væk..
    Der kommer nok snart en ny hat eller Vippe-Dippe kop, med helt unikke motiver af Carl Nielsens røvhul, som skider ud over kanten på et skib, lavet på det hedengangne Odense Stålskibsværft.... og så selvfølgelig den obligatoriske Lindorm.

    .... og så er alt glemt og godt igen.
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

      Lige præcis! OB har kun haft én god spiller i 12 år og det er Gigo.
      Spil Randers-bold, hvis du ikke vil bruge penge på spillere. Du kan ikke spille højt anlagt fodbold med gratis spillere. Det er en joke.
      Rasmus Falk var ellers udemærket........ problemet er at der kun har været en træner der passede til OBs spillermateriale, Ove Pedersen.
      Last edited by jojo; 19-09-2023, 18:35.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

        Rasmus Falk var ellers udemærket........ problemet er at der kun har været en træner der passede til OBs spillermateriale, Ove Pedersen.
        Sorry - havde glemt at han ikke er FCK-spiller.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

          for mig at se er løbet kørt, jeg kan ikke se os hente 8 point på silkeborg længere. Det vil sige at de 4 første pladser er væk. Og at vi "kæmper" om de sidste 2 med nok primært AGF og FCM, og Viborg for så vidt.

          Vi snakker en stime på et andet niveau end sidste år...sidste år var 10 kampe ubesejret, men med ret mange uafgjorte blandet ind i den pulje. Ikke nok med vi nok vil skulle op og lave sejrsstimer på 3-4 kampe som minimum, men det er jo også markant bedre hold vi skal møde. Og selv om vi har det med at spille bedre mod de bedste hold - så bliver det bare sjældent til sejre mod dem.

          Den "lette" eller bare semi realistiske vej vi havde mod top 6; sejre over de mindre hold og ihvertfald nogle hjemmesejre mod hold som Viborg, Randers og Silkeborg - ja den har vi jo i den grad smidt i skraldespanden. Nu skal der pludselig sejre til mod FCN og FCK - noget vi nok kunne have klaret os uden havde vi sørget for sejre hjemme over de førnævnte hold.
          Jeg ser det heller ikke som videre sandsynligt, men superligaen er generelt fortsat jævnbyrdig og det er få ting vi skal rykke og få ting andre hold kommer i uvejr med og så er vi med igen. Jeg synes eksempelvis ikke som i tidligere sæsoner at vi spiller gudsjammerlig fodbold. Fejl har bare avlet fejl og de forfølger os. Selv igår kunne deedsons stolpeskud have gået ind og så var vi jo i en fase, hvor vi var ovenpå og havde haft stadion med på at jagte sejren. Samme sang kunne vi snakke imod Vejle, VFF og Randers og hvis det pludselig vender i et par kampe eller 3, hvor MH også lige laver de mirakler vi tidligere har set, så kommer pointene. Mere konsistente er holdene omkring de nederste hold i top 6-ræset bare heller ikke. Men det kræver en helt anden defensiv disciplin og offensiv kynisme igennem 90 min end vi hidtil har set.
          Der skal så heller ikke mere til end en heldig sejr som vi så sidste år. Der sejlede vi rundt i 85 min imod Horsens. Vinder heldigt 1-0 og derfra var vi et helt andet fodboldhold resten af efteråret.

          Der kan ske meget, men lige nu ser det sort ud, det er der ikke to meninger om

          Comment


            Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

            Jeg ser det heller ikke som videre sandsynligt, men superligaen er generelt fortsat jævnbyrdig og det er få ting vi skal rykke og få ting andre hold kommer i uvejr med og så er vi med igen. Jeg synes eksempelvis ikke som i tidligere sæsoner at vi spiller gudsjammerlig fodbold. Fejl har bare avlet fejl og de forfølger os. Selv igår kunne deedsons stolpeskud have gået ind og så var vi jo i en fase, hvor vi var ovenpå og havde haft stadion med på at jagte sejren. Samme sang kunne vi snakke imod Vejle, VFF og Randers og hvis det pludselig vender i et par kampe eller 3, hvor MH også lige laver de mirakler vi tidligere har set, så kommer pointene. Mere konsistente er holdene omkring de nederste hold i top 6-ræset bare heller ikke. Men det kræver en helt anden defensiv disciplin og offensiv kynisme igennem 90 min end vi hidtil har set.
            Der skal så heller ikke mere til end en heldig sejr som vi så sidste år. Der sejlede vi rundt i 85 min imod Horsens. Vinder heldigt 1-0 og derfra var vi et helt andet fodboldhold resten af efteråret.

            Der kan ske meget, men lige nu ser det sort ud, det er der ikke to meninger om
            ja meget kan ske, men jeg kan ikke se det. Vi skal passere Lyngby, ok det burde kunne lade sig gøre. Viborg - måske, men allerede her begynder det at se tvivlsomt ud syntes jeg. Og så FCM, der godt nok ikke har set specielt godt ud hidtil - men troen på det skulle lykkedes er forsvindende lille for mig. Så kan man argumentere for at AGF jo faktisk også er indenfor en afstand hvor det er bør være muligt at hente dem. Jeg syntes så bare de har set for stabile ud igennem en længere periode.

            - modsat OB som godt nok er svingende

            Comment


              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

              ja meget kan ske, men jeg kan ikke se det. Vi skal passere Lyngby, ok det burde kunne lade sig gøre. Viborg - måske, men allerede her begynder det at se tvivlsomt ud syntes jeg. Og så FCM, der godt nok ikke har set specielt godt ud hidtil - men troen på det skulle lykkedes er forsvindende lille for mig. Så kan man argumentere for at AGF jo faktisk også er indenfor en afstand hvor det er bør være muligt at hente dem. Jeg syntes så bare de har set for stabile ud igennem en længere periode.

              - modsat OB som godt nok er svingende
              Vi er helt enige. Blandt de 5 hold inkl. os ser vi dårligst ud lige nu. Det er indiskutabelt.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                Jeg ser det heller ikke som videre sandsynligt, men superligaen er generelt fortsat jævnbyrdig og det er få ting vi skal rykke og få ting andre hold kommer i uvejr med og så er vi med igen. Jeg synes eksempelvis ikke som i tidligere sæsoner at vi spiller gudsjammerlig fodbold. Fejl har bare avlet fejl og de forfølger os. Selv igår kunne deedsons stolpeskud have gået ind og så var vi jo i en fase, hvor vi var ovenpå og havde haft stadion med på at jagte sejren. Samme sang kunne vi snakke imod Vejle, VFF og Randers og hvis det pludselig vender i et par kampe eller 3, hvor MH også lige laver de mirakler vi tidligere har set, så kommer pointene. Mere konsistente er holdene omkring de nederste hold i top 6-ræset bare heller ikke. Men det kræver en helt anden defensiv disciplin og offensiv kynisme igennem 90 min end vi hidtil har set.
                Der skal så heller ikke mere til end en heldig sejr som vi så sidste år. Der sejlede vi rundt i 85 min imod Horsens. Vinder heldigt 1-0 og derfra var vi et helt andet fodboldhold resten af efteråret.

                Der kan ske meget, men lige nu ser det sort ud, det er der ikke to meninger om
                Jeg synes desværre, der er meget hvis-og- hvis i det. Hvorfor skulle vi pludselig blive konsistente over en længere periode? Jo da, vi fik ok med point over en periode på omtrent 10 kampe sidste efterår, hvor vi så også havde et par spændende spillere med, som vi så ikke kunne regne med på sigt. Og man glemmer ofte, at i den periode vi var "gode", eller fik ok med point, var vi ifølge x-goals ofte det dårligste hold (vi levede meget på enkeltmandspræstationer): Det var ikke holdet som sådan der vandt kampene.
                Jeg ser nærmere, at vi skal orientere os mod at holde VB og HIF bag os. Og det burde være muligt. HIF er med særklasse ligaens dårligst hold (selv om der er en god em af 80er hørm over deres stadion), og VB kan kun få point mod os.
                Og så er det spørgsmålet, om man ikke må i gang med at få set på, hvordan man får stabiliseret forsvaret. Det er og bliver grundlaget for at få point, og rykke os i tabellen.

                Comment


                  Hørt Asad på Mediano dissekere OB efter SIF kampen?
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    Meget interessante betragtninger https://www.mediano.nu/oversigt/2023...ps-ob-p-afveje

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                      De siger jo det, som vi amatørtrænere og fodboldinteresserede har analyseret os frem til i hele Alms periode.
                      Presspillets mangler, manglende brug af bagrum til vires hurtige spillere pga spillestilen og ikke mindst, hvorfor vi måske lukker så mange mål ind og hvorfor BP ser så skift ud. Han vil se bedre ud, når forsvaret ikke sælges på den måde de gør i Alms spillestil. Tænker også at det kan forklare, at BP (og MH) var så frustrerede efter og under SIF kampen. OB spiller på en måde, som kræver andre forsvarstyper end BP.
                      Last edited by claudes1; 22-09-2023, 04:00.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                        De siger jo det, som vi amatørtrænere og fodboldinteresserede har analyseret os frem til i hele Alms periode.
                        Presspillets mangler, manglende brug af bagrum til vires hurtige spillere pga spillestilen og ikke mindst, hvorfor vi måske lukker så mange mål ind og hvorfor BP ser så skift ud. Han vil se bedre ud, når forsvaret ikke sælges på den måde de gør i Alms spillestil. Tænker også at det kan forklare, at BP (og MH) var så frustrerede efter og under SIF kampen. OB spiller på en måde, som kræver andre forsvarstyper end BP.
                        Også derfor at OBs chance for point er større på udebane imod tophold, end hjemme imod bundhold. Jeg holder på, at spillermaterialet for så vidt er fint, ville gerne det var bedre, men det er som det er, men indstillingen og brugen af det er forkert. Det værste er, at træneren naivt kommer med fortællingen om, at der arbejdes stenhårdt, og de gør de fleste ting rigtigt, og det er unge spillere bla. bla. bla., såfremt man gør ting rigtigt, så behøver man ikke arbejde så hårdt, og gør man ting rigtigt, på samme tid som man arbejder hårdt, så er alt muligt, også at lave point imod rigtig gode hold, som OB gjorde i Brøndby og i Parken (dog uden point). OB kan sagtens lave point i Herning i kommende weekend, men taber med garanti hjemme imod Lyngby........

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

                          Også derfor at OBs chance for point er større på udebane imod tophold, end hjemme imod bundhold. Jeg holder på, at spillermaterialet for så vidt er fint, ville gerne det var bedre, men det er som det er, men indstillingen og brugen af det er forkert. Det værste er, at træneren naivt kommer med fortællingen om, at der arbejdes stenhårdt, og de gør de fleste ting rigtigt, og det er unge spillere bla. bla. bla., såfremt man gør ting rigtigt, så behøver man ikke arbejde så hårdt, og gør man ting rigtigt, på samme tid som man arbejder hårdt, så er alt muligt, også at lave point imod rigtig gode hold, som OB gjorde i Brøndby og i Parken (dog uden point). OB kan sagtens lave point i Herning i kommende weekend, men taber med garanti hjemme imod Lyngby........
                          Men hvorfor køber BW så spillere, som ikke passer ind i det system Alm spiller?

                          Alm vil ikke stå lavt og spille i bagrum for at udnytte spillernes hurtighed. BW køberkun hurtige offensive spillere, som ikke kan afdrible men kun “afløbe” en modstander.

                          Man signer langsomme midterforsvarere (den nye svensker er heller i Minteh) til en rolle, hvor man ofte kommer til at skulle i løbeduel med modstandernes angribere.

                          Jeg synes det er meget mærkeligt.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                            Men hvorfor køber BW så spillere, som ikke passer ind i det system Alm spiller?

                            Alm vil ikke stå lavt og spille i bagrum for at udnytte spillernes hurtighed. BW køberkun hurtige offensive spillere, som ikke kan afdrible men kun “afløbe” en modstander.

                            Man signer langsomme midterforsvarere (den nye svensker er heller i Minteh) til en rolle, hvor man ofte kommer til at skulle i løbeduel med modstandernes angribere.

                            Jeg synes det er meget mærkeligt.

                            Man skal vel skrive kontrakt med en træner, der vil klubbens strategi/spillestil/system og ikke omvendt ?

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                              De siger jo det, som vi amatørtrænere og fodboldinteresserede har analyseret os frem til i hele Alms periode.
                              Presspillets mangler, manglende brug af bagrum til vires hurtige spillere pga spillestilen og ikke mindst, hvorfor vi måske lukker så mange mål ind og hvorfor BP ser så skift ud. Han vil se bedre ud, når forsvaret ikke sælges på den måde de gør i Alms spillestil. Tænker også at det kan forklare, at BP (og MH) var så frustrerede efter og under SIF kampen. OB spiller på en måde, som kræver andre forsvarstyper end BP.
                              Enig, men det er yderst positivt, at dem der sidder med lidt større megafoner, også har øjne for dette og skaber debat og dermed pres på klubben. Jo

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg


                                Man skal vel skrive kontrakt med en træner, der vil klubbens strategi/spillestil/system og ikke omvendt ?
                                Problemet er, at tingene ikke hænger sammen. Før havde vi problemer med skiftende trænere med forskellige spillestile, som havde for stor indflydelse med transfervinduerne. Nu har vi så en meget dominerende sportschef, og en passiv træner, hvor sportschefen handler ind i øst og vest og ikke i tilstrækkelig grad sammensætter en trup som hænger sammen, og slet ikke med trænerens dybt dogmatiske spillestil.

                                Comment

                                Working...
                                X